|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wtunner
Dołączył: 05 Wrz 2020
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Sob 12:17, 05 Wrz 2020 Temat postu: LC4/Duke 1998 - ogólne pytania nowicjusza |
|
|
Witam jestem świeżym użytkownikiem motocykla marki KTM jak i tego forum.
Krótko o motocyklu: Składak, trochę duke, trochę lc4 - rocznik 1998. Silnik podobnóż robiony 3 lata temu, do tamtego czasu więcej stał niż jeździł. Można by wierzyć, bo na całym silniku są świeże uszczelki. W maju wymienione wszystkie filtry i olej. Zapłon kokusan, gaźnik keihin fcr 41. Cały w karbonie. Mocy ma, ucieka spod dupy. Nie bierze oleju, kontroluję regularnie. Pali ładnie. Zrobiłem nim dotychczas od momentu zakupu (koniec lipca) 1000km. W sumie to wymieniłem się za etz 250... nie żałuję
Martwi mnie jednak jedynie jego dźwięk. Naczytałem się że te silniki nie są kulturalne, chodzą jak traktor, jakby ktoś wsypał garść śrubek do środka itd. Nie ma mocnego stukania czy pukania, nurtuje mnie natomiast takie chwilowe drganie, charbotanie, szum - słyszalny przez ok 2-3 sekundy, potem cichnie, i znowu, i tak w kółko. Raz rzadziej raz częściej, po wciśnięciu sprzęgła może minimalnie cichnie ale chyba mi się wydaje. Nie są to plastiki, czy rama, sprawdzałem. Jest to słyszalne na wolnych obrotach i przy powolnej jeździe tak max 20kmh potem już nie. Chodził tak od początku jak go kupiłem, nie zwracałem na to uwagi. Nie przeszkadza mi to jakoś, jeśli to normalne - zaakceptuję. Wolę jednak się dowiedzieć niż obudzić się z ręką w nocniku... załączam film z działania:
Aj... nie mogę dodać linku bo blokada forum za mało postów
Drugie pytanie mam odnośnie czerwonej kontrolki. Jak moto się mocno zagrzeje, np. podczas jazdy w korku, albo gdy za długo chodzi na wolnych, zapala się ta kontrolka, ale wystarczy przejechać chwilę i już gaśnie. To ciśnienie oleju czy temperatura? podczas jazdy nie zapala się. Martwić się?
Wcześniej robiłem przy mz, wsk, generalnie motorki starszej daty dlatego ktm to dla mnie technologia z kosmosu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13871
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 12:34, 05 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
zlec komus zeby posłiuchal czy sie przejechal, filnmik nagrany telefon nie odda tego co jest na zywo.
trzeba by sprawdzic w ksiazce obslugi. ewentualnie wrzuc fotke ja kta kontrolka wyglada
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wtunner
Dołączył: 05 Wrz 2020
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Sob 13:19, 05 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Jakiś spec od pomarańczek ze śląska w okolicy jest? Knurów w śląskim, albo jakiś serwis. Wolałbym żeby był ktoś konkretnie specjalizujący się w ktm
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wtunner dnia Sob 13:19, 05 Wrz 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 20:24, 05 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Łańcuszek rozrządu, ogólnie góra silnika to nie jest. Na tym od napinania rozrządu zostało mi chyba z 10 klików, jest gdzieś w połowie, czyli nówka. Najbardziej to słychać i przypomina mi to kosz sprzęgłowy, będę się musiał tam zagłębić. Mam nadzieję że to nie korba, bo ten dźwięk mi nie pasuje, wydaje mi się że korba by bardziej stukała a u mnie jest takie chrobotanie jakbyś żwir do niego wsypał i z lewej strony to najbardziej słychać. Problem w tym że po wciśnięciu sprzęgła dźwięk nie cichnie, może minimalnie, ale raczej mi się wydaje, więc teoria kosza też by nie pasowała rozbiorę zobaczę. Zrzucę też kapę zapłonu i zajrzę do filtra oleju w silniku czy nie ma opiłków. Niestety nie znam nikogo specjalizującego się w KTM żeby go osłuchał.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13871
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 20:30, 05 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Przez forum tym bardziej wrozenie jak chcesz miec pewnosc to porozbieraj troche i moze cos wyjdzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 11:05, 14 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Porozbierałem i nic. Skończyły mi się pomysły. Pod lewą pokrywa wszystko jak nowe, widać nowe łożyska i plomby po serwisie, wyjąłem balanser i dalej chrobocze i nic. Ruszałem wałem, koszem, wałkami - wszystko sztywne. Ruszałem wałem lewo prawo kluczem, żeby sprawdzić czy korba nie stuka - cisza. Jedyny luz to słyszałem jak zębatki rozrusznika elektrycznego stukają ale to by nie był ten dźwięk... W dodatku ostatnio dostał mocniejszych drgań jak mi się wydaje. Aż kierunkowskazy się porozkręcały i zepsuły. Luzy zaworowe dobre, ruszałem też konikami żeby sprawdzić luz wałków na boki i też wszystko sztywno. Rozrząd jak nowy, skrzynia dobrze chodzi nic nie wypada biegi gładko wchodzą...ja już naprawdę nie wiem co to może być. Wrzucę filmik może ktoś coś wywnioskuje...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wtunner
Dołączył: 05 Wrz 2020
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Pon 19:44, 14 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Post żeby wysłać filmik..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wtunner
Dołączył: 05 Wrz 2020
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Knurów
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13871
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 7:49, 15 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
jak sprawdzałes koniki zaworowe i sa sztywne to chyba nie bardzo bo odpowiedni luz powinny mieć
na filmiku to brzmi jak jakas nieszczelność wydechu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 11:02, 15 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Na konikach jest luz 0,15, chodziło mi o to że wałki na których siedzący koniki są sztywne. Nieszczelność wydechu? Co prawda kolektory mam na dwóch a nie 4 sprężynkach ale to na bank nie to. Chodzi mi o te mielenie, no jakbyś nasypał do silnika żwiru i odpalił, raz cały czas a raz mieli - przerwa - mieli. Raz mocniej raz ciszej. Na Internecie obejrzałem chyba wszystkie filmiki i tematy typu "bad engine noise KTM" no i znalazłem tylko jeden z podobnym dźwiękiem, przyczyną był balanser... Niestety ja mój wyjąłem i dalej to samo więc to nie to. Ciężko też do końca określić skąd dokładnie dochodzi ten dźwięk. Naprawdę strasznie to brzmi, może filmik tego tak nie oddaje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13871
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 21:06, 15 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
to tak jak napisałem - to nie temat na forum, zlec to komus i tyle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 22:00, 15 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Byłem dziś w dwóch serwisach i niestety każdy rozkłada ręce i mówi co innego, w dodatku zabija cenami. No nic trzeba rozbierać, boje się tylko że rozbiorę i nic nie wypatrzę co by było źle... Nie chcę się też bawić w "wymieniacza" bo jak wiadomo części nie tanie...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13871
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 8:53, 16 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
o to chodzi ze takie uszkodzenie jest trudne do zlokalizowania - skoro mechanik nie wyczaił na 1 rzut " ucha" czy "oka" to ty tym bardziej nie dojdziesz - a jeszcze tym bardziej my przez forum.
cenai zabijają - to wyczynowe sportowe motocykle, kosztuja duzo - niestety taki urok
rozbieraj moze na cos trafisz - tu rady nie ma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wtunner
Dołączył: 05 Wrz 2020
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Nie 0:21, 23 Maj 2021 Temat postu: |
|
|
Remont zrobiłem sam i wszystko elegancko nawet filmik zrobiłem:
https://www.youtube.com/watch?v=7zJtquLg8nE
Generalnie jestem zadowolony że poskładałem taki silnik i wszystko chodzi, wcześniej składałem tylko mz wsk itp.
Z rzeczy które mi nie wyszły to jedynie dystansowanie wału bo w lc4 ma to być zakres 0.03-0.12 ja mam jakoś 0.20. Ale uznałem że skoro w Rfsach i innych 450/250 luz ten wynosi nawet 0.35-0.40 to tu niewiele większy będzie ok tym bardziej że to dość bliźniacze konstrukcje. Ale jak jest naprawdę to nie wiem Wpadł też nowy tłok, zawory podocierałem itp.
Jedno pytanie, może to kwestia dotarcia się pierścieni tłoka, ale ktm generalnie mi za zimnym trochę dymi po odpaleniu, ale pochodzi chwilę i jest już ok. Wcześniej tego nie było. Problem też jest taki że jakby gdy wleję oleju tak żeby było między min. a max na bagnecie to jakby mocniej dymił i dość konsumuje ten olej? gdy jest minimum, może trochę więcej to wtedy jest jakby lepiej. Może to kwestia czasu? A może oleju jest po prostu za dużo i bagnet to nie za dobra opcja do sprawdzania poziomu? od remontu przejechałem może ze 100km, niestety uległem wypadkowi na innym enduro i odstawiłem motocykle na jakiś czas.
Aaa... ja zawsze sprawdzłem olej na zimnym. teraz doczytałem że niby powinno się odpalić na 5 min, zgasić, odczekać kolejne 5 min i wtedy sprawdzać. Na wkręconym bagnecie. Może po prostu lałem go za dużo, zobaczymy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wtunner dnia Nie 0:25, 23 Maj 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13871
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 7:06, 23 Maj 2021 Temat postu: |
|
|
producent przewiduje jakies wartosci do danego silnika ;D jak zrobiłeś zły luz to na plus mu to nie wyjdzie
watpie ze to kwestia czasu, jest problem albo z duza iloscia oleju w skrzyni korbowej - np słaba pompa oleju albo problem z zaworkami. albo masz nieszczelnosc pierscienie/uszczelniacze zaworowe.
musisz sprawdzac olej zgodnie z serwisówka zeby on był miarodajny - do tego samego wniosku sam doszedłes, wiec sprawdź to tak jak sie powinno robić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|