|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czołgu
Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 12:38, 25 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Mam sprężynę tylną do 450 2008-11 (to samo co do 530) pod wagę 95-105. Jutro sprawdzę dokładnie oznaczenie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Pon 12:48, 25 Wrz 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czołgu
Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 5:23, 26 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Mam sprężynę 76-250. Do mojej 450 była pod wagę 85-95 (jeden stopień twardsza od seryjnej).
Jak cię interesuje to napisz na PW.
Nieaktualne
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Śro 7:36, 04 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Qh
Dołączył: 23 Lis 2016
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kobierzyce
|
Wysłany: Śro 19:39, 04 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki czołgu.
Pojezdzilem dziś. Wszystko hula. Ale silnik mały pikuś większej roznicy nie czuję.
Za to zawieszenie po wymianie spreżyny malina. Nie myślałem ze będzie taka różnica.
1. Zawias jest jakby ... paradoksalnie bardziej miękki w czasie jazdy po drobnych nierównościach, utwardza sie dopiero przy skokach/przeszkodach. W sumie to logiczne, bo sprężyna jest bardziej rozprężona tylko pode mną a oczywiscie twardsza jak sie spręża mocniej.
2. Myślałem, ze moto będzie ciężej wstawać na koło. No bo w sumie du*a twardsza, a tu drugi zonk, przy naciśnięciu na podnóżki moto ugina sie poziomo wiec przedni widelec mocniej odbija i mot na gumę idzie nawet lepiej. Poprzednio uginała sie wiecej du*a ... i du*a.
3. Oczywiscie mniej dobija.
Same plusy. Jestem megazadowolony.
Jakby ktos chciał utwardzić pod 85-95 kg 250-300 po 2008 roku to mam takowa sprężynę z 2012 symbol 63-250-72 standard jest na 75-85 czyli chudzielców.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Qh dnia Śro 19:41, 04 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czołgu
Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 14:19, 15 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
tak to jest zawiast zamiast być stłumiony zaczął pracować w całym zakresie i pokazuje pazurki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raion80
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:49, 15 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
jeżeli macie 2 wartości podane sprężyn jedna to długość a druga to Nm czyli musicie dobrać pod wagę 1 Nm to trochę ponad 110 gram czyli jak masz wagę np 110kg to musisz kupić sprężynę około 105 Nm chyba że wolisz masą bujnąć motor by łatwiej wchodził na koło ale jak robisz tył to w przodzie tez trzeba było by zmienić by przód nie nurkował
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez raion80 dnia Pon 19:25, 16 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czołgu
Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 18:45, 15 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
raion80 napisał: | jeżeli macie 2 wartości podane sprężyn jedna to długość a druga to Nm czyli musicie dobrać pod wagę 1 Nm to trochę ponad kilogram czyli jak masz wagę np 110kg to musisz kupić sprężynę około 105 Nm chyba że wolisz masą bujnąć motor by łatwiej wchodził na koło ale jak robisz tył to w przodzie tez trzeba było by zmienić by przód nie nurkował |
Bzdury.
Sprężynę dobiera się do wagi i konkretnego motocykla.
Ta którą kupił ode mnie Qh miała 76 Nm. Ta sprężyna do 450 exc jest pod wagę 85-95 a do 350 pod wagi 95-105. Są takie same dla innych wag ridera dlatego że mamy różnicę wagi motocykla. Same Nm nijak się nie mają do wagi. Przednie sprężyny mają jeszcze inne wartości N/MM. W Ktm-e np. 4.0 4.8 itp.
To jaką wartość sprężyny powinniśmy dobrać jest w instrukcji obsługi motocykla albo zawieszenia jeśli jest tuningowe.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Nie 20:35, 15 Paź 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Nie 20:10, 15 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
niezłe teorie się wysuwają
wartości, jakie podawane są na sprężynie to długość i skok ugięcia pod daną siłą (mm i N/mm).
