Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[KTM LC4 640 SM HF] Uszczelnienie uszczelki małego filtra...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal2008




Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 26
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:39, 03 Maj 2018    Temat postu: [KTM LC4 640 SM HF] Uszczelnienie uszczelki małego filtra...

Cześć!

Mam problem z wyciekiem oleju spod dekla małego filtra oleju. Wymieniłem olej dałem nową oryginalną uszczelkę bez dodatkowego uszczelnienie i teraz mi cieknie i chlapie na tylną oponę Razz Jak radzicie to ogarnąć?
na razie planuje spróbować to uszczelnić od zewnątrz choć w sumie dla mnie każde takie używanie silikonu to trochę lipa... lub spuścić olej i uszczelnić uszczelkę (dekiel) na silikon? Tylko załóżmy jak trzeba będzie spuszczać olej to jak to ogarnąć tzn. spuszczam z silnika i z ramy (śruba pod dużym filtrem) też?

KTM LC4 640 SM 2004r


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Michal2008 dnia Czw 11:39, 03 Maj 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 16:40, 03 Maj 2018    Temat postu:

znajdź przyczyne problemu, oryginalnie nie ciekło - wiec cos robisz źle, moze źle dokręcasz, moze cos jest wyrobione.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antimatter




Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:48, 21 Cze 2018    Temat postu:

Podobny problem...
wymieniłem żybure i odpowietrzyłem jak należy, pojeździlem i się poci spod dekielka oleju...

Pewnie trzeba będzie kupić nową uszczelkę... i teraz pytanie: da radę przechylić moto na bok odkręcić dekielek wymienić uszczelkę, zakręcić ewentualnie dolać oliwy jakby coś pociekło bokiem, bez groźby zapowietrzenia układu (silnik HF z dwoma dyszami na denko tłoka tj. 2005+)?

Przerabiał ktoś taką operację? Szkoda mi zlewać 2litrów motorexa po 300km. Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal2008




Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 26
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 13:25, 22 Cze 2018    Temat postu:

ja postawiłem na bocznej nóżce tylko że moto kołami stało z 10 cm wyżej niż podłoga stopki i normalnie odkręcasz i wymieniasz mało co uleci z tego filtra, potem chciałem odpowietrzyć ramę ale jak odkręciłem śrubę w ramie to zaczęło od razu się lać...

ja dałem na uszczelkę lekko silikon i tyle wiem że lipa nie lubię tak robić, ale dałem nowa ori uszczelkę momenty śrub tak jak serwis i lipa ciekło.... nie wiem może dekiel krzywy bo śruby poprzedni właściciel czy to dekla filtra czy korków spustowych były doj*bane ze szok...

daj znać jak ogarniesz jak Ci poszło, jak zrobiłeś i jaki efekt...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Michal2008 dnia Pią 13:25, 22 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antimatter




Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 4:33, 05 Lip 2018    Temat postu:

Michal2008 napisał:

daj znać jak ogarniesz jak Ci poszło, jak zrobiłeś i jaki efekt...


patent z przechyleniem moto stojącego na ~7-8cm wysokości klockach z brusa drewniabego i przechyleniem go na stronę stopki bocznej działa (aż dotknie ona podłoża)

wylewa się dosłownie mniej iż 10cm oleju i co najważniejsze układ smarowania nie ma prawa się zapowietrzyć, bo z tego wężyka z ramy do dekielka nic się nie przelewa, może gdyby bardziej położyć moto min 45 stopni to by się coś tam przelewało tym wężykiem, ale nie miałem ochoty próbować z uwagi na pełny zbiornik paliwa (adv).

Wsadziłem nową uszczelkę (czarna z ASO) i dokręcałem 6Nm (manual zaleca 5Nm ale taki mam najniższy zakres w kluczu dynam).

Ta uszczelka jest zrobiona z takiego materiału jakby papier+mocno nawęglona guma (jest dosyć gruba i ale mało elastyczna raz odkształcona nie chce wracać do pierwotnego kształtu), jak się ją za mocno ściśnie to się zbyt mocno wygniata i przy następnej wymianie należałoby ją jeszcze mocniej dokręcić, a tymczasem ona nie miałaby już możliwości aby się poddać/dopasować.

Czasami udaje się wymienić olej i bez wymiany uszczelki, tym razem niepotrzebnie ją "odkleiłem" od dekielka i nie trafiła na stary "ślad" i ch.. ją strzelił (dokręciłem ją do prawie 8Nm i to był koniec jej możliwości, bo olej nadal się sączył).

Generalnie stare rozwiązanie na O-ring było lepsze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 14:01, 05 Lip 2018    Temat postu:

najlepsze sa stare dekle z uszczelka oringową od lc4 620 ( ale kształtowana , nie zwykly oring okrągly) , ja uszczelke mam wielorazowa , nie uszkadza sie przy wyciaganiu filtra , oryginalny dekiel z 620 z uszczelka gumowa uszkodzilem i kupilem uzywke na papierowy .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal2008




Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 26
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:08, 08 Lip 2018    Temat postu:

to jest jakaś dobra metoda na tą uszczelkę?
bo przy następnej wymianie znowu spróbuję złożyć bez uszczelniacza.... bo to lipa kleić na coś... choć znalazłem różne opinie jednym się poci i kleją innym nie, może błędem było dawanie nowej uszczelki...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 14:40, 08 Lip 2018    Temat postu:

Dziwne, ja nic nie daje pod uszczelke , lepiej kup inny dekiel , bo ten cos chyba krzywy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin