|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nowy
Gość
|
Wysłany: Sob 9:39, 08 Sie 2009 Temat postu: Czy dobrze kombinujemy z KTM lc4 620 |
|
|
Witam wszystkich, ciesze sie ze mozna dodac temat bez zarejestrowania się na forum. Pojawiam sie tutaj z nastepujacym pytaniem. Wraz z kolega przesiadamy się z plastkiów na enduro/supermoto z naciskiem na to drugie szukamy czegos co ma być przysłowiowo do wszystkiego. Głównie chcemy jezdzic po miescie na kołach supermoto a majac komplet koł terenowych wybierac sie w teren czy na jakis delikatniejszy tor motocrossowy. Na same motocykle chcemy wydac ok 6 tys. zł.+koła supermoto wiem ze to nie wiele ale ani ja ani moj kolega nie jestesmy pewni czy sie odpowiednio zajawimy w tym temacie. Ja jeźdźiłem juz kilkoma endurami(KMX ,DT ,XT ,TT) a tym ostatnim glownie po drodze i stad wyciagnałem jeden wniosek ze mocy na drodze w motocyklu enduro musi byc jak najwiecej... stad moja proopozycja kupna wlasnie KTM. Powiedzcie czy dobrze mysle bo wraz z kolega szukamy czegos mocnego niekoniecznie musi byc lekkie ale zalezy nam na trwałości silnika i niekonicznie duzych kosztach serwisu wzgledem robionych przebiegów przypominam ze chcemy głownie jezdzic po miescie na kołach supermoto. Stad wlasnie kupno jakies WR czy CRF a jak wyglada sytuacja w KTM co ile nalezy zmieniac olej ustawiac zawory wymieniac tłok/cylinder. Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieje ze bede mogł sie zarejestrowac ta tym forum jako szczesliwy posiadacz KTM
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karambol
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: Czw 16:35, 24 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Czesc!
Odpowiem Ci na twoje pytanie cytujac moj tekst z grup dyskusyjnych - temat posta byl podobny, napewno znajdziesz odp. na interesujace cie pytania:
Ja moge tylko dodac, ze wersje 620 EGS-E produkowane od 97 maja slabe kolo
magnosowe, magnesy potrafia sie odkleic. KTM popelnil blad konstrukcyjny,
wlasciwie to nie KTM tylko japonce bo to Kokusan robi te kola magnesowe.
Zamiast jednego okraglego magnesu wypeniajacego wnetrze kola magnesowego -
sa 4 cwiartki przyklejone na klej do magnesow.
W wersji LC4 640 ten problem jest juz rozwiazany.
Inna wada to zbyt niska kierownica i w dodatku fabrycznie pod zlym kątem.
Stajac na motocyklu trzeba po nia siegac bo jest na wysokosci jaj i za
blisko ciala.
Rozwiazaniem jest podwyzszenie kierownicy dostepne w wiekszosci sklepow
motocykowych oraz odchylenie kiery bardziej do przodu. Taki zabieg poprawia
komfort jazdy oraz pozycje na motocyklu.
Oryginalny tlumik dlawi silnik z dolu, jak sie go wywali i wstawi przelot to
moment obr. ladnie sie wyplaszcza i moto ciagnie od samego dolu bez jekow.
Mozna robic rozne rzeczy na wysokich biegach, ruszac w kopnym piachu z 2 czy
3ki. to bardzo ulatwia kontrole jesli ma sie moc caly czas.
Poza tym LC4 wybacza bledy, jest latwy w prowadzeniu, jesli popelnimy jakis
blad mozemy liczyc na to, ze motocykl nie wykorzysta tego przeciwko nam a to
duzy plus.
Poza tym trzeba dbac o stan lag, czyscic zgarniacze, smarowac i dbac o
lancuch, regulacja zaworow co 10tys, olej najlepiej co 2.5tys (serwisowka
mowi, ze co 5tys ale podaczas jazdy w terenie trzeba to podzielic przez min
2) i bezwzglednie pamietac o odpowietrzenniu ramy po zmianie oleju.
Co do zywotnosci silnika to sprawa nie jest jednoznaczna, licznik napedzany
jest przez przednie kolo wiec przebieg zbierny jest z kola, ktore kreci sie
zawsze z taka predkoscia jaka jedziemy - gdy tymczasem tyl moze krecic sie i
5x szybciej. Na moim przykladzie mozge powiedziec, ze jezdzac 90% teren za
remont silniak zabralem sie gdy na budziku pojawilo sie rowne 30tys (pojawil
sie luz na korbie). Czyli realny przebieg silnika nadajacego sie do remontu
to powiedzmy 50-60tys km. Koszt takiego remontu to 650zl za dobry tlok i
740 za korbowod, ja odalem korbowod do regeneracji co zmiejsza koszt o
300zl.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kabat
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: Pon 16:25, 28 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Nie mozna stawiac LC4 w jednym rzedzie z KMX ,DT ,XT ,TT. To sa motorki turystyczne , takie turystyczne enduro, słabizna. Z LC4 napewno bedziesz zadowolony bo w miesice zajbeiscie sie jezdzi. Co do koł ednuro i SM, to nie jestto takei proste, na tył nie ma problemu ale z przadu kolo SM ma inan tarcze , wieksza, trzeba meic kit montazowy do zmainy takiego kola na enduro i odwortnie. Kumple kupil na wiosne 640 SM i dokupil kola enduro i za chuja nie moglismy z przadu zalozyc kola enduro. Wkoncu strzedal to SM i kupil 640 enduro:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymi07
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:41, 04 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Witam, widzę że temat już stary(to się odświeży), chciałem zapytać o ten motorek, jestem nim zainteresowany, mam parę pytań do posiadaczy, oto one:
1. Nie wiem czy dobrze zauważyłem czy mnie oczy mylą, wymiana oleju co 2 tys km ? w exc 525 które nie dawno sprzedałem olej wymieniałem co chwila.
2. Jaki jest ogólny koszt jeżdżenia takim motorem w porównaniu np. do EXC, jak z klockami itp
3. Czy kupię dobre moto do 7 koła, bo raczej myślę nad trochę starszym, i jaki model najlepszy
4. Ile to pali ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:32, 05 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
wersje z duzym obiegiem oleju - wymiana co 5 tys , wersje z malym obiegiem ( SC , pierwsze SXC) co 2.5 tys.
koszta napewno mniejsze jak katujesz kilka lat, bo tylko biezacy serwis robisz , ale dobre EXC tez nie remontujesz co miesiac. Klocki , jak nie hamujesz to wcale sie nie zuzywaja ....
do 7 kola cos znajdzies , ale raczej starsze modele czesto juz zmeczone , nie mniej mozna trafic rodzynka.
5- 8/100
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymi07
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:50, 05 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Widzę w opisie że masz ten motorek, co możesz o nim powiedzieć ciekawego jeszcze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:46, 05 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
gaznik dellorto - samo zlo ... po zmianie na Keihin FCR MX 41... wyrwiraczka trudny do ogarniecia
zaplon SEM , lubi sie popsuc... ja walsnie jestem lzejszy o 1000 zl ( stator nowy + cewkomodul uzywany) ..., uzywek nie ma , a jak sa to ceny jak za nowe , kupilem akcesoryjny zaplon angielski po "znajomosci" taniej.
coz motocykl wymaga silnej reki , bo jak odkrecisz to mowisz " o kuzwa , czemu to tak zapierdala na pol gazie " a nie lubi jak sie go muli.
nie zamienil bym sie na XR 650R , bo jechalem takimi i co KTM to KTM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymi07
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 10:53, 06 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
To fajnie, zapytam jeszcze ile Cie kosztuję np. pół roczna eksploatacja tego sprzętu, zakładając że nie psuje się nic poważnego o wysokim koszcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Roberto600
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 14:39, 06 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Szymi 07 warto tez poszukac wersji SC w tych pieniadzach mozna juz kupic w miare dobrego sprzeta z rodziny LC4 tez szukam po sprzedazy mojego XT ktore moca nie powalalo o masie moto juz nie wspomne jesli moge zapytac skad decyzja sprzedazy EXC na rzecz ciezszej LC4 z mniejszymi mozliwosciami terenowymi ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymi07
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:51, 06 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Decyzje sprzedaży podjąłem przez wyjazd, nie chcę by moto stało nie użytkowe (szczególnie teraz na zime), po drugie wziąłem pod uwagi koszty eksploatacji a po trzecie to popatrzyłem z boku na swą jazdę i raz jeżdżę w terenie, raz po drodze, raz po szutrze więcej w sumie rzecz biorąc po szutrach i lasach tak więc postanowiłem się rozejrzeć za moto ,,trwalszym'' na dłuższe odcinki drogi, już wiem że zmiana oleju co 2 tysie także będę mógł się wybrać gdzie tylko chcę na kółkach enduro, szczerze mówiąc nie wiem jak się jezdzi na cięższym sprzęcie lecz myślę że to kwestia przyzwyczajenia. Powyższe podpunkty wpłynęły na moją dezycję co do zmiany sprzętu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Roberto600
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 14:40, 07 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
jesli chodzi o moc to zawiedziony nie bedziesz LC4 ma dosc dobrego kopa ostatnio mialem okazje sie przejechac kumpla ER 600 niezla reakcja na gaz i nie ma wcale takich wibracji jak niektorzy pisza mi osobiscie nie przeszkadza charakterystyka pracy tego singla , szukaj SC co prawda rozrusznika nie ma ale lzejsza mozna wszedzie wjechac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymi07
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:04, 07 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
SC, proszę użytkowników o kilka opisów/wrażeń z jeżdżenia tym lc4, czy rzeczywiście wersja SC jest najlżejsza, mówiłeś że bez rozrusznika czyli z tego co się(na dzień dzisiejszy orientuję to chyba do roku 97(tak?) ,czy może warto kupić nowsze wersje jak tak to jakie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Roberto600
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 9:38, 08 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
SC byly produkowane do 2001/02 prawdopodobnie i zawsze bez rozrusznika z malym obiegiem oleju czyli wymiana co 2 tys przy jezdzie szutrami waga na sucho 124 kg po SC wszedl w produkcje SXC 625 E-starter glowica HF z gaznikiem k&h troche ciezszy od SC wiadomo aku rozruchaj instalacja bardziej rozbudowana robia swoje dlatego uwazam ze ten model był by optymalny dla Ciebie ale to tylko sugestia taka z mojej strony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymi07
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 11:18, 08 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
124 kg to nie dużo więcej od exc, a powiedzcie jeszcze jak znalezć te oznaczenie SC, patrzyłem na różne strony z ofertami i nikt raczej nie piszę jaki to model spotkałem się z EGS np. A ten SC jaki ma bak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Roberto600
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:54, 08 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
zbiornik paliwa 10 L plastikowy jak wszystkie ktm w modelach z ostatnich lat produkcji jest napis owiewkach SUPER COMPETYTION wpiszw googla sobie model motocykla i tam zobaczysz jak wyglada SC
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|