Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

olej w magnecie KTM lc4 620 95
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Nie 10:26, 27 Paź 2013    Temat postu:

Łańcuszka nie musisz rozkuwać, wału blokować też nie. Wystarczy, że ściągniesz czapkę, odkręcisz koło zębate z wałka rozrządu i wyciągniesz pompę wody i wałek.

Jeżeli masz 2 urwane zawory to wg. mnie nie obejdzie się bez zmiany wszystkiego czyli tłoka, korby, łożysk na korbie i łańcuszka rozrządu, może cylinder uda się uratować. Ale to Twój motocykl i Ty zadecydujesz. Ściągnij wreszcie serwisówkę, to znajdziesz tam odpowiedź na większość trapiących cię pytań.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jadwtr
Gość






PostWysłany: Śro 10:59, 13 Lis 2013    Temat postu: rozpoczęłem remont

Na zdjeciach stojak pod silnik
i fororelacja ze zdjęcia pokrywy zaworów i pierwsze wnioski:
Ktoś tu wcześniej grzebał:
- wyrobione imbusy śrub (ledwio odkreciłem pod udezenia młotkiem)
- brak jednej tulejki dystansowej (chyba powinna tam być ? czy mam racje ..)
- na dźwigni urwanych zaworów wydechowych widac, że ocierały o talerze spreżyn zaworów (sadze, że stąd ta awaria, bo zawory osiadły pewnie kwalifikowały sie już do wymiany a nie regulacji jak ja to zrobiłem bez pomiaru odstępu dźwigienek od sprężyn)

Teraz czas na zdjecie głowicy ale nie moge ustawić GMP bo tłok nie dochodzi do góry.
Niechce odkrecac koła rozrządu ale tego sie chyba nieda zrobić bo łańcuszek nie zejdzie (za mało luzu )mimo że wykreciłem napinacz.
Jak będę odkręcał koło rozrzadu to jak je zablokować do odkrecania aby nic wiecej nie uszkodzić.
Wału nie da sie zablokować w GMP srubką z przodu po wyjęciu podkładki, bo tłok zablokowały przed GMP urwane kawałki zaworów
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jadwtr
Gość






PostWysłany: Śro 21:45, 13 Lis 2013    Temat postu: otwarta głowica LC4 400 ER r. 1995

Masakra dwa zawory wydechowe wbite w tłok tak że są dziury,
gniazdo zaworu jednego wydechowego w głowicy wgniecione reszta lekko poturbowana .
Ale cylinder nie uszkodzony - to jedynie budująca informacja .
Nie wiem co z korbowodem i wałem ale to dokładnie sprawdzę (wygląda z grubsza że jest dobrze) jak zdejmę cylinder to dopiero zobaczę czy nie pękł korbowód lub czy nie jest wybity.
Postaram się wmontować zdjęcia bo robię na bieżąco ale nie daje się ich wstawić do forum albo nie potrafie.
Postaram się umieścić do nich linki na forum.
Jak na razie :
Głowica do remontu (gniazda wydechowe) , nowe zawory i tłok.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:17, 14 Lis 2013    Temat postu:

mi kiedys w KLR pekl rozrzad i tlok pocalowal zawory , ale mialem tylko do wymiany 2 zawory Smile reszta ocalala.

Glowice szukaj uzywke ...a to gasniecie to raczej wina zaplonu...wlasnie mialem to samo, az do momentu jak calkowicie stator padl...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rysiek24 dnia Czw 21:20, 14 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jadwtr
Gość






PostWysłany: Pon 14:47, 18 Lis 2013    Temat postu: Pytanie do znawców

Czy głowica z LC4 600 jest taka sama jak LC4 400 ?
Bo jest na allegro dostepna za 200 zł od 600 czy bedzie pasowała ?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:15, 20 Lis 2013    Temat postu:

nie bedzie pasowac , miedzy 600 a 620 i 640 mozna zmieniac , ale 400 ma inna

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jadwtr
Gość






PostWysłany: Sob 15:12, 23 Lis 2013    Temat postu:

uszkodzona głowica ma wybity koło termostatu nr 6 więc już ktoś ją zmienił wcześniej z 400 na 600.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 0:01, 24 Lis 2013    Temat postu:

dziwne ..manual wyraznie rozdziela glowice miedzy 400 a 600 . Ale to koncu KTM - wiec wszystko jest mozliwe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
obsydian3




Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stanclewo

PostWysłany: Czw 10:12, 16 Sty 2014    Temat postu:

i co,zdiełes tę głowice?bo można.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 12:33, 03 Kwi 2014    Temat postu:

Silnik złożony wymieniłem tłok z pierscieniami , kupiłem głowice z zaworami i pokrywą . Po regeneracji głowicy i dotarciu zaworów złozylem. Zalałem olejem i płynami.
Odpalił za 1 szym kopem ale kopci na niebiesko a z wydechu wali jak cholera olejem i spalinami na niebiesko.
Jak mialem silnik na wierzchu to sprawdzałem zawór bypas pod silnikiem ale nie rozopłowiłem silnika by dostać się do zaworu skrzyni korbowej(kugelventil) i to był chyba błąd.
muszę znowu wyjmować silnik bo to nie możliwe by aż tak kopcił przez nieszzcelne pierścienie tam musi cos clokować odprowadzenie oleju z pod tłoka
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 9:16, 12 Kwi 2014    Temat postu:

Dalej to samo - wywala olej spod tłoka przez pierścienie do komory spalania zamiast przepychać go do skrzyni biegów, sprzęgła i znów zassać go do pompy oleju (i tak w kółko).
Wobec tego znów:
- Spuściłem olej ,
- sprężonym powietrzem przedmuchałem wszystkie przejścia olejowe (Podając duże ciśnienie w tym do skrzyni korbowej pod tłok - słychać jak przechodzi przez pierścienie nad tłok ale idzie też przez zawór pod korbą do skrzyni biegów bo słychać - więc sądzę, że (pokonuje zawór kugelventil),
- przedmuchałem i wyczyściłem zawór pod silnmikiem bypas (zawór bez rys, sprężyna zaworu 24,5 mm).
Po skręceniu wszystkigo :
- zalałem olej do silnika 1,5 L oraz 0.6 L do ramy przy baku.
- zapaliłem moto na 20 s. wyleciał olej z odpowietrznika.
- O DZIWO na bagnecie wskazuje brak oleju
- przy kopaniu starterem słychac jak przeciska się ciśnienie spod tłoka chyba przez pierścienie do komory spalania i zapieprza olejem świecę i niechce palić a za zaworami wydechowymi mokro od oleju .
Już niemam zdrowia - wykończy mnie ten motor .
Wypada znów wyjmować silnik z ramy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 11:06, 22 Kwi 2014    Temat postu:

Silnik znów wyjęty w stojaku na stole.
Bedę zdejmował znów głowice i cylinder - jakoś sprawdze czy to przez te pierscienie przechodzi olej z pod tłoka nad tłok do komory spalania.
Tłok który wcześniej założyłem - był używany ELKO 2074b a pierścienie które miał na sobie miały zbyt zaduże szczeliny w cylindrze (dużo ponad 0.60 mm uszzcelniające i 0.80 mm olejowy)
Nie powinienem był ich zakładać a kupić nowe). Te z rozwalonego starego tłoka ELKO 2074a 95 mm dwa mi pękły przy zdejmowaniu - stąd nie mogłem ich założyć by lepiej uszczelniały niż te co były na kupionm tłoku.
Jak to wina tych pierścieni to potrzebuję kupić nowe 580.30.631.000 580.30.732.000 580.30.632.000 (proszę o namiary gdzie to dostać a może ktoś ma takie 95 MM 400/600 LC4)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:32, 27 Kwi 2014    Temat postu:

z gowna bata nie ukrecisz...nie montuje sie uzywanych tlokow

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 11:15, 23 Cze 2014    Temat postu:

Pierscienie nowe załozone, Maszyna złożona odpaliła od 1-go kopa, Smiga super zrobiłem już 200 km . Dziekuje za pomoc i rady uzyskane przy remoncie silnika.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 10:03, 12 Lip 2015    Temat postu:

Niestety po roku to samo. Syn nie przypilnował wymiany oleju na czas i znów kopci a na bagnecie pokazuje brak oleju (cały olej jest pod tłokiem i w ranie) z pod tłoka nie przepycha go do skrzyni biegów.
Spuściłem cały zasyfiały olej przedmuchałem wszystko sprężarką. sprawdziłem zaworek pod korbą (strzykawką wtłaczałem pod korbę benzyną - przez śrubę do blokowania korby a strzykawką odsysałem ją przez odkręconą rurkę przepychającą olej spod korby do skrzyni biegów) ciężko było to odessać ale powoli to zaczęło się udawać .
Zauważyłem że gdy tłok schodzi na dół to wytwarza za małe cisnienie by pokonać ten kugelwentil pod korbą i bez dodatkowego ciśnienia nie daje rady pokonać oporu sprężyny kugelventla. Wniosek pompa oleju chodziła na sucho i jest do wymiany wytwarza za małe ciśnienie . Zakupiłem nowa pompę oleju ok . 250 zł. i nowy zawór bypas ze sprężynka ten pod silnikiem koło spustu olleju. Założyłem wszystko nowe zalałem olej odpowietrzyłem w ramie i du*a dalej nie przepycha oleju spod korby do skrzyni i stąd niema pełnego obiegu.
Radźcie tylko nie każcie rozpoławiać silnika (może jakoś ominąć ten zawór (np. rurka łącząca korbę przez śrubę do blokady wału do skrzyni bezpośrednio) albo jakoś zablokowac by stale kugelventil był otwarty).
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin