|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodylktm
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 23:46, 12 Lip 2012 Temat postu: Stator KTM LC4 88-97 -rozwiązanie problemu |
|
|
Zapłon motocykla KTM LC4 88-97 to analogowa konstrukcja szwedzkj firmy Amal typ TM 14-05 wyprzedzacz 2 stopniowy czyli posiada 2 poziomy wyprzedzenia na 5 stopniach i przy obrotach 1850 RPM gwałtownie przełącza na 36 stopni . Efekt .. nie zbyt zdrowy dla wału korbowego .... w czasie kiedy go opracowano przed 1986 rokiem możliwości elektroniki były ograniczone
CDI TM 14-05 jest względnie trwałym elementem natomiast uszkodzeniu często ulega stator - a konkretnie uzwojenie wysokiego napięcia zasilające tyrystor - czerwony przewód -- najlepsza metoda na przetestowanie to podłączenie miernika między czarny i czerwony przewód -Miernik na zakresie napięcia zmiennego przy kopaniu powinien wykazać napięcie po wyżej 40 Volt (zależy od rodzaju miernika...tolerancja 30% )-- pomiaru dokonujemy przy wypiętym CDI .
=Koszt nowego statora nierealnie wysoki !!
=Produkowane zastępcze około 800 złotych wiadomo na elementy elektryczne nie ma gwarancji -- jeśli nie montuje serwis ! A nawet jeśli serwis zamontuje realna gwarancja jest bliska zero
=Jest alternatywa -można założyć wytwornicę wysokiego napięcia zasilaną z napięcia 12 Volt - - jest to sprawdzone działające rozwiązanie - efekt jest taki ,że motocykl łatwiej odpala jak oryginalny-powód prosty napięcie 300V na CDI pojawia się po przekręceniu stacyjki nie wymaga mocnego rozpędzania wału-- wystarczy mniejsza prędkość rozruchowa wału aby magnes przesunął się obok uzwojeń impulsatora podał impuls wyzwalający na CDI .
Montaż jest banalnie prosty podpinamy się pod kondensator przy regulatorze napięcia -. Cała przetwornica ma wielkość paczki papierosów jest wodo odporna i wstrząso odporna zespolona z CDI z możliwością przełączania map zapłonu ! --zalana masa plastyczną w obudowie aluminiowej--
Następna kwestia to awaryjność CDI TM 14-05 mimo ,że ten element jest względnie trwały bywa ,że uszkodzeniu ulega dioda prostująca i jest to przyczyną uszkodzenia statora więc zakładając nowy stator ( nowy lub uzywany sprawny nie przewijany !!!-- )nieświadomie ponownie można go uszkodzić - ponieważ motocykl owszem zapali (sam stator ma wewnątrz diodę wstępnie prostująca ) CDI będzie pobierało zbyt wiele prądu co może doprowadzić do uszkodzenia nowo zakupionego statora
Należy pamiętać ,że zapłony te mają już ponad 20 lat i ciągle pracują -więc konstrukcja okazała się trwała jednak czas płynie i wibracje utlenianie się elementów jest destrukcyjne
Ostatni aspekt finansowy jeśli wstawiamy przetwornicę razem z nowym CDI obok uszkodzonego statora .. pozostaje nam oryginalny TM-14-05 ,który jest już zbędny ponieważ CDI mamy nowe wbudowane razem z przetwornicą -- na aukcjach internetowych ceny TM 14-05 około 350 zł czyli odsprzedając go na aukcji cały remont nam się zwraca ...
Jeśli temat spodobał się to zrobiliśmy też wytwornicę do pozostałych KTM z zapłonami SEM AMAL tam gdzie stator jest zalany plastikiem czyli roczniki koniec 80 lat do końca 90 .... Zapłony typu TM14-04 TM 14-02 TM 14-05 TM 14-07 mamy opanowane ---
Wdzięczni będziemy za uwagi sugestie ... co poprawić z czym jest problem w zapłonach motocykli KTM
[link widoczny dla zalogowanych] przykładowe CDI jakie produkowane były przez SEM AMAL
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] przewijany stator
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] oryginalny stator
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez krokodylktm dnia Czw 13:09, 18 Lip 2013, w całości zmieniany 11 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 1:20, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
krokodyl lepiej wykombinuj co zrobic z pekajacymi magneami a jeszcze lepiej co zerobic jak z magneta zostala nam garsc magnesow
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
7beat
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: makó maz
|
Wysłany: Pią 8:53, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
no pomysł nie głupi, tylko napisz gdzie to kupić i jakie są koszta takiej zabawy? sam przerabiałem w starym ktm 600 ten problem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodylktm
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 9:12, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
praca jest zespołowa na forum [link widoczny dla zalogowanych] - szukamy rozwiązań starych i nowych problemów - tam należy pytać -- jeśli są chętni to do każdego motocykla posiadającego światła można zbudować wytwornicę zastępującą uszkodzone uzwojenie statora -- Husqvarna .... Husaberg prawie to samo co KTM LC4 więc jest już-- Yamaha TT XT Suzuki DR - rozwiązanie nie jest to plagiat nikt poza nami tego nie zrobił nasz pomysł od podstaw polska myśl techniczna sprawdzone przetestowane działające rozwiązanie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krokodylktm dnia Czw 12:08, 18 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
budryś
Dołączył: 06 Paź 2011
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 11:44, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Witam mój nick z motocdi.pl to pielach więc witam krokodyla
Panowie i Panie jestem właścicielem LC4 620 z 94r z zapłonem sem amall i w tym roku miałem przygodę ze pewnego pięknego dnia iskra w mojej bryce umarła . Po sprawdzeniu oporności na statorze okazało się że na uzwojeniu cewek ładowania cewkomodułu brak jest oporności. Poszukiwania kogoś kto to naprawia wskazały że koszt naprawy mozę wynieść nawet do 500 zł, a zamiennik 1200 zł gdzie byłem ostrzeżony że te zamienniki nie zawsze działają jak trzeba.
