Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sprzegło hydrauliczne
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karambol




Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Wto 20:18, 18 Sty 2011    Temat postu:

fxrider napisał:
Fajnie - drogo wyszło ?
Co do HF - mogę Ci podesłać kilka fotek takich "bzdur". Niestety jak się powiększa zawory to odbywa się to kosztem wytrzymałości głowicy. XLki mają ten sam problem.
A co do zabobonów - miałem huskę z dellorto, w ktmach 2x na żywo widziałem jak ten zabobon wystrzelił z króćca ssącego i po prostu przetestowałem, że to jest chimeryczny gaźnik. Nie mówię, że zły (bo ma swoje zalety), ale ciężko go wyregulować i ma swoje humory.


Tez widzialme rozne awarie przewaznie spowodowane nieodpowietrzaniem ukladu olejowego, padaly glowice, lozyska na walku itp. Jesli HF byl by taki zly nie przetali by produkowac normalnej wersji a zaprzestali HF.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:21, 18 Sty 2011    Temat postu:

Akurat (nie)odpowietrzenie układu olejowego w LC4 nie ma wpływu na smarowanie głowicy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karambol




Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Śro 14:45, 19 Sty 2011    Temat postu:

fxrider napisał:
Akurat (nie)odpowietrzenie układu olejowego w LC4 nie ma wpływu na smarowanie głowicy.


Jasne...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:36, 19 Sty 2011    Temat postu:

Podobno rozbierałeś ten silnik, więc mogłeś popatrzeć jak jest smarowana głowica, więc nie wiem skąd ta ironia... czy może coś przeoczyłem ?

P.S. W manualu też jest to pokazane - nadal nie wiem co zapowietrzony obieg w ramie może tu zaszkodzić.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fxrider dnia Śro 16:41, 19 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karambol




Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Śro 22:06, 19 Sty 2011    Temat postu:

fxrider napisał:
Podobno rozbierałeś ten silnik, więc mogłeś popatrzeć jak jest smarowana głowica, więc nie wiem skąd ta ironia... czy może coś przeoczyłem ?

P.S. W manualu też jest to pokazane - nadal nie wiem co zapowietrzony obieg w ramie może tu zaszkodzić.


Ty to znasz z teorii, ze schematów servisowki a ja to przerabilem 5 lat temu empirycznie, kiedy jeszce nie widzialem nic o tym silniku oddawalem go do moto-sport w zielonej gorze gdzie niejaki darek kłopot (http://klopot.s2.logout.pl/index.php), podobno spec, zmienial mi olej nie odpowietrzjac ramy. najpierw zatarłem silnik, po szlifie i wymianie pierscieni zatarlo sie lozysko na walku rozrzadu i lancuszek wyciol mi dziure na wylot w pokrywie zaworow...takze dla mnie jest jasne co robi nie odpowietrzanie ramy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 23:00, 19 Sty 2011    Temat postu:

Też rozbierałem silnik LC4ki i nie widzę żadnej konstrukcyjnej przyczyny dla której zapowietrzenie układu olejowego miałoby wpływać na smarowanie głowicy - nawet gdyby pompy oleju nie działały a poziom oleju w silniku byłby w normie to głowica i tak miała by smarowanie, bo nie jest smarowana ciśnieniowo tylko rozbryzgowo przez łańcuch rozrządu - co zresztą jest pokazane w serwisówce. Tak więc obstaję przy swoim - i piszę tylko o głowicy, bo korbowód szybko może paść jak się to zaniedba.
Twój przykład w tym przypadku wiele nie wnosi, bo jak piszesz z braku smarowania padł tłok, za to głowica już po remoncie (zakładam, że już odpowietrzyłeś).
U Ciebie jako przyczynę drugiej awarii podejrzewam zasyfione (przy zatarciu lub remoncie ) lub zwyczajnie zużyte i niewymienione łożysko (po zatarciu silnika mogło dostać sporo syfu).
Mam nadzieję, tylko, że łożysko nie było "kryte" bo to z punktu by wyjaśniło przyczyny awarii - a trafiają się i takie przypadki Wink

Mam akurat w piwnicy silnik który padł powodu wycieku oleju - i wtedy właśnie pierwsza padła głowica (zatarta dźwigienka wydechowa), tłok znacząco dostał, a korbowód zniósł to zupełnie dobrze.

Tak więc nie twórzmy mitów - a układ swoją drogą odpowietrzać trzeba Smile

pzdr, Adam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz_vip




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 314
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 23:36, 19 Sty 2011    Temat postu:

Moim zdaniem też odpowietrzanie na bank nie ma wpływu na głowicę. Tak jak Adam pisze właśnie głowica jest smarowana przez łańcuch rozrządu, który ciągnie olej z dołu silnika.

Ja zatarłem korbę przez brak sprężynki na BY-PASSIE. Dokładnie po 400km od kupienia moto zatarła się korba. Dokładnie po dupie dostał wał (zatarta korba, magneto aż niebieskie było na wale), łożyska na wale, sworzeń tłoka też niebieski od przepalenia. Tłok i głowica były w jak najlepszym porządku. Właśnie korba smarowana jest ciśnieniowo przez zawór BY-PASS, który wtryskuje olej na denko tłoka i korbę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lukasz_vip dnia Śro 23:39, 19 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 0:15, 20 Sty 2011    Temat postu:

A olej idący z ramy poprzez filtr jest wtłaczany do wnętrza wały korbowego i przez kanaliki smaruje stopę korbowodu.
Dlatego jak się nie odpowietrzy to pompie ciężej jest wytworzyć odpowiednie ciśnienie w bądź co bądź sporym obiegu jakim jest rama i olej wtedy jest słabo tłoczony do wału. Niemniej brak odpowietrzenia nie jest równoznaczny z natychmiastowym zatarciem - jakieś smarowanie mimo wszystko jest.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz_vip




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 314
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 2:04, 20 Sty 2011    Temat postu:

Tak patrząc to po pewnym czasie układ powinien się sam odpowietrzyć. W końcu to jest układ otwarty. Jedynie zanim cały układ się sam odpowietrzy może minąć sporo czasu i jeżeli ktoś przypiłuje moto na wyższych obrotach to mogło by się coś przytrzeć, ale właśnie w układzie korbowo-tłokowym, bo właśnie tutaj wymagane jest ciśnienie do smarowania korby.

Nawet w serwisówce pisze, żeby podczas odpowietrzania zostawić moto na wolnych obrotach. Nie wolno dodawać gazu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lukasz_vip dnia Czw 2:04, 20 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariantofana




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:08, 21 Sty 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
pompka sprzęgła 220


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz_vip




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 314
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:26, 22 Sty 2011    Temat postu:

Tylko ten rocznik wydaje mi się, że nie miał sprzęgła hydraulicznego. Dopiero chyba szare silniki z HF od 2003 miały takie sprzęgło?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:38, 22 Sty 2011    Temat postu:

Dzwoniłem do gościa w sprawie innych części i rąbnął się w opisie - chodziło o pompkę ham. W tym moto sprzęgło jest na linkę.
Generalnie moto składak - silnik ok. 2000, rama 2003+, papiery z '94 Wink
Przynajmniej wreszcie udało mi się czujnik przedniego hamulca upolować Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 0:16, 23 Sty 2011    Temat postu:

Właśnie skończyłem montaż pompki od hydraulicznego sprzęgła w LC4. Trochę się zeszło, bo musiałem układ dobrze przepłukać, bo jakiś ##### wcześniej zalał pompkę płynem hamulcowym - no ale udało się. Odpowietrza się toto całkiem łatwo.
Klamka jest bardzo twarda - spodziewałem się miększej. Chyba jednak do LC4 lepsza może być pompka z tłoczkiem 9.5 zamiast 10.5 (ponoć to jest seria, ale różnie źródła podają). Na pewno potrzeba mniejszego skoku dźwigni (względem linki) do pełnego wysprzęglenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karambol




Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Nie 14:25, 23 Sty 2011    Temat postu:

fxrider napisał:
Właśnie skończyłem montaż pompki od hydraulicznego sprzęgła w LC4. Trochę się zeszło, bo musiałem układ dobrze przepłukać, bo jakiś ##### wcześniej zalał pompkę płynem hamulcowym - no ale udało się. Odpowietrza się toto całkiem łatwo.
Klamka jest bardzo twarda - spodziewałem się miększej. Chyba jednak do LC4 lepsza może być pompka z tłoczkiem 9.5 zamiast 10.5 (ponoć to jest seria, ale różnie źródła podają). Na pewno potrzeba mniejszego skoku dźwigni (względem linki) do pełnego wysprzęglenia.


Ja w tygodniu powinienem dostać pompkę do mojego, napisze jak sie sprawuje jak złoże motocykl.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:50, 24 Sty 2011    Temat postu:

Ja na razie nie będę miał okazji odpalić.
Przy okazji wyszedł jeszcze jeden szczegół - przy pompce sprzęgła magury potrzebna jest minimalnie dłuższa linka od dekompresatora. Stara z modelu "linkowego" starcza bardzo na styk i trzeba pokombinować z jej prowadzeniem. Katalogowo numery ma inne - z tego co podpatrzyłem LC4 przed '98 miały jeszcze inny rodzaj linki, ale nie w katalogu nie ma podanej długości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin