|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojewoda124
Dołączył: 17 Sie 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:43, 17 Sie 2017 Temat postu: Ktm lc4 620 problem z cisnieniem oleju |
|
|
Witam, jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość.Posiadam od jakiegos tygodnia ktm lc4 620 z 98 roku.Pewnego feralnego dnia walnął mi uszczelniacz na wale od strony magneta i wydostawac sie zaczal pod duzym cisnieniem olej stamtąd.Gdy rozebralem i zdjalem uszczelniacz (poniewaz pękł gdzieś i puścił ole)j to podczas kopania delikatnie kick starterem zeby zobaczyc co sie dzieje jak nie ma simeringu (poniewaz strasznie zaniepokoil mnie fakt ze bardzo szybko lał sie olej stamtąd) jest wywierane strasznie duze cisnienie.I tu moje pytanie czy tak ma byc i uszczelniacz puscił bo był stary czy zapchana jest może odma.Ktoś może miał podobny problem ? Czy zakładać nowy simering i jak wywali znowu połówkować i zobaczyć co sie tam dzieje ? Co radzicie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojewoda124 dnia Czw 22:48, 17 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arkglo
Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 7:47, 18 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Na początek wymień uszczelniacz. Jak nowy będzie wypychało, znaczy, że niedrożny jest zawór zwrotny odprowadzający olej ze skrzyni korbowej i trzeba będzie silnik połowić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojewoda124
Dołączył: 17 Sie 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:10, 18 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Uszczelniacz wynieniłem i niestety po krótkim odpaleniu wydmuchalo go znowu.Czy ktos moze mi doradzić gdzie kupie ten zaworek? Gdzie dokladnie on sie znajduje ? Co potrzebuje kupic oprócz uszczelek i zaworka do naprawy silnika ? Na co trzeba uważać podczas rozpoławiania i składania go do kupy ? Czy ktoś to robił już z was ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arkglo
Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:32, 18 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Zawór znajduje się w skrzyni korbowej, w prawym karterze:
[link widoczny dla zalogowanych]
Chodzi o element nr 8. Oczywiście masz go tam pod warunkiem, że w Twoim silniku jest jedna pompa oleju (do 96 roku). Niestety do jego wymiany trzeba połowić silnik. Opis znajduje się w serwisówce. Jeśli jej jeszcze nie masz, to koniecznie ściągnij, bo bez tego ani rusz. Problemem przy składaniu jest zdystansowanie wału, ponieważ potrzebna jest wysoka precyzja. Więcej znajdziesz na LC4.pl.
P.S. Widzę, że ta część jest niedostępna w KTM, więc być może pozostają już tylko używki
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez arkglo dnia Pią 19:36, 18 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojewoda124
Dołączył: 17 Sie 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 23:23, 21 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Mój rocnik ktm to jednak 1997 ro(k wedlug vinu)czy mam ten zawór ? Jestem w trakcie rozbierania silnika lecz jeszcze nie na tym etapie aby wrzucic fotki po rozpołowieniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arkglo
Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 10:24, 25 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
VIN niewiele Ci powie. Sprawdź numer silnika w okolicy zębatki zdawczej. Pierwsza cyfra oznacza rok produkcji silnika. To, czy masz ten zawór, sprawdzisz też po odkręceniu kosza sprzęgła. Jeśli masz dwie pompy oleju, to zaworu nie ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 17:57, 26 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
a to nie przypadkiem winny bedzie baypass wkrecany z dolu silnika ? on tez tam jakos reguluje cisnienie oleju .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojewoda124
Dołączył: 17 Sie 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:37, 31 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Silnik rozpołowiony, okazało się że zmieliło podkładki na wale.Nigdzie nie moge zlokalizować tego zaworka, w karterach są dziurki przez które chyba jest odprowadzany olej.Zostały one przedmuchane sprężarką i wyleciał z nich syf wiec może były zapchane.Wrzuce kilka zdjęć jak to wygląda tylko znajde jakiś hosting, i wkleje tutaj link. [link widoczny dla zalogowanych]
Wklejam link do zdjęć.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojewoda124 dnia Czw 21:04, 31 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Shimy
Dołączył: 28 Kwi 2017
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opole
|
Wysłany: Pią 10:25, 01 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Witam,
ile pomp olejowych zlokalizowałeś? Jeśli możesz, zrób porządne zdjęcia skrzyni korbowej prawego karteru.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojewoda124
Dołączył: 17 Sie 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 11:03, 02 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Zlokalizowałem jedna pompe oleju w tym nie wiem od czego jest zdarta taka zebatka plastikowa, mysle ze to od tego walka balansujacego ale zobaczycie sami.Wrzuce zdjęcia później bo niestety nie mam teraz jak i link wkleje tu. [link widoczny dla zalogowanych] link do zdjęć.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojewoda124 dnia Sob 13:03, 02 Wrz 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arkglo
Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:19, 03 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
No przecież masz dwie pompy. Dolna tłoczy a górna odsysa olej ze skrzyni korbowej a skoro coś ją zablokowało (zdarta zębatka) to ciśnienie oleju rosło. Żadnego zaworka nie masz. Zdemontuj pompy i sprawdź zgodnie z serwisówką. Jest tam dokładnie opisane, w jaki sposób to zrobić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Shimy
Dołączył: 28 Kwi 2017
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opole
|
Wysłany: Pon 7:57, 04 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Tą zjechaną zębatkę pompy oleju dostaniesz w KTM. Ze zdjęć widać, że masz kulkowe łożysko kosza sprzęgłowego, to dobra okazja na wymianę na nowsze rolkowe. Wałek wyrównoważający masz na początku silnika, przed wałem korbowym, jego łożyska też są mocno obciążone i nie drogie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojewoda124
Dołączył: 17 Sie 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:18, 08 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Jeśli moge prosić link do tej zębatki ponieważ nigdzie nie moge jej znaleźć.Czy ktoś wie gdzie można kupić uszczelki do ktm lc4 620 z 97 roku, atheny, na jakiej stronie ponieważ na allegro widze same top end czyli na góre silnika a ja potrzebuje na cały.Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojewoda124 dnia Pią 22:20, 08 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Shimy
Dołączył: 28 Kwi 2017
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opole
|
Wysłany: Sob 8:20, 09 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Nr 1 i 8.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojewoda124
Dołączył: 17 Sie 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 12:10, 16 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Witam oddałem wał do wymiany korby i założyli mi nową korbe wossnera która kosztowała mnie 810 zł wraz z samą wymianą.Kupiłem nowy bypass oraz uszczelki na cały silnik, filtr oleju ponieważ był cały w opiłkach oraz kupiłem jedną pompe bo dostała dosyć mocno.Kartery poczyszczone, skrzynia biegów poskładana, i teraz moje pytanie czy podczas składania karterów na nowej uszczelce powinienem mieć jakiś luz po skręceniu śrubek silnikowych ? Ponieważ u mnie nie ma i zastanawiam się czy zamontowane są podkładki na wale na bieżniach czy po prostu mam coś zrypane? Dodam że gdy złożę kartery i śrubki wkręce samą ręką a nie dociskając kluczem jest ok i wał pracuje jak powinien, ale po dokręceniu śrub ciężko jest go przekręcić.Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojewoda124 dnia Pon 12:11, 16 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|