|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Louis
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: Nie 9:50, 12 Cze 2011 Temat postu: Wieloklin na wałku poległ. |
|
|
Witam. Starł mi się w dużym stopniu wieloklin na wałku dźwigni zmiany biegów. Zastanawiam sie nad wymianą. Orientujecie sie czy to duży zakres prac? Czy będzie trzeba rozpołowić silnik?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Nie 12:19, 12 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
dziwne pytanie, skrzynie biegow przeważnie jest między karterami
Trzeba podnieśc cylinder, zdjąc prawą połówkę i masz wałek na wierzchu, nie trzeba już nic więcej odkręcać, oczywiście oprócz dźwigni biegow
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Louis
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: Nie 12:58, 12 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki za szybka odpowiedź, chciałem się upewnić. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 6:28, 13 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
w japsach walek wymienia sie po zdjeciu samej bocznej kapy , w lc4 niestety silnik w pol :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Louis
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: Pon 7:02, 13 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Musze szybko zamówic części do tej operacji, bo za 10 dni mam zaplanowany wypad na Ukrainę. Nigdy nie rozbierałem silnika w KTm-ie i zastanawiam co musze zamówić. Z pewnością dźwignie i wałek. No i pewnie uszczelki. Tylko czy brac cały komplet do silnika? Czy moze kilka, np pod głowicę, pod cylinder, pod połówke silnika? Jeszcze jakies? Jeszcze coś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fxrider
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 10:00, 13 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Hej,
nie wiem jakim masz przebieg, ale warto by przy okazji rozważyć wymianę łożysk - przynajmniej tego małego na pierwszym wałku skrzyni biegów - od strony wysprzęglika. Warto by też sprawdzić sprężynkę i zaworek bypass.
Ew. możesz wyciągnąć głowicę razem z cylindrem, bez rozdzielania ich (trzeba tylko łańcuszek najpierw wyjąć) - jesteś jedną uszczelkę do przodu.
Profilaktycznie warto by też mieć w zapasie uszczelkę dekla sprzęgła - nie zawsze przeżywa zdejmowanie.
Z tego co kojarzę masz "militarkę", czyli 400 z HF już, ale z tego co widzę uszczelka pod cylindrem jest taka sama jak w 640, czyli jest też dostępna uszczelka metalowa i IMO warto ją zastosować (586.30.035.200) - składam toto z minimalną ilością pasty Dirko (polecam).
Przed rozbiórką sprawdź stan tulei dystansowej pod zębatką (można ją łatwo wyciągnąć na zewnątrz) - jeśli ma ślady zużycia to warto ją profilaktycznie wymienić, tak jak też oring pod nią.
pzdr, Adam
P.S. Jeśli szybko to [link widoczny dla zalogowanych] - polecam.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez fxrider dnia Pon 10:00, 13 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Louis
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: Pon 10:21, 13 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki
Domówiłem, zgodnie z Twoimi sugestiami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 10:22, 13 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
pamietaj o uszczlkach polowki silnika , nie skladaj na sylikon bo bedzie za ciasno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Louis
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: Pon 10:26, 13 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Zamówiłem ale dzięki za czujność
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fxrider
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 11:45, 13 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Aha, jeszcze:
nie wiem, czy jesteś tego świadomy, ale będziesz potrzebował ściągacza do koła magnesowego.. jakbyś miał z tym problem daj znać - będziemy kombinić, bo mam taki, tylko niestety pod wawą... wałek zm. biegów też powinienem mieć jeszcze w niezłym stanie.
Przy okazji: może mi ktoś przypomnieć, czy przypadkiem nakrętka na wale od strony alternatora nie ma lewego gwintu przypadkiem ?
Mając wałek rozrządu na wierzchu możesz przy okazji zdjąć z niego ruchomą krzywkę autodekompresatora i zerknąć jak się miewa klin oporowy - niestety w LC4 ten element pada znacznie utrudniając rozruch.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz_vip
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:12, 13 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
fxrider napisał: |
Przy okazji: może mi ktoś przypomnieć, czy przypadkiem nakrętka na wale od strony alternatora nie ma lewego gwintu przypadkiem ?
. |
Jest lewy przynajmniej w SEM.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariantofana
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:49, 13 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
w kokusan 4k2 też
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 6:06, 14 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
ja dorobilem sciagacz na tokarni , wymierzylem srednice . dlugosc gwintu i rodzaj gwintu , co prawda byl to sciagacz bez ruchomej czesci srodkowej ale w KLR sciagal magneto pieknie. Gwint na magnecie nie ucierpial w zaden sposob.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:10, 14 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Louis pideslij jak mozesz fotke tego wiloklinu bo szczeze to bardzo zadka awaria zeby on sie wytarl na tyle, ze nie utrzyma dzwigni zmiany biegów.
Fabrycznie jest on specyficznie podciety co moze byc zmyla, i moze obejsc sie bez rozbierania silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Louis
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: Wto 21:26, 14 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Postaram sie rano zrobić fotę.
Został mi tydzień do wyjazdu na Ukrainę a z części na razie mam jedynie nową dźwignię.
Postanowiłem, że przed wyjazdem już nie będę rozbierał silnika. Za mało czasu, za duże ryzyko. Zostają mi następujące opcje:
1. Założę nową dźwignię na to co zostało z wieloklina.
2. Patrz punkt 1. plus dodatkowo na wieloklinie napiłuje trochę małych rowków.
3. "Wyrzeźbię" z płaskownika stalową dźwignię i przyspawam ją do wałka (skoro i tak wałek będzie do wymiany)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|