|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dex19
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 15:14, 02 Lip 2011 Temat postu: Co to za część ? |
|
|
Cześć,
wie ktoś z Was co to za część od której oderwał się kabelek na zdjęciu?
tak - ten kabelek który ktoś kiedyś nieudolnie przylutował
dzięki i pozdrawiam
Michał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fxrider
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 15:35, 02 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Zawór układu EPC.
Paradoksalnie na urwaniu tego przewodu jesteś do przodu, bo moto nie jest kastrowane Większość właścicieli wyrzuca toto ustrojstwo niedługo po zakupie.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dex19
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:32, 02 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
znalazłem to w między czasie w serwisówce ale dzieki za pomoc - punkt dla Ciebie przyznany.
Mógłbyś coś szerzej o tym EPC napisać? co daje jak jest włączone, jakie jest zadanie tego systemu i jakie są/ moga być skutki wyłączenia tego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:40, 02 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
epc powoduje na 2 i 3 biegu , dlawienie powietrza do membrany sterujacej przepustnica - czyli jak dasz caly gaz, to gaznik zachowa sie jak by byl na pol gazu .
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fxrider
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:37, 02 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Z tego co kojarzę to jest PI*drzwi tak jak Rysiek napisał. Wiem, że układ sterujący mierzy jeszcze obroty, ma sygnał z gaźnika o otwarciu przepustnicy i ma czujnik 2. i 3. biegu (tylko na tych działa). Akurat w tym modelu ('03+) jest nowsza generacja tego ustrojstwa i nie wiem dokładnie jak to działa - w starszych (u mnie) był od tego oddzielny sterownik i specjalny czujnik przy gaźniku (wyciepałem oba i jest OK).
W starszym modelu było tak, że przy pełnym otwarciu przepustnicy na 2. lub 3. i pewnych obrotach zaworek otwierał się i likwidował podciśnienie nad membraną (tzn. "dopowietrzał"), przez co przepustnica nie otwierała się w pełni.
W nowej generacji (od '03, czyli też u Ciebie jak widzę) to ustrojstwo jest zintegrowane z modułem zapłonowym, więc ciężko powiedzieć jak dokładnie działa (czy n.p. z mapą zapłonu jeszcze czegoś nie modzi), ale odcięcie zaworu powinno toto zasadniczo zneutralizować. Sam zawór można fizycznie usunąć - trzeba wtedy zaślepić otwór w plastikowym dekielku i na takiej rurce ("mosiężnej L'kę") zostawić tylkokrótki przewodzik z filterkiem (wyrównuje to ciśnienie pod membraną - spotkałem się, że ludzie zatykali to przy demontażu systemu, a to błąd).
pzdr, Adam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dex19
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 4:01, 03 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
dzięki koledzy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dex19
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 4:28, 03 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Jakby ktoś c, coś , kiedyś...
Electronic Power Control System (EPC)
Main components of the EPC system:
– Constant-pressure carburetor
– Control device
– Solenoid valve
– 2 contact screws at the engine
– Micro-switch (at carburetor)
FUNCTIONAL CHARACTERISTICS:
The EPC system is not activated during normal operation of the motorcycle.
It is, however, activated as soon as the throttle is fully opened at a speed of 45 - 55 km/h while the second or third gear are
engaged.
The EPC control device opens the solenoid valve, directing an appropriate flow of fresh air onto the upper side of the slide
membrane of the constant-pressure carburetor, thus reducing the opening speed of the slide. This mechanism significantly reduces
the exhaust gas emissions of the vehicle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fxrider
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 10:21, 03 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
A to ciekawe, bo ten system nie ma informacji o aktualnej prędkości - widocznie z obrotów zlicza zakładając jakieś domyślne przełożenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dex19
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:16, 03 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Wyciągnięte z serwisówki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|