|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Wto 17:04, 07 Lut 2017 Temat postu: Zimowe rozkminy, zmiana KTMa na Betę |
|
|
Tak jakoś mnie naszło, że mam ochotę zmienić sprzęt. W tym roku sezon mam raczej z głowy, więc pewnie uda się spiąć budżet na nowy motocykl:)
Mam od 4 lat exc 200 i sprzęt bardzo mi odpowiada, lekki, poręczny, żadnych problemów z jego serwisowaniem, niemal ideał. Jeżdżony w większości po górskich szlakach, prędkości raczej nie rozwijam, jeżdżę amatorsko, jedynie dla przyjemności. Jedyne co doskwiera 200 to słaby moment z dołu. Kiedy muszę zwolnić na podjeździe bardzo ciężko odzyskać ciąg.
Rozmyślając doszedłem do wniosku, że chcę pozostać przy 2t. Cena zakupu i prosty serwis przemawiają za 2t. Kolejna sprawa, to że być może za kilka lat pożegnamy się z dwusuwami na dobre, a na 4t jeszcze przyjdzie czas.
No i dochodzimy do sedna, czyli Beta Xtrainer. Teoretycznie sprzęt dla mnie, tylko czy aby na pewno. Mocy ma tyle co 200, czyli w sam raz, moment z samego dołu, lekka poręczna, to tego cena na poziomie 27 tys jest mocnym argumentem. Tylko czy to motocykl dla mnie czyli 182cm 90kg i 10 lat na motocyklach. Jeździć za bardzo nie umiem, ale lubię i zastanawiają mnie dwie rzeczy
- czy sprzęt mnie nie zanudzi
-czy zawieszenie daje radę przy jeździe po kamieniach, małych skokach z półki skalnej, jeździe superenduro czyli belki opony itp?
Niewiele droższa jest 300rr, ale tutaj boję się, że będzie to dla mnie krok wstecz, czyli walka z motocyklem i nadmiarem mocy.
I kolejna strona medalu, czyli KTM, czy warto dopłacać prawie 1/3 wartości bety do exc?
Motocykl kupowany jest na kilka lat, więc musi być to bardzo przemyślana decyzja i pewnie nie uda się jej podjąć bez kontaktu na żywo z xTrainerem, więc jeżeli ktoś ma, albo zna kogoś to byłbym niezwykle wdzięczny jeżeli dałby mi możliwość przypasowania się do moto i przejechania choćby rundy po podwórku, bo dało by mi to jako taki pogląd na sytuację. Dzwoniłem do Bety i niestety na ten rok nie przewidują żadnej testówki ;(
Co myślicie?
PS: OPS, miałem napisać o ogólnym, ale się pomyliłem, bardzo prosiłbym o przeniesienie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez żółf dnia Wto 17:26, 07 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
theodor
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 17:42, 07 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Moge powiedziec jedynie tyle ze mam 165cm wzrostu a na xtrainerze czuje sie jakbym na psie siedział. To jest po prostu dramatycznie niski motocykl.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Wto 17:51, 07 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
theodor napisał: | Moge powiedziec jedynie tyle ze mam 165cm wzrostu a na xtrainerze czuje sie jakbym na psie siedział. To jest po prostu dramatycznie niski motocykl. |
To może nawet wystarczy się przysiąść i już będę wiedział, że nie tędy droga:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janexc200
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 19:15, 07 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
przejechałem się tym ostatnio,jestem twojej postury, motorek jest bardzo mały i lekki, silnik pracuje jak nie dwusów, prawie go nie słychac, fajny jest dyfuzor bo ciezko go uszkodzic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Wto 19:17, 07 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
janexc200 napisał: | przejechałem się tym ostatnio,jestem twojej postury, motorek jest bardzo mały i lekki, silnik pracuje jak nie dwusów, prawie go nie słychac, fajny jest dyfuzor bo ciezko go uszkodzic | Ale czy wygodny, czy nie da się jechać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janexc200
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 19:26, 07 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
zawias był ustawiony na lekką osobę a pode mną tak to siadło jakbym jechał na motorynce, myslę ze jakby ustawic go jak nalezy, podniesc kierę i sie wjezdzic to mogłby byc dobry killer na potoki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 20:12, 07 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
też jeździłem i potwierdze zdanie
moto lekkie, bardzo wąskie, jak trialówka i mega poręczne, siadłem 1 raz i jakas belka czy cos to samo jedzie po prostu. a im trudniejszy teren tym moto bardziej pokazuje że sie tam nadaje.
