|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dzida
Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 10:45, 16 Maj 2018 Temat postu: Po regeneracji głowicy, silnik kopci na niebiesko |
|
|
Cześć,
Mam za sobą w skrócie regenerację głowicy, wymianę tłoka, wymianę filtrów itd. Silnik natomiast kopci na niebiesko na zimnym i to obficie, co sugeruje wyciek oleju po trzonkach. Czy gdzieś jeszcze może tkwić problem? Motor jeszcze na dotarciu. Jeśli tak to proszę o poradę, pozdrawiam.
KTM LC4 620 EGS 1997
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dzida dnia Śro 10:46, 16 Maj 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 13:04, 16 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
uszczelka pod głowica, uszczelniacze zaworowe albo pierscenie tłokowe ewentualnie pekniecie np głowicy - innych opcji bardzo nie widze, co mogło pasc ciezko powiedziec, błedów duzo mozna zrobic przy składaniuu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arkglo
Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 15:23, 16 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Jak już zidentyfikujesz problem, to daj znać. Ja po tulejowaniu, wymianie tłoka i remoncie głowicy mam podobnie - kopci przez chwilę na niebiesko, choć bywa i tak że nie dymi. CHGW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 18:16, 16 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
zazwyczaj jak kopci po odpaleniu problem lezy w uszczelniaczach zaworowych - i wiem ze "Głowica po serwisie" ale tez kiedys taką robiłem - i ktos przy przekładaniu zaworów pewnie wypchnał uszczelniacz - chyba ze go nie docisnał i podczas pracy wypadł z gniazda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arkglo
Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:58, 17 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
No właśnie ja w swoim miałem robioną głowicę, tj. frezowane gniazda i szlifowane zawory, wymieniane prowadnice i uszczelniacze. Po zmontowaniu kopcił. Pomyślałem, że to może kiepskiej jakości zamienniki, więc wymieniłem na oryginalne uszczelniacze KTM - nic nie pomogło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dzida
Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 13:43, 18 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Uszczelka jest nowa, tłok też. Wszystko wskazuje na jedno - uszczelniacze ale chciałbym się upewnić, zanim złożę na gwarancję. Zdam relacje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dzida
Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:52, 20 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Proszę Państwa sprawa wygląda następująco.
Motocykl faluje na obrotach jeśli odejmę mu gazu i strzela nienaturalnie mocno z wydechu. Na nic regulacja na dellorciaku, bo próbowałem już wszytkich sekwencji regulacyjnych ale kupiłem zestaw uszczelek, bo podejżewam lewe powietrze. Czy istnieją inne przyczyny wynikające z poza obrembu gaźnika? Niedociśnięta guma, niedokręcona pokrywa itd.
Następnie co mnie zaskoczyło to to, że gdy odpaliłem go po kilku dniach to nie zakopcił ani trochę. Przejechałem się, rozgrzałem silnik i poprzez te nieszczęsne obroty gaśnie mi na neutralnym jeśli zapomnę o otwarciu przepustnicy. Ponownie odpaliłem i już zakopcił na niebiesko.
Proszę o sugestie co warto jeszcze sprawdzić, na pewno gaźnik będę uszczelniał. Starałem opisać rzetelnie, żebyście mieli dobre wyobrażenie sytuacji. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arkglo
Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:56, 20 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Kiedyś miałem niedokręconą gumę pomiędzy gaźnikiem a głowicą i tez wolnych obrotów nie było.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dzida
Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:45, 20 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Ok. Przejrzę cały układ dolotowy i psiknę Plakiem w okolicach gdzie mógłby ssać lewe powietrze.
Wracając do niebieskiego kopcenia. Czy istnieje inna usterka niż uszczelniacze zaworowe? Kompresja jest taka, że bez podciągnięcia dźwigienek na deko, nie da się przełamać. W takim razie można wykluczyć pierścienie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 22:04, 20 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
nie mozna, głowna role ma pierscien olejowy - on nie tryzma cisienia tylko zbiera olej, pozatym nawet zuzyty silnik bedzie miał duza "kompresje" inna sprawa że masz pewnie autodekompresator - wiec i tak nigdy nie czujesz pełnego spreżenia.
moze byc cos pękniete np głowica opcji jeszcze kilka jest uszczelka pod głowica, cos źle poskładane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:20, 20 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
mi jak kopcil po odpaleniu , to glowica byla peknieta ...i tez kilkaset km po wymianie pierscieni , mialem juz spore luzy na nich , a moc mial normalna taka jak po wymianie , tylko oleju bral sporo.
Druga sprawa , wyregulowac stare dellorto jest praktycznie niemozliwe.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rysiek24 dnia Nie 22:20, 20 Maj 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arkglo
Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 6:11, 21 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Rysiek24 gdzie miałeś to pęknięcie głowicy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 22:08, 21 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | inna sprawa że masz pewnie autodekompresator - wiec i tak nigdy nie czujesz pełnego spreżenia |
No właśnie nie mam autodeko.
Rysiek24 napisał: | mi jak kopcil po odpaleniu , to glowica byla peknieta .. |
Kurczę i tutaj możecie mieć dużo racji. Tak jak opisałem wcześniej, silnik zakopci nawet na rozgrzanym silniku a na zimnym nie. Po niecałych ok. 150 km dolałem bardzo dużo oleju jak na taki krótki dystans. Żeby zdiagnozować pęknięcie konieczny będzie demontaż głowicy prawda?
henio12323 napisał: | jest uszczelka pod głowica, cos źle poskładane |
Jak można źle założyć uszczelkę, która jest ustalona poprzez kołki? Poza tym silnik kopciłby na siwo.
A tłok jest nowy i pierścienie wiadomo też. Co można by było tutaj skopać przy montażu?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 6:32, 22 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
chodzi np o dokręcenie - widziałem jak ktos przykłada głowice i pierwsza srube/ szpilke wali momentem gdzie aż sie podnosci po drugiej stronie z cylindra mozna nie zauwazyć uszkodzen na powierzchni głowicy/cylindra. nie dać tulejek ustalających, dac tani zamiennik do niczego sie nie nadający, czasem da sie cos załozyc odwrótnie ( ja kiedys tak sobie zrobiłem pod cylindrem ) jeszcze pare mozliwosci spieprzenia sprawy by sie znalazło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 6:34, 22 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Tylko ze mi oleju nie ubywalo , a troszke plynu z chłodnicy . Pekniecie miedzy zaworami bylo. Jesli masz gwarancje ,to nie dlub sam , tylko oddawaj do majstra na reklamacje roboty i niech szuka co spartolil.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|