Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Waga kierowcy a tylna sprężyna
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czołgu




Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 19:30, 16 Paź 2017    Temat postu:

Stary, nie czepiaj się. W kilku postach napisałeś bzdury i piszesz kolejne. W jakiej serwisie WP uczą "110kg to musisz kupić sprężynę około 105 Nm"? Takie sprężyny do motocykli terenowych nie istnieją.
Settingiem olejowym utwardza się amortyzatory pod wagę? Uczą cię że do amortyzatorów dobiera się różne gęstości oleju? NIE DO WP. Do amortyzatorów WP powinno się lać JEDEN rodzaj oleju - WP Fork OIL SAE4. W jakim to serwisie WP powiedzieli ci że można tam lać inne gęstości oleju?
Bo mnie w Olsztynie - w WP Polska powiedzieli że absolutnie nie powinno się lać innego niż dedykowany WP.
Jesteś profesjonalnym tunerem zawieszeń że umiesz na oko dobrać inny, lepszy niż mechanicy którzy spędzili tygodnie na szkoleniach w fabryce?

W amortyzatorach motocykli terenowych masz 4 możliwości regulacji pracy:
1. Sprężyna w/g katalogu a nie twojego widzimisię
2. Poziom dedykowanego oleju
3. Setting olejowy
4. Regulacje zewnętrzne.

amen.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Pon 19:30, 16 Paź 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pon 20:01, 16 Paź 2017    Temat postu:

Czołgu - zluzuj, to że ktoś gada głupoty to jeszcze nie powód żeby się denerwować. Grunt to nakierowanie we właściwą stronę.
raion80 - siłę wyraża się w newtonach - N. Ty piszesz o.. sam nie wiem o czym, ale najbliżej temu jest do kilogramometra, czyli o jednostce prawie zapomnianej, którą wyraża się moment obrotowy (w układzie Si Nm, o którym przedtem pisałeś). Nie wiem czego oni Cię uczą, jeżeli nie jednostek Si.
Stereotyp 'chłopca po zawodówce' jak dla mnie utrwalony. Nie bierz tego do siebie, ale też trochę myśl o czym piszesz i podpieraj się lepszym źródłem niż 'jutub' Wink
sory, jeżeli Cię obraziłem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raion80




Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:52, 16 Paź 2017    Temat postu:

z co mam się obrazić że kończyłem technikum samochodowe 30 lat temu i używaliśmy innych jednostek i że wszystkich dokładnie nie pamiętam jaki był przelicznik że napisałem żeby sprężynę samą wcisnąć ścisnąć do końca według jego wagi czyli 110 kg to powinna być sprężyna 105 Nm serwisiówce masz wszystko ładnie napisane tabele jaką masz założyć ale żeby obliczyć
samemu gdy takie tabeli by nie było to byś musiał wziąć kilka parametrów
czyli wagę motocykla jak jest dźwignia zastosowana i waga kierowcy

czołgu serwis nie może ci proponować innego oleju do lag jak oni mają jeden lub 2 dedykowane do tego motocykla na których robili testy za dużą kasę gdyby wlali inny to tak jak by ci specjalnie psuli bo oni testu nie robili na tym oleju i nie wiedzą jak by się zachowywał a poza tym nie mają certifikatu i mógł byś ich zaskarżyć

olejem o tej samej gęstości możesz jedynie wyregulować dobijanie lagi do końca bo jest mniejsza poduszka powietrzna po prostu mniej miejsca czyli musisz użyć większej siły by bardziej sprężyć poduszkę powietrzną ale to też ma swoje ograniczenia

gęściejszy olej wolniej będzie przepływał czyli więcej obciążenia będziesz musiał użyć by przepływał tak jak rzadszy niekiedy nie można dobrać sprężyny trzeba się bawić z olejem

a i jeszcze jedno w tamtych czasach zrobić technikum to tak ja teraz magistra


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez raion80 dnia Pon 21:11, 16 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czołgu




Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 21:11, 16 Paź 2017    Temat postu:

raion80 napisał:

olejem o tej samej gęstości możesz jedynie wyregulować dobijanie lagi do końca bo jest mniejsza poduszka powietrzna po prostu mniej miejsca czyli musisz użyć większej siły by bardziej sprężyć poduszkę powietrzną ale to też ma swoje ograniczenia

gęściejszy olej wolniej będzie przepływał czyli więcej obciążenia będziesz musiał użyć by przepływał tak jak rzadszy niekiedy nie można dobrać sprężyny trzeba się bawić z olejem


Nawet nie chce mi się już pisać po raz kolejny odpowiedzi na te same bzdury.
raion80 mam taką propozycję. Jest późno, idź spać. Dzisiaj nie jest najwyraźniej twój dzień.

Jutro ściągnij sobie dowolną serwisówkę do zawieszenia, np. ze strony [link widoczny dla zalogowanych] Skoro kiedyś technikum to jak magister dzisiaj to z angielskim sobie poradzisz.

Dobranoc.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Pon 21:15, 16 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raion80




Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:26, 16 Paź 2017    Temat postu:

może jutro muszę i tak wymyślić jak to obliczyć jakiej sprężyny użyć do turystyka nie ktm gdy zawieszę na końcu stelarza prawie 100kg

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Wto 0:22, 17 Paź 2017    Temat postu:

Myślałem, ze pisanie dwa razy tego samego to już przesada.
Pisze jednak po raz trzeci:
Drugi parametr sprężyny wyrażany jest w newtonach, nie w newtonach*metr. Ty (albo raczej jak sie okazuje ze względu na wiek - Pan)dalej drążysz temat mówiąc o Nm.. Mi już szkoda czasu. Uważam temat za zamknięty.
Czołgu napisał:

Skoro kiedyś technikum to jak magister dzisiaj to z angielskim sobie poradzisz.

Dobranoc.

Niech to będzie sentencja tego wieczoru Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raion80




Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 7:10, 18 Paź 2017    Temat postu:

jak zobaczysz 1 stronę z postami to zobaczysz skąd wzięły mi się Nm jeżeli ludzie piszą że mają wartość Nm nie myśląc powielałem ten błąd ale winny się tłumaczy swoje przemyślenia zostawię dla sobie

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez raion80 dnia Śro 7:15, 18 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eltroc




Dołączył: 06 Cze 2017
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grójec

PostWysłany: Pią 20:17, 20 Paź 2017    Temat postu:

Panowie na sprężynie mam taki numer 71-90/260 może ktoś wie do jakiej to jest wagi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czołgu




Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 20:42, 20 Paź 2017    Temat postu:

Zależy do jakiego motocykla.
Z tego co pamiętam sprężyny 260 z podobnymi oznaczeniami były do EXC roczników 2002 i podobnych. Musisz patrzeć w manualach do konkretnego motocykla z danego rocznika.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Pią 21:09, 20 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Qh




Dołączył: 23 Lis 2016
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kobierzyce

PostWysłany: Pią 23:42, 20 Paź 2017    Temat postu:

Qh napisał:
Wiem, ze straszny kotlet ale znalazłem takiecoś:
[link widoczny dla zalogowanych]
Moze sie komu przyda


Hehehe pierwszy raz cytuję siebie. Po co wyważać drzwi, których nie ma?
Ci, co pokończyli szkoły i naprawdę mają teczki papierów, projektują motocykle, piszą manuale i biorą za to nowego KTMa miesięcznie. Na bank nie wrzucają "nakrędek" do silników ... bo nie znają takiego słowa.

Nie mam nic przeciwko doświadczeniu, ale uczyć należy sie całe życie a nie tylko w szkole, bo łatwo zapomnieć.

W ciuchach ważę ok 93-95 kg i z przytoczonej tabeli wynika, ze potrzebuje sprezyny 76. Taką kupiłem od czołgu i jest idealnie. Mam parę szkół, kilkanaście motocykli miałem i zawsze sam grzebię, w ścigu ustawiam zawias naprawdę dokładnie na każdy tor i warunki. Ale jak potrzebowałem spreżyny do exc sięgnąłem do książki. Nie poszedłem po rozum do głowy ... bo wróciłbym z pustymi rękami ... Smile

BTW oprócz wagi kierowcy i motocykla, na ugięcie spreżyny ma wpływ miejsce jej zamocowania, czyli ramię z jakim działa na nią siła. Pamiętacie sprężynki co były mocowane przy osi koła?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Qh dnia Sob 0:03, 21 Paź 2017, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin