Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zakup KTM EXC 125

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pan_bobek




Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłobuck

PostWysłany: Śro 15:56, 05 Lut 2014    Temat postu: Zakup KTM EXC 125

Myśle o zakupie exc 125 na wakacje i mam parę pytań:

1. Mam 19 lat i nie jestem pewien czy na początek taka pojemność by była dobra czy nie za duża.

2. Jak czytałem o crossach to podobno często trzeba robić remonty silnika (wymiana części) a raczej nie było by mnie stać na cosezonowy remot sinika. I własnie nie wiem czy w nim też tak jest że często trzeba wymieniać tłok, korbowód itd. ?

3. Jakie jest jego średnie spalanie?

Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Śro 16:27, 05 Lut 2014    Temat postu:

Poczytałbyś trochę forum, jakiekolwiek to nie zadawałbyś głupich pytań Smile

Chcesz kupić crossa czy exc? Bo Enduro do motocrossu jak i cross do enduro to słaby wybór.

Jeżeli będziesz normalnie jeździł to remont i eksploatacja (nie liczę paliwa)co roku minimum 3 tys zł.

Jak na pierwszy sprzęt to exc125 to dobry wybór, tylko pomyśl czy Cię stać, bo bez sensu topić całą kasę na sprzęt który ciężko będzie utrzymać.
Jeżeli szukasz taniego motocykla do polatania po lekkim terenie to może lepszym wyborem będzie coś w stylu xt, albo xr albo nawet dt czy crm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pajka




Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 606
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-M

PostWysłany: Czw 21:47, 06 Lut 2014    Temat postu:

Ja zsecydowanie odradzam crm, przerabialem to. Jak jezdzi to jest spoko, z pewnoscia lepszy od dt. No ale jak zaczyna sie sypac to distanie czesci to sukces, mowie o uzywkach wszelkiego rodzaju a nie o czesciach eksploatacyjnych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tooomek882




Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Tryb./ Warszawa

PostWysłany: Pią 2:58, 07 Lut 2014    Temat postu:

Setka na pewno nie jest za duża, co do eksploatacji niekoniecznie musi to kosztować 3000 na sezon, ale tego się nie określi dokładnie, bo zawsze coś może niespodziewanego wyskoczyć, no i jeszcze kwestia tego ile wyjeździsz w sezonie. co do spalania, to zależy też od terenu, potrafi być ok. 7l na 100 km, ale potrafi też być 11l na 100 km

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Pią 8:43, 07 Lut 2014    Temat postu:

tooomek882 napisał:
Setka na pewno nie jest za duża, co do eksploatacji niekoniecznie musi to kosztować 3000 na sezon, ale tego się nie określi dokładnie, bo zawsze coś może niespodziewanego wyskoczyć, no i jeszcze kwestia tego ile wyjeździsz w sezonie. co do spalania, to zależy też od terenu, potrafi być ok. 7l na 100 km, ale potrafi też być 11l na 100 km


Żeby sprzęt utrzymać w jakotakiej kondycji to te 3k to minimum. Co sezon tłok+uszczelki - 500zł, co drugi korba i rzeczy towarzyszące 1000 (czyli na sezon 500) Olej w skrzyni przynajmniej z 5 razy na sezon - 200zł Olej do 2t pójdzie minimum bańka - 200zł, komplet opon - 400zł, olej do zawiasu 100zł, olej do filtra powietrza + filtr - 100zł, Zestaw napędowy 400zł. Czyli wychodzi 2400 za same części eksploatacyjne, a gdzie tu mechanik jak ktoś sam nie robi i rzeczy które wymienia się po zużyciu, łożyska w kołach, sprzęgło itp. Jeżeli 3k rocznie na eksploatacje ktoś nie ma to naprawdę utrzymanie harda to będzie droga przez mękę, dużo przyjemniej będzie mieć sofciaka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tooomek882




Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Tryb./ Warszawa

PostWysłany: Pią 12:58, 07 Lut 2014    Temat postu:

żółf napisał:
tooomek882 napisał:
Setka na pewno nie jest za duża, co do eksploatacji niekoniecznie musi to kosztować 3000 na sezon, ale tego się nie określi dokładnie, bo zawsze coś może niespodziewanego wyskoczyć, no i jeszcze kwestia tego ile wyjeździsz w sezonie. co do spalania, to zależy też od terenu, potrafi być ok. 7l na 100 km, ale potrafi też być 11l na 100 km


Żeby sprzęt utrzymać w jakotakiej kondycji to te 3k to minimum. Co sezon tłok+uszczelki - 500zł, co drugi korba i rzeczy towarzyszące 1000 (czyli na sezon 500) Olej w skrzyni przynajmniej z 5 razy na sezon - 200zł Olej do 2t pójdzie minimum bańka - 200zł, komplet opon - 400zł, olej do zawiasu 100zł, olej do filtra powietrza + filtr - 100zł, Zestaw napędowy 400zł. Czyli wychodzi 2400 za same części eksploatacyjne, a gdzie tu mechanik jak ktoś sam nie robi i rzeczy które wymienia się po zużyciu, łożyska w kołach, sprzęgło itp. Jeżeli 3k rocznie na eksploatacje ktoś nie ma to naprawdę utrzymanie harda to będzie droga przez mękę, dużo przyjemniej będzie mieć sofciaka.


Po twoim podliczeniu w sumie masz rację, brałem pod uwagę tylko silnik i Łożyska, ale nie liczyłem np. Płynów i filtrów, bo to mi się w sumie na cały sezon rozkłada i tak bardzo nie czuć jak posezonowego remontu Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin