Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stator KTM LC4 88-97 -rozwiązanie problemu
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodylktm




Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 23:46, 12 Lip 2012    Temat postu: Stator KTM LC4 88-97 -rozwiązanie problemu

Zapłon motocykla KTM LC4 88-97 to analogowa konstrukcja szwedzkj firmy Amal typ TM 14-05 wyprzedzacz 2 stopniowy czyli posiada 2 poziomy wyprzedzenia na 5 stopniach i przy obrotach 1850 RPM gwałtownie przełącza na 36 stopni . Efekt .. nie zbyt zdrowy dla wału korbowego .... w czasie kiedy go opracowano przed 1986 rokiem możliwości elektroniki były ograniczone
CDI TM 14-05 jest względnie trwałym elementem natomiast uszkodzeniu często ulega stator - a konkretnie uzwojenie wysokiego napięcia zasilające tyrystor - czerwony przewód -- najlepsza metoda na przetestowanie to podłączenie miernika między czarny i czerwony przewód -Miernik na zakresie napięcia zmiennego przy kopaniu powinien wykazać napięcie po wyżej 40 Volt (zależy od rodzaju miernika...tolerancja 30% )-- pomiaru dokonujemy przy wypiętym CDI .
=Koszt nowego statora nierealnie wysoki !!
=Produkowane zastępcze około 800 złotych wiadomo na elementy elektryczne nie ma gwarancji -- jeśli nie montuje serwis ! A nawet jeśli serwis zamontuje realna gwarancja jest bliska zero
=Jest alternatywa -można założyć wytwornicę wysokiego napięcia zasilaną z napięcia 12 Volt - - jest to sprawdzone działające rozwiązanie - efekt jest taki ,że motocykl łatwiej odpala jak oryginalny-powód prosty napięcie 300V na CDI pojawia się po przekręceniu stacyjki nie wymaga mocnego rozpędzania wału-- wystarczy mniejsza prędkość rozruchowa wału aby magnes przesunął się obok uzwojeń impulsatora podał impuls wyzwalający na CDI .
Montaż jest banalnie prosty podpinamy się pod kondensator przy regulatorze napięcia -. Cała przetwornica ma wielkość paczki papierosów jest wodo odporna i wstrząso odporna zespolona z CDI z możliwością przełączania map zapłonu ! --zalana masa plastyczną w obudowie aluminiowej--
Następna kwestia to awaryjność CDI TM 14-05 mimo ,że ten element jest względnie trwały bywa ,że uszkodzeniu ulega dioda prostująca i jest to przyczyną uszkodzenia statora więc zakładając nowy stator ( nowy lub uzywany sprawny nie przewijany !!!-- )nieświadomie ponownie można go uszkodzić - ponieważ motocykl owszem zapali (sam stator ma wewnątrz diodę wstępnie prostująca ) CDI będzie pobierało zbyt wiele prądu co może doprowadzić do uszkodzenia nowo zakupionego statora
Należy pamiętać ,że zapłony te mają już ponad 20 lat i ciągle pracują -więc konstrukcja okazała się trwała jednak czas płynie i wibracje utlenianie się elementów jest destrukcyjne

Ostatni aspekt finansowy jeśli wstawiamy przetwornicę razem z nowym CDI obok uszkodzonego statora .. pozostaje nam oryginalny TM-14-05 ,który jest już zbędny ponieważ CDI mamy nowe wbudowane razem z przetwornicą -- na aukcjach internetowych ceny TM 14-05 około 350 zł czyli odsprzedając go na aukcji cały remont nam się zwraca ...

Jeśli temat spodobał się to zrobiliśmy też wytwornicę do pozostałych KTM z zapłonami SEM AMAL tam gdzie stator jest zalany plastikiem czyli roczniki koniec 80 lat do końca 90 .... Zapłony typu TM14-04 TM 14-02 TM 14-05 TM 14-07 mamy opanowane ---

Wdzięczni będziemy za uwagi sugestie ... co poprawić z czym jest problem w zapłonach motocykli KTM
[link widoczny dla zalogowanych] przykładowe CDI jakie produkowane były przez SEM AMAL
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] przewijany stator
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] oryginalny stator


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez krokodylktm dnia Czw 13:09, 18 Lip 2013, w całości zmieniany 11 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 1:20, 13 Lip 2012    Temat postu:

krokodyl lepiej wykombinuj co zrobic z pekajacymi magneami Smile a jeszcze lepiej co zerobic jak z magneta zostala nam garsc magnesow Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
7beat




Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: makó maz

PostWysłany: Pią 8:53, 13 Lip 2012    Temat postu:

no pomysł nie głupi, tylko napisz gdzie to kupić i jakie są koszta takiej zabawy? sam przerabiałem w starym ktm 600 ten problem Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodylktm




Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 9:12, 13 Lip 2012    Temat postu:

praca jest zespołowa na forum [link widoczny dla zalogowanych] - szukamy rozwiązań starych i nowych problemów - tam należy pytać -- jeśli są chętni to do każdego motocykla posiadającego światła można zbudować wytwornicę zastępującą uszkodzone uzwojenie statora -- Husqvarna .... Husaberg prawie to samo co KTM LC4 więc jest już-- Yamaha TT XT Suzuki DR - rozwiązanie nie jest to plagiat nikt poza nami tego nie zrobił nasz pomysł od podstaw polska myśl techniczna Smile sprawdzone przetestowane działające rozwiązanie

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodylktm dnia Czw 12:08, 18 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
budryś




Dołączył: 06 Paź 2011
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 11:44, 13 Lip 2012    Temat postu:

Witam mój nick z motocdi.pl to pielach więc witam krokodyla
Panowie i Panie jestem właścicielem LC4 620 z 94r z zapłonem sem amall i w tym roku miałem przygodę ze pewnego pięknego dnia iskra w mojej bryce umarła . Po sprawdzeniu oporności na statorze okazało się że na uzwojeniu cewek ładowania cewkomodułu brak jest oporności. Poszukiwania kogoś kto to naprawia wskazały że koszt naprawy mozę wynieść nawet do 500 zł, a zamiennik 1200 zł gdzie byłem ostrzeżony że te zamienniki nie zawsze działają jak trzeba.
I wtedy namierzyłem krokodyla
W tej chwili mam założony generator wraz z modułem od krokodyla oraz zwykłą cewkę od czterosówowego skutera. Wszystko działa jak trzeba, palenie dużo łatwiejsze bo lepsza iskra.
Polecam koszty naprawy w porównaniu do reszty niewielkie. Jak zrobię filmik z odpalania na generatorze i z jazdy to wrzucę link.
Pozdrawiam krokodyla.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez budryś dnia Pią 11:46, 13 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jadwtr
Gość






PostWysłany: Śro 13:21, 17 Lip 2013    Temat postu: Padniety kabel czerwony Stator SEM KTM LC4

Pożyczyłem od syna LC4 400 r. 1995 SEM i w terenie zatopiłem go w błocie, zgasł mi w nim.
Do zaponu sem dostało się błoto i woda.
Po umyciu i osuszeniu całego KTM odezwał się 2 razy potem coraz słabsza iskra i w końcu całkowity jej zanik.
Pomierzyłem cewję "Amal SEM schweden" brak przejścia w środku cewki na kablu czerwonym.
Co zrobiś poradźcie ukłony (Krokodyl ktm).
Co spowodowało to przerwanie cewki (czerwony kabel), czy po załozeniu ewentualnie nowego lub przewinietego - nie stanie się to samo z nowym jak go gdzieś dostanę ?.
Jak sprawdzic cewke zapłonową TM 14-05 czy to nie ona spowodowała awarie statora
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodylktm




Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 14:03, 17 Lip 2013    Temat postu:

Witam wypinasz przewody między CDI i statorem miernik nastawiony na pomiar napięcia zmiennego w czasie kopania powinien pokazać po wyżej 30V po między przewodem czerwonym i czarnym od strony statora ... jeśli tego napięcia nie ma to stator uszkodzony -- przyczyna usterki .... ciężko jednoznacznie wskazać .... CDI TM 14-05 raczej trwały element uszkodzenia są sporadyczne -- zbadać można go na testerze albo włożyć do sprawnego motocykla ... ( w domowych warunkach CDI ciężki do przetestowania )

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodylktm dnia Śro 14:05, 17 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 14:12, 17 Lip 2013    Temat postu:

dzieki wielkie bede po pracy sprwdzał
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 9:31, 18 Lip 2013    Temat postu:

Opory na cewce TM 14-05

czerwono/zielony 43,6 KOhm
czerwono/czarny 43,5 KOhm
czerwony/pomarańcz 0,0 ohm
wyjśce na świece/czarny 2,2 KOhm

czy jest dobra ?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 10:00, 18 Lip 2013    Temat postu:

ze stojanu Amal SEM Sweden po wypięciu kabli pomiary oporu
nie wykazują przejscia między:
czerwony/ czarny
czerwony/ zielony
Wykazują opór
Jest przejście z oporem miedzy:
czarny/ zielony 22 Ohm
żółte/ niebieski 0,2 Ohm (do oswietlenia)

Czy padło uzwojenie stojana które podaje napięcie na cewkę TW 14-05 ?
Czy da sie to naprawić, bo cały stojan wszystkie cewki są zalane plasyikiem i niema do nich dostępu.

Jak mierze napiecie przy kopaniu to pokazuje sie :
max 14,5 V na czerwony/czarny
max 1,5 V na zielony z czarnym
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodylktm




Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 11:02, 18 Lip 2013    Temat postu:

Przeczytaj pierwszy post w temacie --- dopisałem dalszą część

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodylktm dnia Czw 15:03, 18 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 23:27, 18 Lip 2013    Temat postu:

odswieze , mi sie dzis skonczyl zaplon


no wiec maszina zdechla w polu ..szczescie ze blisko wioski to dopchalem

Latala ok , zgasilem na chwile odpoczynku i juz nie odpalilem - nie ma iskry , iskra pojawia sie tylko w momencie jak wykrece fajke i kabel przyloze do ramy , ale np przytrzymam na samym kablu swiece i nie ma iskry . W trakcie tych poszukiwan, rozpinania i laczenia kabli pod bakiem, nagle pojawila sie iskra z zalozona fajką - moto odpalilo i pracowal normalnie , ale po zalozeniu baku i upchnieciu kabli pdo bakiem, juz ponownie nie odpalil - nie ma iskry , jedynie po przylozeniu samego kablka WN do ramy jest iskra . Po odpaleniu ruszalem kablami i nie gasl , ale mialem wrazenie ze jest lekkie przebicie WN, czulem delikatne mrowienie na dloni, ale moze mi sie zdawalo...

Co jak i gdzie sprawdzic - macie jakis tutorial ? Zaplon SEM z cewkomodulem TM-14.

Dodam ze mam stacyjke ktora jest zmeczona ( mozna wyjac kluczyk na wlaczonym zaplonie) i chinski wylacznik zaplonu ( czerwonu guzik na kierownicy , ktory zwiera do masy)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 8:12, 19 Lip 2013    Temat postu:

Wygląda mi to na walniętą świeę lub brak masy na silniku
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodylktm




Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 10:21, 19 Lip 2013    Temat postu:

Anonymous napisał:
Wygląda mi to na walniętą świeę lub brak masy na silniku


albo przebicie od czerwonego przewodu wychodzącego ze statora tam jest ponad 300V w czasie pracy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 10:25, 19 Lip 2013    Temat postu:

oki dalszy ciag historyii
rano pojechalem po konia z laweta , oczywiscie odpalil od kopa , kilka razy gasilem zapalalem pali . W domu pracowal na wolnych z 10 min do wlaczenia wentylatora i jeszcze chwile pracowal, wylaczylem i juz nie odpalilem - wyglada ze po nagrzaniu wcina iskre...cewkomodul walniety ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin