|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pan_bobek
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłobuck
|
Wysłany: Śro 15:56, 05 Lut 2014 Temat postu: Zakup KTM EXC 125 |
|
|
Myśle o zakupie exc 125 na wakacje i mam parę pytań:
1. Mam 19 lat i nie jestem pewien czy na początek taka pojemność by była dobra czy nie za duża.
2. Jak czytałem o crossach to podobno często trzeba robić remonty silnika (wymiana części) a raczej nie było by mnie stać na cosezonowy remot sinika. I własnie nie wiem czy w nim też tak jest że często trzeba wymieniać tłok, korbowód itd. ?
3. Jakie jest jego średnie spalanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Śro 16:27, 05 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Poczytałbyś trochę forum, jakiekolwiek to nie zadawałbyś głupich pytań
Chcesz kupić crossa czy exc? Bo Enduro do motocrossu jak i cross do enduro to słaby wybór.
Jeżeli będziesz normalnie jeździł to remont i eksploatacja (nie liczę paliwa)co roku minimum 3 tys zł.
Jak na pierwszy sprzęt to exc125 to dobry wybór, tylko pomyśl czy Cię stać, bo bez sensu topić całą kasę na sprzęt który ciężko będzie utrzymać.
Jeżeli szukasz taniego motocykla do polatania po lekkim terenie to może lepszym wyborem będzie coś w stylu xt, albo xr albo nawet dt czy crm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pajka
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: W-M
|
Wysłany: Czw 21:47, 06 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Ja zsecydowanie odradzam crm, przerabialem to. Jak jezdzi to jest spoko, z pewnoscia lepszy od dt. No ale jak zaczyna sie sypac to distanie czesci to sukces, mowie o uzywkach wszelkiego rodzaju a nie o czesciach eksploatacyjnych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tooomek882
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Tryb./ Warszawa
|
Wysłany: Pią 2:58, 07 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Setka na pewno nie jest za duża, co do eksploatacji niekoniecznie musi to kosztować 3000 na sezon, ale tego się nie określi dokładnie, bo zawsze coś może niespodziewanego wyskoczyć, no i jeszcze kwestia tego ile wyjeździsz w sezonie. co do spalania, to zależy też od terenu, potrafi być ok. 7l na 100 km, ale potrafi też być 11l na 100 km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Pią 8:43, 07 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
tooomek882 napisał: | Setka na pewno nie jest za duża, co do eksploatacji niekoniecznie musi to kosztować 3000 na sezon, ale tego się nie określi dokładnie, bo zawsze coś może niespodziewanego wyskoczyć, no i jeszcze kwestia tego ile wyjeździsz w sezonie. co do spalania, to zależy też od terenu, potrafi być ok. 7l na 100 km, ale potrafi też być 11l na 100 km |
Żeby sprzęt utrzymać w jakotakiej kondycji to te 3k to minimum. Co sezon tłok+uszczelki - 500zł, co drugi korba i rzeczy towarzyszące 1000 (czyli na sezon 500) Olej w skrzyni przynajmniej z 5 razy na sezon - 200zł Olej do 2t pójdzie minimum bańka - 200zł, komplet opon - 400zł, olej do zawiasu 100zł, olej do filtra powietrza + filtr - 100zł, Zestaw napędowy 400zł. Czyli wychodzi 2400 za same części eksploatacyjne, a gdzie tu mechanik jak ktoś sam nie robi i rzeczy które wymienia się po zużyciu, łożyska w kołach, sprzęgło itp. Jeżeli 3k rocznie na eksploatacje ktoś nie ma to naprawdę utrzymanie harda to będzie droga przez mękę, dużo przyjemniej będzie mieć sofciaka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tooomek882
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Tryb./ Warszawa
|
Wysłany: Pią 12:58, 07 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
żółf napisał: | tooomek882 napisał: | Setka na pewno nie jest za duża, co do eksploatacji niekoniecznie musi to kosztować 3000 na sezon, ale tego się nie określi dokładnie, bo zawsze coś może niespodziewanego wyskoczyć, no i jeszcze kwestia tego ile wyjeździsz w sezonie. co do spalania, to zależy też od terenu, potrafi być ok. 7l na 100 km, ale potrafi też być 11l na 100 km |
Żeby sprzęt utrzymać w jakotakiej kondycji to te 3k to minimum. Co sezon tłok+uszczelki - 500zł, co drugi korba i rzeczy towarzyszące 1000 (czyli na sezon 500) Olej w skrzyni przynajmniej z 5 razy na sezon - 200zł Olej do 2t pójdzie minimum bańka - 200zł, komplet opon - 400zł, olej do zawiasu 100zł, olej do filtra powietrza + filtr - 100zł, Zestaw napędowy 400zł. Czyli wychodzi 2400 za same części eksploatacyjne, a gdzie tu mechanik jak ktoś sam nie robi i rzeczy które wymienia się po zużyciu, łożyska w kołach, sprzęgło itp. Jeżeli 3k rocznie na eksploatacje ktoś nie ma to naprawdę utrzymanie harda to będzie droga przez mękę, dużo przyjemniej będzie mieć sofciaka. |
Po twoim podliczeniu w sumie masz rację, brałem pod uwagę tylko silnik i Łożyska, ale nie liczyłem np. Płynów i filtrów, bo to mi się w sumie na cały sezon rozkłada i tak bardzo nie czuć jak posezonowego remontu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|