Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM LC2 wyskakujący pierwszy bieg, problem z luzem
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fluxed




Dołączył: 17 Lip 2017
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Leszno

PostWysłany: Czw 20:16, 07 Cze 2018    Temat postu:

Siemka po dłuższym czasie Very Happy
Problem po złożeniu silnika do kupy nadal występuje. Obstawiam wodziki, ale że też się tak bardzo nie znam to chciałbym się spytać bardziej doświadczonych ludzi. Gdy wbijam jedynkę to wyskakuje, stanięcie na nóżce od zmiany biegów pomaga i bieg zostaje wbity, trudno też znaleźć luz. Na wyłączonym silniku tak samo, wbiję a ona i tak wyskoczy, potem muszę przycisnąć i czuć, że bieg został wbity, ale jak zdejmę nogę to wypadnie.
Druga sprawa, gdy jadę na trójce i wbijam na 4ke to tego biegu praktycznie nie ma. Zamiast czwórki jest luz, reszta biegów wchodzi dobrze.
Jest to bardzo uciążliwe bo przy podjazdach bieg wyskakuje i raz jest to niebezpieczne a drugie uciążliwe...
Czy mogą to być wodziki? Jak ocenić ich zużycie? A może sam wałek zmiany biegów - kiedyś go zmieniałem, bo ktoś zaspawał nóżkę do tego wałka, ale przez jakiś czas było dobrze, pojawiło się to gdy wrzuciłem przypadkiem jedynkę bez sprzęgła.....głupota totalna wiem.
Tryby w skrzyni są w dobrym stanie i raczej nie przez nie się to stało.. No ale czekam na odpowiedź Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 21:39, 07 Cze 2018    Temat postu:

na postoju bieg moze sie nie zapiąć - bo muszą sie kręcic wałki żeby sie zazębiło.
to że bieg sie nie zapina na odpalonym biegu, albo wskakuje luz miedzy biegami jest taki że cos sie nie zapina

bniegi sie "zapinaja" bo maja kły - one powinny byc nie zuzyte, pod kątem prostym maja miec krawędzie praktycznie ostre - zwyjle problemem jest to że krawędzie sie robią okrągłe i w momencie zazębiania sie zeslizgują z siebie czyli juz 1 mozliwosc. druga to wodziki - wytarte/ pogięte mogą nie dopychać kól do siebie - wiec tym bardziej sie nie zazebią. dalej programator - czyli ten bęben po którym wodzą wodziki - jak jest mocno wyrobiony to podobnie - może nie dawac odpowiedniego przesunięcia wodzików - które nie dopchną kół zebatych - które sie nie zazebią. kolejna opcja to dystansowanie wałków - jak jest za duzy luz osiowy wałków to tez moze byc problem z zapinaniem biegów - a tu wystarczy nawet jakas nieoryginalna uszczelka miedzy kartery, albo zagubiona jedna podkładeczka i juz problem mozliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fluxed




Dołączył: 17 Lip 2017
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Leszno

PostWysłany: Pią 13:25, 08 Cze 2018    Temat postu:

Na końcu wodzików są takie zgrubienia i one się wycierają?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 20:15, 08 Cze 2018    Temat postu:

tak najszybciej leca własnie te elementy które o cos trą- te zgrubienia, czasem tez te "piny" co wodzą po programatorze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fluxed




Dołączył: 17 Lip 2017
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Leszno

PostWysłany: Sob 19:55, 09 Cze 2018    Temat postu:

Dodam jeszcze (może pomoże), że przy odpaleniu na zimno, naciśnięciu sprzęgła, wciśnięciu sprzęgła i wbiciu jedynki motocykl dostaje kopa jakbym wbił bieg bez sprzęgła. Po pobownym odpaleniu jest już okej.
Do tego podczas jazdy niekiedy nie mogę zbić z 4 niżej: jadę na szóstce i odrazu chcę zbić na trójkę i na czwórce się blokuje drążek i muszę wcisnąć sprzęgło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 21:22, 09 Cze 2018    Temat postu:

to dwie rózne usterki
pierwsza to problem ze sprzegłem - albo krzywe przekłądki, albo wyzabkowany kosz, albo posklejane tarcze ( tutaj problem jest od złego oleju, starych tarcz, nieoryginalncyh tarcz, długiego postoju motocykla)

w tych motocyklach jednak mozna by zmieniac biegi bez sprzegła - wiec jak nie działaja biegi to problem lezy w skrzyni/mechanizmie zmiany biegówe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fluxed




Dołączył: 17 Lip 2017
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Leszno

PostWysłany: Pią 17:54, 29 Cze 2018    Temat postu:

Ta skrzynia nie ma zaokrąglonych trybów, jest w owiele lepszym stanie niż moja. Warto by było brać? Oczywiście cały komplet od razu - wałki, programator, wodziki itd. Co to za wyżłobienia na trybach?



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 19:03, 29 Cze 2018    Temat postu:

na tej fotce wyglada przyzwoicie

co to za wyzłobienia - szczerze mówaic nie wiem i sie nie bardzo zastanawiałem nad tym podejrzewam że takie kieszenie na olej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fluxed




Dołączył: 17 Lip 2017
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Leszno

PostWysłany: Śro 11:46, 04 Lip 2018    Temat postu:

Skrzynia kupiona, ja z bananem na twarzy składam silnik, wchodzi skrzynia, sprawdzam czy się kręci - kręcą się wałki, wszystko ok. No to dla świętego spokoju jeszcze bez masy uszczelniającej i wału skręcę samą skrzynię w karterach. Skręcona, próbuję ruszyć wałkiem zdawczym, nic - stoi... ruszam drugim wałkiem, ten o dziwo się kręci ale troche ciężej, biegi też ciężko zmienić.
Nie wiem co źle złożyłem :/ Wszystko według serwisówki..... Jakieś sugestie?

Edit
Problemem jest walek zdawczy, ten tu jakimś cudem nie pasuje a w starym wszystko jest okej...
Przelozyc tryby nowe na stary walek?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fluxed dnia Śro 13:38, 04 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin