Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wybór handbarów pod hard enduro
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 8:05, 07 Kwi 2015    Temat postu: wybór handbarów pod hard enduro

zakładam w dziale EXC bo do crossówek chyba nikt czegos tak pancernego nie montuje-
szukaj handbarów ale solidnych mam teraz oryginalne KTMa te starsze gregera są całkiem pancerne, wytrzymały pełno gleb, ale mają 2 wady 1) to kiepskie mocowania na srodku kierownicy, cały czas linki na nich lezą przy glebie boje sie że cos mi te linki zerwie. 2 sprawa to ich szerokość, jak bym nie ustawił to zawsze dostane gałązką po palcach albo pod handbarem albo nad, wiec potrzebuje szerokiego spadochronu z przodu

moi faworyci to
1) cycra probend brałbym w ciemno bez pytania.... ale 550 zł

wyczytałem że są wygodne, pancerne, nic o nic nie haczy, a linki mają kilka dobrych cm

2) KTMowskie oryginalne handbary

design taki o mi sie podoba średnio, ale kolezanka ma i sprawdzone w boju, i też w miare fajne mocowania na linki że nic nie zaczepia. minus też spora cena ponad 400 zł to chyba lepiej od razu stówke dorzucic i brać cycre

3) Accel i tutaj jak ktos miał stycznosc prosze o opinie, znajomy ma ale pekniety, w rękach wygiąć nie mogłem ( tanie polisporty czy tam podróby to jak plastelina ) zaletą dla mnie jest cena nieco ponad 300, i plastik szeroki i dosyc wytrzymały i mozna go dokupic w razie czego bez problemu. mocowania na linki przegubowe i idealne nie są ale lepsze niż u mnie na pewno.


4) kupić pręty zety, w sumie podobne mocowania jak accel ale wiem że sprawdzone w boju i pancerne, plus dokupić listki osłaniające np z accela
chyba z 250 zł kosztuje pręt listki po 80 zł. wiec wychodzi cenowo jak accel ciekawe czy lepiej jakosciowo. choc znów w zecie średnio mi sie podoba mocowanie na kiere. ale widziałem też nietypowe mocowanie handbarów do śrub do przykręcania lag w półkach... ale troche bałbym sie chyba zarydzykować




to są moje opcje, macie moze jeszcze jakies ? kolega ma np jakies nietypowe enduroengeneer ale w polsce niedostepne chociaz wyglądają spoko i sa juz też pare razy poglebione i nie mają nawet zadrapania.

w skrócie zalezy mi żeby nie wydać furmanki kasy, żeby były pancerne na upadki czy uderzenia w drzewa, miały sensowne mocowania przy linkach, i żeby miały szerokie spadochrony przed rękami


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
janexc200




Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 14:24, 07 Kwi 2015    Temat postu:

ja uzywam i mogę polecic acerbisa z alu prętem, plastik dobrze trzyma się alu, nie pękają, mi jedynie wyklepuje się lewy i wlazi w sprzęglo, ale ma prawo bo wiele dzwonów przeszedł, a 525 jak wiesz lekkim sprzętem nie jest Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:11, 07 Kwi 2015    Temat postu:

Ja teraz testuję Zety. Ich plusami są: cena i bardzo niska waga. Zety są tak lekkie że po ich założeniu nie odczułem tego kompletnie w prowadzeniu. Wszelkie linki nie opierają się o handbary. Jest możliwość wyboru 2 rodzajów prętów + bodajże 2 rodzaje listków, wszystko można komponować kolorystycznie. Jakbym się miał do czegoś przyczepić to uważam że śruby te co wchodzą do kierownicy mogłyby być twardsze.
Miałem jedną dość mocną glebę i handbar nawet się nie przekręcił. Uważam że są to bardzo dobre handbary.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:54, 07 Kwi 2015    Temat postu:

Ja mam "oryginały" z PowerParts.
Generalnie jestem zadowolony. Pasują idealnie, linki nie obcierają,
trzeba naprawdę strasznie pierd...ąć żeby któryś się przesunął.
Jedyna wada, w moim mniemaniu, to śrubki przytwierdzające listek do rdzenia. Wykonane są z , typowego dla współczesnego KTM, gównolitu.
W Argentynie kumpla, po grubej glebie, listek odleciał razem z łbami śrub, kiedy to gwinty nadal radośnie tkwiły w rdzeniu.
Za handbary płaciłem 380 zł.
Koszt nowych listków (2 szt) to 70 zł.
Trzy kolory.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Wto 15:54, 07 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 16:00, 07 Kwi 2015    Temat postu:

ja tez mam te z powerpartsów, fajne masywne wyglądają niezniszczalnie, chociaz listki mogłybybyc trochę wyższe, no i te mocowanie listków do rdzenia faktycznie trochę słabe
acerbis wypuścił nowe handbary:

model X-factor, wyglądają całkiem porządnie, na aledrogo cena pod 600plna, ale na amazonie już po ok 100$

jak swoje trochę zniszczę to zakładam te acerbisy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Wto 16:19, 07 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel




Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:22, 07 Kwi 2015    Temat postu:

Lepiej wg mnie kupić zwykłe listki. Z handbarami może być tak: https://www.youtube.com/watch?v=vEkHfIEHsec

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 16:43, 07 Kwi 2015    Temat postu:

pawel napisał:
Lepiej wg mnie kupić zwykłe listki. Z handbarami może być tak: https://www.youtube.com/watch?v=vEkHfIEHsec

może albo nie, tutaj to raczej rider du*a,


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Wto 16:43, 07 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stpeter




Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto 19:26, 07 Kwi 2015    Temat postu:

ałaa.
Faktycznie słyszałem kiedyś że te pełne mogą łamać ręce. I są przypadki gdy dłoń spadnie z manety.Rzadko ale bywa. Jednak w enduro sprawdzają się tylko takie. Same listki otwarte to do MX przed ziemią i kamieniami spod kół poprzednika ochronią.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 20:20, 07 Kwi 2015    Temat postu:

jeżdze 5 lat z handbarami nie miałem ani ułamka sekundy w której handbar by mi w czym kolwiek przeszkodził.....

z drugiej strony miałem juz kilka sytuacji w których handbar uratował tyłek, np na zjeździe nie raz zahaczyłem kierownicą o drzewo, gdyby nie handbar dostał bym po palcach - na pewno bym poczuł. pare razy też połozyłem moto z rekami na kierownicy - bez puszczania, i gdyby nie handbary od razu bym przeorał glebe sprzęgłem czy hamulcem. a tak to mogłem spokojnie operować klamkami, i wszystko sie oparło o handbary. wiec do enduro tylko handbary i nikt mi tego z głowy nie wybije....

a jak ktos ma sie połamać to mu sie dzwignia zmiany biegów w plecy wbije Very Happy albo podnóżki. a i listki potrafią przyciąc palce i akurat to kiedys kumplowi sie ptzytrafiło.



dzieki za odpowiedzi - niestety teraz mam jeszcze wiekszy mętlik w głowie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Wto 20:23, 07 Kwi 2015    Temat postu:

Miałem oryginalne KTM (#2), minusy to słabe mocowania w końcach kierownicy (po jednym sezonie były poskręcane i połamane) oraz, że poszerzały znacznie kierownicę (trudniej się zmieścić między niektórymi drzewami). Poza tym pancerne.

Teraz zdecydowanie preferuję listki, nawet w bardzo trudnym terenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raku




Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z cyrku

PostWysłany: Wto 21:47, 07 Kwi 2015    Temat postu:

Ja latam w tych i nie moge złego słowa powiedzieć
[link widoczny dla zalogowanych]
Plastik bardzo mocny, nie jedna gleba i nic sie z nimi nie dzieje. Wczesniej zawsze latałem w Acerbisach Rally Pro ale po glebie czesto sie wginały do srodka i cieżko było wcisnac klamke dlatego je odpuściłem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
olek300




Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:52, 07 Kwi 2015    Temat postu:

Ja mam teraz zety i biorąc pod uwagę cenę jestem zadowolony, idealnie nie jest ale chyba i tak lepsze od tych z katalogu powerparts.
Do zety dokupiłem sobie listki jeszcze ani razu się nie wyrwały w oryginałach kilka razy, po pół sezonu pękło mocowanie do kierownicy
do tego trzeba doliczyć cenę oryginalnych... dla mnie na pewno nie są tyle warte.
Jak ktoś nie patrzy na cenę a chce mieć pancerne handbary to można kupić coś takiego, w pl nie wiem czy dostępne

[link widoczny dla zalogowanych]

Można jeszcze dokupić take tulejki.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sarar




Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 8:20, 08 Kwi 2015    Temat postu:

Mam u siebie handbary Zety. Generalnie złego słowa nie mogę o nich powiedzieć, są pancerne, nie przesuwająsiępo glebie na kierownicy - trzeba je tylko mocno skręcić. Jedyny minus to przy standardowej kierownicy przewód sprzęgła opiera się o mocowanie, ja mam jednak najwyzszą kierownicę Renthala i tu już tego problemu nie ma. Zeta ma jeszcze jeden fajny patent do mocowania handbarów: [link widoczny dla zalogowanych]
Tani nie jest ale przy ym mocowaniu nie ma opcji urwania przewodu hamulcowego/sprzęgła. Same handbary też pewnie są nie do ruszenia nawet przy mocnej glebie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 8:29, 08 Kwi 2015    Temat postu:

oo takiego mocowania jeszcze nie widziałem ;D ciekawe jak sie zachowa po mocnej glebie, bo mam sporo podwyzszen, wiec i sruby długie iciekawe czy dzwignią by mnie szła większa siła na sruby...

ale wtedy cena wychodzi prakwie jak za cycre - która ma lepsze mocowania przy linkach ;D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 9:45, 09 Kwi 2015    Temat postu:

Po tym jak w ubiegłym roku kolega, bardzo doświadczony rider, dzięki handbarom połamał w bardzo skomplikowany sposób rękę, postanowiłem, żenigdy ich już nie założę u siebie.
Minął rok, kolega przeszedł już kilka operacji a ręka jest dalej w bardzo kiepskim stanie i czekają go kolejne operacje. Nie wiadomo co będzie dalej...
Prawie wszyscy słyszeli legendy o zostających miedzy kierą a handbarem rękach. Ja też kiedyś je słyszałem ale dopiero kiedy zdarzyło się to w bliskim otoczeniu to dotarło do mnie, że to wcale nie taka abstrakcja jak się wydaje.
Dlatego wybieram opcję zwykle listki plus zapasowe klamki w narzędziowniku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 1 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin