Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ustawienie zawieszenia, sprężyny

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris500




Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mazury

PostWysłany: Śro 1:49, 12 Lut 2014    Temat postu: Ustawienie zawieszenia, sprężyny

Witam, mam zamiar na poważnie ustawić zawias w moim exc 500.
Czy ktoś posiada jakiś wykres, tabelę z twardościami sprężyn szczególnie przód pod daną wagę kierowcy?
Moja waga bez ciuchów to 82kg, więc z kompletnym ubraniem około 90kg. Może ktoś z forum też jest podobnej wagi i podzieli się ustawieniami zawiasu oraz dobranymi sprężynami.
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 8:42, 12 Lut 2014    Temat postu:

serwisówka podaje jaka sprężyna pod jaką wagę...
ustawienie"klików"to sprawa indywidualna, możesz zacząć od podstawowych nastawów, które również podaje serwisówka i od tych wartości ustawiać sobie pod siebie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 9:04, 12 Lut 2014    Temat postu:

dokładnie obczaj serwisówke tam na 100% jest mała tabelka z wagami... ale też to że dopasujesz pod wage z serwisówki nie znaczy że moze byc dla ciebie idealnie. niektórzy sobie dobierają specjalnie inne spręzyny jedni bardziej miekkie inni bardziej twarde to po 1

po 2 regulacje - juz to nie raz pisałem najlepiej pojechac w teren i sobie kręcic od ogranicznika do ogranicznika i poznać zasade działania a nie szukac suchych danych i ustawiać sobie "serwisowo" bo cos takiego nie istnieje, duzo jest zmiennych chociazby stan zawieszenia czy pogoda. a jak pojedziesz i zaczniesz rozkręcac zawias i skręcac na regulacjach z przerwami na przejażdżkę zrozumiesz co za co odpowiada i w jakim stopniu i potem bedziesz mógł sam sie domysleć czy dać na 1 klik czy na 20 klików. no i na przyszłosc jak bys zmienił teren do jazdy to szybko bedziesz wiedział czym podregulować. bo niestety na jednych nastawach wszędzie nie da rady pojeździc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris500




Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mazury

PostWysłany: Śro 12:25, 12 Lut 2014    Temat postu:

jeśli chodzi o tabelkę twardości tylnej sprężyny to jest podana w serwisówce, o przednich sprężynach nie ma żadnej informacji

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Śro 15:06, 12 Lut 2014    Temat postu:

Oj, chyba dobrze nie przejrzeliśmy instrukcji obsługi? Lub bardziej dosadnie - "read your fucking manual!" Very Happy Rozdział "Dane Techniczne - Widelec", masz tam podane twardości sprężyn.

Co do ustawiania to polecam lekturę:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 15:17, 12 Lut 2014    Temat postu:

tu jeszcze fajny artykuł:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Śro 15:29, 12 Lut 2014    Temat postu:

To jeszcze mogę podać ciekawy sposób ustawiania SAG-u. Przykładowo ustawiamy SAG statyczny, pierwszy pomiar na stojaku, drugi pomiar na ziemi pod ciężarem motocykla, ale tu uwaga, podnosimy tył moto ok. 25 mm do góry i pozwalamy mu opaść, dokonujemy pomiaru. Teraz naciskamy tył moto ok. 25 mm i pozwalamy mu się podnieść, dokonujemy pomiaru. Teraz obliczamy średnia z dwóch ostatnich pomiarów i odejmujemy rezultat od pierwszego pomiaru.

Metoda ta uwzględnia opory tarcia w zawieszeniu i jeśli różnice w pomiarach są duże tzn., że coś jest nie tak (np. zapieczone łożyska). Dzięki tej metodzie można ustawić również SAG z przodu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris500




Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mazury

PostWysłany: Śro 18:15, 12 Lut 2014    Temat postu:

czyli posiadam przednie sprężyny 4,4N/mm, przód mi dość mocno nurku przy hamowaniu oraz większe skoki można uznać za tragedię. Może zapodać sprężyny od SX? najmiększa w SX to jak najtwardsza w EXC
nie zaprzeczam lubię twardo:)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kris500 dnia Śro 18:19, 12 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Śro 18:25, 12 Lut 2014    Temat postu:

A jakie masz przednie zawieszenie? Open cartridge? Może wystarczy zmniejszyć długość poduszki powietrznej albo zwiększyć kompresję? Seryjne sprężyny powinny być w miarę dobre pod twoją masę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris500




Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mazury

PostWysłany: Śro 18:30, 12 Lut 2014    Temat postu:

jest to zawieszenie jedno obiegowe, jak podkrecałem naprężenie wstępne i comp to zawias dalej nurkował w górnym zakresie ale nie pracował w pełnej skali, opaska była gdzieś 10cm przed końcem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Śro 21:35, 12 Lut 2014    Temat postu:

Teoretycznie znajdujesz się już poza granicą zakresu sprężyn, więc mógłbyś zmienić je na 4,6 N/mm i aby zachować wyważenie motocykla z tyłu założyć 76 - 250.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin