|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
electro
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:12, 04 Lis 2015 Temat postu: WP 48 Open Chamber vs 4CS |
|
|
Cześć,
Czy ma toś z Was własne doświadczenia zarówno ze standardowym WP48 OC (nowe roczniki) jak i 4CS? Interesują mnie opinie osób, które jeździły chociaż kilka miesięcy na obu. OC jest w porządku, co nie znaczy, że nie ma lepszych. Z kolei o 4CS są bardzo rozbieżne opinie.
Do użycia raczej w hard enduro niż na torze motocrossowym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 22:21, 04 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
miałem zwykłe EXCowe zawieszenie w 525, latałem tez troche na innych - zawias miekki i wszystko dobrze wybierał, ale troche mały zakres tłumienia - tam gdzie dobrze wybierał nierównosci 100% endurowe, tam przy torze MX mocno dobijał.
dwukomorówka - po lekkich nastawach w sumie chyba najlepsza opcja, bo ma wiekszy zakres tłumienia, i spoko sie nada do enduro, jak i do MX - tylko że trzeba troche pobawic sie settingiem pod enduro
4CS - mam teraz i chyba podziele zdanie większosci - zawias tępy jak ten kto go wymyslił niby chodzi gładko lekko, swietna sprawa regulacje pod reką- na upartego mozna zmieniac podczas jazdy. ale po kilku cm skoku zaczyna sie robic twardawy. ja waze 75 kg powiedzmy to dla mnie drobne dziury wybiera lepiej niz mój zawias z 525, ale np jadac po kamieniach, czy belkach (dłuzszy odcinek ) zaczyna byc za sztywno i przód dziwnie sie zachowuje - ciezej wyczuć.
jakbym miał wybór wolałbym chyba 2CS i tam sobie pogmerać przy settingu do enduro
4CS bede na zime próbował jakos zmiekczac - zobaczymy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:27, 04 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
4CS jest delikatnie mówiąc słaby...Najnowsza generacja szczególnie montowana w husqvarnach TE 2016 jest już sporo poprawiona i powiedzmy chodzi to dobrze. Wszystkie wcześniejsze są słabe. Zwykła jednokomorówka wypada sporo lepiej od 4cs. Najlepsze sądwukomorowe bo mają potężny potencjał do tuningu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rams
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:37, 04 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Zgodzę się z poprzednikami dwukomorówka jest najlepszym wyborem. Po odpowiednim settingu amortyzator chodzi bajecznie, amortyzator jest czuły na regulację dwa kliknięci i już czuć zmianę w pracy. W standardowym amortyzatorze nie było czuć dużej różnicy pomiędzy dwoma kliknięciami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Śro 23:54, 04 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Miałem możliwość jeżdżenia na kilku seryjnych i "tuningowanych" zawieszeniach w motocyklach MX. Zawieszenie WP stosowane w KTM SX (2008 - serwisowane u Wysockiego, 2009 - serwisowane w BFG, 2012 - serwis i tuning u Sanchez'a, 2014 - nowe moto, nic nie ruszane) wypadają niestety słabo (wszystkie zawieszenia na seryjnych sprężynach). Niby jestem amatorem a różnica pomiędzy tuningowanym a seryjnym dla mnie jest ogromna. Od nowego zawieszenia lepiej chodzi to po serwisie w BFG i czuć różnicę. Najlepiej ze wszystkich motocykli jeździło mi się na zawieszeniu stosowanym w Kawasaki (roczniki 2014, 2013, 2010) - zawieszenie wydaje się miękkie, mimo tego że ważę 62 kg, jednak fajnie zachowuje się na wybojach i hopach (nie wiem jak to możliwe ale nawet to od Sanchez'a nie chodzi tak fajnie). Moto porusza się gładko i nic dobija. YZF 2009 serwisowane u Wysockiego - przód przyzwoity, tył mega twardy. YZF 2012 seryjnie ma strasznie miękki przód a tył jakby podparty kijem (przy hamowaniu nurkuje a du*a cierpi na wybojach). Lepiej jest w roczniku 2014 ale z tyłu wciąż twardo. Oprócz tego kilka zawieszeń z CRF ale niestety nie mogę obiektywnie się wypowiedzieć bo każde z nich było zaniedbane i serwisu nie widziało przez kilka sezonów. Oczywiście przy jeździe była robiona regulacja (nie licząc CRF).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 0:07, 05 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Miałem 4cs w husabergu - średnie, 4cs z modelu 2016 dużo lepsze i wg. mnie lepsze od jednokomorowego, 2cs najlepsze właśnie dlatego, że można z nich wiele zrobić ale bez settingu do enduro będzie walić po łapach z resztą ttx też.
Problem z 4cs polega na tym, że nikt tego w PL nie tuninguje (na świecie jest już inaczej) ale jak pokazuje to model 2016 jednak da się
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 0:17, 05 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
gadałem z power4 dzisiaj i powiedzieli że da sie to zrobic ładnie ( 4cs) ale to nie jest tania sprawa, w sensie taka przerróbka wymaga full tuningu, spręzyny setting i pewnie jakies modyfikacje w elementy zawieszenia. tak jak patrzyłem to było kilka "generacji" tłumików tych od spodu ( popularnych pocisków ) pierwszy miał za małą przepustowosc, potem zrobili że przepustowosc była jakby za duza, a na 16ske całkiem inaczej to wygląda i nie ma juz tego pocisku tak jak widziałem. ale podobno na 100% tez sie problem nie rozwiazuje. ( to akurat był materiał firmy która wyprodukowała swoje własne tuningowe wkłady wiec moze po prostu chcą zachwalic swój produkt ) ale tak jak opisywali to ma sens
zreszta ;
https://www.youtube.com/watch?v=dLsNPA3xqjQ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 8:12, 05 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
tuning zawieszenia to w ogóle nie jest tania sprawa i właściwie każde zawieszenie powinno być ustawiane pod indywidualne potrzeby, wysyłanie i robienie tego na odległość moim zdaniem nie jest właściwe,
kumpel jak robił do mx umówił się z tunerem na torze, trzy razy mu rozbierał i zmieniał całość aż było tak jak chciał - taki zabieg 3000zł (przy czym zmienia sprężyny, panewki, uszczelniacze, kurzówki no i te blaszki),
ogólnie zawieszenie powinno się serwisować bardzo często i nie ograniczać do wymian oleju, zwróćcie uwagę jak zawias pracuje jak jest zrobiony komplet na bdb. uszczelniaczach olejowych i pyłowych, pierwsze ugięcie lag następuje ledwie się ręce położy na kierownice a po 50mth już tak ładnie się nie ugina,
reasumując: to jak ustawili 4cs na '16 rok akurat mi bardzo odpowiada i nie odczuwam potrzeby zmian; patrze , że u Grahama też jest 4cs, choć kto to wie co tam w środku siedzi; zastanawia tylko jedno: cały jego motocykl wygląda jak model '16 a lagi są jeszcze na grubą oś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 10:38, 05 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
tylko w husqach jest to inne 4cs?
czy xc 2016 tez juy to ma?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 18:52, 05 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
podepne sie do tematu - dzisiaj rozebrałem swoje zawieszenie sprawdzic jak tam wygląda w srodku. i jak lałem olej to po jakims czasie ( z odwróconą laga ) zaczał mi przepuszczac olej przez uszczelniacz - ma to jakis wpływ na prace ? nie szło ciurkiem ale kropelki pojedyncze wisiały z rurki.
wiem że na pewno cały zestaw wpakuje na zime bo dolne oringi też lekko sfatygowane tylko o teraz chodzi, czy zmienia sie jakos praca ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomekk
Dołączył: 08 Lis 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn/Warszawa
|
Wysłany: Nie 18:51, 08 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Ja również niestety nie jestem zadowolony z pracy zawieszenia 4cs w moim TE 300 2013. Jeżdżę w warunkach typowych dla enduro (nie hard enduro) i CC, czasem MX. Zawieszenie 4cs w moim Bergu jest bardzo miękkie i motocykl jest przez to mało stabilny przy szybszej jeździe po dziurach i w piasku. Nie wspominam już o tym, że skoki trzeba trafiać idealnie w zeskok, bo inaczej jest mało przyjemnie
Po przesiadce z TE 310R sam motocykl jest super - bardzo poręczny, zwrotny, no i super charakterystyka silnika. Ale zawieszenie zarówno przód jak i tył to niestety duży minus dla Berga w stosunku do KYB z Husqi i coś muszę z tym podziałać.
Mam w planach oddać w zimę zawieszenie (przód i tył) na serwis, wymianę sprężyn i setting do WP Poland, które mam na miejscu w Olsztynie. Jak już będę po zabiegu to zdam relację jakie są tego efekty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:25, 08 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Witaj Tomekk Ty ciągle narzekasz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 20:46, 08 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
hehe ja mam odwrotnie mi własnie skoki lepiej wychodza, w 525 mi zwykle dobijał. a jak dobił to potem skakał jak spręzynka - jak zmieniałem dobicia itp to z kolei gorzej sie prowadził w innych warunkach. na 4cs moge skakac spoko i akurat pracuje. u mnie gorzej na kocich łbach amortyzator zachowuje sie jak resor - podskakuje i gubi kierunek jazdy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 11:04, 10 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
4cs w exc a 4cs w xc/xcf rozni sie settingiem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|