|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 20:00, 07 Lut 2012 Temat postu: wałek rozrządu 520/525 różnice |
|
|
padł mi w 525 wałek rozrządu, postanowiłem kupić uzywke, znalazłem zakupiłem dzisiaj przyszła jednak nie jest identyczna jak moja. moja ma 3 otwory i nieco inny wygląd ząbków ( byc moze moje ząbki są juz powycierane). zakupiona ma 6 otworów, poza tym niczym sie nie rózni, dekompresator ten sam, ustawienie krzywek itp te same. i teraz mam dylemat którą zębatke wybrać ? nasadziłem łancuszek na obie zębatki i w sumie tak samo trzymają przy ciągneciu łancuszka do góry. praktycznie bez luzu. zrobiłem tez inny mały test. trzymałem załozyska i kręciłem wałkiem. ten z nacięciami wydaje sie że ma mniejsze wibracje.
macie jakieś doswiadczenia ? który wybrac ?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Wto 20:14, 07 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
No tak z 6 otworkami wykapany jak w mojej 520 zakładaj będzie dobry.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Poramańcz
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 21:22, 07 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Moze ma to znaczenie do wyważenia całego układu. Inny rozkład mas wirujących w obu modelach. Zapytaj mechanika i bądź ostrożny.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Poramańcz dnia Śro 1:26, 08 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 21:39, 07 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
noo własnie o to mniej wiecej pytam czy ktos cos o tym wie skoro to zebatka z 520 a model 525 wprowadził inną - to musiało mieć chyba jakies znaczenie podejde do serwisu KTMa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Wto 21:52, 07 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
henio12323 - z matematycznego punktu widzenia w wałku kręcącym się z 6 otworami siła odśrodkowa rozchodzi się równomiernie. A w tym co masz 3 otwory ruch "kolisty" jest bardziej eliptyczny. Tak ja to postrzegam. Stąd może te wibracje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 21:55, 07 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
niby tak ale tak by było gdyby był prosty walec z zębatką a tutaj masz dodatkowo dekompresator i krzywki, wiec miejsce zapełnione ( zamiast tych trzech otworów) działa jako przeciwwaga z tym że jak pisałem wyzej - 6 otworowy wałek wydaje sie że ma mniejsze wibro ciekawa sprawa z tym zobaczymy co powiedza w serwisie kej ti ema
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Śro 11:15, 08 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Jak będziesz wiedział czemu tak jest to napisz. Sam jestem ciekaw. Pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalim1
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:58, 11 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Możesz zwymiarować mi tą zębatkę i wysłać jakieś zdjęcie dodatkowe? Mam Sherco 4.5i - silnik na licencji KTM. Muszę wymienić zębatkę bo za duże luzy. Ilość zębów jest identyczna, nie wiem czy miejsca otworów na wałku pasują i jaka jest średnica otworu na wałku. Byłbym bardzo wdzięczny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 23:43, 11 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
ta stara zebatka to szmelc , wraz ze zmiana tak zajechanej zebatki powinienes zmienic lancuszek i dolna zebatke inaczej nowa zebatke szybko szlak trafi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalim1
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:42, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
I jak - wszystko ok?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DaKuc
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 15:22, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | niby tak ale tak by było gdyby był prosty walec z zębatką a tutaj masz dodatkowo dekompresator i krzywki, wiec miejsce zapełnione ( zamiast tych trzech otworów) działa jako przeciwwaga z tym że jak pisałem wyzej - 6 otworowy wałek wydaje sie że ma mniejsze wibro ciekawa sprawa z tym zobaczymy co powiedza w serwisie kej ti ema |
i co powiedzieli w serwisie ????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 15:39, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
w sumie nie byłem zaufałem nowszym rozwiązaniom i wsadziłem do wałka od 520 zębatke od 525 ( starą ) i smiga jak trzeba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|