|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kabat
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: Śro 13:29, 30 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
bully napisał: | W serwisowce z 97 roku na stronie 24tej jest napisane, że nie trzeba rozpoławiać silnika żeby dostać się do zaworka, bo sie odkręca jakąś śrubę na lewym karterze na wysokości wlaśnie tego zaworka, ale dotyczy to SX, bo tylko tam był ten zawór w tym roku, reszta miała już dwie pompy.
, |
Rzeczywiście, no to jadę do garażu luknąć czy mam taka śrubkę w silniku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kabat
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: Śro 14:03, 30 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
niestety, u mnie nie ma tej śrubki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:33, 30 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
jesli masz silnik z walkiem , to i 2 pompy masz , wiec zaworka niema , bo zamiast niego druga pompa wyciaga olej. Jaka wersje LC4 masz ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kabat
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: Śro 19:33, 30 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Nie ma co jzu kombinowac mam jedna pompe , ten zaworek i tyle. Jestem na 100% pewny ze to zawor sie zawiesil i nie pozwala olejowi przedostac sie do skrzyni biegow, dlatego komora korbowodu jest pelna oleju, a obok w skrzyni jest sucho. Kat jest z 95 roku wiec wszytko sie zgadza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz_vip
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 314
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:45, 30 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Rysiek24 napisał: | jesli masz silnik z walkiem , to i 2 pompy masz , wiec zaworka niema , bo zamiast niego druga pompa wyciaga olej. Jaka wersje LC4 masz ? |
Błąd. Dwie pompy są dopiero od 97r. Wcześniejsze silniki mają i wałek i ten zaworek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Śro 20:02, 30 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
A ja nie mam wałka, drugiej pompy, ani zaworka, nie ma nawet miejsca żeby go gdzieś wkręcić, wiem bo miałem silnik rozłożony do zera, nie mam tego kanału olejowego w prawym karterze który wychodzi do góry i łączy sie metalową rurką z skrzynią biegów, mam tylko węża, który leci z dolnej części skrzyni korbowej do skrzyni biegów od góry.
LC4 600 rok 1993 przejściówka czyli cały silnik i rama jak w 620 a cylinder i glowica 600.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bully dnia Śro 20:02, 30 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fxrider
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:08, 30 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
A od 2004 są 2 pompy o innych przełożeniach - wydajniejsze (kosz sprzęgła też ma inną koronę w związku z tym) i zdaje się, że dodatkowy przewód i dysza smarująca doszła (od przodu silnika w lewym karterze).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:39, 30 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
czyli ciagle maja problemy ze smarowaniem ...ciekawe ile taka 620 pociagnie bez wymiany korby i tloka ? 30 tys km ? ja mam niby 15 , ale malo mozliwe , nawet jak na niemca , aczkolwiek tarcze w idealnym stanie , oleju nie lyka , silnik pracuje nie za cicho ( szczegolnie sprzeglo slychac na luzie)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz_vip
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 314
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:27, 30 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
U mnie też sprzęgło słychać. Jest to objaw użycia łożyska kulkowego czyli masz jeszcze oryginał jak ja. Po wymianie na rolkowe podobno problem znika. Była też akcja serwisowa w którymś roku wymiany tego łożyska.
Co do przebiegów:
Na niemieckim forum jest kolo co ma nalatane 130tys na jednym tłoku w LC4 600. Na advriderze jest kilka tematów o 640 z przebiegami około lub ponad 100tys bez wymiany tłoka. Ja mam aktualnie 24tys na oryginalnym tłoku i wszystko przy 19tys km było w jak najlepszym porządku w silniku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lukasz_vip dnia Śro 22:27, 30 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kabat
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: Sob 9:05, 09 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Silnik już zrobiony. Stary zaworek był tak zapieczony, ze nie moglem ruszyć tej kulki śrubokrętem. Zawiesiła się w pozycji zamkniętej, tak jak myślałem. Założyłem nowy zaworek i wszytko śmiga jak trzeba:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sztamgres
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wola Blakowa ŁÓDZKIE
|
Wysłany: Sob 14:33, 30 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Więc jak trzeba rozpoławiac silnik czy nie trzeba, mam 400 z 95 roku i mam to samo:((
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kabat
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: Nie 16:41, 01 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
sztamgres napisał: | Więc jak trzeba rozpoławiac silnik czy nie trzeba, mam 400 z 95 roku i mam to samo:(( |
Trzeba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karambol
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: Nie 19:28, 01 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
sztamgres napisał: | Więc jak trzeba rozpoławiac silnik czy nie trzeba, mam 400 z 95 roku i mam to samo:(( |
Pisałeś chyba do mnie dzisiaj na GG, właśnie wróciłem z rajdu i nie miałem czasu odpisać, ale tak - trzeba rozebrać silnik:/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jadwtr
Gość
|
Wysłany: Czw 12:22, 17 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
LC4 95 400 ER Strasznie sie grzał i kopcił na czarno.
Rozwaliło mi silnik bo wyczyściłem tylko bypas myślac że to to i tak jeździłem -efekt :
- tłok przypiepszył w swiece i teraz nie dochodzi do GMP i nie schodzi do końca w dół.
Pewnie uszkodzony zawór w głowicy a w skrzyni korbowej pełno oleju ?
Porażka -wał też napewno spierdzielony i tłok ?
jak sprawdzi ten kugelventil (zawór zwrotny)bez rozpoławiania silnika i go rozruszac - mże przez tą rurkę olejową do skrzyni biegów koło dźwigni sprzęgła (pierdyknąc ciśnieniem lub podciśnieniem - może ruszy zawór)
Wymyslcie cos bo niemam kasy a sam się bję rozbierac silnik.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jadwtr
Gość
|
Wysłany: Nie 12:44, 20 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
EUREKA Sprawdziłem kugelventil bez rozbierania silnika.
(mam tylko jedną pompę r.95)
Tak jak myślałem :
Wkręciłem rurkę olejową tą koło dźwigni sprzęgła.
W otwór bliżej głowicy wkręciłem gumową rurkę a do niej podłączyłem dużą strzykawkę 100ml z apteki.
Jak wtłaczam powietrze nie idzie, ale jak zasysam wciąga olej i powietrze z korby więc działa.
Dodatkowo: sprawdziłem tak zamiast świecy wkręciłem gumową rurkę , zatkałem szczelnie wejście do głowicy i wyjścia wydechu z głowicy.
Gdy dmucham zwiększając ciśnienie , to tym otworem co była wcześniej strzykawka po pokonaniu oporu sprężyny (kugelventil) - idzie powietrze !!! , a gdy zasysam w komorze korby robi się podciśnienie. Czyli zawór zwrotny działa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|