|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Nie 10:26, 27 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Łańcuszka nie musisz rozkuwać, wału blokować też nie. Wystarczy, że ściągniesz czapkę, odkręcisz koło zębate z wałka rozrządu i wyciągniesz pompę wody i wałek.
Jeżeli masz 2 urwane zawory to wg. mnie nie obejdzie się bez zmiany wszystkiego czyli tłoka, korby, łożysk na korbie i łańcuszka rozrządu, może cylinder uda się uratować. Ale to Twój motocykl i Ty zadecydujesz. Ściągnij wreszcie serwisówkę, to znajdziesz tam odpowiedź na większość trapiących cię pytań.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jadwtr
Gość
|
Wysłany: Śro 10:59, 13 Lis 2013 Temat postu: rozpoczęłem remont |
|
|
Na zdjeciach stojak pod silnik
i fororelacja ze zdjęcia pokrywy zaworów i pierwsze wnioski:
Ktoś tu wcześniej grzebał:
- wyrobione imbusy śrub (ledwio odkreciłem pod udezenia młotkiem)
- brak jednej tulejki dystansowej (chyba powinna tam być ? czy mam racje ..)
- na dźwigni urwanych zaworów wydechowych widac, że ocierały o talerze spreżyn zaworów (sadze, że stąd ta awaria, bo zawory osiadły pewnie kwalifikowały sie już do wymiany a nie regulacji jak ja to zrobiłem bez pomiaru odstępu dźwigienek od sprężyn)
Teraz czas na zdjecie głowicy ale nie moge ustawić GMP bo tłok nie dochodzi do góry.
Niechce odkrecac koła rozrządu ale tego sie chyba nieda zrobić bo łańcuszek nie zejdzie (za mało luzu )mimo że wykreciłem napinacz.
Jak będę odkręcał koło rozrzadu to jak je zablokować do odkrecania aby nic wiecej nie uszkodzić.
Wału nie da sie zablokować w GMP srubką z przodu po wyjęciu podkładki, bo tłok zablokowały przed GMP urwane kawałki zaworów
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jadwtr
Gość
|
Wysłany: Śro 21:45, 13 Lis 2013 Temat postu: otwarta głowica LC4 400 ER r. 1995 |
|
|
Masakra dwa zawory wydechowe wbite w tłok tak że są dziury,
gniazdo zaworu jednego wydechowego w głowicy wgniecione reszta lekko poturbowana .
Ale cylinder nie uszkodzony - to jedynie budująca informacja .
Nie wiem co z korbowodem i wałem ale to dokładnie sprawdzę (wygląda z grubsza że jest dobrze) jak zdejmę cylinder to dopiero zobaczę czy nie pękł korbowód lub czy nie jest wybity.
Postaram się wmontować zdjęcia bo robię na bieżąco ale nie daje się ich wstawić do forum albo nie potrafie.
Postaram się umieścić do nich linki na forum.
Jak na razie :
Głowica do remontu (gniazda wydechowe) , nowe zawory i tłok.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:17, 14 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
mi kiedys w KLR pekl rozrzad i tlok pocalowal zawory , ale mialem tylko do wymiany 2 zawory reszta ocalala.
Glowice szukaj uzywke ...a to gasniecie to raczej wina zaplonu...wlasnie mialem to samo, az do momentu jak calkowicie stator padl...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rysiek24 dnia Czw 21:20, 14 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jadwtr
Gość
|
Wysłany: Pon 14:47, 18 Lis 2013 Temat postu: Pytanie do znawców |
|
|
Czy głowica z LC4 600 jest taka sama jak LC4 400 ?
Bo jest na allegro dostepna za 200 zł od 600 czy bedzie pasowała ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 10:15, 20 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
nie bedzie pasowac , miedzy 600 a 620 i 640 mozna zmieniac , ale 400 ma inna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jadwtr
Gość
|
Wysłany: Sob 15:12, 23 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
uszkodzona głowica ma wybity koło termostatu nr 6 więc już ktoś ją zmienił wcześniej z 400 na 600.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 0:01, 24 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
dziwne ..manual wyraznie rozdziela glowice miedzy 400 a 600 . Ale to koncu KTM - wiec wszystko jest mozliwe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
obsydian3
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stanclewo
|
Wysłany: Czw 10:12, 16 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
i co,zdiełes tę głowice?bo można.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 12:33, 03 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Silnik złożony wymieniłem tłok z pierscieniami , kupiłem głowice z zaworami i pokrywą . Po regeneracji głowicy i dotarciu zaworów złozylem. Zalałem olejem i płynami.
Odpalił za 1 szym kopem ale kopci na niebiesko a z wydechu wali jak cholera olejem i spalinami na niebiesko.
Jak mialem silnik na wierzchu to sprawdzałem zawór bypas pod silnikiem ale nie rozopłowiłem silnika by dostać się do zaworu skrzyni korbowej(kugelventil) i to był chyba błąd.
muszę znowu wyjmować silnik bo to nie możliwe by aż tak kopcił przez nieszzcelne pierścienie tam musi cos clokować odprowadzenie oleju z pod tłoka
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 9:16, 12 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Dalej to samo - wywala olej spod tłoka przez pierścienie do komory spalania zamiast przepychać go do skrzyni biegów, sprzęgła i znów zassać go do pompy oleju (i tak w kółko).
Wobec tego znów:
- Spuściłem olej ,
- sprężonym powietrzem przedmuchałem wszystkie przejścia olejowe (Podając duże ciśnienie w tym do skrzyni korbowej pod tłok - słychać jak przechodzi przez pierścienie nad tłok ale idzie też przez zawór pod korbą do skrzyni biegów bo słychać - więc sądzę, że (pokonuje zawór kugelventil),
- przedmuchałem i wyczyściłem zawór pod silnmikiem bypas (zawór bez rys, sprężyna zaworu 24,5 mm).
Po skręceniu wszystkigo :
- zalałem olej do silnika 1,5 L oraz 0.6 L do ramy przy baku.
- zapaliłem moto na 20 s. wyleciał olej z odpowietrznika.
- O DZIWO na bagnecie wskazuje brak oleju
- przy kopaniu starterem słychac jak przeciska się ciśnienie spod tłoka chyba przez pierścienie do komory spalania i zapieprza olejem świecę i niechce palić a za zaworami wydechowymi mokro od oleju .
Już niemam zdrowia - wykończy mnie ten motor .
Wypada znów wyjmować silnik z ramy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 11:06, 22 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Silnik znów wyjęty w stojaku na stole.
Bedę zdejmował znów głowice i cylinder - jakoś sprawdze czy to przez te pierscienie przechodzi olej z pod tłoka nad tłok do komory spalania.
Tłok który wcześniej założyłem - był używany ELKO 2074b a pierścienie które miał na sobie miały zbyt zaduże szczeliny w cylindrze (dużo ponad 0.60 mm uszzcelniające i 0.80 mm olejowy)
Nie powinienem był ich zakładać a kupić nowe). Te z rozwalonego starego tłoka ELKO 2074a 95 mm dwa mi pękły przy zdejmowaniu - stąd nie mogłem ich założyć by lepiej uszczelniały niż te co były na kupionm tłoku.
Jak to wina tych pierścieni to potrzebuję kupić nowe 580.30.631.000 580.30.732.000 580.30.632.000 (proszę o namiary gdzie to dostać a może ktoś ma takie 95 MM 400/600 LC4)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:32, 27 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
z gowna bata nie ukrecisz...nie montuje sie uzywanych tlokow
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 11:15, 23 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Pierscienie nowe załozone, Maszyna złożona odpaliła od 1-go kopa, Smiga super zrobiłem już 200 km . Dziekuje za pomoc i rady uzyskane przy remoncie silnika.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 10:03, 12 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Niestety po roku to samo. Syn nie przypilnował wymiany oleju na czas i znów kopci a na bagnecie pokazuje brak oleju (cały olej jest pod tłokiem i w ranie) z pod tłoka nie przepycha go do skrzyni biegów.
Spuściłem cały zasyfiały olej przedmuchałem wszystko sprężarką. sprawdziłem zaworek pod korbą (strzykawką wtłaczałem pod korbę benzyną - przez śrubę do blokowania korby a strzykawką odsysałem ją przez odkręconą rurkę przepychającą olej spod korby do skrzyni biegów) ciężko było to odessać ale powoli to zaczęło się udawać .
Zauważyłem że gdy tłok schodzi na dół to wytwarza za małe cisnienie by pokonać ten kugelwentil pod korbą i bez dodatkowego ciśnienia nie daje rady pokonać oporu sprężyny kugelventla. Wniosek pompa oleju chodziła na sucho i jest do wymiany wytwarza za małe ciśnienie . Zakupiłem nowa pompę oleju ok . 250 zł. i nowy zawór bypas ze sprężynka ten pod silnikiem koło spustu olleju. Założyłem wszystko nowe zalałem olej odpowietrzyłem w ramie i du*a dalej nie przepycha oleju spod korby do skrzyni i stąd niema pełnego obiegu.
Radźcie tylko nie każcie rozpoławiać silnika (może jakoś ominąć ten zawór (np. rurka łącząca korbę przez śrubę do blokady wału do skrzyni bezpośrednio) albo jakoś zablokowac by stale kugelventil był otwarty).
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|