|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz_vip
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 314
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 14:44, 06 Kwi 2010 Temat postu: Wałek wyrównoważający w LC4? |
|
|
Mam LC4 620 EGS 96r i powinien mieć wałek wyrównoważający, ale podczas rozbiórki silnika okazało się, że wałka już nie ma. Wiem, że były silniki w wersjach SC i SX bez wałka. Czy normalny LC4 może chodzić bez wałka i czy nie ma to jakiś skutków ubocznych?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz_vip
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 314
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 10:00, 08 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Pomogę wam i odpowiem, że nie może chodzić bez wałka. Korba dostaje wtedy większe obciążenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wazzabii
Dołączył: 24 Mar 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 18:57, 18 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Masz kape od wersji z wałkiem, jest na niego miejsce w silniku, ale samego wałka już nie ma - dobrze rozumiem?
wałek powoduje z tego co wiem mniejsze wibracje, ale jest też elementem zmniejszającym moment obrotowy silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz_vip
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 314
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 23:11, 18 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Dokładnie. Mam silnik z wałkiem a po rozebraniu silnika okazało się, że nie ma wałka wyrównoważającego. W serwisie chłopcy mnie trochę zmylili bo powiedzieli, że wał od wersji bez wałka jest inaczej wyważony i ja muszę mieć wałek. Ale jako, że lubię czytać o motocyklach to zagłębiłem się w temat i okazało się, że nigdzie nie pisze o takiej różnicy. Dodatkowo na forum niemieckim wyczytałem, że dużo ludzi wyrzuca ten wałek. Przez co silnik bardziej wibruje i szybciej wkręca się na obroty. Ja aktualnie założyłem u siebie wałek wyrównoważający, bo więcej latam po trasie więc chciałem obniżyć troszkę wibracje, choć nie powiem ale te wibracje LC4 budzą we mnie chęć do jeżdżenia.
wazzabii napisał: |
wałek powoduje z tego co wiem mniejsze wibracje, ale jest też elementem zmniejszającym moment obrotowy silnika |
Tutaj masz błąd, bo wałek zwiększa moment obrotowy, a zmniejsza moc maksymalną. Wałek jest dodatkową masą wirującą czyli zwiększa moment obrotowy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lukasz_vip dnia Wto 23:13, 18 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 10:59, 19 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
jesteś pewien?
moment to ramię razy siła, w tym przypadku dodając dodatkowe obciążenie dla wału, powodujesz zmniejszenie wypadkowej siły która wprawia wał w ruch.
czyli dokładając wałek zmniejszasz moment, przez co gorzej się wkręca
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz_vip
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 314
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:36, 19 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Może trochę się mylę jeśli chodzi o Nm, bo przecież siła spalania paliwa i promień wału zostaną te same, czyli moment nie powinien się zmienić. Jednak jeśli chodzi o masy wirujące to dodanie dodatkowej masy spowoduje zwiększenie bezwładności mas wirujących co spowoduje, że trudniej będzie je wkręcić na obroty i trudniej będzie wytracić prędkość mas wirujących, co może przełożyć się na odczucia, że dysponujemy większym momentem obrotowym silnika a mniejszą mocą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariantofana
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 14:26, 25 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Mnie tam się moja 640tka bez Wałka wyrównoważającego bardziej podoba:P Usunąłem go podczas grzebania w silniku. Efekt jest taki że odrobinę wzrosły wibracje i bardzo niewiele wręcz na granicy odczucia poprawiło się tzw "szybkość wkręcania na obroty"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karambol
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: Czw 21:22, 25 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
mariantofana napisał: | Mnie tam się moja 640tka bez Wałka wyrównoważającego bardziej podoba:P Usunąłem go podczas grzebania w silniku. Efekt jest taki że odrobinę wzrosły wibracje i bardzo niewiele wręcz na granicy odczucia poprawiło się tzw "szybkość wkręcania na obroty" |
Czyli opylalo sie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz_vip
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 314
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:18, 26 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Ja nie miałem i mam. Na pewno lepiej się wkręca i to fakt. Ale wibracje to na pewno są większe. Przynajmniej jak nie miałem wałka to na stopce na wolnych obrotach moto odjeżdżało. Po założeniu wałka stoi w miejscu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariantofana
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:37, 29 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
opłacało się bo zdjąłem z niego troszkę wagi hahahaha... bardziej podoba mi się taki trzęsący. Opłacało, nie opłacało nie rozbierałem silnika specjalnie żeby wyjąc wałek. Wyjąłem go przy okazji rozbiórki całego silnika do przeglądu:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karambol
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: Pon 21:39, 29 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
mariantofana napisał: | opłacało się bo zdjąłem z niego troszkę wagi hahahaha... bardziej podoba mi się taki trzęsący. Opłacało, nie opłacało nie rozbierałem silnika specjalnie żeby wyjąc wałek. Wyjąłem go przy okazji rozbiórki całego silnika do przeglądu:) |
Ja chyba zostane z walkiem, czasami jak zone przewioze to i tak jajniki ja bola hehehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|