Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stator KTM LC4 88-97 -rozwiązanie problemu
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodylktm




Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 10:51, 19 Lip 2013    Temat postu:

kupujesz zamrażacz w aerozolu (sprężone powietrze w puszcze) jak nagrzejesz CDI przestanie pracować schładzasz i obserwujesz reakcję podobnie możesz ze statorem zrobić - a podgrzewać też można opalarką delikatnie -- i obserwujesz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 10:57, 19 Lip 2013    Temat postu:

mam gasnice CO2 , dzieki za pomysl Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:48, 19 Lip 2013    Temat postu:

na 90% poszed lstator..opory ktore sa w manualu sa zupelnie inne niz wynikaja z pomairu , tam gdzie mialo byc 164 ohm ,mam 25 , tam gdzie 1.7 k ohma , po nagrzaniu mam 100 kilo ohm , a po wystygnieciu 1.8 k ohma i w jedna strone dziala , a po przelozeniu koncowek miernika nic nie pokazuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodylktm




Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 16:20, 19 Lip 2013    Temat postu:

wiarygodny pomiar jest wg. pierwszego postu w tym temacie --przeczytaj! pomiary omomierzem zależy jaki miernik ... !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:12, 19 Lip 2013    Temat postu:

mialem do 11V czy zimny czy cieply , na zimnym przy 11V palil od strzala , na cieplym juz nie.

da sie cos zrobic za pomoca tego patentu z przetwornica ? musial bym wetdy jakos akumulator upchnac , zapewne do airboxa bym go wrzucil , mam pod siodlem oryginalne wypowadzone kabelki z bezpiecznikiem, chyba na jakis aku z plaskimi wtyczkami.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rysiek24 dnia Pią 18:14, 19 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodylktm




Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 18:54, 19 Lip 2013    Temat postu:

Odpali nawet jeśli na starcie podepniesz bateryjkę 6f22 mała kostka 9V już pociągnie przetwornice na starcie dalej jak zapali to już ładowanie podaje napięcie --- pobór prądu 0.06 A na silniku nie pracującym pobór wzrasta wraz ze wzrostem obrotów .... generalnie byle jaki akumulatorek na starcie wystarczy (po wyżej 8 V ) -- sprawność przetwornicy bliska 95% --- to nie jest zrobione przez amatora -- druk SMD

jeśli zainteresowany to mogę wysłać do testowania -- będzie dobrze zostawisz -- okaże się ,że usterka jest gdzieś indziej odeślesz --- to ma wskażnik na 3 LED pokazuje zasilanie impulsy synchro - pokazuje stan napięcia 300v ....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodylktm dnia Pią 18:55, 19 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 5:53, 26 Paź 2013    Temat postu:

a co moze byc ze 3 kopy iskra jest , czwarty kop iskry nie ma..i tak w kolo..moto niby pali , ale wali salwami w wydech a i z paleniem roznie bywa , do tego przy szybkim odkreceniu gazu na wolnych obrotach od 0 do max, dlawi sie i gasnie , jak zrobie to nieco wolniej to wkreci sie normalnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jadwtr
Gość






PostWysłany: Nie 9:23, 27 Paź 2013    Temat postu:

Wygląda wg. mnie na problem z kondensatorem (to on odpowiada za stabilizacje napięcia przy rożnym obciążeniu) jak nagle dodasz gazu to może spada napięcie ?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:23, 25 Lis 2013    Temat postu:

okazalo sie ze stator firmy electrex world padl po 500 km ...zwarcie do masy ...odeslalem na gwarancji bo kupowalem nowy , za 2 - 3 dni powinno sie juz cos wyajsnic bo mijaja 2 tygodnie od wysylki. W firme digitech - naprawa zaplonow i elektroniki moocyklowej , twierdzą ze te statory electerx world to straszny badziew...i oni nawet go nie przewijają bo za duzo roboty , przewinac mozna z powodzeniem natomiast SEM-a oryginalnego i sa duze szanse ze bedzie dzialac bezawaryjnie ( koles przewijal tam SEMa z lc4 400 i byl zadowolony).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lewar131




Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 11:20, 17 Lut 2014    Temat postu:

Hej!
Pacjent to LC4 640 SixDays z 2000r.
Trafiłem na to forum szukając informacji o zapłonie w LC4, który to padł mi właśnie w sobotę. Wczoraj po licznych pomiarach wyszło mi że walnięty mam moduł, ale po przeczytaniu powyższych postów, znów mam wątpliwości.
Otóż po krótce: impulsator ok, cewka ok, napięcie na pomarańczowym kabelku do modułu pojawia się książkowo po załączeniu stacyjki. Ale jak mierzę oporność statora pomiędzy poszczególnymi kablami, to za każdym razem dostaję równe 0,07 ohm i napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem (nie próbowałem z kopki) to ok 6-7V prądu zmiennego. Czy to jest prawidłowe? Czy może źle obstawiałem że to moduł, a to p prostu stator nie ma siły naładować kondensatora?
Moduł to Kokusan CB7477.
Po drugie nie wiem czemu mam moduł z 2 dodatkowymi kablami (ponoć że przełączany na 80 oktanów) i w dodatku te kable miałem od zawsze rozłączone (jeździłem na opóźnionym zapłonie?).

Pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:54, 17 Lut 2014    Temat postu:

szukaj w manualu info jak sprawdzic , w twoim wypadku szybciej padnie modul niz stator .Ale nawet jak padnie stator to kupisz uzywke za grosze , z SEMami jest duzo ciezej . A jak nadal nie mozesz dojsc , to wyslij calosc do digitechu , oni bezplatnie sprawdza co jest walniete.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rysiek24 dnia Pon 20:55, 17 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Pon 23:46, 17 Lut 2014    Temat postu:

Witam dwa tygodnie przed świętami padł mi stator w ktm 520sx sprawdziłem rezystancje cewek statora według manuala i wszystko było ok a moto jak nie działało tak nie działało.Iskra była co prawda ale bardzo mizerna tak więc na moje jak dostała kompresji to zdychała zamiast zapalić mieszankę.Kolega podał mi że na przewodach wychodzących ze statora do modułu zapłonu ECU powinno być dwadzieścia parę wolt było osiem Sad .Gdzieś na forum wykopałem że należy wziąć żarówkę dwanaście wolt cztery wat (taką od osobowego samochodu z pozycyjnego światła bez oprawki są one całe szklane tylko wystają same druciki) następnie odłączyć przewody od modułu ECU z cewki statora i podłączyć żarówkę kopiąc żarówka powinna rozbłyskiwać w mirę jasnym światłem.W moim kajtku podłączyłem taki ala tester na uszkodzonym statorze światło było mizerne,po wymianie statora na dobry i zrobieniu testu światło zrobiło się znacząco lepsze,podłączyłem kostkę sprawdziłem iskrę znacznie lepiej wyglądała jak na uszkodzonym,fajka na świecę dwa kopy i hula do dziś Very Happy manual nie pomógł w tym przypadku Sad tak to wyglądało u mnie może coś Ci się przyda,pomoże w rozwiązaniu Twojego problemu Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lewar131




Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 9:38, 18 Lut 2014    Temat postu:

Zgodnie z tym co mówi serwisówka, zapłon CB7477 w LC4 jest zasilany z akumulatora. Ma co prawda podłączenie pod jeden z obwodów prądnicy, ale nie wiem czemu. Nie ma diody na statorze, więc to raczej nie zasilanie.
Tak więc to że na kabelku od modułu do cewki mam kompletną ciszę jak kręcę silnikiem, to chyba na 100% wina modułu?

EDIT: znalazłem:
"the system is designed to provide a pulse of juice at the correct point in engine rotation so you can kickstart the bike without a battery."

Znaczy się jest to dodatkowe zasilanie w przypadku kiedy nie ma już aku a można jeszcze kopać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lewar131 dnia Wto 10:59, 18 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorz1955




Dołączył: 09 Lis 2019
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stargard

PostWysłany: Nie 22:39, 10 Lis 2019    Temat postu:

Pomiary napięć na uzwojeniach należy wykonać miernikiem analogowym a gdy go nie mamy to należy równolegle do miernika cyfrowego podłączyć opornik o wartości ok. 10 kΩ, gdyż miernik cyfrowy ma bardzo dużą oporność wewnętrzną i mimo przerwy w uzwojeniu (która jest zanieczyszczona) pokaże napięcie. Potem ktoś pisze że uzwojenie między przewodami czarnym i czerwonym ma oporność powyżej 10kΩ lub przerwę a napięcie mierzone miernikiem cyfrowym jest prawidłowe ok. 30-40 V. Według niego Ok, co jest bzdurą. Dalej nie rozumie dlaczego nie ma iskry lub pojawia mu się czasami bardzo słaba. Panowie i Panie prąd nie popłynie mimo że będzie napięcie jak będzie przerwa w uzwojeniu lub będzie za mały jak oporność uzwojenia będzie za duża , nie ma cudów aby była poprawna iskra.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorz1955




Dołączył: 09 Lis 2019
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stargard

PostWysłany: Nie 23:15, 10 Lis 2019    Temat postu:

Sprawdzenie cewkomodulu TM 14

Aby sprawdzić moduł TM 14 -04 odłączyłem od niego tylko przewód czerwony i różowy.
Wykorzystałem transformator sieciowy z napięciem na wyjściu ok.65 V ( musi to być napięcie zmienne nie stałe, o prądzie min 0,5A). Podłączyłem jego wyjście poprzez opornik wpięty szeregowo o oporności 270 Ω i mocy ok. 1W, do przewodu czarnego(masa ) i do przewodu czerwonego modułu TM 14.
Po włączeniu transformatora do zasilania można dokonać sprawdzenia iskry na świecy a następnie próby uruchomienia silnika. U mnie była piękna iskra a po wkręceniu świecy silnik odpalił bez problemu. Silnik pięknie pracował na wolnych obrotach i lepiej nie gazować. Aby zgasić silnik wystarczy wyłączyć transformator.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grzegorz1955 dnia Nie 23:23, 10 Lis 2019, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin