|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pati
Gość
|
Wysłany: Pią 7:47, 11 Cze 2010 Temat postu: LC4 400 SX 1996r - zaczął kopcić straszliwie i pluje olejem |
|
|
Witam! Mam Motorek jak w temacie z mikrofiltrem oleju, motorek ogólnie palił mi olej i kopcił dość mocno ale dolewałem mu olej i po prostu latałem. Wczoraj odpaliłem zrobiłem 3km podjeżdżam do CPN a tu za mną masakra nic nie widać jak na polu walki dosłownie. Zgasł. Ogólnie odpala ale trzeba go trzymać na obrotach a na starterze czuć jakby wszystko w środku pływało w oleju. Na razie rozebrałem pokrywę zaworów i teraz będę walczył ze ściągnięciem głowicy lecz nie wiem na razie jak rozebrać łąńcuszek rozrządu. CZy ktoś może wie gdzie jest jakiś opis wskazówki jak to robić aby było łatwiej? I jak myślicie co mogło tam paść? Uszczelniacze, pierścienie?
Uszczelniacze wymienie na pewno ale zastanawiam się czy wymieniać tłok z pierścieniami czy same pierścienie? Można wumienić same pierścienie?
Aha dodam jeszcze że latałem na oleju Motul 10W40 ale ostatnio dolałem mu Castrola 5W30 bo nie miałem innego a to mój olej do VW PAssata dizła i tak sie zastanawiam czy troche mu nie pomogłem umrzeć.
Gdzie i jaki najlepoiej zamówić części. Potem sie zaloguje bo nie mam dostępu do swojego maila na razie
Pozdrawiam!!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pią 8:39, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
padły pierścienie, tym olejem z Paska napewno nie pomogłeś...tym bardziej że już dymił wcześniej. dobry kat jesteś
Sam temat wymiany uszczelniaczy i pierścieni jest prosty, rozrząd rozpinamy odpowiednim sprzętem do rozkuwania. Można inaczej - mały młotek, pewna ręka i dobry punktak, - ale trzeba to robić tak aby nie uszkodzić koła zębatego i odpowiednio zakuć.
można kupić same pierścienie - koszt około 200pln, uszczelniacze - około 20pln za sztukę, uszczelka pod głowicę - ok 90pln, pod cylinder - 30pln
można zamawiać tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz_vip
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 314
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 9:37, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Do KTM LC4 nie kupisz osobno uszczelek. Chyba, że serwis KTM ma taką opcję, jednak ja się z nią nie spotkałem miesiąc temu jak robiłem swojego. W twoim wypadku zaopatrzył bym się w zestaw TOP END, w którym masz zestaw uszczelek do góry silnika. Co do serwisówki do daj maila to ci podeśle.
Łańcucha rozrządu nie musisz rozkuwać bo i po co? Odkręcasz koło zębate z wałka i ściągasz łańcuch rozrządu. Przed tą operacją wyciąg sobie jeszcze napinacz rozrządu, wtedy łańcuch będzie luźny. Ja ostatnio rozebrałem silnik LC4 na części pierwsze i nie rozkuwałem żadnego łańcucha ;]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lukasz_vip dnia Pią 9:38, 11 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pati
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany: Sob 19:55, 12 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ok jestem już zarejestrowany Mój Mail to [link widoczny dla zalogowanych] więc będę wdzięczny. Dajcie mi jakieś info o sklepach i co najlepiej kupić, jak rozbiore to dam znać ale póki co nie mam czasu. A zaszokowałem sie tym rozkuwaniem mam nadzieje że nei bede musiał tego robić. Ale kape musze odkręcić chyba bo tam jest ten wałek??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Sob 22:11, 12 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
to rozkuwanie tylko groźnie wygląda - ja wymieniam rozrząd w 2 godziny - od zgaszenia silnika do odpalenia na nowym łańcuchu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz_vip
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 314
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:37, 13 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
pati napisał: | Ale kape musze odkręcić chyba bo tam jest ten wałek?? |
Po tym tekście to lepiej oddaj motor do mechanika.
Rozrząd tj. wałek rozrządu jest napędzany przez wał korbowy za pomocą łańcucha. Czyli pod kapą z lewej strony masz tylko zębatkę na wale, po której leci rozrząd. Łańcuch ściąga się u góry tj. pod pokrywą zaworów gdzie znajduje się wałek rozrządu i zębatka od łańcucha. W serwisówce po kolei jest ładnie wszystko opisane jak rozebrać ten silnik, więc myślę, że ci to pomoże.
Serwisówkę dostaniesz wieczorem bo teraz mam za wolnego neta do wysyłki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pati
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany: Pią 11:12, 18 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Hej Nie było mnie jakiś czas bo wyjechałem. Nie no spokojnie mówiąc wałek miałem na myśli własnie wał korbowy a nie wałek rozrządu. Ok ściągnę kape bede widział jak o zrobić mam nadzieje. Dzięki za serwisówkę dostałem!!!! Ale jeszcze nei przegladalem bo brak czasu i pewnie najwcześniej jutro tam oko wsadze. Dzięki stukrotne jeszcze raz! Bede pisał jak tam mi leci. Kiedyś robiłem pare silników dwusuwowych ale ogólnie jestem manualnie sprawny to sobie poradze ;D Chyba!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pati
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany: Nie 10:48, 20 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
No rozebrałem ten cylinder i okazuje się po zdjęciu tłoka że pęknięty na około 1/4 długości górny pierścień! A kawałka brak. Na cylindrze widać 2 długie rysy płyciutkie i jedna ok 1 cm trochę głębsza, że zahacza się paznokieć. Zawory lekko tylko z nagarem. Nie wiem co mam robić żeby zrobić szybko i tanio. Aha i właśnie dziwnie bo na powierzchni bocznej tłoka i pod nim widać powbijane drobinki o kolorze miedzi
Czy kupie same pierścienie? Ja myślę żeby wymienić pierścienie i uszczelniacze zaworowe a tłoka nie zmieniać bo drogi. Poradźcie mi co robić tylko tak aby jak najtaniej .
Aha i co to za tłok ma 2 nabite na powierzchni a pod spodem napis MEHR ??
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pati
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany: Wto 8:57, 22 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Zdecydowałem się kupić pierścienie uszczelniacze, filtry i uszczelki. Poskładam zobaczymy co z tego będzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz_vip
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 314
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 13:12, 22 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
2 na tłoku to 2 selekcja już. Ktoś już wymieniał tłok w twoim LC4. Co do tych rys to może przez nie brać olej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wazzabii
Dołączył: 24 Mar 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:15, 22 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
kolor miedzi a raczej brązu może sugerować padające łożysko na korbowodzie.
Lepiej sprawdź jego luzy, a najlepiej to daj to do obejrzenia komuś kto się zna...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pati
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany: Śro 10:27, 23 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Dobra zamówiłem już komplet pierścieni, uszczelniacze, micro filtr, filtr olej i uszczelki, pozakładam na szybko i lecę do lasu bo aż mnie trzęsie jak widzę tą pogodę, na pewno rozumiecie mnie . A pierścień ten górny co pękł to pękł na kilka części i cały czas były w tłoku dopiero jak ściągałem to wypadły, pewnie stopniowo pękał i dlatego najpierw brał olej a potem nagle jak urwała się największa cześć zakopcił na dobre. A zamówiłem tu [link widoczny dla zalogowanych] widać że wiedzą o co chodzi nie motają się. Pozdr!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pati
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany: Wto 7:28, 06 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Mam jeszcze pytanie co by sie upewnić:
są 3 pierścienie:
dolny zakłada się obojętnie która stroną??
Środkowy napisem TOP do góry
a górny kropką do góry?
??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pati
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany: Sob 15:28, 17 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Poskładałem wszystko do kupy odpaliłem i niby było ok, ale jak już dostał wszędzie oleju zaczął znowu pluć i kopcić strasznie....... masakra! Pozmieniałem pierścienie (jeden był pęknięty) pozmieniałem uszczelniacze. w filtrze widziałem dużo opiłków koloru miedzi nie wiem o co chodzi. Czy ktoś ma jakiś pomysł którędy to może lecieć ten olej do cylindra? W 5min wypompuje chyba z 200ml oleju. Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz_vip
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 314
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:22, 18 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Może masz pęknięty cylinder albo głowicę?
Co do opiłków koloru miedzi to w jakim stanie była korba bo ona ma dwie podkładki miedziane na czopie wału.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|