|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamilmaster88
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:26, 08 Wrz 2014 Temat postu: ktm lc4 620 zawór BY-PASS |
|
|
Witam. Czytałem ostatnio o zaworze by-pass . Podobnież jest to bardzo ważna sprawa gdyż jego usterka potrafi doprowadzić do zatarcia silnika . A więc tak , mój KTM lc4620 jest z 95r . Przewody z olejem idą do ramy więc jest to tzw. duży obieg .
1. Ile jest tych zaworów 1 czy 2 ?
2. Gdzie one są ?
3. Jak je sprawdzić /ew. naprawić jeśli są z opłakanym stanie.
I jeszcze jedno pytanie , sprawdziłem dziś napięcie na napinaczu łańcuszka rozrządu i na ok. 20 ząbków zostało mi jakies 4-5z . Chce zabrać się za to w zimę ale czy do zimy da radę tak dociągnąć ? czy odpuścić jazdę i zabrać się za to od razu żeby nie było problemu w silniku potem ?
Z góry dzięki za pomoc i serdecznie pozdrawiam ! Kamil.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 23:36, 10 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
siema
masz 1 zawor , jest od pod silnikiem , u mnie sa pod spodem 2 sruby do spuszczania oleju ,na zwykly klucz oczkowy i jedna imbusowa - tam jest wlasnie baypass , po odkreceniu sruby zostaje w srodku w sliniku , a wraz ze sruba wyjdzie sprezynka ( zamow nowy zawor i sprezynke ,kosztuja 15 zl ) , kopnij w kopke to powinno cisnienie oleju go wypchnac , mozna tez go nabic na jaki olowek i wyciagnac. ( zreszta w manualau masz to pokazane)
spokojnie rozrzad dociagnie zimy , ja mam nowy lancuszek i polowa na skali napinacza , pamietaj o wymianie lozysk walka rozrzadu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 20:34, 11 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Bardzo dziękuje za pomoc , tylko jeszcze 1x pytanie Gdzie kupić ten zawór i czy wszystkie te zawory w KTM są takie same ? czy trzeba jakoś zaznaczyć jak kupuje że chodzi mi o ten pod silnikiem ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamilmaster88
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 12:38, 12 Wrz 2014 Temat postu: ktm lc4 620 zawór BY-PASS |
|
|
1. Gdzie kupie ten zaworek ze sprężynką ? nigdzie nie mogę znaleźć.
2. Czy żeby go wymienić/sprawdzić muszę najpierw spuścić olej ?
3. Jeżeli ktoś ma manuala to dajcie linka do pobrania , bardzo mi się przyda.
Pozdrawiam Kamil.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adrian2410
Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 16:51, 12 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Części kupisz u dealerów KTM'a. Manuala znajdziesz choćby przez google wpisując lc4 service manual itd itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 2:25, 15 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
zaworek kupisz w ASO np: w auner.pl
powinien wyjsc z lekkim oporem ( np nabic na naostrzony ołowek) , ale jesli siedzi ciasno to zle , bo jest zapieczony i korba mogla dostac po dupie z braku odpowiedniego ciesnienia oleju....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamilmaster88
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 11:20, 18 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Super ! Dzięki chłopaki dużo mi pomogliście Pozdrawiam !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamilmaster88
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:20, 22 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie . Mam kilka pytań po tym jak zabrałem się do pracy.
Mam tłoczek i sprężynkę , tłoczek wyszedł po kilku kopnięciach w kick starter . Nie miałem tam żadnej śrubki na imbus jak pisze wszędzie. Była zwykła 13-nastka. Poprzedni właściciel chyba źle to złożył bo sprężynka była na zwykłą śrubę przykręcona... a obok druga spustowa śruba też na 13-nastkę ma taki ,, ciopek'' . Wymieniam olej bo ostatni właściciel po wymianie tłoka nie wymieniał go od tamtej pory tj. 09.2013. Stary olej i lekko przytarty zaworek ... Chyba dlatego mam czasem rekordową temp oleju ~140 C no nie ?
1. Wydaje mi się że sprężynka powinna być wsadzona na śrubę z tym ,,ciopkiem'' żeby nie zsunęła się TAK ? a zwykła powinna byś spustowa...
2. Jeżeli zaworek był zacięty i zrobiłem tak ok 300km z czego z 20km w terenie to mogły powstać jakieś kolosalne szkody w silniku ? Dodam że w oleju są opiłki ledwo wyczuwalne palcem koloru srebrnego i 3x kawałki większe długość ok 5mm x 1-2mm
3. Zaworek przetrę papierem wodnym i zakładam bo wydaje mi się że jakoś kolosalnie nie był zapieczony a wydaje mi się bezsensem kupno nowego . Dobrze myślę? hehe Liczę że pomożecie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adrian2410
Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 19:25, 23 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Ktoś to opisywał, że kupił moto z zaciętym zaworkiem czy źle działającym i po 400km silnik był kaplica także różnie to może być.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sylwu
Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie, sankt annaberg
|
Wysłany: Wto 19:58, 23 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
zobacz tu jak to wygląda [link widoczny dla zalogowanych]
sprężynka opiera się o śrubę, i jest to zwykła śruba.
ten "ciopek" ze śruby spustowej to magnes, chwyta opiłki.
warto też przetrzeć papierem delikatnie tulejke w której chodzi tłoczek, do momentu aż będzie poruszał się on bez oporów.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sylwu dnia Wto 19:59, 23 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamilmaster88
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 9:14, 24 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Sylwu świetny link. Ślicznie dziękuje za wszelkie wskazówki , bez was źle bym to pewnie złożył i była by lipa ... Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamilmaster88
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 7:13, 25 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Wytarłem papierem wodnym tulejkę i lekko włożyłem nowy tłoczek ołówkiem , ale chyba włożyłem za daleko bo nie mogę go już wyjąć a powinien lekko wyjść ... Kanał olejowy z boku syczy jak kick starterem kopie go żeby wyszedł a nie wychodzi ... Jak mam to wyjąć teraz skoro wszedł mi do końca ?
Nalać oleju i wtedy jak kopnę to wyjdzie ? Tylko że nowy olej też wyleje mi się ...
Mam nadzieję że nie będę musiał jakoś rozpoławiać silnika ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sylwu
Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie, sankt annaberg
|
Wysłany: Czw 20:13, 25 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
u mnie też siedział naprawdę mocno, próbowałem różnych metod, też nawet zalałem świeży olej ale nic to nie dało. Wziąłem wałek drewniany, zrobiłem go na odpowiednią grubość, wbiłem w tłoczek i za którymś razem wyszedł; przy wyciąganiu staraj się nim obracać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamilmaster88
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 8:19, 26 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Kupiłem taką śrubę rozporową , i włożyłem i lekko wkręciłem i wyszedł lekko Teraz już po kłopocie ale jeszcze raz dzięki za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 21:12, 10 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Gdzieś wyczytalem (chyba nawet w manualu) ze minimalna wysokość sprezynki od tego zaworku ma mieć 23.5mm. Mam z tym doswiadczenie nie małe, bo po kupnie nie sprawdziłem zaworku, zbyt małe ciśnienie podawała pompa na łożysko wał-korba aż się posypało. O uszkodzeniach jakie z tego wynikły szkoda gadać. Ode mnie tyle.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|