|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kuchar
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Warszawa
|
Wysłany: Pon 15:14, 02 Maj 2011 Temat postu: Prąd ładowania, jaki? I gdzie miernik podłączać? |
|
|
W związku z objawem - przy odłączonym akumulatorze: światła mijania ledwo świecą, stopy tylko się żarzą, a kierunki niestety nie działają. Przy aku podłączonym wszystko gra, ale do chwili gdy całkiem się rozładuje.
Chciałbym sprawdzić prąd ładowania w moim LC4 350 z 1994 roku. Proszę powiedzcie w którym miejscu powinienem podłączyć miernik.
Wiem, że na pewno przy przewodach przy akumulatorze i gdzie jeszcze, ponieważ chciałbym sprawdzić, czy nie ma gdzieś straty. Jeżeli orientujecie się jakie powinny być wskazania miernika to też proszę o informacje.
Z góry dziękuje za zaangażowanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kuchar
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Warszawa
|
Wysłany: Śro 12:00, 04 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Już wiem! 14 - 15 na kondensatorze. Jak sprawdzić kondensator tez już wiem.
Problemem polegającym na braku ładowanie jest najprawdopodobniej uszkodzenie wewnętrzne stacyjki, które nastąpiło, po tym jak ją rozwierciłem po zgubieniu kluczyka! Otóż gdy ją przekręcam między dwiema pozycjami on, w pewnym miejscu jest ładowanie na poziomie 14, niestety drgania powodują, że jest tak tylko przez chwilę, potem stacyjka wraca do pozycji on i jest du*a, a ładowania już niestety brak. Wymienię stacyjkę i zobaczymy co dalej, będzie ... Najchętniej to bym tą stacyjkę w ogóle usuną. ale nie wiem jak te przewody zewrzeć, może ktoś z was wie? w kostce jest pięć przewodów 4 plusowe i jeden minusowy. ale które i jak to pojęcia nie mam. A ważne jet to że światła są mi potrzebne, ponieważ sprzętem latam po ulicach i między samochodami ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
batsopot
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 7:20, 05 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
moge ci tylko doradzic jak sprawdzisz ubytki pradu
miernik podłączasz pomiedzy aku - a mase +wartosc V powinna byc zerowa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kuchar
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Warszawa
|
Wysłany: Czw 10:09, 05 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
batsopot
dzięki za info, sprawdzę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
batsopot
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 6:21, 06 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
sprostowanie
Czerwony przewód podłączyć do VΩ
Czarny przewód do COM
Pokrętło ustawić na 20m w przedziale
Odłączyć klemę minusową (-) przy akumulatorze
„Bolec” czerwonego przewodu z miernika „styknąć” do klemy z odłączonego przewodu akumulatora
„Bolec” czarnego przewodu „styknąć” do trzpienia minusowego (-)akumulatora , czyli tego do którego normalnie jest podłączony zdjęty przewód.Przy autach jeżdżących mało upływ prądu na poziomie 0,04-0,06 A może powodować wyładowanie baterii...Samochód uruchomniony ,
Pokrętło w mierniku ustawione na prąd stały 20V (DCV)
"Bolec" czerwonego przewodu "styknąć" do dodatniego (+) bieguna-klemy akumulatora
"Bolec" czarnego przewodu "styknąć" do masy samochodu , np. bloku silnika , lub także do ujemnego (-) bieguna-klemy akumulatora.
Odczytać wynik - prawidłowy to w okolicach 13,5 do 14,5 V przy 3000 obr/min
Następnie należy włączyć wszystkie odbiorniki prądu i ponownie sprawdzic ładowanie przy 3000 obr/min
Nie powinno ono spaść poniżej 0,4 V ponizej poprzedniego stanu.
Jeżeli samochodu nie można uruchomić z powodu zbyt małej prędkości obrotowej silnika , to trzeba sprawdzic napięcie akumulatora podczas włączania rozrusznika.
W tym celu należy podłączyć przewody j.w. i przy pomocy drugiej osoby która uruchamia samochód , odczytać wartość napięcia.
Jeżeli napięcie jest ponizej 10V przy 20 *C , to naładować akumulator i przeprowadzić próbę ponownie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez batsopot dnia Pią 6:27, 06 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kuchar
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Warszawa
|
Wysłany: Pią 16:18, 06 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Jest wiec tak:
dzisiaj wymieniłem stacyjkę i problem ustąpił!
Wszystkie światła działają, ładowanie w normie, jest bomba!
Dziękuję wszystkim, czyli batsopot, za zainteresowanie tematem!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kabat
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: Śro 10:27, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Ja kompletnie sie nie znam na ttym elektrycznych sprawach. Al ema akumluatorek pod siedzeniem 1.3Ah. Podtzymuej swiecenie kierunkow i swiateł wogole na wolnych obrotach. Bo wtedy ladowanie jest tylko 8,5 chyab jak tylko lekko dodam gazy odrazy idze do 13,5. To i tak malo, ale nie krecilem silnika wyzej, moze potem ladowanie jeszce wzrasta. Jestem ciekawey ile akumluatorek wytrzyma , bo stary od wibracjiji stracil z pol cm od spodu hehe, teraz podlozylem pod niego twarda gabke. Jetsem tez ciekaey czy ni ebedzie sie szybko rozladowywal , czy ladowanie jest wystarczajace
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kuchar
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Warszawa
|
Wysłany: Śro 21:49, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Stary temat, coś się całkiem zrąbało! Wymieniłem stacyjkę, było oki, ale teraz problem pojawił się znowu. Zero ładowania. Nie ma świateł, stopów, kierunków, pozycyjnych. ale prąd idzie, jednak blokuje się na stacyjce i nie wraca do aku, czy jakoś tak. Muka jak FUCK! W poniedziałek oddaję do magików z modlińskiej, a teraz będę latał Husabergiem, czyli prawie KTMem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jędrek
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 23:33, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
A gdzie masz tych Magików na Modlińskiej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kuchar
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:37, 19 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Firma nazywa się Cyclo ... coś tam. I chłopaki stamtąd ogarniają takie hece, że głowa boli. Już kilku mechaników z rożnych warsztatów motocyklowych polecało mi ten warsztat jako 100 procent pewne miejsce gdzie problemy elektryczne zostaną rozwiązane. Już w jednym temacie mi pomogli więc chętnie powierzę im kolejny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|