zawias jest całkiem przyzwoity, tylko pewnie trzeba sobie dobrze dobrać spręzyny bo skoku nie jest za duzo, wiec troche za miekkie spręzyny, w EXC mozna jeszcze troche tłumieniem podbić, a tutaj myśle że trzeba bedzie jednak je wymienic w razie co.
na wysokosc jest wysokosci ktma, jak nawet nie wyższa. kilka fajnych rozwiązań, kilka mniej fajnych ciekawe jak sie spisuje ten wtrysk oleju, podobno potrafi sie cos zapowietrzyć chyba, ale idzie węzyk i widac co i jak zapodaje. ale sam nie wiem czy bym nie myslał nad mieszanką standardową - zwłaszcza jakby moto miało byc bardziej na przeloty bo do pyrkania mysle ze to co jest jest ok.
tak czy siak sprzet polecam co do mocy, na przelotach jej zbraknie, na podjazdach mysle ze bedzie ciezko zadusić bo silnik z dołu fajnie ciągnie, górą czuć ze sie nie chce za bardzo wkręcać i iśc. dyfuzorek tez puszczony bardzo wysoko i sam jest malutki, jedyna wada jak juz to troche blisko nogi jest, jak sie skłądasz w lewy zakręt, to butem praktycznie sie dotyka gruchy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 21:22, 07 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Wieczór.
W końcu 2015 kupiłem używaną Betę 350 na wtrysku (4T). Bardzo zadowolony jestem. Stabilny, poręczny, zwrotny. Oceniałem początkowo że marne plastiki, że to, że śmo. Ale przez rok (ze 100 mth) nic. Zawiasy robią, w górach po kamulach idzie bardzo OK. Motorek wydaje się malutki, ale ergonomia dla mnie OK (mam 176 i 92 kg). Podniosłem kierownicę o 4 cm i jest dość dobrze. Wiadomo, po 5-6 godzinach czuje się to w plecach ale pokażcie mi taki motek który w takim użytkowaniu nie zmęczy (a jeszcze w moim wieku).
Na 2T się nie znam, ale generalnie markę polecam.
Pozdr
rr
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 21:34, 07 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
350 zwykła beta a Xtrainer to zupełnie 2 rózne motocykle, chyba pod zadnym wzgledem nie ma co ich nawet porównywać wiec opis za wiele nie wnosi i tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:17, 07 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
też miałem przyjemność przymierzyć się do xtrajnera, pierwsze wrażenie złe ale motocykl był zupełnie nieustawiony, sprzęgło mimo iż hydrauliczne bardzo ciężko chodzi, skrzynia/przełożenia bardzo dziwne o innych niuansach nie wspomnę bo to nie wina motocykla była, natomiast jak już moto zostało zestrojone jak trzeba robi fajne wrażenie, choć mój (te250'17) jest dla mnie dużo fajniejszy i powiedziałbym nawet poręczniejszy (być może kwestia przyzwyczajenia) i wcale nie mam wrażenia, że mój jest cięższy (choć jest),
uważam, xtrajner to dobry wybór dla dziewczyny, osób niskich/lekkich, osób zaczynających przygodę z enduro, dla Ciebie to raczej nie dobry wybór;
z enduro w 2t polecam i to bardzo nowe wcielenie ze stajni KTM to znakomite motocykle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Sob 15:28, 11 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Czyli tak jak się spodziewałem, nie ma jednoznacznej odpowiedzi i jak tylko wrócę do formy to będę musiał rozpocząć poszukiwania osób, które użyczyłyby mi sprzętu na krótką przymiarkę. A może do kupna będę podchodził dopiero pod koniec roku i uda się wynegocjować dobre rabaty na KTMa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 17:29, 11 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
narazie ktmów nie ma w sprzedazy ciezko o 4takty, 2T nie ma w ogóle
i pewnie jak wejdzie 2018 to bedzie mocny bum na zakup i pewnie ciezko bedzie o dobrą cene to tak mówie informacyjnie.
co do xtrainera - to odpowiedź jest wg mnie jednoznaczna, moto swietne, tam gdzie zwykła 300tka jest dla uzytkownika za mocna/ za ciezka. i taki x trainer nie bedzie uzywany do latania po prostych odcinkach. jeszcze co do zawiasu - przez krótszy skok i mniejsze średnice, znacznie poprawia to czułość zawieszenia, on sie duzo bardziej lepi do podłoza niż "duzy" zawias który ma chociazby wieksze opory. wiec tam gdzie trzeba szukac trakcji taki zawias tez moze okazać sie lepszy. a np w górach nie widze potrzeby mieć "crossowego" zawieszenia bo skoki są znikome, a jak czasem dobije to trzeba troche techniką nadrabiać - wystarczy popatrzeć na typwoe trialówki, tam dobić mozna praktycznie cięzarem ciała zawias, wiec skok z 50 cm moze sie skonczyc bólem nadgarstków i tutaj trzeba technicznie podchodzic i "wygaszać" skoki ciałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Pią 22:06, 28 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
No i decyzja podjęta... Beta 300RR stoi w moim garażu
Na xtrainerze w sumie nie siedziałem nawet, ale dzięki Waszym opiniom i poradą innych osób w tym również dwóm fajnym kanałom na youtube (Crosstraining enduro skills i Dirt Bike Channel) zdecydowałem się na "prawdziwe enduro"
Na razie jeździłem raptem 2 razy, raz 17, a dziś 60km, ale coś mogę już powiedzieć.
Pierwsze wrażenia - 100% pozytywnie. Bałem się, że 300 będzie za duża i za bardzo klockowata - nic z tego! W moim odczuciu jest dużo bardziej kompaktowa i bardziej poręczna od mojej starej 200 z 2009r. Motocykl zawraca w miejscu, czuję jakby był z 5 kg lżejszy od 200, prowadzi się po prostu GENIALNIE! Zawieszenie - tu nie spodziewałem się fajerwerków, a jest bardzo przyjemnie. Szczególnie czuć to na małych kamieniach i korzeniach,tam gdzie kat kopał, szczególnie na tylnym zawieszeniu, Beta wybiera jakby było płasko.
Przy większych przeszkodach daje już po łapach (wydaje mi się, że kat lepiej wybierał), ale tor jazdy trzyma niesamowicie.
Muszę w wspomnieć, że motocykl wyjąłem prosto z pudełka i na razie nie przestawiałem nic!
No i na koniec największa rewelacja - SILNIK!!!!
Jest CUDOWNY, PRZEZAJEBISTY! Jeszcze w życiu nie jeździłem motocyklem z tak cudownym motorem, a kilkoma już jeździłem. Motor ma moc w CALUTKIM zakresie obrotów, od wolnych aż do odciny. Moc oddawana jest bardzo liniowo i przewidywalnie, można jechać dowolnym biegiem i po odkręceniu gazu nigdy nie ma przydławienia. Wystartować można z 3 biegu. Jedyneczka króciutka tak jak lubię, że używa się jej bardzo rzadko.
Jest dużo lepiej niż się spodziewałem. W końcu mam to o czym zawsze marzyłem, czyli motocykl który doskonale pomaga mi w moich ogromnych brakach w technice. Dziś np. stanąłem po środku podjazdu, gdzie 200 musiałbym się cofać na sam dół i atakować od nowa tutaj bez problemu ruszyłem i napędziłem się tak, żeby wyjechać pod sam szczyt.
Jedynym minusem w stosunku do KTMa jest sprzęgło. Klamka chodzi strasznie topornie i w niczym nie przypomina masełka z KTMa, mam nadzieję że coś się z tym uda zrobić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Pią 23:26, 28 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Dawaj foty majster moja jest w dziale nasze motorki co do sprzęgła zalej motula 5.1 jak dla mnie jest igła
Chyba słabo studiowałeś kanał cross&enduro techniques, tam był odcinek poświęcony właśnie poradom i sztuczkom w Becie.
No ogólnie to witam w gronie zaowolonych beciarzy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kajtek DBL dnia Pią 23:27, 28 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
picolo
Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 16:55, 29 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
zółw gratuluje zakupu, niech służy! Jak bedziesz ogarniał temat ze sprzęgłem to możesz zdać relcje jak to zrobić i czy pomogło bo też mi na tym zależy a narazie nie ma czasu się zająć tematem.
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|