Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wałęk wywarzający
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Czw 21:28, 05 Kwi 2012    Temat postu: wałęk wywarzający

Zadam pewno idiotryczne pytanie:D
Zamówiłęm rozrząd do siebie do kata i także wymieniam prowadnice rozrządu bo jedna pękła. Mam zdjęte magneto i czytałem gdzieś że przy takiej rozbiórce dobrze przy okazji wyminić łożyska wałka wywarzającego, więc jeśli możecie pokażcie mi na serwisówce gdzie jest ten wałek wywarzający i jak wymienić te łożyska i może więcej szczegółów ku temu tematowi bo na forum nie widzę wątków związanych z tym Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 21:35, 05 Kwi 2012    Temat postu:

nie, przy tej twojej rozbiórce nie wymienisz łozysk, wymienisz je wtedy gdy rozpołowisz cały silnik. a wałek znajduje sie przed wałem głownym. wystająca częsc przed silnikiem Razz po 2 masz serwisówke - zerknij wszystko jest tam opisane i rozrysowane

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Czw 21:43, 05 Kwi 2012    Temat postu:

Ok, ok, szukałem właśnie w serwisówce:D.
To przy mojej rozbiórce jest jeszcze coś na co warto zwrócić uwagę??
I na marginesie przy ściaganiu pokrywy od głowicy by rozrząd zminić nie muszę spuszczać płyny chłodniczego? Normlanie po porstu odkręcę śruby i ściągne pokrywę?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 21:50, 05 Kwi 2012    Temat postu:

musisz bo dzielisz pompe wody na pół. popatrz troche, zadajesz pytania które są banalne i nie trzeba miec zadnej wiedzy technicznej. wystarczy popatrzeć że pokrywa dzieli pompe wody na pól. wiec najpierw sciagasz pokrywke pompy, odkręcasz przewód olejowy ( ta rurka chromowana ) i odkręcasz pokrywe i schodzi. jeszcze musisz wypiąć dekompresator ( linke ) od razu warto wymienic łozyska wałka rozrządu, koszt niewielki ale zawsze to pewniej sie smiga. pozatym na nic bardzo nie masz co uwagi zwracac, bo zadnych łozyskj itp nie ma.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gierek




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Włodawy

PostWysłany: Pią 18:06, 06 Kwi 2012    Temat postu:

Ściągając pokrywę głowicy, będziesz musiał zdjąć chłodnice aby sobie ułatwić demontaż co za tym idzie płyn już będziesz miał spuszczony. Podczas rozbiórki zweryfikuj stan rolek dźwigienek zaworowych (czy posiadają jakiś luz), stan krzywek zaworowych (czy na całym obwodzie krzywek nie ma odciśnięć rolek, rys etc.) popatrz jak wyglądają kapelusze sprężyn zaworowych czy nie posiadają rys, zmierz odległość krawędzi sprężyny zaworowej od dźwigienki (to zmierzysz przez dekielki rewizyjne podczas regulacji zaworów). Ogólnie bez serwisówki nie podchodź, tam wszystko jasno i przejrzyście krok po kroku opisane...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pią 21:05, 06 Kwi 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
jak Ty robisz silnik w takim syfie, to powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mambo
Gość






PostWysłany: Pią 22:04, 06 Kwi 2012    Temat postu:

ja jak kupilem kata nacieszylem sie nim 4 miesiace dlaczego? bo koles co od niego kupiłem zrobił remont całego silnika a nie wymienil lozysk wałka wywazarki i jak mi lozyska rozsypały sie rozjeb... caly dół silnika lożyska wyleciały bokami karterow koszt rematu 3/4 zakupu motocykla Evil or Very Mad to tak dla przestrogi
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Sob 0:27, 07 Kwi 2012    Temat postu:

Czepek napisał:
http://p1.bikepics.com/2012%5C04%5C01%5Cbikepics-2376099-800.jpg
jak Ty robisz silnik w takim syfie, to powodzenia.


hmm nie wiem gdzie ty syf widzisz.. Jeśli dla ciebie syfem są lekko tłuste kartery od wymiany oleju bo nie zdążyłem poczyścić to ok . . .


ogólnie rzeczbiorąc mam teraz sporo większy problem . . .
ściągłem górę ğłowicy uprzednio demontując pokrywki od regulacji zaworów. Po zdjęciu od zaworów wydechowych przeraziłem się ponieważ moje oczy zobaczyły że na lewym zawoże nie ma nakrętki którą się kontruje ustawienie zaworu. Myślałem że może gdzieś ją znajdę ale niestety niee.. nigdzie jej nie ma a wyparować nie miała jak, więc będę spuszczał olej dolną śrubką podsilnikiem(tam gdzie jest filterek) i się modlił by wyleciała z olejem bo jak nie to rozpaoławianie silnika mnie czeka by ją odnaleźć, ponieważ nie mam zamairu zostawić ją nieodszukaną by mi syfu w silnik narobiła.
Po zdiagnozowaniu tego doszedłem do wnioski że śrubka ta odkręcała się i moto przez to traciło moc i kompresję bo zawór dobrze nie chodził. Następnie jak się wykręciła na maksa, to przeleciała po łańcuszku rozrządu kanałem w dół, w międzyczasie zachaczając go i wpadając pod niego przez co wyłamała mi się ta dolna prowadnica w kształcie półksiężyca od łańcuszka rozrządu, a dalej uderzyła w impulsator wyginając go. Potem myślę że przez otwór w magnecie tzn w karterze od strony magneta wleciała do miski korbowodu, bo nigdzie jej nie ma a gdzieś musi być.. Następnie przez ową nakrętkę motor mi zgasł jakby odcięlo zapłon bo odcięlo pod dwoma sposobami, pierwszy to wygięty impulsator a drugi w wyniku kolozji między proawadnicą, nakrętką a łańcuszkiem rozrządu doszło do wybicia pracy tego ostatnio co poskutkowało chwilowym oderwaniem się od zębatek na skuter czego mam przestawiony rozrząd..( kropki które są na wałku nie są prostopadłe do głowicy, ta z prawej strony jest wyraxnie wyrzej ;(.
Tym oto sposobem narobił się syf.
Tłok mam ostawiony w gmp i zablokwany wał śrubką więc rozrząd tzn wałek to myślę źe będzie kwestia wyciągnięcia go po rozuciu starego rozrządu i zakuwaniu nowego i ustawienie w prawidłowej pozycji.
Śrubkę tzn nakrętkę muszę gdzieś znalaźć więc spróbuje ją z olejem spuścić, a jak nie rozpołowoienie silnika . . .
Takie ot to cuda wydarzyły mi się.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Sob 0:31, 07 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 8:21, 07 Kwi 2012    Temat postu:

przeciez jak spuszczasz olej srubka to spuszczasz olej ze skrzyni. wał korbowy ma oddzielna mise i teoretycznie oddzielny olej. wiec srubka na pewno ci spustem nie wyleci. jak juz to pewnie wpadła pod wał. jak juz jej nigdzie nie widzisz ( a sprawdz czy sie do magneta nie przyczepiła) to bedziesz musiał sciągfnąc cylinder i magnesem wyciągnąc srubke z wału

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gierek




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Włodawy

PostWysłany: Sob 8:54, 07 Kwi 2012    Temat postu:

Ja bym na twoim miejscu, założył dekiel i pokrywę głowicy, i wyjął silnik, oczywiście porządne szorowanie na błysk i dopiero można się do czego kolwiek zabierać, robienie motocykla gdy on leży na boku lub gdy silnik jest w ramie(robienie przy głowicy i głębiej) jest mega nie praktyczne i nie wygodne. Masz szczęście że ta śrubka nie podeszła nad krzywkę wałka i rolkę bo zrobiło by ładną dziurę w pokrywie głowicy. Teraz kwestia znalezienia tej śrubki, będziesz miał rozpięty rozrząd to tylko 4 szpilki i zdejmujesz cylinder z głowicą (niestety nie ma tak jak w lc4 że da się zdjąć cylinder bez rozłączania go od głowicy), koszty rosną z uwagi na uszczelki, ale nic nie poradzisz stać było na konia teraz musi być stać na bat. Od razu zobaczysz stan cylindra, tłoka, pierścieni, sprawdzisz zawory...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Sob 11:30, 07 Kwi 2012    Temat postu:

ugh not to nie za fajna akcja, jest jeszcze możliwość że została zmielona, ale lepiej sprawdzić, sprawdź śrube spustową oleju, może nakrętka przyklejona jest do magnesu.
pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Sob 11:48, 07 Kwi 2012    Temat postu:

Tylko i wyłącznie silnik na stół, żadne spuszczanie oleju, sranie w banie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Sob 12:55, 07 Kwi 2012    Temat postu:

niestety nakrętki nie ma, ani na magnecie, ani na impulsatorze, ani na magnesie od spustu oleju . . . po świętach sprbóje magnesem pogrzebać i moźe akurat jakoś się wydobędzie, a jak nie silnik z ramy wyciągam i niezapowiedziany remoncik . . .

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Sob 13:33, 07 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Sob 13:54, 07 Kwi 2012    Temat postu:

pomysl, skoro ona juz ci cos ulamala, to jaka masz pewnosc, ze w silniku dalej robiła syf? Wyciągniesz nakrętkę, będziesz szczęśliwy i złudnie myślący, zę szkodnika nie ma, a tam jeszcze 150 innych kawałków śmiga.
Pozdro !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:57, 07 Kwi 2012    Temat postu:

czepek ma racje syf totalny pierwsza rzeczą która sie robi przed jakimkolwiek serwisem to pozadne umycie calego motocykla.
Sledzac caly watek obawiam sie ze nauka mechaniki w twoim przypadku moze bardzo drogo puzniej kosztowac, zadajac takie podstawowe pytania, nie umiejetnosc czytania serwosówki a co dopiero drobnych wskazówek w niej zawartych co jest podstawa prorokuje wiele problemów podczas składania i puzniejszej ekspoloatacji o ile silnik nie zatrze sie czy nie wybuchnie przy starcie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin