|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DjLeonn
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SJZ
|
Wysłany: Pon 20:18, 18 Kwi 2016 Temat postu: XC300 a motogodziny... |
|
|
Hej
Wiem temat wałkowany co jakiś czas... ale z racji mojego sprzętu nie posiadam licznika, kupiłem taki
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeden bak (10l)pokazuje mi okolo 4 mth, ale też da sie zmienić cykle pracy
"...Najpierw pojawi się wybór częstotliwości impulsów przypadających na jeden obrót silnika ( 1.0 = jeden impuls na jeden obrót sinika, 2.0 = dwa impulsy na jeden obrót lub 0,5 = jeden impuls na dwa obroty). Większość motocykli crossowych 2-suwowych wymaga ustawienia 1.0.... "
Ja mam ustawione 1.0
i teraz przejde do sedna ufać temu licznikowi czy jakiś inny jest sposób żeby wiedzieć kiedy mam wymienić tlok... liczyć baki dla mnie jest dość irytujące.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 20:23, 18 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
trzeba sobie przyjąć takie średnie wartosci, nigdy sie nie wymienia tłoka na godziny no chyba że co 20 godzin zmieniasz to wtedy sie nie bawisz w praktycznie zadne pomiary ;P
realnie tłok sie wymienia jak pasowanie tłok/cylinder sie skonczyło. mozna zmienic wczesniej, a później tez ale na własne ryzyko i silnik bardziej dostaje w tyłek. zliczaj sobie tym licznikiem godziny, rozbierz za jakiś czas piec, pomierz tłok cylinder, zobacz czy juz sie wyciulało czy nie, jak nie to zakładaj i dojeździ troche, jak juz - to mozesz sobie mniej wiecej określić co ile tych motogodzin tego licznika masz zmieniac tłok. oczywiscie to wszystko jest takie na oko i to ma tylko w miare informować co i jak. bo wystarczy że raz zassie piachu troche, i bedzie godzina z piachem jak 20godzin pyrkania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Pon 20:50, 18 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Pokazuje Ci 2 razy za dużo względem poprawnie ustawionego licznika. Przeważnie liczniki pokazują około 2 godzin na baku 7 l. A tak na prawdę bak to około 1 motogodzina.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Pon 20:51, 18 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Pon 22:25, 18 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Masz 2t, jeżeli zawsze lejesz mniej więcej tą samą dawkę oleju to możesz z dużą dokładnością obliczyć ile paliwa wyjeździłeś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 7:00, 19 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Ustaw go na 1.0 i trzymaj się tych wskazań. Przy 100godz zmieniasz tłok i tyle.
Liczenie wypalonego paliwa jest najbardziej miarodajne ale upierdliwe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemes
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 232
Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 12:42, 19 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Wystarczy zliczyć ilość butelek zużytego oleju do mieszanki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 15:31, 19 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
duzo robisz tych h na baku
i tak dla jasnosci to sa godziny pracy silnika nic wiecej
ja identyczna 300 bak mam na 1,5h
major przy dobrym kreceniu co ile tloka zmienic mam 60 juz i chyba cza zrobic?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 15:52, 19 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
barek253 napisał: | duzo robisz tych h na baku
i tak dla jasnosci to sa godziny pracy silnika nic wiecej
ja identyczna 300 bak mam na 1,5h
major przy dobrym kreceniu co ile tloka zmienic mam 60 juz i chyba cza zrobic? | Jak kręcisz furę to zmień jak książka każę przy 80godzinach. Jak latasz normalnie to spokojnie do 100 dociągnij. Ja osobiście zmieniam co 100. Testowałem różne warianty, zmieniałem we wcześniejszych 300tkach nawet przy 70godz ale wyjmowałem prawie nowe tłoki, nie ma sensu. Tłok zużyty wyraźnie czuć, osłabia się dolny zakres obrotów, to jest najlepszy znak do wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|