|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karambol
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: Śro 21:09, 02 Lut 2011 Temat postu: Sprzegło Hydrauliczne |
|
|
Czy twardość klamki zależny od obwodu przewodu? Pytanie chyba retoryczne ale pytam. Pompka sprzęgła, która zaadoptowałem od ściga suzuki działa ale trzeba włożyć troche siły, zeby wycisnąć klamke, przewód dorabiałem, oryginał był za krótki, przewód jest cieńszy. Sprzęgło zalane olejem do sprzęgieł nie DOT'em
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 21:25, 02 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
hmm nie średnica nie ma znaczenia. prędzej twardosc wynika z "wydajnosci" pompki. byc moze z moto z którego adoptowałes pompe sprzęgło ma słabsze spręzynki na sprzęgle przez co nie potrzeba "mocnej" pompki. druga sprawa chyba ze sciga wziałes pompke a tam idą długie klamki i moze to tez ma znaczenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fxrider
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 13:53, 03 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Hej,
u mnie klamka też jakoś strasznie lekko nie chodzi.
Sprawdź czy nie masz może podanej średnicy tłoczka (n.p. 1/2"), bo objaw może wskazywać, że jest za duża (oryginalna pompa 9.5 lub 10.5) - może tłoczek wysprzęglika, który oryginalnie pracował z tą pompą miał większą średnice niż w LC4 i w tej sytuacji masz niekorzystną "dźwignię" (przełożenie)
Oryginalny przewód ma raczej małą średnicę i raczej wątpię, aby to był problem.
Ew. możesz rozpiąć na dole przewód i sprawdzić, czy wtedy pompa też stawia opór (przez zbyt mały przepływ).
pzdr, Adam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karambol
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: Czw 15:14, 03 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Klamka jest identyczna jak w kacie, ta sama długość, pompka pochodzi od suzuki 900, 136koni, 100Nm wiec pompka musi byc chyba dosc wydajna bo sprzęgło w takim motocyklu tez musi byc mocne. A w ogole to czy te tłoczki sie wymienia ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fxrider
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 15:59, 03 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Klamka nie ma nic do rzeczy (tzn. ma, ale to już rzecz wtórna).
Pompka owszem może być wydajna i to właśnie w tym przypadku może być problem - za duża średnica tłoczka (łopatologicznie: ten sam ruch klamki co na oryginalnej pompie powoduje przetłoczenie większej ilości płynu = bardziej wyciska sprzęgło = większa praca, przy tym samym ruchu klamki = twardsza klamka). Efektem ubocznym jest to, że potrzeba mniejszego skoku klamki aby do wysprzęglenia (czyli pośrednio gorsza dozowalność).
Tłoczków raczej się nie wymienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciek222
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 16:32, 29 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Witam, właśnie składam sprzęgło i mam mały dylemat do czego ma służyć oging O-RING 116,00X3,00 HNBR 70 i z czym ma być spasowany.
Wygląda na to, że jest wewnętrznym wypełnieniem luzu między pierwszą tarcza sprzęgła a wewnętrznym wielowpustowym korpusem kosza sprzęgła.
Dajcie znać do czego ten oring dopasować i jakie jest jego przeznaczenie?
Mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi mimo zagmatwanej próby mojego opisu!
Pozdrawiam
Maciek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fxrider
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 17:29, 29 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
W LC4 seryjnie pierwsza tarczka od wewnątrz jest cieńsza, a ten oring zakładasz do środka wewnętrznego kosza sprzęgła (jako pierwszy, przed tarczami/przekładkami). Podejrzewam, że służy do kasowania luzów na tarczkach, ew. może pomaga rozkleić tarcze i przekładki (domniemanie). U siebie eksperymentalnie wyrzuciłem ten oring i mam wrażenie, że trochę poprawiło to pracę sprzęgła, ale to może być jednostkowy przypadek, a nie reguła.
Jeśli zakładasz aftermarketowe tarcze, gdzie wszystkie mają taką samą grubość nie powinieneś zakładać tego oringu.
W serwisówce powinno być rozrysowane jak to idzie. Są jeszcze 2 niuanse przy składaniu sprzęgła: przekładki nie są identyczne z obu stron i instrukcje precyzuje jak powinny być założone (którą stroną na zewnątrz), sam już nie pamiętam,. Druga rzecz to to, że docisk sprzęgła i wewnętrzny kosz powinny być ze sobą zgrane na znakach - wszystko jest w serwisówce.
pzdr, Adam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciek222
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 18:04, 29 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Dzieki , właśnie to znalazłem, jedna ze wszystkich tarczek, ta która ma być pierwsza ma zwiększoną średnicę wewnętrzną i w ten luz właśnie idealnie pasuje ten oring.
Pozostałe tarczki maja identyczne wymiary.
Wczoraj odebrałem blok z nowym układem korbowym, stary korbowód na górnej czyści gładzi stopy korbowodu był wybity prawie na milimetr, stąd te stuki , które zmusiły mnie do tego remontu.
Mam nadzieję,że wszystko złożę jak należy no i odpowietrzę układ olejowy, tego właśnie nie zrobił ostatni mechanior , któremu zleciłem przegląd silnika.
Jeszce raz dziękuję i pozdrawiam
Maciek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karambol
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: Czw 19:46, 29 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
A ma ktos moze na zbyciu pompkę sprzęgła do 625?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fxrider
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:07, 29 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Mogę mieć, kwestia proponowanej ceny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karambol
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: Sob 8:51, 01 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
No ja wiem tylko ta "kwestia" jest na ta chwile nie do przejścia dla mnie. Ostatnio kolega kopił za 300zl na allegro. Ja przegapiłem ta aukcje cholera!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|