|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalpl
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:17, 29 Mar 2013 Temat postu: Ustawienie luzu osiowego wału |
|
|
Jak ustawić luz osiowy wału?
Serwisówka mówi że luz ma być 0,1-0,2
Zrobiłem tak że podszlifowałem stare bieżnie łożyska żeby łatwo je ściągnąć dokonałem pomiarów i dobrałem odpowiednią podkładkę którą zamontowałem od strony magneta. Luz ustawiłem na 0,21 pociągając kartery śrubami "z wyczuciem".
Po założeniu nowych bieżni na wale wał wchodzi w łożysko w karterze dość ciężko i nie można go wyciągnąć bez użycia młotka więc nie da się też po skręceniu karterów zmierzyć luzu skoro łożysko jest ciasno spasowane i nie da się ręką tak ruszać żeby pomierzyć luz osiowy.
Może ktoś by opisał procedurę ustawiania tego luzu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:54, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
jakie masz łozyska wału ? bierznia wewnetrzna powinna bardzo lekko wchodzic w reszte łozyska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalpl
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:00, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
lozyska fag nj206e.tvp2.c3
jak lozyska sa w karterach to bieznia wchodzi latwo ale wyjac ja palcami raczej sie nie da. jak bieznia siedzi juz na wale to ciezko wal wsadzic do konca w lozysko. jak juz wejdzie to tylko mlotkiem wyciagne wal z lozyska
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 22:44, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
z tego co pamietam mam te same łozyska i u mnie bierznia wewnętrzna praktycznie sama " wpadała"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciek222
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 5:26, 30 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
W lc4 tez sam praktycznie wal wpada w lozyska i kartery prawie same sie rozdzielaja.wyglada to na zcentrowany wal(ma przesuniete przeciwwagi wzgledem osi i to daje taki efekt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalpl
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 7:30, 30 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
chyba znalazlem przyczyne ale prosze o potwierdzenie.
na lozysku jest wyryty symbol i na koncu c3 a na biezni tego lozyska jest symbol ale nie ma tego c3 wybitego i moze stad te problemy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciek222
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 8:46, 30 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
A to nie sa komplety?c3 to luz.mam stare skf i sa jednakowo opisane bieznia zewnetrzna jak i wewnetrzna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalpl
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:52, 30 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
sa komplety ale jak mam rozkompletowane i na biezniach nie mam wybitego luzu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:48, 30 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
nie powinno sie używać młotka przy montażu/demontażu wału, nie zawsze wszystkie części łożyska sa opisane, często jest tak ze zewnętrzna bieżnia jest uniwersalna a pożądane pasowanie ustala sie odpowiednio obrabiając wewnętrzna bieżnie. Co firma to rózne metody i oznaczenia ale to sa fabryczne etapy.
Nawet jak by te łozyska nie były z luzem c3 to powinny lekko sie składac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalpl
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 8:35, 31 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Po swietach musze kupic jeszcze jedne lozyska na wal i wtedy zobaczymy.
A powiedzcie mi jak dystansuje wal od strony magneta podkladkami tak jak w servisowce napisali ale od nowosci byla podkladka 0,1 od drugiej strony. I teraz pytanie czy zostawic ta pdkladke i dodawac od strony magneta jeszcze czy ja wyjac i dawac tylko od strony magneta?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Keny
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Nie 8:59, 31 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
U mnie było tak ,że te podkładki były inaczej usytuowane niż w serwisówce, nadmienie, że wał nigdy nie był wyjmowany od nowości , czyli wyszedł tak z fabryki. Włożyłem podkładki dystansowe tak jak były poprzednio włożone. Z tego co pamiętam to łożyska na wał też ciężko wchodziły (w bieżnię) przy montażu. Jednakże zrobiłem 2500km i silnik chodzi jak "igiełka" , ostatni wymienialem sprzęgło jednokierunkowe od rozrusznika i sprawdzałem luzy (zero luzów osiowych czy współosiowych wyczuwalnych ręką). Silnik jak na KTM "chodzi" bardzo cicho (wymieniłem oczywiście podczas kapitali wszystkie łożyska w silniku).
Osobiście uważam , że powinieneś zostawić tak jak było , chyba ,że już był wcześniej demontowany i jest możliwość, że ktoś pomieszał te podkładki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalpl
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 8:19, 01 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
To jak z tymi podkladkami pod bieznie lozyska? Z ktorej strony dawac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Pon 8:25, 01 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Reguluj od strony magneta, a jak wcześniej jakąś pewno 0.10 lub 0.15 miałeś od strony sprzęgła to daj ją tam znów, ale jak mówię wszystkich dalszych korekt dokonuj od strony magneta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalpl
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 8:30, 01 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Ale jestes tego pewien? Bo w srevisowce nic nie pisza o tymzeby zostawic ta co byla po drugiej stronie magneta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Pon 10:00, 01 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
W serwisowce nic nie pisze, ale wszyscy tak robią. Skoro fabrycznie tam była to po coś ja tam umieśili i ja bynajmniej u siebie ją zostawiam, a reguluje od strony magneta. Tak samo robił wiem że ostryx, kenny z forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|