Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wymieniał ktoś może łozyska na wahaczu ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 12:34, 06 Cze 2011    Temat postu: wymieniał ktoś może łozyska na wahaczu ?

mam delikatne luzy na wahaczu i mam pytanie odnośnie kosztów wymiany. ile kosztuje wymiana łozysk i uszczelniaczy wahacza ? tam są tylko łozyska i wszystko zakryte uszczelniaczem ? czy trzeba koniecznie wymieniać jakieś tulejki itp ? i czy raczej wszystkie czesci są typowe ? czy tak jak to w ktm bywa niektóre są do zdobycia tylko w serwisie ktma ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 12:42, 06 Cze 2011    Temat postu:

robilem to u siebie, sa dostepne i oryginalne zestawy i zamienniki. Potrzeba 2 tulejki, 4 lozyska igielkowe i 4 uszczelniacze.
Co do kosztow roboty to nie wiem ile w serwisie, mi zajelo to pare h na spokojnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Pon 16:36, 06 Cze 2011    Temat postu:

henio12323 - tulejki możesz kupić za 35zł za sztukę łożyska HK2012 przynajmniej u mnie są takie 9zł za sztukę plus uszczelniacze 9zł za sztukę ale oryginał. Więc koszt nie duży, jednak ja poskładałem z oryginalnych części wszystko. Łożysko pds na allegro stoi za 170zł komplet. A robocizna? heniek sam dasz radę bez problemu. Ja jedynie miałem problem z zamontowaniem potem bo był niewielki luz.
Napisz najlepiej do sobka on ci za w miarę kasę złoży komplet.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mentor dnia Pon 16:37, 06 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 18:31, 06 Cze 2011    Temat postu:

hah dobra źle napisałem Very Happy na pewno nie oddał bym do serwisu z taką pierdołą motocykla Very Happy źle bym sie z tym czuł xd chodziło mi o koszt częsci oczywiście Very Happy czyli mniej wiecej juz ogarniam. bedzie trzeba skarbonke rozbić i zacząc sie zaopatrywać w częsci.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Pon 18:37, 06 Cze 2011    Temat postu:

henio12323 - ja swój jak wymontowałem to masakra. Igiełki mi wypadły z łożyska. A jak zdjąłem amortyzator to wahacz latał jak nie wiem. A na nowym inna bajka, sztywny jak trzeba.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 19:05, 06 Cze 2011    Temat postu:

heh no ja czuje że czasem na asfalcie jak wchodze z poślizgiem w zakręt to na nierównosciach buje ostro ;/ jakbym nagle na kapciu jechał xd

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:50, 06 Cze 2011    Temat postu:

taka pierdola to to nie jest bo lozyska igielkowe sa dosyc delikatne i latwo je uszkodzic przy wciskaniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Wto 5:13, 07 Cze 2011    Temat postu:

Ja to brałem rurkę nie wiem pół cala albo 3/4 cala co miała ładny luz w otworze wahacza a była tej samej średnicy co łożysko. Te łożyska mają cienkie ścianki i łatwo o pęknięcie. Ale nieco tawotu dla poślizgu i weszło idealnie. Gorzej z wybiciem było, bo strasznie zapieczone było. Ale młotek załatwi wszystko tylko z wyczuciem i da radę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebastuss




Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Myszków/śląskie

PostWysłany: Wto 6:44, 07 Cze 2011    Temat postu:

żeby dokladnie sprawdzić luz na wahaczu to trzeba amortyzator odkręcic czy z amorkiem też się wyczuje? Czasami tez mam takie wrazenie że "tańczy"na wybojach jakby dwuśladem był i zarzucał. Szarpałem za wahacz ale nic nie wyczułem, po wymianie łożysk w przednim kole dużo lepiej ale i tak czasami mam dziwne uczucie, dokładnie jak henio12323 pisze, jakby kapec w momencie był

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:58, 07 Cze 2011    Temat postu:

do wymiany lozysk najlepiej uzyc prasy, duzego prostego imadla albo slecjalnych sciagaczy. Mlotkowanie to tez sposob ale lozyska zle znasza takie udary.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Wto 19:19, 07 Cze 2011    Temat postu:

wójo - prasa to najlepsze rozwiązanie ale nie każdy ma dostęp. Stare łożysko można młotkować kit z nim aby wahacza nie uszkodzić. A nowe to tak jak pisałem troche tawotu rurka o średnicy podobnej co łożysko i ładnie można wbić. Ja tak robiłem i było caculu. Nawet ryski nie było na łożysku. Ale nie każdy musi testować mój patent.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba9003




Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: czestochowa

PostWysłany: Wto 21:04, 07 Cze 2011    Temat postu:

polecam zestaw naprawczy wahacza tylnego z pivot works koszt 399 zł bo wymieniałem jest wszystko co potrzebne , co do wybicia to klucz nasadowy 19 chyba pasuje idealnie już nie pamiętam bo ja tak wybiłem troszkę lipa bo łożyska są koło siebie i trzeba je razem wybić Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Śro 5:13, 08 Cze 2011    Temat postu:

seba9003 - ile ty zapłaciłeś? 4 stówy masakra. Ja za 200zł i może parę groszy poskładałem z oryginalnych części ktm.
Ja tam łożysko od górnej strony przebijałem na sam dół a potem wbijałem kolejne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mentor dnia Śro 5:14, 08 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 22:58, 09 Lip 2011    Temat postu:

Ja w swoim ktmie mam tak że miałem luzy ale nie na łożyskach względem tulejek tylko tulejek względem ramy i bloku silnika. w bloku silnika zrobiły sie wgłębienia od tulejek i wszystko latało. dokręciłem ośke zawieszenia co ścisnęło ramę do tulejek i nie ma takich luzów. Co prawda rama ma teraz naprężenia ale musiał bym wymieniać blok silnika albo dorabiać odpowiednie tuleje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin