|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Naleśnik
Dołączył: 19 Mar 2021
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:54, 02 Maj 2021 Temat postu: KTM lc4 400 kopci przy odpalaniu |
|
|
Cześć, wymieniłem ostatnio olej oraz filtry w swojej maszynie, oraz dodatkowo wymieniłem przewód od odmy (stary był pęknięty i lekko się z niego pociło na silnik). Problem jest taki, że teraz przy każdym odpaleniu przez jakieś pół minuty dosyć mocno kopci, nie jest to para, bo czuć przepalony olej. Podczas jazdy nie puści nawet dymka na wysokich obrotach, nie przegrzewa się, nie gaśnie. Odpalam go zazwyczaj od pierwszego kopa, niezależnie czy zimny, czy ciepły. W czym może być problem? Olej valvoline syn power 10w40 (może to z nim coś nie tak?) wcześniej był wlany podobno motul.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 17:50, 02 Maj 2021 Temat postu: |
|
|
olej kiepski ale to nie powód by kopcił
sprawdź poziom oleju i upewnij sie ze uzupełniłeś olej zgodnie z serwisówką
jak tu jest ok, to wszelkie objawy wskazuja na uszkodzone uszczelniacze zaworowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 17:58, 02 Maj 2021 Temat postu: |
|
|
Poziom oleju jest w porządku, uszczelniacze teoretycznie były wymieniane przez poprzedniego właściciela (mam je do wglądu). Dziwi mnie to, że stało się tak nagle po wymianie oleju i tego przewodu, bo wcześniej mimo przepracowanego oleju nie dymił w ogóle. Może być jeszcze jakaś inna przyczyna? I czy jest to sprawa pilnej uwagi? Kilometrów zrobiłem sporo po wymianie i większych ubytków oleju nie zaobserwowałem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 7:12, 03 Maj 2021 Temat postu: |
|
|
Mozdzz jezdzic, aby pilnowac poziomu. Inny problem raczej nie wchodzi w gre, chociaz nie wiem jak wyglada odseparowanie skrzyn - moze na postoji olej sie przepelnia do komory korboeej i potem przez chwilę jest tam wysoki poziom na tyle ze przedostaje sie przez pierscienie, to tez tak sie dzieje jak zaworek bypass pada ale wtedy wali caly czas
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Naleśnik
Dołączył: 19 Mar 2021
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 17:15, 19 Lip 2021 Temat postu: |
|
|
Od tego czasu jeździłem regularnie po kilkanaście godzin w tygodniu, profilaktycznie dolałem setkę oleju jakiś czas temu - do teraz olej jest przy górnej kresce bagnetu - brak poboru. Niestety kopcenie nie ustało i jest dosyć mocne przy starcie i z niskich obrotów. Płyn chłodniczy też stoi full jak był, pali od kopa zimny czy ciepły. Nie ma możliwości aby to dymienie się pojawiało z innego powodu niż pobór oleju? Wydaje mi się nie możliwością żeby tak zadymiał, a stan oleju po tylu kilometrach nie spadał. Olej też nie zmienił znacząco koloru i nie czuć w nim benzyny itp.
Edit: gdy wymieniałem wąż od odmy (wcześniejszy byl pęknięty) był tam biały "kisiel" może to coś podpowie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Naleśnik dnia Pon 17:16, 19 Lip 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 6:00, 20 Lip 2021 Temat postu: |
|
|
kopcic moze jak ma wilgoć ( z otocenia chociazby ) bierze olej, płyn chłodniczy albo bardzo bogato zestrojony. ale tak wilgoć teraz latem jest niewielka, nie skrapla sie wiec nie bardzo bedzie cos widać. płyn chłodniczy jakby brał to by były ubytki, za bogata mieszanka - długo by tak nie pochodził, bo by padła swieca szybko, i były problemy z rozruchem ogromne. pozostaje olej. jak jexdzisz i nie bierze oleju to oznaka ze raczej pierscienie sa ok i sa szczelne, a dymienie na zimno to czesty temat przy przeciekajacych zaworach ( uszczelniaczach zaworowych ) ilosci oleju które dostaja sie do komory spalania sa niewielkie - wiec ubytku strasznego nei ma, a juz kilka kropel na tłoku bezposrednio sprawi ze moze zakopcic - wiec ja bym obstawiał własnie uszczelniacze zaworowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|