|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid454
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań i Kórnik
|
Wysłany: Sob 20:46, 01 Paź 2011 Temat postu: Wymiana uszczelniaczy: olejowe+pyłowe |
|
|
Witam,
czeka mnie wymiana uszczelniaczy (części już jadą i chciałbym się dowiedzieć od mechaników, speców, osób którzy mają takie wymiany w jednym paluszku o krótki poradnik. Jakie narzędzi będą mi potrzebne, wskazówki co mam robić po kolei, na co mam szczególnie uważać, jakieś sugestie.
Motocykl KTM EXC 400 02'
Uszczelniacze olejowe/pyłowe ariete/all balls
Olej Motorex 5W
Mam nadzieje, że nie tylko mi się przyda taki poradnik ale dla osób którzy lubią swoje maszyny naprawiać samodzielnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 22:17, 01 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Narzędzia jakie ja potrzebowałem to regulowany klucz(francuski? ze zmiennym rozstawem) klucz plaski 17 lub 19, mały śrubokręt.
Ja nie korzystałem z serwisówki ale może być pomocna.
PS ja nie robiłem tego jak należy bo wtedy potrzebował bym specjalnego klucza a i bez niego udało mi się odkręcić śrubę i wszystko działa
Filmik jak zalać nowy olej
http://www.youtube.com/watch?v=glG3gUjxjEU
Tu masz filmik z wymiana oleju. Masz też pokazane jak rozebrać amor i wyjąć uszczelki, co prawda w ktm'ie różni się górna część która odkręca jako pierwsza oraz zawleczka, która zdejmuje po zsunięciu uszczelki pyłowej ale reszta tak samo się rozbiera.
Mam nadzieje że się przyda :]
http://www.youtube.com/watch?v=Y43k1qFVGW4
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Asteros2012 dnia Sob 22:31, 01 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 23:19, 01 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
filmik dużo pokazuje tylko myślę jak potem wbije po zamontowaniu uszczelniaczy na swoje miejsce bez tego narzędzi, masz może jakiś patent jak to wbić?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 8:05, 02 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
bierzesz rurke np grubsza plastikową, o wewnetrznej srednicy troszeczke wiekszej od srednicy chromowanego golenia. rurka ma miec długosc tak aby w reke złapac, i ją rozcinasz na 2 połówki wzdłuż. potem przykładasz tylko do rury i wbijasz. ja np nie miałem jak a musiałem szybko wbic to wbijałem uszczelniacze płasko zakonczonym srubokrętem ( srubokręt spiłowalem na płasko ) ale bardzo łatwo uszkodzic wtedy uszczelniacz wiec nie polecam tej metody ;P mi sie jeszcze imadełko przydało. i kompresor. jak rozbierasz to rozbierz wszystko i sprawdź co i jak. u mnie sie okazało że zaworek od odbicia był zapieczony i regulacja nie pracowała
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Nie 10:08, 02 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Ja robiłem tak :
rozbiórki nie opisuje bo to wiadomo.
wszystkie tuleje na swoje miejsce (dobrze jest składać na po podgrzaniu lagi),
jak juz wszystko złożysz czas na uszczelniacze - zakładasz wszystko w takiej kolejności jak ma być, założmy, że jesteś już w momencie, gdy masz dobić simer<olejowy> - przecinasz stary simering w pół, zakładasz go na lagę, bierzesz rurkę pcv o średnicy golenia (pewnie 48mm) przecinasz na pół, wkładasz w stary simer i jazda. Nie zapomnij po przecięciu wyrównać krawędzi tej rurki, pewnie pcv nie porysuje chromu, ale ja tam wolałem wyrównać.
Potem zakładasz zabezpieczenie, przeciwpyłowy już normalnie dociskasz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MlodyRM
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 7:09, 12 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
ile oleju wlać do lag - WP 48mm / exc 450 '04
Jest to jakoś uzależnione od wagi szofera?
I tak już przy okazji, do silnika wchodzi ok 1,5L oleju?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 15:02, 12 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
sprawdź na stronce belraya. tam masz opisane. mi w serwisie polecili zalać nieco ponad pół litra na lage. (550 ml ) w 2004 nie wiem jakie masz zawieszenie ? cienki jeszcze ? czy juz grube 48 WP ? swoja droga masz cała serwisówke oddzielnie do zawieszenia
a co do silnikowego leje sie około 1,2-1.3 litra odpala moto, czeka minute stawia w pionie i dolewa do 3/4 okienka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Śro 17:20, 12 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Grube lagi szły od 2003, ja wlewałem 450-475ml na lage ( w zależności od twardości)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 17:57, 12 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
aaa to sory :d a co do oleju. u mnie nie bardzo widac róznicee czy jest 550 ml czy niecałe 500. na zime robiłem zawias, ale tylko uszczelniacze, na lato sobie rozebrałem co do srubki i wszystko przeglądałem. lałem ten sam olej bo był jeszcze biały, i wiadomo część mi sie wylała , częśc została na czesciach itp. ostatecznie wlałem po 500 mniej wiecej. na lage i gania tak samo jak ganiało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Śro 18:36, 12 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
przy moich testach różnica odczuwalna była tylko w skrajnych ustawieniach amorów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Śro 19:04, 12 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Po 1 to patrz aby lustro oleju było 100mm od końca lagi (10cm).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
batsopot
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:57, 13 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Wysłany: Śro 20:04, 12 Paź 2011 Temat postu:
Po 1 to patrz aby lustro oleju było 100mm od końca lagi (10cm).??????????????????????
wiekszy opis plis
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 23:25, 13 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
po co opis serwisówka do ręki i opisane jest to idealnie wywalasz spręzyne chowasz srebrna rure w złota. czyli tak jakby zawieszenie było dobite wlewasz oleju do konca ;P pompujesz tą pompką ( tą na którą potem nakłada sie spręzyne) jak juz sie pozbedziesz tlenu z niej. to bierzesz strzykawke z węzykiem 10 cm. i wpiszczasz i zasysasz olej. czyli oleju zostanie równo 10 cm pod górną krawędzia złotej rury
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 12:20, 14 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
rozebrales wogole cala lage? bo samo wyciagniecie sprezyny nie wystarczy bo wszystko sie nie zleje
jesli tak zrobiles to dopiero teraz mozesz robic lustro itp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MlodyRM
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 15:56, 14 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
U mnie cala laga byla w elementach pierwszych i oleju wlalem po 500ml na strone.
Teraz rodzi sie pytanie jak to wszystko wyregulawac?
Teren to glownie las, wiec raczej na miekko. Moje wymiary to 100kg/182cm.
Pokretlo na gorze lagi - odbicie - jak narazie cala w lewo.
Tylko jak z dolem? regulaowac plaskim srubokretem czy kluczem?
Bo troche sie juz pogubilem.
I tak juz przy okazji zeby nie zakladac nowego tematu, zeby odpowietrzyc lagi za jakis tam czas to trzeba odkrecic ta mala srubka na szczycie lagi i troche pogibac przodem? czy cos pomieszalem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|