Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

opadanie wolnych obrotow wraz z nagrzewaniem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Śro 20:08, 30 Mar 2011    Temat postu: opadanie wolnych obrotow wraz z nagrzewaniem

Czy to normalne? Silnik pali od strzała gdy jest zimny i ciepły, gdy jest ciepły obroty są w normie, ale gdy dostanie w palnik obroty są coraz niższe i potrafi nagle zgasnąć, wtedy trzeba odczekać z 20 min zanim zapali na kopa, bo kopanie nic nie daje, na "popych" zjeżdzając z góry zapali po którymś obrocie walu.
Co może byc przyczyną, Silnik po remoncie z dwa tygodnie temu, sam robilem to wiem, gaźnik wyregulowany, wyczyszczony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karambol




Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Śro 20:10, 30 Mar 2011    Temat postu:

Jesli gaznik to dellrto to istnieje duze prawdopodobienstwo, ze wyrobilasie przepustnica w miejscu stykania ze sruba walnych obr. ile masz jeszcze zapasu tej sruby?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:16, 30 Mar 2011    Temat postu:

karambol ma racje, gazniczek zalewa swiece , jak zreszta na dellorto przystalo Very Happy , przeczysc dokladnie gaznik i ustaw na nieco wyzsze obroty jalowe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:35, 30 Mar 2011    Temat postu:

Odpala bez ssania ? Brzmi jak zbyt bogata mieszanka.

Sprawdź też luz na zaworach, bo ew. jeśli jest zbyt mały to zawory mogą Ci się podwieszać na gorącym silniku - objawy podobne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fxrider dnia Śro 22:36, 30 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Czw 7:18, 31 Mar 2011    Temat postu:

A więc tak:
Oczywiście dellorto.
Zapalam tak, że przekopuje na ssaniu potem je wyłączam i pali od strzała, na ssaniu faktycznie jest za bogato. Przepustnica nie jest wyrobiona, obroty da się jeszcze bardziej podnieść tylko wtedy po np 10 min jazdy będe mial je na poziomie 2500, a gdy będzie gorący i tak spadną do 1000.

Za bogata mieszanka? Z tego co wiem na wolnych obrotach decyduje tylko dysza wolnych obrotów (43) i śruba regulacji, którą mam na 1,5 obr bo tak wyszło najlepiej.
Reszta obrotów w normie, chociaz przy nagłym dodaniu gazu czasami zachłystnie się (tak jak SXy czy EXC na zimno), przy puszczaniu gazu czasem strzeli w tlumik. Iglica na drugi ząbek od góry, dysza 185, na 195 trochę za duzo brał, a róznicy nie ma.
Airbox otwarty, wydech przelot HXC. Luz zaworowy 0,15mm.

Gaźnik przeczyszczony najdokładniej jak tylko można Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 10:00, 31 Mar 2011    Temat postu:

bully napisał:

Za bogata mieszanka? Z tego co wiem na wolnych obrotach decyduje tylko dysza wolnych obrotów (43) i śruba regulacji, którą mam na 1,5 obr bo tak wyszło najlepiej.


I jeszcze poziom paliwa w gaźniku... i to znacząco.
Nie wiem o której konkretnie "śrubie regulacji" piszesz, bo są 2:
- składu mieszanki
- uniesienia przepustnicy
i obie mają znaczenie w tym przypadku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fxrider dnia Czw 10:03, 31 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Czw 11:24, 31 Mar 2011    Temat postu:

fxrider napisał:
bully napisał:

Za bogata mieszanka? Z tego co wiem na wolnych obrotach decyduje tylko dysza wolnych obrotów (43) i śruba regulacji, którą mam na 1,5 obr bo tak wyszło najlepiej.


I jeszcze poziom paliwa w gaźniku... i to znacząco.
Nie wiem o której konkretnie "śrubie regulacji" piszesz, bo są 2:
- składu mieszanki
- uniesienia przepustnicy
i obie mają znaczenie w tym przypadku.


Kupiłem motocykl i był za mały poziom paliwa nie wkręcal się na obroty, Ja ustawiłem tak jak instrukcja dellorto, czyli zgrzew na pływaku równolegle do gaźnika gdy jest zamknięty, to daje 18,5mm u mnie.

Piszę o śrubie regulacji mieszanki, regulacji obrotów mam tak żeby było na normalnym poziomie, niestety spadają na gorącym silniku, wczoraj pomagałem się tym niby ciepłym ssaniem, które faktycznie tylko unosi przepustnice.
Póki co nie stać mnie na inny gaźnik Confused Za dużo wlożyłem w remont silnika.

Dodam jeszcze że najpierw jeździłem na śrubie mieszanki na pół obrotu i było to samo, teraz mam 1,5 obr, i dalej to samo.

W którą stronę jest bardziej bogato a w którą ubogo kręcąc śrubą?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bully dnia Czw 11:26, 31 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 12:43, 31 Mar 2011    Temat postu:

Wykręcając wzbogacasz. To ma znaczenie praktycznie tylko przy obrotach jałowych. Często silnik bardzo słabo reaguje na tą regulację.

Obok 2 poprzednich przyczyn (za bogata mieszanka, spadek kompresji na ciepłym -> zawory) przyszła mi do głowy kolejna: czasem SEM (uzwojenie lub cewkomoduł) zaczyna wariować po rozgrzaniu - z tym, że tu nie mam w tym momencie jak to skutecznie zdiagnozować (pomijając przekładki oczywiście).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin