Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wada fabryczna w gaźnikach Mikuni MY17

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Nie 16:00, 30 Cze 2019    Temat postu: Wada fabryczna w gaźnikach Mikuni MY17

Cześć,
Sporo osób ma problemy z regulacją gaźnika Mikuni TMX38. Problemem są niskie obroty (w tym trzymanie wolnych obrotów). KTM próbował ratować się zalecając sporo mniejsze dysze wolnych obrotów, z mniejszym lub większym powodzeniem.

Na amerykańskich forach problemy dotyczą ok. 80-90% osób posiadających ktm'y 250/300 z roku modelowego 2017. U niektórych problem był odczuwalny mocniej, u innych mniej. Często objaw był taki, że regulacja śrubą powietrza nie przynosiła rezultatu. U mnie było nie tak źle, przede wszystkim motor potrafił mi zgasnąć na wolnych obrotach (szczególnie przy kompletnie zimnym silniku). We wszystkich przypadkach, w których problem występował wadliwa okazywała się uszczelka bloku dyszy lub (i) oring zaworu pływaka. Obie uszczelki nie występują osobno na schematach, ale jedna firma w stanach produkuje ulepszone wersje uszczelek. Ulepszenie polega na usztywnieniu uszczelki poprzez "wtopienie" blachy między gumę - wtedy wszystko będzie na swoim miejscu.
Link do strony producenta: [link widoczny dla zalogowanych] Niestety JD Jetting nie uznaje Polski jako państwo (brak na liście) Very Happy
W zestawie mamy: dwa oringi (jeden zapasowy), uszczelkę bloku, bit torx 10:

Niżej opiszę szybko jak zdiagnozować problem i wymienić uszczelki.
Demontaż gaźnika pominę Wink
Grzebiemy przy gaźniku, więc zachowanie czystości obowiązkowe, szczególnie przy składaniu.
Odkręcamy pokrywę komory pływakowej (trzy śruby).
Zdejmujemy plastikowy element, wyciągamy pływak wraz zaworkiem, wykręcając zaznaczoną śrubę:

Wykręcamy dwie śruby na torx 10. Polecam robić to ostrożnie, trzymając gaźnik w jego naturalnej pozycji, bo gdy całkowicie wykręcimy obie śruby blok nie będzie się na niczym trzymał i może nam wypaść.

Teraz od strony przepustnicy wyciągamy blok, razem z wadliwą uszczelką. U mnie wyglądało to tak:

Widać, że uszczelka przytykała kanały.
Porównanie nowej uszczelki ze starą:

Składamy blok stosując nową uszczelkę i klej do gwintów na śruby. Fabrycznie był on kolory czerwonego, ja dałem niebieski. Wszystkie uszczelki zawsze traktuje sylikonem w sprayu, czy wazeliną.
Teraz przechodzimy do wymiany oringu. Wykręcamy zaznaczoną śrubę:

Wyciągamy korpus zaworu, ja pomogłem sobie ostrożnie kombinerkami. U mnie oring wyglądał tak:

Widać już zużycie. Co gorsze, podczas ostrożnego wyciągania starego oringu mocno mi popękał. Zakładamy nowy oring pamiętając o wcześniejszym przesmarowaniu.
Następnie składamy gaźnik i testujemy Wink
Jestem po krótkich testach i widzę poprawę. Moto nie gaśnie mi na zimno, ani na ciepło. Zauważalnie częściej "strzela" z tłumika przy zamkniętej manetce i hamowaniu biegami (podczas hamowania silnikiem podaje paliwo w większym zakresie obrotów?). Po dłuższym wypadzie dam znać co jeszcze zauważyłem.
Dajcie znać jak wygląda to u was Wink
Mam jeden komplet z JD Jetting na sprzedaż.
i pamiętajcie, czysty filtr powietrza to podstawa przy regulacji gaźników Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MIHEX




Dołączył: 20 Maj 2019
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WLKP

PostWysłany: Nie 23:22, 30 Cze 2019    Temat postu:

Ciekawy temat, fajnie to opisales . Czytalem juz gdzies o tym problemie. Ludzie demontuja z exc 17r gazniki Mikuni TMX 38 i zakladaja gazniki Keihin PWK 36S AGz starszgo modelu exc 250 i 300 2016r , ktory nie sprawial problemow! Dluzszy czaas na rynku i lepiej dopracowany euro3 . Powiedz jeszcze z jakimi dyszami i iglica mikuni TMX38 najlepiej chcial Tobie wspolpracowac?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MIHEX dnia Pon 0:25, 01 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pon 11:22, 01 Lip 2019    Temat postu:

Dzięki. Ludzie zakładają keihin'y albo lectron'y. Ja jeszcze chwilę pojeżdżę na mikuni i zmienię na lectrona, jest mocno chwalony.
Moje ustawienia:
dysza główna 450
dysza wolnych obrotów 30
iglica 43-73 3 rowek
śruba powietrza wykręcona 2 obroty
przy temperaturze 25-30*C


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 12:53, 01 Lip 2019    Temat postu:

mikuni z ostatniego wypustu ustawia się dość dobrze ale kapryśne na pogodę są nadal Smile
polecam lectrona jak założyłem zimą tak nie dotknąłem ani razu (jak w tpi), pięknie liniowo oddaje moc Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pon 14:02, 01 Lip 2019    Temat postu:

te300 podpowiesz gdzie najkorzystniej kupić lectrona? A moze masz coś na sprzedaż? Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:31, 01 Lip 2019    Temat postu:

ciężki temat, ja trafiłem w PL, najkorzystniej w USA ale doliczą cło i podatek to wyjdzie sporo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaco113
Gość






PostWysłany: Pon 14:42, 11 Wrz 2023    Temat postu:

Koledzy jaki jest prawidłowy poziom oleju w Mikuni TMX38 bo serwisówka jest mało precyzyjna
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 11:07, 12 Wrz 2023    Temat postu:

ja tasm bym oleju nie wlewał
podeslij screena z serwisówki to ci wyjasnie jak cos nie jasne


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaco113




Dołączył: 12 Wrz 2023
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 13:26, 12 Wrz 2023    Temat postu:

jasne ze oleju się nie wlewa Very Happy fatalne przejęzyczenie, mogę podesłać na meila zdjęcie bo tu na forum mam problem jak to zrobić Crying or Very sad

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jaco113 dnia Wto 14:48, 12 Wrz 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 9:33, 18 Wrz 2023    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] podsyłaj

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin