|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukas88lag
Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzciana/Rzeszów
|
Wysłany: Nie 10:26, 12 Mar 2017 Temat postu: WAŁEK ROZRZĄDU - WADA FABRYCZNA CZY ZANIEDBANIE - 450 - 2013 |
|
|
Witam, spotkał ktoś się ktoś z Was jeszcze z taką sytuacją? Sprzęt to EXC 450 (modelowo 2013 rok, wersja Six Days), coś mnie tknęło i dla świętego spokoju chciałem zrobić przegląd góry przed rozpoczęciem sezonu, 127H nalotu, oleje zmieniane zawsze na czas (8- 15H), firmowe (poprzedni właściciel lał MOTUL 300V, ja przerzuciłem się na Ipone KATANA OFF ROAD 10W60) i takie coś mi się oczom ukazało:
1. [link widoczny dla zalogowanych]
2. [link widoczny dla zalogowanych]
3. [link widoczny dla zalogowanych]
Ewidentnie przytarta krzywka od zaworów wydechowych. Od razu mówię, nie bawię się w jakąś regenerację, napawanie, szlifowanie czy coś takiego - nowy wałek już zamówiony w serwisie. Dysza natryskowa nie była zatkana.
Co lepsze kilka dni po tym jak rozebraliśmy mój sprzęt pojechałem po jakieś głupoty do sklepo-serwisu, a tu normalnie zrządzenie losu, na stole stoi sprzęt idento jak mój EXC 450 (SiX Days), modelowo 2013 rok, praktycznie taki sam przebieg (131 H) i regulują gościowi zawory:
1. [link widoczny dla zalogowanych]
Nosz kurczę ta sama krzywka itd.
Spotkał się ktoś z Was już z czymś takim?
Wspomnę, że u mnie poza tą nieszczęsną krzywką wszystko wygląda jak z fabryki, tłok/cylinder wymiary w normie, rozrząd to samo, głowica praktycznie jakby wczoraj zjechała z taśmy.
VIN mojego sprzętu to: VBKEXA404DM324244
Mogła wyjść jakaś wadliwa seria z fabryki, czy po prostu zrządzenie losu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dioda
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 10:51, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Tez ostatnio sprawdzałem luz zaworowy 450exc 2016 przebieg 50mth i zauważyłem właśnie bardzo minimalne ślady tylko na jednej krzywce i współpracującej z nią rolce.Zdziwiłem się bo sprzęt od nowości ale olałem temat bo nie było czuć tego nawet pod palcem.jak na razie są tylko takie smugi . Olej motul 15w60 300V ,chętnie się dowiem czego to może być przyczyna..,pewno za jakiś czas będę musiał zmienić wałek plus rolkę ,bo będzie się to pogłębiało..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dioda dnia Nie 11:12, 12 Mar 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
husa66
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Czw 15:13, 16 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
ja ostatnio w swoim ktm 350 sxc 2012 zdjąłem pokrywe do kontroli i wszystko malina przebieg 290mth.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:46, 16 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Kiedy sprzedawałem swojego 450 2013, przy przebiegu 150 godzin, wszystko było tip-top.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukas88lag
Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzciana/Rzeszów
|
Wysłany: Pią 2:14, 17 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
husa66 napisał: | ja ostatnio w swoim ktm 350 sxc 2012 zdjąłem pokrywe do kontroli i wszystko malina przebieg 290mth. |
350'tka ma trochę inną budowę, przede wszystkim jest na 2 wałkach i posiada 2 dysze natryskowe.
Nowy wałek wczoraj do mnie dotarł i będziemy go zakładali prawdopodobnie dzisiaj wieczorem. Mam nadzieję, że to łuszczenie/zatarcie było wadą materiału czy tam samej krzywki, bo na razie nic innego nie przychodzi mi do głowy. Dysza natryskowa była sprawdzona (przed złożeniem zrobię to jeszcze raz), pompa oleju także, olej na pewno spełnia wszystkie normy, inny mechanik powiedział jeszcze, że jest opcja, że stosowałem zły filtr oleju (HIFLO), polecał K&N albo OEM, ale myślę, że to już szukanie dziury w całym i po prostu poddał taki pomysł - niby spotkał się z taką sytuacją.
Tak już dla zaspokojenia własnej ciekawości zapytam, jakich filtrów używacie?
Poniżej fotki nowego wałka:
1. [link widoczny dla zalogowanych]
2. [link widoczny dla zalogowanych]
3. [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dioda
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:38, 17 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Co miał na myśli mechanik mówiąc ze zły filtr oleju ten hiflo? ,. za mało oleju przepuszczał,za słabo oczyszczał olej,rozlatywał się i zatykał kanały czy jak. Rolki nie wymieniasz, tej która współpracowała z ta krzywka?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dioda dnia Pią 18:40, 17 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szo
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:14, 17 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
ja bym nie dał motocykla do mechanika co twierdzi, że inna firma filtrów olejowych ma znaczenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pią 19:22, 17 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
hiflo używam od kiedy pamiętam,
nawet w serwisie ktm takie montują
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukas88lag
Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzciana/Rzeszów
|
Wysłany: Pią 20:10, 17 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Dlatego też włożyłem tę tezę między bajki.
P.S
To nie mój mechanik. Kupuję trochę gratów dla kumpli i praktycznie teraz wszędzie gdzie jest sklep chłopaki tworzą "serwis". Lepiej popytać, a nuż któryś naprowadzi na jakiś inny trop.
Ta rolka prowadząca od dźwigienki zaworowej u mnie była w dobrym stanie, więc jej nie ruszałem. Zobaczymy za kilkanaście/dziesiąt godzin co będzie się działo, weryfikacja to moment (wystarczy zdjąć pokrywę zaworów) także nie dopuszczę na pewno to takiego stanu rzeczy. Mam tylko nadzieję, że problem leżał po stronie wałka/krzywki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dioda
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:51, 17 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
A jak sprawdzałeś ta dysze natryskowa to na elektrycznym rozruszniku kręciłeś silnik,jak ja sprawdzałeś ?,.,Bo ja sprawdzałem na elektrycznym i z tej dyszy sączy się olej,wylewa ,.,/ nie tryska na parę centymetrów.Ale tak myślę ze to normalne bo obroty nie są jakieś mega duże.A jak u Ciebie to wyglądało?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dioda dnia Pią 20:53, 17 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pią 21:32, 17 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
zaglądałeś na pompy oleju?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
donPedro
Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:46, 17 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
KristofSX napisał: | zaglądałeś na pompy oleju? |
dokładnie o to samo miałem sie zapytac jak czytałem ten post.
zdarza sie tak ze niektórzy "moto mechanicy" robiac kapitalke nawet nie pomysla o pompach oleju. Silnik sie kreci, a pompy sie wycieraja, to powoduje mniejsze cisnienie oleju , a co za tym idzie mniej oleju podaje na sama góre do wałków. Pamietam ze tak było czesto w sxf i excf 250 06-10, co troche, " panie a po ile wałek ssący, panie a po ile mostki aluminiowe, czemu tak dzwigienki wytarło"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piodeb88
Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Wto 10:50, 18 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Tak wyglada moj, 62 mth przebiegu. Od nowości jeżdżę na 300V 15w60 i filtry Hiflo.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez piodeb88 dnia Wto 10:51, 18 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
husa66
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Wto 14:48, 18 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
o! szlach jaka kaszana ,a co to będzie dopiero przy 300mth.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piodeb88
Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Wto 15:59, 18 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Luz 😉 Jak dolata do 300 mth to nie będę miał mu za złe ze będę musiał go wymienić za 700-800 zł 😉
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|