I wtedy namierzyłem krokodyla
W tej chwili mam założony generator wraz z modułem od krokodyla oraz zwykłą cewkę od czterosówowego skutera. Wszystko działa jak trzeba, palenie dużo łatwiejsze bo lepsza iskra.
Polecam koszty naprawy w porównaniu do reszty niewielkie. Jak zrobię filmik z odpalania na generatorze i z jazdy to wrzucę link.
Pozdrawiam krokodyla.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez budryś dnia Pią 11:46, 13 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jadwtr
Gość
|
Wysłany: Śro 13:21, 17 Lip 2013 Temat postu: Padniety kabel czerwony Stator SEM KTM LC4 |
|
|
Pożyczyłem od syna LC4 400 r. 1995 SEM i w terenie zatopiłem go w błocie, zgasł mi w nim.
Do zaponu sem dostało się błoto i woda.
Po umyciu i osuszeniu całego KTM odezwał się 2 razy potem coraz słabsza iskra i w końcu całkowity jej zanik.
Pomierzyłem cewję "Amal SEM schweden" brak przejścia w środku cewki na kablu czerwonym.
Co zrobiś poradźcie ukłony (Krokodyl ktm).
Co spowodowało to przerwanie cewki (czerwony kabel), czy po załozeniu ewentualnie nowego lub przewinietego - nie stanie się to samo z nowym jak go gdzieś dostanę ?.
Jak sprawdzic cewke zapłonową TM 14-05 czy to nie ona spowodowała awarie statora
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodylktm
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 14:03, 17 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Witam wypinasz przewody między CDI i statorem miernik nastawiony na pomiar napięcia zmiennego w czasie kopania powinien pokazać po wyżej 30V po między przewodem czerwonym i czarnym od strony statora ... jeśli tego napięcia nie ma to stator uszkodzony -- przyczyna usterki .... ciężko jednoznacznie wskazać .... CDI TM 14-05 raczej trwały element uszkodzenia są sporadyczne -- zbadać można go na testerze albo włożyć do sprawnego motocykla ... ( w domowych warunkach CDI ciężki do przetestowania )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krokodylktm dnia Śro 14:05, 17 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 14:12, 17 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
dzieki wielkie bede po pracy sprwdzał
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 9:31, 18 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Opory na cewce TM 14-05
czerwono/zielony 43,6 KOhm
czerwono/czarny 43,5 KOhm
czerwony/pomarańcz 0,0 ohm
wyjśce na świece/czarny 2,2 KOhm
czy jest dobra ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 10:00, 18 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
ze stojanu Amal SEM Sweden po wypięciu kabli pomiary oporu
nie wykazują przejscia między:
czerwony/ czarny
czerwony/ zielony
Wykazują opór
Jest przejście z oporem miedzy:
czarny/ zielony 22 Ohm
żółte/ niebieski 0,2 Ohm (do oswietlenia)
Czy padło uzwojenie stojana które podaje napięcie na cewkę TW 14-05 ?
Czy da sie to naprawić, bo cały stojan wszystkie cewki są zalane plasyikiem i niema do nich dostępu.
Jak mierze napiecie przy kopaniu to pokazuje sie :
max 14,5 V na czerwony/czarny
max 1,5 V na zielony z czarnym
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodylktm
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 11:02, 18 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Przeczytaj pierwszy post w temacie --- dopisałem dalszą część
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krokodylktm dnia Czw 15:03, 18 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 23:27, 18 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
odswieze , mi sie dzis skonczyl zaplon
no wiec maszina zdechla w polu ..szczescie ze blisko wioski to dopchalem
Latala ok , zgasilem na chwile odpoczynku i juz nie odpalilem - nie ma iskry , iskra pojawia sie tylko w momencie jak wykrece fajke i kabel przyloze do ramy , ale np przytrzymam na samym kablu swiece i nie ma iskry . W trakcie tych poszukiwan, rozpinania i laczenia kabli pod bakiem, nagle pojawila sie iskra z zalozona fajką - moto odpalilo i pracowal normalnie , ale po zalozeniu baku i upchnieciu kabli pdo bakiem, juz ponownie nie odpalil - nie ma iskry , jedynie po przylozeniu samego kablka WN do ramy jest iskra . Po odpaleniu ruszalem kablami i nie gasl , ale mialem wrazenie ze jest lekkie przebicie WN, czulem delikatne mrowienie na dloni, ale moze mi sie zdawalo...
Co jak i gdzie sprawdzic - macie jakis tutorial ? Zaplon SEM z cewkomodulem TM-14.
Dodam ze mam stacyjke ktora jest zmeczona ( mozna wyjac kluczyk na wlaczonym zaplonie) i chinski wylacznik zaplonu ( czerwonu guzik na kierownicy , ktory zwiera do masy)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 8:12, 19 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Wygląda mi to na walniętą świeę lub brak masy na silniku
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodylktm
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 10:21, 19 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Anonymous napisał: | Wygląda mi to na walniętą świeę lub brak masy na silniku |
albo przebicie od czerwonego przewodu wychodzącego ze statora tam jest ponad 300V w czasie pracy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 10:25, 19 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
oki dalszy ciag historyii
rano pojechalem po konia z laweta , oczywiscie odpalil od kopa , kilka razy gasilem zapalalem pali . W domu pracowal na wolnych z 10 min do wlaczenia wentylatora i jeszcze chwile pracowal, wylaczylem i juz nie odpalilem - wyglada ze po nagrzaniu wcina iskre...cewkomodul walniety ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|