Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co to za część ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dex19




Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:14, 02 Lip 2011    Temat postu: Co to za część ?

Cześć,

wie ktoś z Was co to za część od której oderwał się kabelek na zdjęciu?

tak - ten kabelek który ktoś kiedyś nieudolnie przylutował Wink

dzięki i pozdrawiam
Michał





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:35, 02 Lip 2011    Temat postu:

Zawór układu EPC.
Paradoksalnie na urwaniu tego przewodu jesteś do przodu, bo moto nie jest kastrowane Wink Większość właścicieli wyrzuca toto ustrojstwo niedługo po zakupie.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dex19




Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:32, 02 Lip 2011    Temat postu:

Wink znalazłem to w między czasie w serwisówce Wink ale dzieki za pomoc - punkt dla Ciebie przyznany.

Mógłbyś coś szerzej o tym EPC napisać? co daje jak jest włączone, jakie jest zadanie tego systemu i jakie są/ moga być skutki wyłączenia tego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:40, 02 Lip 2011    Temat postu:

epc powoduje na 2 i 3 biegu , dlawienie powietrza do membrany sterujacej przepustnica - czyli jak dasz caly gaz, to gaznik zachowa sie jak by byl na pol gazu .

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:37, 02 Lip 2011    Temat postu:

Z tego co kojarzę to jest PI*drzwi tak jak Rysiek napisał. Wiem, że układ sterujący mierzy jeszcze obroty, ma sygnał z gaźnika o otwarciu przepustnicy i ma czujnik 2. i 3. biegu (tylko na tych działa). Akurat w tym modelu ('03+) jest nowsza generacja tego ustrojstwa i nie wiem dokładnie jak to działa - w starszych (u mnie) był od tego oddzielny sterownik i specjalny czujnik przy gaźniku (wyciepałem oba i jest OK).
W starszym modelu było tak, że przy pełnym otwarciu przepustnicy na 2. lub 3. i pewnych obrotach zaworek otwierał się i likwidował podciśnienie nad membraną (tzn. "dopowietrzał"), przez co przepustnica nie otwierała się w pełni.

W nowej generacji (od '03, czyli też u Ciebie jak widzę) to ustrojstwo jest zintegrowane z modułem zapłonowym, więc ciężko powiedzieć jak dokładnie działa (czy n.p. z mapą zapłonu jeszcze czegoś nie modzi), ale odcięcie zaworu powinno toto zasadniczo zneutralizować. Sam zawór można fizycznie usunąć - trzeba wtedy zaślepić otwór w plastikowym dekielku i na takiej rurce ("mosiężnej L'kę") zostawić tylkokrótki przewodzik z filterkiem (wyrównuje to ciśnienie pod membraną - spotkałem się, że ludzie zatykali to przy demontażu systemu, a to błąd).

pzdr, Adam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dex19




Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 4:01, 03 Lip 2011    Temat postu:

dzięki koledzy Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dex19




Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 4:28, 03 Lip 2011    Temat postu:

Jakby ktoś c, coś , kiedyś...

Electronic Power Control System (EPC)
Main components of the EPC system:
– Constant-pressure carburetor
– Control device
– Solenoid valve
– 2 contact screws at the engine
– Micro-switch (at carburetor)
FUNCTIONAL CHARACTERISTICS:
The EPC system is not activated during normal operation of the motorcycle.
It is, however, activated as soon as the throttle is fully opened at a speed of 45 - 55 km/h while the second or third gear are
engaged.
The EPC control device opens the solenoid valve, directing an appropriate flow of fresh air onto the upper side of the slide
membrane of the constant-pressure carburetor, thus reducing the opening speed of the slide. This mechanism significantly reduces
the exhaust gas emissions of the vehicle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:21, 03 Lip 2011    Temat postu:

A to ciekawe, bo ten system nie ma informacji o aktualnej prędkości - widocznie z obrotów zlicza zakładając jakieś domyślne przełożenie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dex19




Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:16, 03 Lip 2011    Temat postu:

Wyciągnięte z serwisówki Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariantofana




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:19, 04 Lip 2011    Temat postu:

potwierdzam, mam to samo w serwisówce:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin