|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mike21
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:36, 28 Gru 2008 Temat postu: Kupno KTM lc4 tylko jaki? |
|
|
Witam chce kupić na wiosnę jakieś nie zawodne używane enduro. Głownie chodzi mi o dobrze prowadzące sie enduro z niezawodnym silnikiem i jak najniższą waga więć na pewno będzie to lc4 ale jaki?. Zainteresowałem sie modelem 620 lc4 po 97r i SXC 640 lc4 ze względu na moja wagę ponad 110kg no motorek chce przeznaczyć około 8-9tys zł czy możecie mi coś doradzić w tej kwocie ciekawego. Czy te wymienione prze zemnie modele będą odpowiednie?? Jeszcze chciałem zapytać jak jest z dostępnościa do częsci do takich motorków? Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mike21 dnia Nie 14:38, 28 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Nie 23:06, 28 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
a dlaczego nie EXC? jest duuużo poręczniejsze, 525 jest naprawdę mocny i elastyczny,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mike21
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 23:36, 28 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
KristofSX napisał: | a dlaczego nie EXC? jest duuużo poręczniejsze, 525 jest naprawdę mocny i elastyczny, |
Hmm nie znam sie za bardzo na modelach i nie wiem jak inne ale chodziło mi o silniki w 620 LC4 czytałem że te silniki w tych modelach sa bardzo trwałe w tych a mi właśnie chodzi by było jak najmniej roboty przy sprzęcie.
Czy ten ktm exc 525 będzie równie trwały jak ten 620 lc4? Bo faktycznie exc wydaje sie dużo lepsza propozycją. Jak z dostępnościa z częściami?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mike21 dnia Nie 23:47, 28 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 0:11, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Miałem EXC 525 2003r przez jeden sezon, z częściami nie ma żadnego kłopotu, koszty utrzymania również nie są duże. raz robiłem rozrząd, nie robiłem nic przy skrzyni, tłoku, sprzęgle, sprzęt śmigał bez kłopotu. w połowie sezonu regulowałem zawory, olej - wymiana co około 700km, filtr powietrza także. KTM jest bardzo trwały o ile postępuje się z zaleceniami serwisu. Teraz mam SX 450 2004 (wcześniej miałem również SX520) czyli sprzęt crossowy, bardziej wysilony i również nie mam żadnych kłopotów. Powiedz jeszcze do czego będziesz używał sprzęta? jeśli masz zamiar uprawiać takie light-enduro to LC4 będzie ok, ale jeśli coś bardziej konkretnego to zdecydowanie EXC
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mike21
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 0:37, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
KristofSX napisał: | Miałem EXC 525 2003r przez jeden sezon, z częściami nie ma żadnego kłopotu, koszty utrzymania również nie są duże. raz robiłem rozrząd, nie robiłem nic przy skrzyni, tłoku, sprzęgle, sprzęt śmigał bez kłopotu. w połowie sezonu regulowałem zawory, olej - wymiana co około 700km, filtr powietrza także. KTM jest bardzo trwały o ile postępuje się z zaleceniami serwisu. Teraz mam SX 450 2004 (wcześniej miałem również SX520) czyli sprzęt crossowy, bardziej wysilony i również nie mam żadnych kłopotów. Powiedz jeszcze do czego będziesz używał sprzęta? jeśli masz zamiar uprawiać takie light-enduro to LC4 będzie ok, ale jeśli coś bardziej konkretnego to zdecydowanie EXC
pozdrawiam |
No własnie sprzęt bardziej na dłuższe wypady po srednio górzystym terenie dlatego tez własnie brałem pod uwage sprzęt który będzie trwały i będzie można zrobić wiekszy przebieg bez wiekszych kosztów utrzymania.
A możesz powiedzieć czy np utrzymanie takiego lc4 620 bedzie porównywalne z ktm exc 525? I czy te silniki LC4 620 sa az tak trwałe bo z tego co czytałem chwala je ale nie wiem jak to jest w praktyce.CZy to prawda? Jesli juz jesteśmy przy LC4 to który model warto wybrać bo z tego co widziałem są rózne wersje 620 lc4 .Dziękuje za odpowiedz. Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mike21 dnia Pon 0:41, 29 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 11:17, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
mój znajomy ma LC4 620 rocznik 97,i tak: miał kłopoty z zapłonem, miał kłopoty z gaźnikiem, miał kłopoty z zawieszeniem, fakt że mechanicznie silnik jest ok, nie wymieniał tłoka, pierścieni, uszczelniaczy, sprzęgła ale jednak ciągle coś się działo. za 8-9 tysięcy rozglądał bym się za exc 520/525 rocznik 00-03, silniki te są już nowocześniejsze, bardziej niezawodne, bardziej dopracowane, a z trwałością to tak jak pisałem wcześniej. ważne jest również sprawdzić kto i jak wcześniej sprzęta używał żeby nie był katowany.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
L0rdGrax
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 16:58, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Od 3miesięcy mam EXC 525 2003, po zakupie sprawdziłem zaworki, wymieniłem olej z filtrami(myśle że wymiana raz na 1000km wystarczy) i do tej pory śmiga bezproblemowo. Oczywiście nie licze takich rzeczy jak klocki, łańcuch, zębatki, opony, w każdym razie wszystko dostałem od ręki, mój dostawca zapewnił mnie że z częściami niema problemu. Motorek strasznie zrywny, nie poniewiera(tak strasznie), ale trzeba nauczyć się nim jeździć, inaczej nie urobisz na opony. Jedyna wada jaką zauważyłem to kanapa(hmm może to zaleta) jest strasznie twarda i wymusza jazde na stojąco. Moto ma też nieduże spalanie, bo nie trzeba go tak kręcić(oczywiście jak na swoją klase).
Ogólnie nie mam go zbyt długo, ale niema się do czego przyczepić.
PS- Chodzi jak traktor(odgłos sprzęgła), ale to już tak bolączka tego modelu. MI to nie przeszkadza.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez L0rdGrax dnia Pon 17:02, 29 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 20:04, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | ale trzeba nauczyć się nim jeździć, inaczej nie urobisz na opony. | - ??- przy takiej mocy i momencie obrotowym - normalka, chyba że jeździmy na "pół gwizdka" jak jeździłem to opona szła w miesiąc
Cytat: | Jedyna wada jaką zauważyłem to kanapa(hmm może to zaleta) jest strasznie twarda i wymusza jazde na stojąco. | - zawsze jeździmy na stojąco
Cytat: | Chodzi jak traktor(odgłos sprzęgła), ale to już tak bolączka tego modelu. | to bolączka każdego ktm.
ok. już się nie czepiam
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mike21
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:18, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
OK dzięki za odpowiedzi a jeszcze jedno czy jest duża róznica miedzy EXC 520 a 525?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 23:05, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
EXC 520 produkowany był do 2003 e, później był 525, różnica taka że 525 ma 6 biegów inaczej zestopniowanych i inne lepsze przednie zawieszenie, z zewnątrz są inne owiewki i inny bak, generalnie różnią się tylko detalami.
Pozdrawiam
Jak znajdziesz coś ciekawego na allegro to podaj linka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mike21
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 0:50, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
KristofSX napisał: | EXC 520 produkowany był do 2003 e, później był 525, różnica taka że 525 ma 6 biegów inaczej zestopniowanych i inne lepsze przednie zawieszenie, z zewnątrz są inne owiewki i inny bak, generalnie różnią się tylko detalami.
Pozdrawiam
Jak znajdziesz coś ciekawego na allegro to podaj linka |
Dzieki wielkie za pomoc.
Tak jak już wcześniej mówiłem mam zamiar kupic motorek dopiero na wiosne teraz bardziej chciałem sie obeznac w temacie i tych kąkretnych modelach. Jeśli będe już gotowy na zakup napewno sie was doradze. Dziękuje jeszcze raz. Pozdrawiam.
Jeszcze tak z ciekawości zapytam czy można unas dostać takie opony na zime z kolcami? jak na tym filmiku w 12s? Jaki koszt takich opon?
[link widoczny dla zalogowanych]
A możeci mi podac jakiś namiar na dobry sklep z cześciami do KTMa?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mike21 dnia Wto 0:53, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
L0rdGrax
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 1:12, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
mike21 napisał: | No własnie sprzęt bardziej na dłuższe wypady po srednio górzystym terenie.. |
Dlatego wspomniałem o kanapie
KristofSX napisał: | EXC 520 produkowany był do 2003 e, później był 525, różnica taka że 525 ma 6 biegów inaczej zestopniowanych.. |
Przecież 520 też ma 6 biegów tylko SX miały 4. W 525 z 2003r niema jakiś istotniejszych zmian, dopiero w 2004 nastąpiły jakieś zmiany min. włożyli tytanowe zaworki, zmienili wydech.
pzd
PS- To są zwykłe oponki z wkręconymi śrubami. Kupujesz używaną gume za 50zł na allegro + śruby z nakrętkami i podkładkami, te do drewna z zaokrąglonymi łepkami 6 lub 8 + wiertarka + inwencja twórcza = oponka zimowa, miałem takie coś tworzyć ale musiałbym przedłużać łańcuch, a podobno dłużej sie robi taką opone, niż na niej jeździ.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez L0rdGrax dnia Wto 1:24, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|