Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zakup exc-f 350/450/500
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
djmdp




Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wr0cland

PostWysłany: Śro 15:53, 18 Mar 2015    Temat postu: Zakup exc-f 350/450/500

Witam,
Stoję przed zakupem nowego sprzętu dla siebie na sezon i mam drobny dylemat, który sprzęt będzie mi pasował?
Jeździłem około 5 lat na WR250F, była już dla mnie za słaba szczerze mówiąc, decyzja padła na ktm'a, powiedzcie jak bardzo różni się moc między exc-f 350 a sx-f 350 i przede wszystkim - jak różni się exc-f 350 od exc-f 500 czy 450? Przy poprzednim zakupie zastanawiałem się nad WR450F i jak okazało się, szybko stwierdziłem, że popełniłem lekki błąd kupując 250tkę, nie chcę popełnić tego samego błędu teraz, więc rozpatruję raczej motocykle exc-f 350 450 i 500, myślę, że na pewno nie sx-f. Roczniki 2014-2015. Preferuję jazdę w terenie, ale z lekkim zapędem również na tor, nie jestem zbyt wysoki (168cm) i ważę około 88kg. Znalazłem różne informacje na temat mocy np exc-f350, była informacja o 32KM, 38KM, około 45KM i 48KM, to w końcu ile ten motocykl ma mocy? Interesuje mnie też ten exc-f 500, ale wygląda na bestię, jest tylko 5kg cięższy niż 350ka a z pewnością ma dużo więcej mocy.
Dzięki za zainteresowanie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez djmdp dnia Śro 15:54, 18 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:31, 18 Mar 2015    Temat postu:

Kiedys rozwazałem kupic 250 4t exc ale jakims dziwnym trafem ludzie mnie przekonali do 450 i miałem swiadomosc ze po sezonie bede szukał 450, no i dobrze sie stało ze kupiłem od razu 450, wiadomo trzeba było sie praktycznie uczyc od nowa bo jezdziłem na chinskiej 250 to były dwa rozne swiaty. Co do pojemnosci to zalezy gdzie bedziesz jezdził i jakiem masz tereny u siebie czy enduro czy po czesci tor ale jak cie to nie interesuje to tylko exc, nie sugeruj sie tym ze sx jest w mniejszej monecie bo torówka sie słabo nadaje do enduro. Innymi sowy jak masz płasko jak na patelni to i mozesz sie zucic na 500 exc, mocy pod dostatkiem serwis troche rzadszy od 250 i 350, jak opanujesz ta 500 to i podjazdy bedziesz łykał tylko trzeba popracowac nad kondycja bo 3-4h jazdy na tym szatanie potrafi sponiewierac i to jeszcze jak sie jakies techniczne odcinki trafia.
Jak masz gozyste tereny to 350 bym polecił ewentualnie 300 2t. Producent nie podaje mocy tych motocykli, ale 350 ma niewiele mniej mocy od 450 z tym ze przy wiekrzych obrotach, no i serwis takiej 350 jest juz bardziej kosztowny (czytaj czesty) od 450 czy 500...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
djmdp




Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wr0cland

PostWysłany: Czw 10:12, 19 Mar 2015    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź!Smile Generalnie najwięcej śmigam po lesie, woj. Lubuskie, wiec zbyt górzyste nie jest, trafiają się podjazdy, nieraz dosyć ciężko, ale generalnie 60-70% to mniej więcej równy poziom terenu. Jeździsz na 450, powiedz opanowałeś już ją na tyle, żeby operować np manetką na full przy podjazdach itp? Czy musisz się ograniczać, żeby go ogarnąć? Jak to jest, bo tego najbardziej się obawiam, byłaby to dla mnie męka, dodatkowo jestem niski;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 18:07, 19 Mar 2015    Temat postu:

ja mam 525 wiec stosunkowo bardziej topotny i nieprzewidywalny sprzet. i generalnie jeździłem po samych równinach. ale ostatnio wole po prostu moto zapakować na przyczepke i wywieźć gdzies w ciezszy teren, i są też mega podjazdy - robie je bez problemu. tylko że jakims lżejszym i mniejszym motocyklem była by wieksza zabawa. z kolei jak wyskocze na dłuzsze płaskie leśne sciezki to ja mam wieksza frajde bo silnik pyrka a ja jade z sensowną prędkoscią

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 7:52, 20 Mar 2015    Temat postu:

raczej celuj w 450, co do tego odkecania to trzeba sie trzymac mocno kierownicy....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
djmdp




Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wr0cland

PostWysłany: Pią 10:38, 20 Mar 2015    Temat postu:

W sumie różnica w wadze między exc 525 a 350 to jakieś 7kg na sucho, 500ka waży 111.5 i jest 0.5kg cięższa niz 450, ciekaw jestem jak te 5kg różnicy do 350ki ma się w terenie właśnie odnosząc się do łatwości prowadzenia itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 12:52, 20 Mar 2015    Temat postu:

te 5 kg wagi jest odczuwalne w trudniejszym terenie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:46, 20 Mar 2015    Temat postu:

Jest spora różnica. 350 jest odczuwalnie poręczniejsza.
Ostatnio porównywałem swoją 450 do 350 na torze SE w Dąbrowie Górniczej i sam byłem tym faktem mocno zdziwiony...
Do "techniki" zdecydowanie lepiej 350.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Pią 14:47, 20 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
djmdp




Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wr0cland

PostWysłany: Pią 19:59, 20 Mar 2015    Temat postu:

@KNKS, mając teraz dwa nowe do wyboru ktm exc-f350/450, którego byś wybrał jeżdżąc na 450ce na codzień?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:13, 20 Mar 2015    Temat postu:

Mnie bardziej odpowiada 450.
Typowo do SE wziąłbym 300.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Pią 20:13, 20 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:41, 20 Mar 2015    Temat postu:

350 jest poręczne, potwierdzam. I chyba sam bym kupił 350excf gdyby nie jeden szczegół, ten motocykl w ciężkim terenie nie istnieje. Ona jest fajna do normalnego enduro, na jakieś zawody crosscountry itd. ale w ciężkim technicznym terenie jest lipa. Ja bym polecał ten motocykl osobom które mają umiarkowane tereny. Ktoś kto ma hardcore niech celuję w 300exc lub 450excf. Pomijam już koszty utrzymania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel




Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:16, 20 Mar 2015    Temat postu:

major000 napisał:
chyba sam bym kupił 350excf gdyby nie jeden szczegół, ten motocykl w ciężkim terenie nie istnieje.

.... ale w ciężkim technicznym terenie jest lipa.

Ja bym polecał ten motocykl osobom które mają umiarkowane tereny. Ktoś kto ma hardcore niech celuję ..450excf..

Dlaczego? W trudny teren lepsza 450, bo 350 ma za mało mocy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:28, 20 Mar 2015    Temat postu:

Dla mnie 350 ma jedną, zasadnicza wadę w porównaniu do 450.
Silnik kończy się o połowę szybciej. Jako ze jeżdże dużo, to oznaczałoby to praktycznie nieustanne dłubanie, lub nowy motocykl co sezon Wink
Odpowiednio serwisowana 450 spokojnie kręci 200-240 godzin bez ruszania silnika, podczas kiedy w 350 już przy 100 godzinach walczymy z początkowymi oznakami zużycia (nie pisze tu o jeżdżeniu po okolicznych polach na 1/3 manetki Wink ).
Jako że jeżdże "dołem" i "środkiem" to dla mnie, na obecna chwilę, liczą się dwa EXC. 450 i 300 Smile

EXC 500 tez jest fajne, ale to już trochę kuriozum.
Mocy i momentu ma stanowczo w nadmiarze Wink
Niemniej jeśli ktoś lata szutry i "light" enduro, to taka 500 jest nie do zajechania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Pią 22:32, 20 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel




Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:14, 20 Mar 2015    Temat postu:

Tłok w 350 exc przy amatorskiej jeździe wytrzyma spokojnie ponad 150 mth, wymieniają też po 200 mth i cylinder dalej sel A. W ciężkim terenie 350 bardzo dobrze daje radę, tak samo jak 250.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 8:30, 21 Mar 2015    Temat postu:

W pełni zgadzam się z tym co powiedział KNKS.
Od siebie dodam że 450 jest lepsze od 350 w ciężkim terenie ze względu na sposób oddawania mocy w dolnym zakresie. I dobrze proszę mnie zrozumieć, ja mówię o ciężkim trialowym terenie, gdzie jeden podjazd jedzie się pół godziny, gotując 3 razy motor. Na normalnym enduro 350 daje radę.
Ja wiem że jeżdżą po 200godz na tłoku itd. ale z doświadczenia wiem jak wygląda po 100godz silnik od 450exc a jak od 350exc. Jak kolega KNKS wyżej wspomniał taka 350 po 100godz już daję pierwsze oznaki zużycia a 450 jest dalej jak nowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 1 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin