|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris500
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mazury
|
Wysłany: Śro 1:49, 12 Lut 2014 Temat postu: Ustawienie zawieszenia, sprężyny |
|
|
Witam, mam zamiar na poważnie ustawić zawias w moim exc 500.
Czy ktoś posiada jakiś wykres, tabelę z twardościami sprężyn szczególnie przód pod daną wagę kierowcy?
Moja waga bez ciuchów to 82kg, więc z kompletnym ubraniem około 90kg. Może ktoś z forum też jest podobnej wagi i podzieli się ustawieniami zawiasu oraz dobranymi sprężynami.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 8:42, 12 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
serwisówka podaje jaka sprężyna pod jaką wagę...
ustawienie"klików"to sprawa indywidualna, możesz zacząć od podstawowych nastawów, które również podaje serwisówka i od tych wartości ustawiać sobie pod siebie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 9:04, 12 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
dokładnie obczaj serwisówke tam na 100% jest mała tabelka z wagami... ale też to że dopasujesz pod wage z serwisówki nie znaczy że moze byc dla ciebie idealnie. niektórzy sobie dobierają specjalnie inne spręzyny jedni bardziej miekkie inni bardziej twarde to po 1
po 2 regulacje - juz to nie raz pisałem najlepiej pojechac w teren i sobie kręcic od ogranicznika do ogranicznika i poznać zasade działania a nie szukac suchych danych i ustawiać sobie "serwisowo" bo cos takiego nie istnieje, duzo jest zmiennych chociazby stan zawieszenia czy pogoda. a jak pojedziesz i zaczniesz rozkręcac zawias i skręcac na regulacjach z przerwami na przejażdżkę zrozumiesz co za co odpowiada i w jakim stopniu i potem bedziesz mógł sam sie domysleć czy dać na 1 klik czy na 20 klików. no i na przyszłosc jak bys zmienił teren do jazdy to szybko bedziesz wiedział czym podregulować. bo niestety na jednych nastawach wszędzie nie da rady pojeździc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris500
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mazury
|
Wysłany: Śro 12:25, 12 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
jeśli chodzi o tabelkę twardości tylnej sprężyny to jest podana w serwisówce, o przednich sprężynach nie ma żadnej informacji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Śro 15:06, 12 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Oj, chyba dobrze nie przejrzeliśmy instrukcji obsługi? Lub bardziej dosadnie - "read your fucking manual!" Rozdział "Dane Techniczne - Widelec", masz tam podane twardości sprężyn.
Co do ustawiania to polecam lekturę:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Śro 15:17, 12 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
tu jeszcze fajny artykuł:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Śro 15:29, 12 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
To jeszcze mogę podać ciekawy sposób ustawiania SAG-u. Przykładowo ustawiamy SAG statyczny, pierwszy pomiar na stojaku, drugi pomiar na ziemi pod ciężarem motocykla, ale tu uwaga, podnosimy tył moto ok. 25 mm do góry i pozwalamy mu opaść, dokonujemy pomiaru. Teraz naciskamy tył moto ok. 25 mm i pozwalamy mu się podnieść, dokonujemy pomiaru. Teraz obliczamy średnia z dwóch ostatnich pomiarów i odejmujemy rezultat od pierwszego pomiaru.
Metoda ta uwzględnia opory tarcia w zawieszeniu i jeśli różnice w pomiarach są duże tzn., że coś jest nie tak (np. zapieczone łożyska). Dzięki tej metodzie można ustawić również SAG z przodu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris500
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mazury
|
Wysłany: Śro 18:15, 12 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
czyli posiadam przednie sprężyny 4,4N/mm, przód mi dość mocno nurku przy hamowaniu oraz większe skoki można uznać za tragedię. Może zapodać sprężyny od SX? najmiększa w SX to jak najtwardsza w EXC
nie zaprzeczam lubię twardo:)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kris500 dnia Śro 18:19, 12 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Śro 18:25, 12 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
A jakie masz przednie zawieszenie? Open cartridge? Może wystarczy zmniejszyć długość poduszki powietrznej albo zwiększyć kompresję? Seryjne sprężyny powinny być w miarę dobre pod twoją masę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris500
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mazury
|
Wysłany: Śro 18:30, 12 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
jest to zawieszenie jedno obiegowe, jak podkrecałem naprężenie wstępne i comp to zawias dalej nurkował w górnym zakresie ale nie pracował w pełnej skali, opaska była gdzieś 10cm przed końcem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Śro 21:35, 12 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Teoretycznie znajdujesz się już poza granicą zakresu sprężyn, więc mógłbyś zmienić je na 4,6 N/mm i aby zachować wyważenie motocykla z tyłu założyć 76 - 250.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|