|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czlowiekwidmo
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 6:53, 16 Kwi 2014 Temat postu: Utopiłem ktm 530 exc |
|
|
Utopiłem moto co z tym zrobić? Woda nalało się do rury wydechowej i zastał gaznikiem że się nie dało kopnąć z kopki. Odpaliłem po godzinie z wielkim trudem. A na drugi dzień oczko od silnika było białe, co z tym zrobić żeby było dobrze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janexc200
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 8:29, 16 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
to była w miarę czysta woda czy bloto? jesli czysta to wymienic olej ze 2x po polgodzini jazdy, zalac nawet cos tańszego zeby nie robic kosztów bez sensu, wyczyscic gaźnik i latac, kumpel tak zrobil gdy utopil yzf w Wiśle i bylo cacy
gorzej jeśli to byla woda i błoto, wtedy raczej rozebralbym silnik i czyscil "na piechotę" sprężarką i szmatkam bo strach odpalac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 8:42, 16 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Wodę z silnika usuwa się jak najszybciej. Jeśli zostawiłeś tak motocykl na 1 dzień to masz 100% pewności że jakieś łożyska padną szybciej niż powinny.
Na chwilę obecną albo wypłukasz silnik jak kolega wyżej powiedział albo rozbierasz na części pierwsze i czyścisz.Na przyszłość pamiętaj że jeśli zaciągnie wody i nie da rady użyć kopki to trzeba wykręcić świecę, postawić motocykl do pionu i dopiero przekopywać. Odpalanie na siłę silnika z wodą w cylindrze prowadzi np. do skrzywienia korby(woda jest nieściśliwa)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 9:08, 16 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
spusc jak najszybciej olej, kup jakis miuneralny za kilka zł, zalej, odpal silnik, spusc, a potem wymien cały olej z filtrami itp itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czlowiekwidmo
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 11:05, 16 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Woda była żółta od gliny i piasku. W airboxie było z dwie garści piasku przed filtrem a za filtrem z dwie szczypty. Później chodził normalnie jak juz się rozgrzal ale trochę dymil i wziął odrobinę oleju
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Śro 12:33, 16 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
czlowiekwidmo napisał: | Woda była żółta od gliny i piasku. W airboxie było z dwie garści piasku przed filtrem a za filtrem z dwie szczypty. Później chodził normalnie jak juz się rozgrzal ale trochę dymil i wziął odrobinę oleju |
No to miałeś głupi pomysł z tym odpalaniem. Cylinder pewnie porysowany, dół do wyczyszczenia, może coś jeszcze uratujesz.
Jak utopiłem lc4 (stał pionowo w wysokiej wodzie, filtr nie przepuścił wody, ale wydechem zaciągnął, to cylinder dostał paru rys, ale wymieniłem same pierścienie i jakoś śmiga, chociaż cylinder przy następnej rozbiórce to na śmietnik poleci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 13:36, 16 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Jak przekopałeś i odpalałeś to raczej masz silnik do remontu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
D6e6Vi6L
Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:05, 16 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Ja tydzien temu zrobilem dokladnie tak samo w 450, ale jak zblokowalo kopke to juz go na sile nie odpalalem, spuściłem olej i poczyscilem wszysko lacznie z gaznikiem, odkrecilem swiece i przekopywalem powoli, olej zmienilem dzis 5 raz i jeszcze wydaje mi sie ze nie jest ok. Wiec trzeba bylo poswiecic sporo czasu na czyszczenie wszyskiego, ale nie wiem co w sytuacji kiedy kopales go na sile, moglo narobic jakiegos balaganu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez D6e6Vi6L dnia Śro 16:06, 16 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czlowiekwidmo
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:48, 19 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
wlalm jakis olej pochodził z 10 min i go spusciłem , przepłukałem silnik nim tak jakby , i zalałem swierzy olej i nnowy filterek i bylo ok pośmigałem dwie jazddy ale dziś mi zadymił po dwóch podjazdach ale tak srogo aż słyszałem jak olej skwierczy w tłumiku fmf , boje sie ze cos sie zjebało , oleju nie ubyło , moc tez ma , mam wielkie obawy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Sob 22:32, 19 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
czlowiekwidmo napisał: | wlalm jakis olej pochodził z 10 min i go spusciłem , przepłukałem silnik nim tak jakby , i zalałem swierzy olej i nnowy filterek i bylo ok pośmigałem dwie jazddy ale dziś mi zadymił po dwóch podjazdach ale tak srogo aż słyszałem jak olej skwierczy w tłumiku fmf , boje sie ze cos sie zjebało , oleju nie ubyło , moc tez ma , mam wielkie obawy |
pewnie zjadło Ci pierścienie, ściągaj cylinder może niklasilu nie starło jeszcze, mi kiedyś w którymś kacie odpiął się filtr powietrza, a pech kurzyło się bardzo - pierścienie starło na maxa, ale cylinder przeżył
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
D6e6Vi6L
Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 23:36, 19 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Ale jak Ty mozesz po takim zalaniu jak pisales wymienic raz olej i myslisz ze juz jest ok ja wymienilem 5 razy i dopiero po tym przejechalem jakas godzine, po swietach wymieniam 6 raz lacznie z filtrem, wiem ze dla nie ktorych to moze byc przeginka ze tyle razy, ale tez zalalem pozadnie motocykl i dalej nie mam pewnosci ze jest ok. Niestety mysle ze nie ominie Cie rozbiorka silnika (biorac pod uwage ze po takim zalaniu odpaliles odrazu moto i jeszcze raz zmieniles olej i w teren )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 9:15, 20 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Jeśli moto zaciągneło czystą wodę to sama płukanka zaraz po utopieniu wystarczy. Jeśli zassałeś syf to trzeba rozbierać silnik i go czyścić. Ty tego nie zrobiłeś i masz w najlepszym wypadku tłok do wymiany. Gorszy scenariusz to zdarta powłoka nicasilu na cylindrze. Nie wspominam o zaworach i korbie które ostro dostały po dupie. Nie zdziw się jeśli luzy zaworowe trzeba będzie regulować niedługo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 9:40, 20 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Ten silnik już dawno powinien leżeć rozebrany na stole.
Najwyżej poniesione zostałyby tylko koszty uszczelek.
A tak to zapewne poleci generalka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czlowiekwidmo
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:44, 23 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
narazie 4 razy wyplkalm silnik nowym olejem i nowe filtry ciekawe czy to wystarczy ? czy wymienić sobie pierścionki ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk891
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Śro 20:19, 23 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Odpowiedź na Twoje pytanie padła już kilkukrotnie w tym temacie. Dziwię się, że od razu nie zajrzałeś do silnika ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|