Innymi słowy, ile newtonów potrzeba, aby ugiąć sprężynę o 1 mm.
dlatego znaczenie ma nie tylko waga ridera, ale i motocykla
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raion80
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 23:57, 15 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
ale chyba jak kupujesz sprężynę dedykowaną do tego motocykla to podają tylko wartość rajdera bo wiedzą że taki i taki motocykl ważyć może 100kg np 115 kg zresztą różnie mogą to oznaczać lepiej sprawdzić w serwisówcę
sprężyna to jedno a jeszcze jest teleskop gazowy albo olejowy i seting jak napisałeś to jest przepływ gazu lub oleju przez zaworki lub dysze im wolniej przepływa gaz tym trudniej go wcisnąć np jak kiedyś były jedno komorowe lagi wlewało się gęstszy olej tym wolniej wpadał a jak się trochę więcej oleju wlało to ciężej było do dobić do końca zawieszenie a jak za dużo było to zawiecha się kołkowata robiła
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez raion80 dnia Pon 0:23, 16 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 6:12, 16 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
jeszcze sie nie spotkałem żeby były zwęzki gazowe w amortyzatorach
coś mieszasz kolego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czołgu
Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 7:00, 16 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Setting olejowy nie ma nic wspólnego z ugięciem wstępnym, za które odpowiada sprężyna. Setting olejowy dobiera się pod preferencje jazdy kierowcy, teren, a nie pod jego wagę!.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raion80
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 15:12, 16 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
chodziło mi oto że gdyby była sama sprężyna to łatwiej by się uginała i by cie wystrzeliło jak z katapulty gdy jest amortyzator potrzymuję sprężynę i wtedy właśnie się oblicza mm ugięcia na siłę Nm muszą być jakieś kanaliki by gaz czy olej mógł się przedostać by amortyzator nie tylko działał na wcisk a też na wysuw ja nie napisałem że olej się zmienia pod wagę kierowcy tylko że im gęściejszy tym wolniej laga wpada i tym mnie pracuję i robi się kołkowaty obiawia się tym że zamiast dziurę wybrać odda ci po łapach
im więcej oleju wlejesz to jest mniejsza poduszka powietrzna tym trudniej dobić lagi do końca
https://www.youtube.com/watch?v=qr7iRbJkYxs
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Pon 17:25, 16 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
raion80 napisał: | wtedy właśnie się oblicza mm ugięcia na siłę Nm
|
ktoś kto nie używa żadnego znaku interpunkcyjnego i pisze takie rzeczy, podając siłę w Nm nie może nikomu tłumaczyć działania amortyzatora.
W 100% popieram kolegów wyżej.
youtube nie zastąpi Ci doświadczenia i wykształcenia zdobytego na dobrych szkołach/uczelniach. Też się kiedyś zdziwiłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raion80
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 18:49, 16 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
dokładnie a potem tacy po szkołach z walizką papierów pracują w serwisach i naprawiają nowe auto czy motocykl przecinakiem i wymieniają dobre części bo może trafią na tą co się popsuła biorą 450zł za godzinę pracy nawet jak nie naprawią i zostawią rozkręcony motor masz wybór albo sam sobie skręcisz albo zapłać im kolejne 450zł jestem po samochodówce i miałem praktyki w servisach i widział jak takie talenty po szkołach potrafili wrzucić nakrędkę do komory spalania ale masz racje jak nie masz pojęcia o mechanice to się za to nie bierz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Pon 19:12, 16 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
raion80 napisał: | jestem po samochodówce |
nie musiałeś się przyznawać, to widać już po Twoim pierwszym poście.
W sumie to nie rozumiem po co to odniesienie do serwisów, rozmowa była czysto teoretyczna.
Czy ja mam jakieś pojęcie o mechanice to Ty się nawet nie domyślasz, bo nic na ten temat nie napisałem.
lubię krytykę, ale tylko konstruktywną
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raion80
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:27, 16 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
napisałem ogólnie nie odnosząc się do nikogo
mi się wydaję że dobrze napisałem bo np 10Nm to musisz użyć siły ponad 1kG-m
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez raion80 dnia Pon 19:34, 16 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|