Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tłok LC4 po zatarciu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 8:02, 10 Lip 2011    Temat postu: Tłok LC4 po zatarciu

Hej,
nie chwaliłem się jeszcze, ale udało mi się zatrzeć kata niedawno.
Zrobiłem rundkę po alpach ze znajomymi (na kółkach SM, więc było sympatycznie Wink ) i już wracałem do domu - cała akcja miała miejsce jakieś 80km za Monachium, gdy przy 130 wyprzedzałem TIRa na autobahnie.
Nagle moto zaczęło tracić moc - resztką gazu jeszcze dokończyłem wyprzedzanie (ktoś siedział mi blisko na plecach), zjechałem na pobocze, ale z silnika już tylko dobywał się klekot, kompresji nie miał.
Głupia sprawa: po dolewce oleju nie dokręciłem w pośpiechu korka wlewowego i przezeń uciekł praktycznie cały olej z silnika. Wystarczyło 15km szybszej jazdy po autostradzie.
Wczoraj w końcu rozebrałem silnik. O dziwo jest lepiej niż się spodziewałem: dźwigienki i wałek wyglądają OK, głowica też nie jest zmasakrowana (czego się spodziewałem, choć jeszcze muszę zawory rozpiąć i sprawdzić), cylinder wygląda o wiele lepiej niż miałem prawo się spodziewać (choć słaba szansa, żeby nicasil jeszcze się do czegoś nadał), za to z tłokiem jest istna masakra.
Okazało się, że sworzeń stanął na korbowodzie (obróciło tulejkę w główce), a sam tłok był już na tyle rozgrzany, że stal się plastyczny i trochę się rozciągnął na gniazdach sworznia (mogłem potem go wybić bez rozpinania zabezpieczeń - taki owal się zrobił). Tłok zaczął małą wycieczkę po okolicy zamieniając silnik w małą kuźnię (na pewno zaliczył głowicę i przeciwwagi wału). Tak go pogięło, że miał po 3-8 mm luzu w cylindrze w każdą stronę.
[link widoczny dla zalogowanych]

Ot, taka ciekawostka.

pzdr, Adam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Nie 8:30, 10 Lip 2011    Temat postu:

O stary takiego doje... tłoka to ja jeszcze nie widziałem Very Happy Jesteś KATmistrzem w tej kwestii. Szkoda ze przez ni uwagę z tym niedokręconym wlewem oleju narobiłeś sobie szkody.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Nie 8:43, 10 Lip 2011    Temat postu:

duzo rzeczy widziałem w życiu, ale takiego tloka jeszcze nie Shocked
Jak mogł ci olej wylecieć przez wlew? byś musiał go mieć na butach i portkach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 8:57, 10 Lip 2011    Temat postu:

Z korkiem faktycznie mój głupi i kosztowny błąd...
A olej wlewem wylatuje bardzo szybko. Faktycznie miałem go na butach (do tej pory nie mogę odszorować i czuć), kombinezonie przeciwdeszczowym i połowie moto.

Gdyby nie ta głupia akcja wszystko byłoby super. KTM dzielnie (choć nie bezproblemowo) dawał sobie radę i zapewnił sporo frajdy:
[link widoczny dla zalogowanych]

I jeszcze mała pamiątka z Mattighofen Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fxrider dnia Nie 9:44, 10 Lip 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Nie 12:06, 10 Lip 2011    Temat postu:

fxrider - super foteczki. A ta pod fabryką kata jest niezła. Ale najbardziej mnie znów położyłeś na kolana fotką gdzie rozebrałeś połowe motocykla i wsadziłeś do samochodu Smile musisz być hard corem konkret. W 100% pozytyw.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz_vip




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:09, 11 Lip 2011    Temat postu:

No nieźle go zatarłeś ;] Szkoda, że przez taką pierdołę poszedł tłok na straty:/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:18, 11 Lip 2011    Temat postu:

Tłok, korbowód, niemal na pewno cylinder i nie wiem jeszcze jak z głowicą (do sprawdzenia).

Graty wszystkie, żeby to poskładać mam z innego silnika, niemniej stratny na tym i tak nieźle będę. No i muszę składać szybko, bo za 2 tygodnie Rumunia się kroi (jakbyś był zainteresowany tematem to odezwij się na XTZclub).

pzdr, Adam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz_vip




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:57, 11 Lip 2011    Temat postu:

Oj niestety ale ja za dwa tygodnie mam wesele siostry i potem na Niemcy do pracy ruszam. W tym roku raczej odpuszczam wyjazdy :/ Może na jesień skoczę tylko w Bieszczady i to tyle w tym sezonie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:00, 11 Lip 2011    Temat postu:

niezla sieczka, pierwszy raz widze cos takiego, pochwal sie fotka cylindra, bo jestem ciekawy jak wyglada nicasil po takim tloku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:36, 11 Lip 2011    Temat postu:

Cylinder jak się okazało się jest bodajże na tulei. Tak czy siak wygląda o wiele lepiej niż się spodziewałem - miejscami trochę zaschniętego aluminium z tłoka i sporo powierzchownych rys jak po przytarciu. Żadnych dziarg, ubytków czy głębokich rys - nadaje się do szlifu, pewnie wystarczyłoby ze 0.25 mm zebrać. Widywałem cylindry w gorszym stanie po zwykłej zacierce.

Jutro postaram się jakieś jego fotki zrobić.

pozdrawiam, Adam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karambol




Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Pon 20:50, 11 Lip 2011    Temat postu:

Takiej masakry nie widziałem a zatarłem juz dwa heheh. Twoje zatarcie wygladało identycznie jak moje, podczas wyprzedzania tira, tyle ze ja mialem 150 na budziku i zablokowało mi tylne kolo, na wysokości kabiny tira - zdazylem tylko wcisnąć sprzęgło i rozpędem go zamknąc. Przyczyna zatarcia bylo nieodpowietrzenie ramy po wymienia oleju w moto-sport Zielona Góra - nie polecam.
To bylo 6 lat temu, moze sie juz nauczyli ale ja bym nie ryzykowal;/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin