Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Utopiłem ktm 530 exc
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czlowiekwidmo




Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 6:53, 16 Kwi 2014    Temat postu: Utopiłem ktm 530 exc

Utopiłem moto co z tym zrobić? Woda nalało się do rury wydechowej i zastał gaznikiem że się nie dało kopnąć z kopki. Odpaliłem po godzinie z wielkim trudem. A na drugi dzień oczko od silnika było białe, co z tym zrobić żeby było dobrze?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
janexc200




Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 8:29, 16 Kwi 2014    Temat postu:

to była w miarę czysta woda czy bloto? jesli czysta to wymienic olej ze 2x po polgodzini jazdy, zalac nawet cos tańszego zeby nie robic kosztów bez sensu, wyczyscic gaźnik i latac, kumpel tak zrobil gdy utopil yzf w Wiśle i bylo cacy

gorzej jeśli to byla woda i błoto, wtedy raczej rozebralbym silnik i czyscil "na piechotę" sprężarką i szmatkam bo strach odpalac


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 8:42, 16 Kwi 2014    Temat postu:

Wodę z silnika usuwa się jak najszybciej. Jeśli zostawiłeś tak motocykl na 1 dzień to masz 100% pewności że jakieś łożyska padną szybciej niż powinny.
Na chwilę obecną albo wypłukasz silnik jak kolega wyżej powiedział albo rozbierasz na części pierwsze i czyścisz.Na przyszłość pamiętaj że jeśli zaciągnie wody i nie da rady użyć kopki to trzeba wykręcić świecę, postawić motocykl do pionu i dopiero przekopywać. Odpalanie na siłę silnika z wodą w cylindrze prowadzi np. do skrzywienia korby(woda jest nieściśliwa)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 9:08, 16 Kwi 2014    Temat postu:

spusc jak najszybciej olej, kup jakis miuneralny za kilka zł, zalej, odpal silnik, spusc, a potem wymien cały olej z filtrami itp itd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czlowiekwidmo




Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:05, 16 Kwi 2014    Temat postu:

Woda była żółta od gliny i piasku. W airboxie było z dwie garści piasku przed filtrem a za filtrem z dwie szczypty. Później chodził normalnie jak juz się rozgrzal ale trochę dymil i wziął odrobinę oleju

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Śro 12:33, 16 Kwi 2014    Temat postu:

czlowiekwidmo napisał:
Woda była żółta od gliny i piasku. W airboxie było z dwie garści piasku przed filtrem a za filtrem z dwie szczypty. Później chodził normalnie jak juz się rozgrzal ale trochę dymil i wziął odrobinę oleju


No to miałeś głupi pomysł z tym odpalaniem. Cylinder pewnie porysowany, dół do wyczyszczenia, może coś jeszcze uratujesz.

Jak utopiłem lc4 (stał pionowo w wysokiej wodzie, filtr nie przepuścił wody, ale wydechem zaciągnął, to cylinder dostał paru rys, ale wymieniłem same pierścienie i jakoś śmiga, chociaż cylinder przy następnej rozbiórce to na śmietnik poleci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 13:36, 16 Kwi 2014    Temat postu:

Jak przekopałeś i odpalałeś to raczej masz silnik do remontu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
D6e6Vi6L




Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:05, 16 Kwi 2014    Temat postu:

Ja tydzien temu zrobilem dokladnie tak samo w 450, ale jak zblokowalo kopke to juz go na sile nie odpalalem, spuściłem olej i poczyscilem wszysko lacznie z gaznikiem, odkrecilem swiece i przekopywalem powoli, olej zmienilem dzis 5 raz i jeszcze wydaje mi sie ze nie jest ok. Wiec trzeba bylo poswiecic sporo czasu na czyszczenie wszyskiego, ale nie wiem co w sytuacji kiedy kopales go na sile, moglo narobic jakiegos balaganu.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez D6e6Vi6L dnia Śro 16:06, 16 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czlowiekwidmo




Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:48, 19 Kwi 2014    Temat postu:

wlalm jakis olej pochodził z 10 min i go spusciłem , przepłukałem silnik nim tak jakby , i zalałem swierzy olej i nnowy filterek i bylo ok pośmigałem dwie jazddy ale dziś mi zadymił po dwóch podjazdach ale tak srogo aż słyszałem jak olej skwierczy w tłumiku fmf , boje sie ze cos sie zjebało , oleju nie ubyło , moc tez ma , mam wielkie obawy Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Sob 22:32, 19 Kwi 2014    Temat postu:

czlowiekwidmo napisał:
wlalm jakis olej pochodził z 10 min i go spusciłem , przepłukałem silnik nim tak jakby , i zalałem swierzy olej i nnowy filterek i bylo ok pośmigałem dwie jazddy ale dziś mi zadymił po dwóch podjazdach ale tak srogo aż słyszałem jak olej skwierczy w tłumiku fmf , boje sie ze cos sie zjebało , oleju nie ubyło , moc tez ma , mam wielkie obawy Sad


pewnie zjadło Ci pierścienie, ściągaj cylinder może niklasilu nie starło jeszcze, mi kiedyś w którymś kacie odpiął się filtr powietrza, a pech kurzyło się bardzo - pierścienie starło na maxa, ale cylinder przeżył


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
D6e6Vi6L




Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:36, 19 Kwi 2014    Temat postu:

Ale jak Ty mozesz po takim zalaniu jak pisales wymienic raz olej i myslisz ze juz jest ok Sad ja wymienilem 5 razy i dopiero po tym przejechalem jakas godzine, po swietach wymieniam 6 raz lacznie z filtrem, wiem ze dla nie ktorych to moze byc przeginka ze tyle razy, ale tez zalalem pozadnie motocykl i dalej nie mam pewnosci ze jest ok. Niestety mysle ze nie ominie Cie rozbiorka silnika (biorac pod uwage ze po takim zalaniu odpaliles odrazu moto i jeszcze raz zmieniles olej i w teren )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 9:15, 20 Kwi 2014    Temat postu:

Jeśli moto zaciągneło czystą wodę to sama płukanka zaraz po utopieniu wystarczy. Jeśli zassałeś syf to trzeba rozbierać silnik i go czyścić. Ty tego nie zrobiłeś i masz w najlepszym wypadku tłok do wymiany. Gorszy scenariusz to zdarta powłoka nicasilu na cylindrze. Nie wspominam o zaworach i korbie które ostro dostały po dupie. Nie zdziw się jeśli luzy zaworowe trzeba będzie regulować niedługo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 9:40, 20 Kwi 2014    Temat postu:

Ten silnik już dawno powinien leżeć rozebrany na stole.
Najwyżej poniesione zostałyby tylko koszty uszczelek.
A tak to zapewne poleci generalka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czlowiekwidmo




Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:44, 23 Kwi 2014    Temat postu:

narazie 4 razy wyplkalm silnik nowym olejem i nowe filtry ciekawe czy to wystarczy ? czy wymienić sobie pierścionki ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Śro 20:19, 23 Kwi 2014    Temat postu:

Odpowiedź na Twoje pytanie padła już kilkukrotnie w tym temacie. Dziwię się, że od razu nie zajrzałeś do silnika ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin