|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czop9541
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice Myślenic
|
Wysłany: Sob 19:03, 17 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
daro4x4 napisał: | Dzień Dobry wszystkim. Jestem tu pierwszy raz i chciałem podzielić się informacją jak zrobić wentylator w starszych ktm-ach bez czujnika w chłodnicy oraz bez akumulatora
w instalacji.
Mam exc300 z 2001r i zrobiłem to z wentylatora z quada bashana za 26pln na allegro. Mam zdjęcia ale nie wiem jak wkleić, będę próbował je tu wmontować.
Ten wentylator pasuje rozstawem idealnie, ma 10cm szerokości.
Obciąłem uszy i zrobiłem wyżłobienia pod wąż chłodnicy.
Instalacja spokojnie to wytrzymuje. Przy starcie wiatrak pobiera
ok. 10-15W, a potem ok 8-10W. Wyłącznik wentylatora z quada
za ok 30pln. Instalacja: plus (+) na stałe do wentylatora
poprzez bezpiecznik 5A, a masa (-) przez wyłącznik na kierownicy.
Napięcie bierzemy z kabla żółto-czerwonego (wychodzi z regulatora
napięcia do klaksonu) tam jest ok 15V przy pracującym silniku.
Masa to brązowe kable podpięte do ramy nad reg. napięcia.
Mam żarówke 35W na przedzie, wywalona pozycyjna 5W przód,
tył żarówka diodowa za stopem żeby nie obciążać instalacji.
Wszystko przetestowane i chodzi dobrze, nie wiem jak z trwałością wiatraka, ale za 26pln to mogę zmieniać go co roku. |
Kolego możesz mi dać namiary na ten wentylator/wiatrak bo na allegro jak dotąd najtańszy znalazłem za 40zł. Temat wiatraka do mojego dwusuwa powrócił bo ostatnio już raz mi zagotował a kilka razy wypchał troche płynu.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
babel
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 6:53, 18 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
W temacie dla potomnych.
Oryginalny wentylator jaki jest do KTM to spal
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez babel dnia Wto 16:11, 17 Lut 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalim1
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:09, 18 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki, kupiony
Ja kombinuje jeszcze nad powiększeniem pompy DIY.
Mam dostęp do plazmy CNC, wystarczy zrobić rysunek i wyciąć z alu 5-6mm nakładkę. Dla mnie koszt niewielki a można spróbować opatentować Oprócz tego potrzeba większy wirnik - tu była by potrzebna albo frezarka CNC 3d bądź drukarka 3d. Drugie wydaje się być bardziej dostępnym i tańszym w produkcji rozwiązaniem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rogos355
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 18:17, 10 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Cześć wszystkim!
Na dniach chciałbym zamontować u siebie wentylator chłodnicy. Teraz pytanie, szukać tego z Suzuki Burgman'a czy macie na dzień dzisiejszy coś innego też wydajnego?
Druga sprawa to taka, do czego później to podpiąć ? Jak macie to rozwiązane (chodzi o samoróbki)? Wyczytałem, że czujnik pasuje od BMW, ale jakiego?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 19:59, 10 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
idź do motoryzacyjnego powiedz że chcesz od bmw i zmierz gwint, fabrycznie masz tam korek, weź ten korek porównaj z tym czujnikiem. troche sam pokombinuj ;D nie wiem czy to nie było 1.5X14 ale doc zytać musisz
co do podpinania - to masz wyjscie w instalacji zawsze pod wentylator i robisz prosty układ, z plusowego jakis bezpiecznik warto raczej wsadzic, potem do czujnika, od czujnika do wentylatora minus bezposrednio i gotowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 6:58, 11 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
czujnik pasuje od każdego bmw bez wiskozy.
ja niedawno robiłem wiatrak w moim exc 530 .
Wiatrak z dr-z i czujnik z bmw.
Podłączone wszystko pod oryginalną instalację.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 7:27, 11 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Po co kombinować z czujnikiem...lepiej zamontować wiatrak z manualnym włącznikiem. Włączasz i wyłączasz kiedy chcesz, montaż banalnie prosty.
Czujniki dość często się psują i według mnie za późno włączają wentylator.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 7:43, 11 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
najlepiej zrobic i to i to ;D termowłącznik sie odpala jak zapomnisz manualnie odpalić, a zawsze mozna manualnie jak wiesz że nagle teren bedzie sprzyjający gotowaniu sie maszyny ;D
co do temperatury to kolega ma racje te z BMW dosyc późno sie załączaja, oryginalne troche wczesniej odpalają się.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
D6e6Vi6L
Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:55, 11 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Witam! Ja załozyłem i czujnik tem. ( dokładnie ten [link widoczny dla zalogowanych] ) i przełącznik, przełącznik idealnie spasował w miejsce gdzie powinien być przełącznik do kierunkowskazów(jeszcze ani raz go nie użyłem, ponieważ jak narazie czujnik tem. się sprawdza). Wiatrak od jakiegoś qada, nie wiem dokładnie od jakiego, ale miał 11,5mm wiec siadł idealnie na rant chłodnicy.Podłączyłem do kostki która jest wypuszczona pod orginał , plus zrobiłem dodatkowy bezpiecznik (mam go nad filtrem powietrza,żeby był łatwy dostęp w razie jak by sie spalił ) Ja osobiście nic nie przerabiałem złapałem opaskami, trzyma się już sporo czasu i jak widzę nie ma zamiaru odpaść
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Czw 18:13, 12 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
KTM-owskie włączniki załączają przy 100*C, a wyłączają przy 95*C. Te z BMW można dobrać w zakresie od 80 do 100*C, więc to nie problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalim1
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:47, 12 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Mi został się jakiś czujnik 97*/85* po jakimś piździku. Ma ktoś jakiś patent na króciec? Mam chłodnice Fluidyne które nie mają miejsca na czujnik... Jedyne co przychodzi mi do głowy to kawałek stalowej rurki z dziurą na czujnik...
Jeśli chodzi o bypass termostatu.... poprzedni właściciel zastosował zamiast termostatu takie coś:
Nie lepiej zastosować prostszy układ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapek
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 16:16, 25 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
goger napisał: | wójo napisał: | do rfs-a nie ma wiekszych pomp chłodziwa |
w powerpartsach nie, ale tu jest: [link widoczny dla zalogowanych] |
Testował to już ktoś w SX'ie ? Wciąż się zastanawiam w tym temacie bo przy typowym endurzeniu w błocie, w wąwozach przy przeprawach zdarza się,że się zagotuje pomimo,że zalałem płynem na temperaturę wrzenia 130st.
Wspominany też chyba w tym wątku płyn Evans nie wiem czy ma sens bo co z tego,że mi nie wywali płynu jak silnik nie będzie miał odpowiedniego chłodzenia - dobrze myślę ? Przy zagotowaniu przynajmniej wiem,że trzeba sprzęta przegonić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adrian2410
Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:23, 03 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Wenylator może być podpięty pod instalację fabrycznie bez aku ,czy aku musi być podpięty? Myślałem o zwykłych wentlatorach 12cm ,gdzie pobór prądu jest zwykle ok. 0.3A więc chyba instalacja bez problemu sobie poradzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lionix
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 14:17, 03 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
A jak w husu jest jedna duza chlodnica mpzna zastosowac dwa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|