Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana uszczelniaczy: olejowe+pyłowe
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid454




Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań i Kórnik

PostWysłany: Sob 20:46, 01 Paź 2011    Temat postu: Wymiana uszczelniaczy: olejowe+pyłowe

Witam,
czeka mnie wymiana uszczelniaczy (części już jadą Wink i chciałbym się dowiedzieć od mechaników, speców, osób którzy mają takie wymiany w jednym paluszku o krótki poradnik. Jakie narzędzi będą mi potrzebne, wskazówki co mam robić po kolei, na co mam szczególnie uważać, jakieś sugestie.
Motocykl KTM EXC 400 02'
Uszczelniacze olejowe/pyłowe ariete/all balls
Olej Motorex 5W
Mam nadzieje, że nie tylko mi się przyda taki poradnik ale dla osób którzy lubią swoje maszyny naprawiać samodzielnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 22:17, 01 Paź 2011    Temat postu:

Narzędzia jakie ja potrzebowałem to regulowany klucz(francuski? ze zmiennym rozstawem) klucz plaski 17 lub 19, mały śrubokręt.
Ja nie korzystałem z serwisówki ale może być pomocna.

PS ja nie robiłem tego jak należy bo wtedy potrzebował bym specjalnego klucza a i bez niego udało mi się odkręcić śrubę i wszystko działa

Filmik jak zalać nowy olej
http://www.youtube.com/watch?v=glG3gUjxjEU

Tu masz filmik z wymiana oleju. Masz też pokazane jak rozebrać amor i wyjąć uszczelki, co prawda w ktm'ie różni się górna część która odkręca jako pierwsza oraz zawleczka, która zdejmuje po zsunięciu uszczelki pyłowej ale reszta tak samo się rozbiera.
Mam nadzieje że się przyda :]
http://www.youtube.com/watch?v=Y43k1qFVGW4


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Asteros2012 dnia Sob 22:31, 01 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 23:19, 01 Paź 2011    Temat postu:

filmik dużo pokazuje tylko myślę jak potem wbije po zamontowaniu uszczelniaczy na swoje miejsce bez tego narzędzi, masz może jakiś patent jak to wbić?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 8:05, 02 Paź 2011    Temat postu:

bierzesz rurke np grubsza plastikową, o wewnetrznej srednicy troszeczke wiekszej od srednicy chromowanego golenia. rurka ma miec długosc tak aby w reke złapac, i ją rozcinasz na 2 połówki wzdłuż. potem przykładasz tylko do rury i wbijasz. ja np nie miałem jak a musiałem szybko wbic to wbijałem uszczelniacze płasko zakonczonym srubokrętem ( srubokręt spiłowalem na płasko ) ale bardzo łatwo uszkodzic wtedy uszczelniacz wiec nie polecam tej metody ;P mi sie jeszcze imadełko przydało. i kompresor. jak rozbierasz to rozbierz wszystko i sprawdź co i jak. u mnie sie okazało że zaworek od odbicia był zapieczony i regulacja nie pracowała

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 10:08, 02 Paź 2011    Temat postu:

Ja robiłem tak :
rozbiórki nie opisuje bo to wiadomo.
wszystkie tuleje na swoje miejsce (dobrze jest składać na po podgrzaniu lagi),
jak juz wszystko złożysz czas na uszczelniacze - zakładasz wszystko w takiej kolejności jak ma być, założmy, że jesteś już w momencie, gdy masz dobić simer<olejowy> - przecinasz stary simering w pół, zakładasz go na lagę, bierzesz rurkę pcv o średnicy golenia (pewnie 48mm) przecinasz na pół, wkładasz w stary simer i jazda. Nie zapomnij po przecięciu wyrównać krawędzi tej rurki, pewnie pcv nie porysuje chromu, ale ja tam wolałem wyrównać.
Potem zakładasz zabezpieczenie, przeciwpyłowy już normalnie dociskasz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MlodyRM




Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 7:09, 12 Paź 2011    Temat postu:

ile oleju wlać do lag - WP 48mm / exc 450 '04
Jest to jakoś uzależnione od wagi szofera?
I tak już przy okazji, do silnika wchodzi ok 1,5L oleju?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 15:02, 12 Paź 2011    Temat postu:

sprawdź na stronce belraya. tam masz opisane. mi w serwisie polecili zalać nieco ponad pół litra na lage. (550 ml ) w 2004 nie wiem jakie masz zawieszenie ? cienki jeszcze ? czy juz grube 48 WP ? swoja droga masz cała serwisówke oddzielnie do zawieszenia Razz

a co do silnikowego leje sie około 1,2-1.3 litra odpala moto, czeka minute stawia w pionie i dolewa do 3/4 okienka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 17:20, 12 Paź 2011    Temat postu:

Grube lagi szły od 2003, ja wlewałem 450-475ml na lage ( w zależności od twardości)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 17:57, 12 Paź 2011    Temat postu:

aaa to sory :d a co do oleju. u mnie nie bardzo widac róznicee czy jest 550 ml czy niecałe 500. na zime robiłem zawias, ale tylko uszczelniacze, na lato sobie rozebrałem co do srubki i wszystko przeglądałem. lałem ten sam olej bo był jeszcze biały, i wiadomo część mi sie wylała Razz, częśc została na czesciach itp. ostatecznie wlałem po 500 mniej wiecej. na lage i gania tak samo jak ganiało Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 18:36, 12 Paź 2011    Temat postu:

Smile
przy moich testach różnica odczuwalna była tylko w skrajnych ustawieniach amorów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Śro 19:04, 12 Paź 2011    Temat postu:

Po 1 to patrz aby lustro oleju było 100mm od końca lagi (10cm).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batsopot




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:57, 13 Paź 2011    Temat postu:

Wysłany: Śro 20:04, 12 Paź 2011 Temat postu:
Po 1 to patrz aby lustro oleju było 100mm od końca lagi (10cm).??????????????????????
wiekszy opis plis


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 23:25, 13 Paź 2011    Temat postu:

po co opis Very Happy serwisówka do ręki i opisane jest to idealnie Razz wywalasz spręzyne chowasz srebrna rure w złota. czyli tak jakby zawieszenie było dobite Very Happy wlewasz oleju do konca ;P pompujesz tą pompką ( tą na którą potem nakłada sie spręzyne) jak juz sie pozbedziesz tlenu z niej. to bierzesz strzykawke z węzykiem 10 cm. i wpiszczasz i zasysasz olej. czyli oleju zostanie równo 10 cm pod górną krawędzia złotej rury Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 12:20, 14 Paź 2011    Temat postu:

rozebrales wogole cala lage? bo samo wyciagniecie sprezyny nie wystarczy bo wszystko sie nie zleje
jesli tak zrobiles to dopiero teraz mozesz robic lustro itp


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MlodyRM




Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:56, 14 Paź 2011    Temat postu:

U mnie cala laga byla w elementach pierwszych i oleju wlalem po 500ml na strone.
Teraz rodzi sie pytanie jak to wszystko wyregulawac?
Teren to glownie las, wiec raczej na miekko. Moje wymiary to 100kg/182cm.
Pokretlo na gorze lagi - odbicie - jak narazie cala w lewo.
Tylko jak z dolem? regulaowac plaskim srubokretem czy kluczem?
Bo troche sie juz pogubilem.

I tak juz przy okazji zeby nie zakladac nowego tematu, zeby odpowietrzyc lagi za jakis tam czas to trzeba odkrecic ta mala srubka na szczycie lagi i troche pogibac przodem? czy cos pomieszalem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin