Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ładowanie - KTM 620 LC4

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hameti




Dołączył: 01 Mar 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Śro 18:54, 01 Mar 2017    Temat postu: Ładowanie - KTM 620 LC4

Witam, zamierzam kupić KTM 620 LC4 i nie wiem jak sprawdzić czy moto ma ładowanie, akumulator jest odłączony, moto pali i jeździ bez niego a właściciel mówi że taki kupił, jeździł w terenie i nic nie ruszał. Mam multimetr ale nie wiem do czego go przyłożyć i jakie powinien wskazywać wartości.
Z góry dzięki


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hameti dnia Wto 18:22, 07 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 19:42, 01 Mar 2017    Temat postu:

ciezko tak sprawdzić dobrze.
ale generalnie odpalaz moto i przykładasz multimetr do plusa i minusa tam gdzie powinien byc akumulator - własciwe wskazanie to około 14.5V

jak bedzie ponizej 12V to na pewno jest coś nie tak. - albo jak bedzie powyzej 15.5V około.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 22:57, 01 Mar 2017    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź, problem w tym że nie ma nigdzie kabli od akumulatora bo poprzedni właściciel wszystko poodpinał z myślą im mniej tym lepiej. Ze schematu wyczytałem że kabel "ładujący" wychodzi ze statora, z prawej strony moto i jest czerwonego koloru. Jeśli przyłożę plus do niego, a minus do ramy będę w stanie ocenić czy jest ładowanie?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 1:37, 02 Mar 2017    Temat postu:

Tak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hameti




Dołączył: 01 Mar 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pią 9:22, 03 Mar 2017    Temat postu:

Ładowania niestety nie ma, wskazuje napięcie 6-8V co gorsza jak dodaje gazu to napięcie spada zamiast rosnąć. Co może być uszkodzone ? Stawiam na stator ale nie chce w ślepo wymieniać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 9:28, 03 Mar 2017    Temat postu:

No to oddaj stator do sprawdzenia albo sam go sprawdz zgodnie z serwisowka. Moze problemem tez byc regulator napiecia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hameti




Dołączył: 01 Mar 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Wto 18:27, 07 Mar 2017    Temat postu:

Sprawdziłem napięcie na statorze, wynosi ono 20-60V. Regulator napięcia albo działa inaczej niż myślę, albo świruje. Na kablach + i - wychodzących z regulatora napięcie wynosi 0.4V, po wpięciu tam żarówki od kierunkowskazu napięcie wynosi 2V, po wpięciu kostki świateł napięcie rośnie do 6V i wraz ze wzrostem obrotów spada do 2V, na wolnych znów 6V, po przełączeniu na długie napięcie znów wzrasta tym razem do 10V i po dodaniu gazu maleje do 3-5V. Niestety nie mam jak porównać z serwisówką bo mam wersję GS 620 CH(jest taka w ogóle?) z roku 1997 na zapłonie SEM i nie mogę nigdzie znaleźć serwisówki, mam jedynie od roku 1998 i to do wersji SC. Nie jestem pewien czy GS 620 to w ogóle mój model, poprzedni właściciel mógł coś przekręcić. W każdym razie nie mam rozrusznika, mam zapłon SEM, mam miejsce na akumulator chociaż podobno może go nie być, mam też kondensator, może ktoś się orientuje co to za model i gdzie szukać serwisówki?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hameti dnia Wto 18:27, 07 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 20:22, 07 Mar 2017    Temat postu:

A mierzysz na dobrych nastawach miernika?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hameti




Dołączył: 01 Mar 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Wto 21:34, 07 Mar 2017    Temat postu:

Tak, nawet światło przednie przygasa wraz ze wzrostem obrotów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 1:26, 08 Mar 2017    Temat postu:

Ja kiedys walczylem z brakiem "ładowania" - aku nie mam, ale napiecie z regulatora ( do 14V ) zasila odbiorniki jak swiatła , wentylator chlodnicy , klakson i kierunki ..przekopalem polowe instalacji , aby dowiedziec sie ze przednia zarowka ma zwarcie w bańce szklanej....wiec jesli za regulatorem odpietym od reszty instalacji masz dobre napiecie ( na wolnych obrotach moze byc cos pod 7V , rosnace do 14 po dodaniu gazu) , to problemy leza dalej w instalacji .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hameti




Dołączył: 01 Mar 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Sob 15:56, 11 Mar 2017    Temat postu:

Tak jak napisałeś odpiąłem całą instalacje i podłączyłem na krótko do + i - prosto z regulatora miernik, i żarówkę (nową) 12V. Niestety to samo. Zdążyłem już wymienić regulator i teraz napięcie zamiast 8V wynosi 10V na wolnych obrotach a jak dodaje gazu nie wzrasta, a spada nawet do 2-4V. Nie mam już pojęcia co to może być tymbardziej że napięcie spada zamiast rosnąć po dodaniu gazu, napięcie prądu zmiennego prosto ze statora wraz z dodaniem gazu rośnie i waha się od 16-18V(wolne obroty) do 60V(wysokie obroty). Ktoś się orientuje jakie powinno być napięcie i natężenie wychodzące ze statora ? (SEM)
@Edit
Zapomniałem dodać, że bez obciążenia napięcie z regulatora wynosi 15-16V, a dopiero po wpięciu żarówki wynosi 10V, no i po dodaniu gazu jak pisałem spada.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hameti dnia Sob 15:57, 11 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 16:34, 11 Mar 2017    Temat postu:

zwykle ze statora wychodzą 3 przewody, i sie mierzy między kazdą parą ile daje prądy i własnie ma byc ze 20-30 do 60 V

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hameti




Dołączył: 01 Mar 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Sob 17:40, 11 Mar 2017    Temat postu:

U mnie napięcie to wynosi między każdym z kabli ~20V na wolnych, to nie za mało?
Wstawię zdjęcia żeby trochę rozjaśnić

[link widoczny dla zalogowanych]

Zdjęcie nr 1 i 2 - Stan magnesów
Stan tych odpowiedzialnych za iskrę jest fatalny, a iskra jest. Stan magnesów odpowiedzialnych za ładowanie ciut lepszy, ładowanie co prawda jest ale tylko bez obciążenia, przy jakimkolwiek poborze prądu napięcie spada do 8-10V na wolnych obrotach. Wiadomo jaka powinna być odległość między statorem a magnesami?

Na zdjęciu nr 3 i 4 Stan statora
Pomiędzy każdym z 3 żółtych kabli napięcie wynosi ~20V na wolnych obrotach, i do 60V na wysokich. Opór pomiędzy nimi to 1 Ohm

Na zdjęciu 5 Kostka wychodząca ze statora bezpośrednio z cewek opór ten sam co wyżej, napięcia też, to te same kable

Na zdjęciu nr 6 + i - wychodzący z regulatora
Pomiar bez obciążenia 15-16V
Pomiar z wpiętą na krótko zwykłą żarówką 12V 55W 10V, wraz ze wzrostem obrotów spadek napięcia nawet do 2-4V

Myślę że teraz jest już wszystko jasne, jakieś pomysły? Z góry dzięki za pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:47, 14 Mar 2017    Temat postu:

pierwszy problem to nieoryginalny stator , te zamienniki sa ch.. warte.. , wiem , bo mialem /mam na zapas stator elektrexworld po wymianie gwarancyjnej ( po 2 tygodniach padla iskra). Same kolo magnesowe faktycznie w oplakanym stanie...i chyba tu jest problem ...szukaj uzywanego magneta..

btw: wiecej o LC4 masz tu [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rysiek24 dnia Wto 15:57, 14 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hameti




Dołączył: 01 Mar 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Czw 17:38, 16 Mar 2017    Temat postu:

Prawdopodobnie problem leżał w zaśniedziałej kostce, lub złym regulatorze. Jeśli ktoś by miał ten sam problem i znalazł temat to zrobiłem tak:

-Żarówka była źle podpięta, bo świeciły na krótkich 2 żarniki lekko a na długich jeden z nich po prostu zaczynał świecić mocniej (w sumie nie wiem czy to od podpięcia), w każdym razie teraz na krótkich jeden żarnik, na długich drugi żarnik
-Wymieniłem kostkę łączącą 3 przewody ze statora z dwoma przewodami regulatora.
-Kupiłem nowy regulator napięcia z 3 przewodami żółtymi, zamiast z dwoma który okazał się zły (od ktma 380). Kupiłem więc kolejny regulator z bashana 150/200/250 na 4 piny (2 AC kabel niebieski i zolty, 2 DC czerwony i zielony) za śmieszne pieniądze 20zł+16 przesyłka. Na nim aktualnie wszystko działa.
-Wyczyściłem magneto od wewnątrz z wszelkiego syfu (pył, osad)

Która z tych rzeczy pomogła, nie wiem.

Póki co regulator utrzymuje żarówkę przednią i kierunki, zobaczymy czy utrzyma jeszcze tył.

Dzięki wszystkim za pomoc, z mojej strony temat do zamknięcia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin