|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AdamB
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 20:25, 18 Wrz 2011 Temat postu: Czy robić "profilaktyczny" remont po zakupie? |
|
|
Witam Forumowiczów!
Mam zamiar zakupić KTMa Lc4 640 Adventure. Niedawno oglądałem jeden taki egzemplarz z 2001. Ma przejechane ok. 60000 km i jak twierdzi sprzedający, w silniku grzebane nie było. I tu pytanie. Czy taki przebieg i fakt, że silnik nie był od nowości rozkręcany kwalifikuje ten egzemplarz do remontu tj. wymiany tłoka, pierścieni, elementów rozrządu? Dodam, że sprzedający poinformował mnie, że KAT serwisowany był regularnie, a wszystkie drobne usterki naprawiane były na bieżąco.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz_vip
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 314
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:03, 18 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Ja bym profilaktycznie rozebrał. Niby te silniki wytrzymują po 100tys km ale przy 60tys to lepiej zajrzeć tam i wymienić już co zużyte.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:56, 18 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
aja bym tylko kuknal na gore , tzn lozyska walka rozrzadu wymienil i lancuszek rozrzadu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz_vip
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 314
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 9:24, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
W sumie to dołu nie za bardzo trzeba. Góra + boczna pokrywa od sprzegła aby sprawdzić łożyska wałka wyrównoważającego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fxrider
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 8:36, 28 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Na pewno łożyska wałka do wymiany, rozrząd w.g. uznania (trochę kosztuje), na pewno trzeba dobrze przyjrzeć się dźwigienkom zaworowym (rolki) i ich "bolcom". Pierścienie - w.g. uznania, ja bym zaczekał i spr. czy oleju nie bierze lub nie wydmuchuje do odmy.
Jeśli zrzucałbyś cylinder można by łatwo sprawdzić wał, stan tłoka i nikasilu.
Warto by zmienić łożysko pod koszem sprzęgła (chyba, że poprzednik już to zrobił) na bardziej wytrzymałą wersję z nowszych modeli ('03+), zwłaszcza jeśli planujesz gdzieś dalej jeździć.
Jeśli skrzynia chodzi dobrze, wał nie ma luzów to bym nie ruszał dołu, choć wymiana w/w łożyska może być trudna bez rozkładania silnika.
[link widoczny dla zalogowanych]
Łożyska wałka wyrównoważającego warto by też zmienić profilaktycznie - koszt nieduży (ew. to z karteru możesz zmienić na rolkowe z nowszego modelu).
Ja bym rozważył jeszcze wymianę kilku uszczelniaczy w silniku (wałek zdawczy, kopka+dź. zm. biegów, uszczelniacz w pokrywie sprzęgła).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|