Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

WP 48 Open Chamber vs 4CS
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
electro




Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:12, 04 Lis 2015    Temat postu: WP 48 Open Chamber vs 4CS

Cześć,

Czy ma toś z Was własne doświadczenia zarówno ze standardowym WP48 OC (nowe roczniki) jak i 4CS? Interesują mnie opinie osób, które jeździły chociaż kilka miesięcy na obu. OC jest w porządku, co nie znaczy, że nie ma lepszych. Z kolei o 4CS są bardzo rozbieżne opinie.

Do użycia raczej w hard enduro niż na torze motocrossowym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 22:21, 04 Lis 2015    Temat postu:

miałem zwykłe EXCowe zawieszenie w 525, latałem tez troche na innych - zawias miekki i wszystko dobrze wybierał, ale troche mały zakres tłumienia - tam gdzie dobrze wybierał nierównosci 100% endurowe, tam przy torze MX mocno dobijał.

dwukomorówka - po lekkich nastawach w sumie chyba najlepsza opcja, bo ma wiekszy zakres tłumienia, i spoko sie nada do enduro, jak i do MX - tylko że trzeba troche pobawic sie settingiem pod enduro

4CS - mam teraz i chyba podziele zdanie większosci - zawias tępy jak ten kto go wymyslił Very Happy niby chodzi gładko lekko, swietna sprawa regulacje pod reką- na upartego mozna zmieniac podczas jazdy. ale po kilku cm skoku zaczyna sie robic twardawy. ja waze 75 kg powiedzmy to dla mnie drobne dziury wybiera lepiej niz mój zawias z 525, ale np jadac po kamieniach, czy belkach (dłuzszy odcinek ) zaczyna byc za sztywno i przód dziwnie sie zachowuje - ciezej wyczuć.

jakbym miał wybór wolałbym chyba 2CS i tam sobie pogmerać przy settingu do enduro

4CS bede na zime próbował jakos zmiekczac - zobaczymy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:27, 04 Lis 2015    Temat postu:

4CS jest delikatnie mówiąc słaby...Najnowsza generacja szczególnie montowana w husqvarnach TE 2016 jest już sporo poprawiona i powiedzmy chodzi to dobrze. Wszystkie wcześniejsze są słabe. Zwykła jednokomorówka wypada sporo lepiej od 4cs. Najlepsze sądwukomorowe bo mają potężny potencjał do tuningu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:37, 04 Lis 2015    Temat postu:

Zgodzę się z poprzednikami dwukomorówka jest najlepszym wyborem. Po odpowiednim settingu amortyzator chodzi bajecznie, amortyzator jest czuły na regulację dwa kliknięci i już czuć zmianę w pracy. W standardowym amortyzatorze nie było czuć dużej różnicy pomiędzy dwoma kliknięciami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Śro 23:54, 04 Lis 2015    Temat postu:

Miałem możliwość jeżdżenia na kilku seryjnych i "tuningowanych" zawieszeniach w motocyklach MX. Zawieszenie WP stosowane w KTM SX (2008 - serwisowane u Wysockiego, 2009 - serwisowane w BFG, 2012 - serwis i tuning u Sanchez'a, 2014 - nowe moto, nic nie ruszane) wypadają niestety słabo (wszystkie zawieszenia na seryjnych sprężynach). Niby jestem amatorem a różnica pomiędzy tuningowanym a seryjnym dla mnie jest ogromna. Od nowego zawieszenia lepiej chodzi to po serwisie w BFG i czuć różnicę. Najlepiej ze wszystkich motocykli jeździło mi się na zawieszeniu stosowanym w Kawasaki (roczniki 2014, 2013, 2010) - zawieszenie wydaje się miękkie, mimo tego że ważę 62 kg, jednak fajnie zachowuje się na wybojach i hopach (nie wiem jak to możliwe ale nawet to od Sanchez'a nie chodzi tak fajnie). Moto porusza się gładko i nic dobija. YZF 2009 serwisowane u Wysockiego - przód przyzwoity, tył mega twardy. YZF 2012 seryjnie ma strasznie miękki przód a tył jakby podparty kijem (przy hamowaniu nurkuje a du*a cierpi na wybojach). Lepiej jest w roczniku 2014 ale z tyłu wciąż twardo. Oprócz tego kilka zawieszeń z CRF ale niestety nie mogę obiektywnie się wypowiedzieć bo każde z nich było zaniedbane i serwisu nie widziało przez kilka sezonów. Oczywiście przy jeździe była robiona regulacja (nie licząc CRF).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 0:07, 05 Lis 2015    Temat postu:

Miałem 4cs w husabergu - średnie, 4cs z modelu 2016 dużo lepsze i wg. mnie lepsze od jednokomorowego, 2cs najlepsze właśnie dlatego, że można z nich wiele zrobić ale bez settingu do enduro będzie walić po łapach z resztą ttx też.
Problem z 4cs polega na tym, że nikt tego w PL nie tuninguje (na świecie jest już inaczej) ale jak pokazuje to model 2016 jednak da się


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 0:17, 05 Lis 2015    Temat postu:

gadałem z power4 dzisiaj i powiedzieli że da sie to zrobic ładnie ( 4cs) ale to nie jest tania sprawa, w sensie taka przerróbka wymaga full tuningu, spręzyny setting i pewnie jakies modyfikacje w elementy zawieszenia. tak jak patrzyłem to było kilka "generacji" tłumików tych od spodu ( popularnych pocisków Very Happy ) pierwszy miał za małą przepustowosc, potem zrobili że przepustowosc była jakby za duza, a na 16ske całkiem inaczej to wygląda i nie ma juz tego pocisku tak jak widziałem. ale podobno na 100% tez sie problem nie rozwiazuje. ( to akurat był materiał firmy która wyprodukowała swoje własne tuningowe wkłady wiec moze po prostu chcą zachwalic swój produkt ) ale tak jak opisywali to ma sens
zreszta ;
https://www.youtube.com/watch?v=dLsNPA3xqjQ


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 8:12, 05 Lis 2015    Temat postu:

tuning zawieszenia to w ogóle nie jest tania sprawa i właściwie każde zawieszenie powinno być ustawiane pod indywidualne potrzeby, wysyłanie i robienie tego na odległość moim zdaniem nie jest właściwe,
kumpel jak robił do mx umówił się z tunerem na torze, trzy razy mu rozbierał i zmieniał całość aż było tak jak chciał - taki zabieg 3000zł (przy czym zmienia sprężyny, panewki, uszczelniacze, kurzówki no i te blaszki),
ogólnie zawieszenie powinno się serwisować bardzo często i nie ograniczać do wymian oleju, zwróćcie uwagę jak zawias pracuje jak jest zrobiony komplet na bdb. uszczelniaczach olejowych i pyłowych, pierwsze ugięcie lag następuje ledwie się ręce położy na kierownice a po 50mth już tak ładnie się nie ugina,
reasumując: to jak ustawili 4cs na '16 rok akurat mi bardzo odpowiada i nie odczuwam potrzeby zmian; patrze , że u Grahama też jest 4cs, choć kto to wie co tam w środku siedzi; zastanawia tylko jedno: cały jego motocykl wygląda jak model '16 a lagi są jeszcze na grubą oś Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 10:38, 05 Lis 2015    Temat postu:

tylko w husqach jest to inne 4cs?
czy xc 2016 tez juy to ma?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 18:52, 05 Lis 2015    Temat postu:

podepne sie do tematu - dzisiaj rozebrałem swoje zawieszenie sprawdzic jak tam wygląda w srodku. i jak lałem olej to po jakims czasie ( z odwróconą laga ) zaczał mi przepuszczac olej przez uszczelniacz - ma to jakis wpływ na prace ? nie szło ciurkiem ale kropelki pojedyncze wisiały z rurki.

wiem że na pewno cały zestaw wpakuje na zime bo dolne oringi też lekko sfatygowane tylko o teraz chodzi, czy zmienia sie jakos praca ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomekk




Dołączył: 08 Lis 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn/Warszawa

PostWysłany: Nie 18:51, 08 Lis 2015    Temat postu:

Ja również niestety nie jestem zadowolony z pracy zawieszenia 4cs w moim TE 300 2013. Jeżdżę w warunkach typowych dla enduro (nie hard enduro) i CC, czasem MX. Zawieszenie 4cs w moim Bergu jest bardzo miękkie i motocykl jest przez to mało stabilny przy szybszej jeździe po dziurach i w piasku. Nie wspominam już o tym, że skoki trzeba trafiać idealnie w zeskok, bo inaczej jest mało przyjemnie Smile

Po przesiadce z TE 310R sam motocykl jest super - bardzo poręczny, zwrotny, no i super charakterystyka silnika. Ale zawieszenie zarówno przód jak i tył to niestety duży minus dla Berga w stosunku do KYB z Husqi i coś muszę z tym podziałać.

Mam w planach oddać w zimę zawieszenie (przód i tył) na serwis, wymianę sprężyn i setting do WP Poland, które mam na miejscu w Olsztynie. Jak już będę po zabiegu to zdam relację jakie są tego efekty Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:25, 08 Lis 2015    Temat postu:

Witaj Tomekk Wink Ty ciągle narzekasz Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 20:46, 08 Lis 2015    Temat postu:

hehe ja mam odwrotnie mi własnie skoki lepiej wychodza, w 525 mi zwykle dobijał. a jak dobił to potem skakał jak spręzynka - jak zmieniałem dobicia itp to z kolei gorzej sie prowadził w innych warunkach. na 4cs moge skakac spoko i akurat pracuje. u mnie gorzej na kocich łbach amortyzator zachowuje sie jak resor - podskakuje i gubi kierunek jazdy Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 11:04, 10 Lis 2015    Temat postu:

4cs w exc a 4cs w xc/xcf rozni sie settingiem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:01, 10 Lis 2015    Temat postu:

Tak różni się. U mnie kumpel w exc miał zawieszenie 4cs'a z xcf i chwalił sobie.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin