|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szaleniec
Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice Jasła
|
Wysłany: Czw 21:26, 12 Paź 2017 Temat postu: Zwiększenie mocy EXC 400 |
|
|
Cześć. Mam zamiar kupić w przyszłości EXC 400 02r . No i jak wiadomo czasami mocy zacznie brakować np na długich stromych podjazdach itp. I jakie są sposoby na podniesienie mocy oto w tym KTM'ie? Zrobić go bardziej zrywniejszego i agresywnego:P. Szukałem po różnych forach ale nie mogłem znaleźć.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szaleniec dnia Czw 21:34, 12 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Czw 21:48, 12 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
za dużo nie poszalejesz z tuningiem - wydech przelot od SXa pomoże, oring mod w gaźniku poprawi reakcję na gaz, no i pobaw się z przełożeniami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 8:03, 13 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
najefektowniej to przerobic na 450/520
reszte to tak jak kristof mówi - wydech przelot, dobre strojenuie gaźnika pod to... wiecej nie uzyskasz.
cos co wyraźnie zauwazysz kosztuje tyle co sprzedaz motocykla i zakup nowszego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomokat
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Pią 11:43, 13 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Skoro jeszcze nie kupiłeś a już chcesz podnosic moc bo za mało to może od razu kup 450 albo 520.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szaleniec
Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice Jasła
|
Wysłany: Pią 11:47, 13 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Czyli tak biednie z tuningiem tego kata , A jest możliwość wsadzenia wałka rozrządu od 450 albo gaźnika od 450?
I czy ktoś jechał EXC 400 i DRZ 400E? I może powiedzieć jak te silniki oddają moc i który bardziej agresywny
Edit: szukam enduraka który jest leki i tani w utrzymaniu a 450 / 520 już koszty idą w górę. Jutro jak się uda to może pojadę do znajomego przejechać exc 400 i zobaczę jak to śmiga w serii
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szaleniec dnia Pią 11:50, 13 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rams
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 12:05, 13 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
To jedno z drugim się wyklucza. Jak chcesz mieć mocny sprzęt to musisz się liczyć z kosztami eksploatacji.
Szaleniec napisał: | Czyli tak biednie z tuningiem tego kata , A jest możliwość wsadzenia wałka rozrządu od 450 albo gaźnika od 450?
I czy ktoś jechał EXC 400 i DRZ 400E? I może powiedzieć jak te silniki oddają moc i który bardziej agresywny
Edit: szukam enduraka który jest leki i tani w utrzymaniu a 450 / 520 już koszty idą w górę. Jutro jak się uda to może pojadę do znajomego przejechać exc 400 i zobaczę jak to śmiga w serii |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szaleniec
Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice Jasła
|
Wysłany: Pią 12:15, 13 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
No wiem ale są niektóre tańsze w utrzymaniu a mocą się nie różnią dużo ,wszystko zależy od silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rams
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 12:27, 13 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Tu się mylisz. Bo jak z silnika tej samej pojemności jest ta sama moc to zużywanie się elementów eksploatacyjnych jest na takim samym poziomie.
Szaleniec napisał: | No wiem ale są niektóre tańsze w utrzymaniu a mocą się nie różnią dużo ,wszystko zależy od silnika |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szaleniec
Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice Jasła
|
Wysłany: Pią 12:36, 13 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Kolega ma YZF 426 01 i lata nią bezawaryjnie już coś z 50MTH Tylko olej zmienia, a drugi kolega ma wr 450 i tam co chwila coś pada a serwisują ją tak samo i jeżdżą podobnie. Też jak się dba tak się ma, jeśli nie jest na odcinie cały czas to motor posłuży dłużej i jego koszty eksploatacji maleją .Też np Husia te 450 jest żywotnym sprzętem znajomy kolegi przelatał z 200-250MTH na jednym tłoku i nic nie wskazuje na wymianę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szaleniec dnia Pią 12:37, 13 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 16:55, 13 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
na papierze DRZ nie jest jakos słabsza, ale realnie nie ma najmniejszego polotu mozei ma moc, ale wysoko na obrotach, ktm z dołu idzie jak pociąg
wałki rozrządu sa te same dla 400-525 tego nie potrzeba tuningować, sa z SXS walki sportowe, tłoki HC, bigbory, ale amator nie wykorzysta potencjału fabrycznego moto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Pią 18:07, 13 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
A propos mocy japończyków. Ciekawi mnie skąd kitajce biorą te moce w DRZ, XR czy XT. Na papierze idą równo z KTMem, a przecież to straszne paździerze. Taka XR400 to nawet startu do 250 nie ma, a raptem kilka KM słabsza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
babel
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:35, 13 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Poszukaj tutaj trzeba sie zarejestrować - tam gdzies jest watek o 400 - i zwiększeniu jej pojemności.
Jak się czujesz na siłach to koszty utrzymania 450 czy 525 nie są aż tak kolosalnie rózne od exc 400
Jak bym miał rzeźbić z 400 i wkładać kasę to kupiłbym zdrowe 525
Tylko jak dla mnie 400 jest super i wystarcza jej mocy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 20:21, 13 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
zółf - trzeba jeszcze wziąć pod uwage moment obrotowy, krzywą mocy/momentu i same obroty. DRZ moze i ma podobną moc, bo to nie jest słaby sprzęt tylko że ta moc jest gdzies wysoko, a linia jest wydłuzona, w ktmie wyczynowym linia na wykresie od razu leci w góre ( mocy) momentu ma od groma -stąd duzo lepsze osiągi....
to troche tak jak scigacze i takie ktmy, jakies 600tki maja po 100 i więcej koni, ponad połowe więcej niz 525, a ze startu mysle ze 525 by wciągnał takie moto - bo takie sprzety mają te 100 koni ale gdzies przy odcince
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szaleniec
Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice Jasła
|
Wysłany: Pią 23:27, 13 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Podobno że tłoka w EXC 400 02 wytrzymuje 300 mth , olej co 20 mth tak wyczytałem a że exc 450 już dużo częściej zmiana oleju 10 mth, tłok coś ok 100-150 mth itp
Będę musiał się przejechać i zobaczymy jakie są odczucia najwyżej jak braknie mocy to się sprzęta zmieni na coś mocniejszego , albo bym sie pokusił o zmiane wałka z sxc jak by się udało gdzieś tanie dobre wałki kupić
Edit:
Tak mnie zastanawia czemu 450 jest dużo bardziej narwana i mocniejsza od 400 to tylko 50ccm różnicy a doły te same wałki rozrządu też ,chodzi mi te na RFS'ach
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szaleniec dnia Pią 23:31, 13 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 7:26, 14 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
czytasz po forach opinie uzytkowników.
oczywiscie że tłok w 400 moze wytrzymac 300 godzin, ale w 525 wytrzymać moze tyle samo mało tego w tych silnikach ludzie zmieniali tłoki po 400-500 godzin, a pewnioe by sie znalazło jeszcze jakies ekstremalne wieksze wartosci
olej zmieniasz zależnie jak sie uzywa sprzet, ja u siebie ( 525) zmieniałem co jakies 15-20 godzin, po 1 bo nie miałem kasy, po 2 jak juz zmieniałem to dbałem o jazde - czyli jak latałem sobie srednio ostre przeloty po lesie to po 20 godzinach spuszczałem olej i widziałem że jeszcze zielonkawy leciał, ( motu, 300V) z kolei jak podjechałem praze razy na tor MX to po 15 godzin leciał czarny olej... także jak ktos dobry killer to i po 10 godzinach powinien wymienić.
a tłok 150 godzin - jak załozysz kiepski zamiennik, nie zadbasz o filtr, to i 100 godzin moze nie wytrzymać, u mnie prox tłok padł po 70 godzinach, dojeździłem nim do jakis 100... ale oleju brał spore ilosci.
400 a 450 główna róznica to skok tłoka, nie wiem czy przypadkiem tłoki nie były praktycznie identyczne ( chyba srednica jest ta sama a inny skok tłoka) olbrzymiej róznicy nie ma, ale jest wyczuwalna, ja jeździłem 525 i jak wsiadałem na kumpla 450tke to tez nie czułem jakiegos ogromnego skoku mocy, 450tka troche słanbiej dołem szła, i szybciej konczyła sie góra jakby... podejrzewam że róznica jest podonma 400/450
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|