Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ustawienia amortyzatora PDS

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grabarz




Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodzimierzów

PostWysłany: Sob 18:29, 12 Maj 2012    Temat postu: ustawienia amortyzatora PDS

witam chcialbym sie dowieziec jak ustawic amortyzator tak aby tyl motocykla tak nie siadal jest zbyt miekki a nie wiem jak to wyregulowac a nie chce nic zepsuc, wiem ze regulacja jest na dwoch srubach na dole i u gory ale jak dokladnie i czy ilosc obrotow ma znaczenie to nie rozumiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 18:47, 12 Maj 2012    Temat postu:

tu nie ma co zepsuc ;P poczytaj ksiązke serwisową ona dokładnie to opisuje

na krtótko - zawieszenie to układ hydrauliczy plus spręzyna ( i jeszcze gaz) spręzyna to jedna regulacja, hydraulikma to druga. masz 2 srubki u góry słuzy do regulacji dobicia, czyli mówiąc po prostu jak skaczesz np na płasko to im wiecej wkręcisz ( na +) tym zawieszenie twardsze i wolniej dobije, jak wykrecisz na maxa to jak jestes ciezki bedziesz dobijał zawieszenie do konca. wiec tym sue ustawia teoretycznie twardość.
od dołu jest odbicie, czyli jak juz skoczyłes i zawieszenie sie ugieło to odbiciem regulujesz czas w jakim amor ma odbic, jak wykręcisz to bedziesz wylatywał jak z procy Razz jak wkręcisz do konca bedzie tak wolno odbijał że bedziesz praktycznie ciagle na złozonym moto jechał.

ustawia sie jeszcze SAG czyli ustawienie spręzyny poczytaj o tym w necie bo szkdoa sie powielać. jezeli jestes zbyt cięzki na fabryczną sprezyne jak chcesz miec dobrze ustawione zawieszenie musisz kupic twardszą


no i generalna sprawa - wszystkie regulacje itp mają sens jeżeli zawieszenie jest 100% sprawne, równie dobrze mozesz miec uszkodzony amortyzator i np brak gazu w nim stąd siadanie tyłu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:49, 12 Maj 2012    Temat postu:

oczywiście że ma znaczenie
jeśli amor siada ci za bardzoo byc moze masz za mało napieta sprężynę
poczytaj co to jest SAG i jak sie go ustawia nastepnie zmierz i porownaj z limitem
jeśli za mało napnij sprężyne.zaraz nad nia jest taki pierścień któtym możesz ja scisnac lub zluzować


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grabarz




Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodzimierzów

PostWysłany: Sob 19:11, 12 Maj 2012    Temat postu:

dzieki koledzy sprzezyne juz odkrecilem tzn poszla na dol czyli stal sie twardszy teraz jeszcze tylko musze ustawic te srubki zeby tak nie siadal i stosunkowo szybko amortyzator wstawal, mam nadzieje ze nic nie jest zepsute bo w sumie moto 2009 rok i nie widac zeby bylo katowane:) a wiem ze zanim kupowalem pojechalem ogladac i byl twardy a pozniej jak przyjechalem na nastepny raz kolezka troche poluzowal zawieszenie bo byl zbyt niski zreszta niedokrecona byla ta srubka imbusowa do sciskania sprezyny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:37, 12 Maj 2012    Temat postu:

ja radze ci ustawić dokładnie sag i wtedy baw się śrubkami wtedy uzyskasz najlepsze ustawienie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 9:56, 13 Maj 2012    Temat postu:

najpierw sag, potem regulacje !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grabarz




Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodzimierzów

PostWysłany: Nie 13:29, 13 Maj 2012    Temat postu:

dobra dzieki koledzy juz jest znacznie lepiej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin