|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:58, 27 Mar 2011 Temat postu: Wymiana oleju w lagach WP UPS 40 |
|
|
witam
czy jest jakis szybki sposob na wymiane oleju , zalewam zadszym bo lagi mam jak pilka i mysle czy musze je cale rozebrac czy wystarczy odkrecic srube z dolu i pompowac zawieszeniem az caly olej wyleci ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz_vip
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 314
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:08, 27 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
jak odkręcisz śrubę od dołu to tylko odłączysz od lagi cały układ amortyzatora (nie wiem jak się to fachowo nazywa). Ja bym zrobił tak jak już: wyciągnąć lagi, odkręcić śrubę od góry, wyciągnąć sprężyny i wtedy zlać olej właśnie pompując lagą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 16:29, 27 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
lepiej zrobic inaczej. wyciagnac lagi tak czy siak musisz. odkręcasz od góry nakrętke tą duzą. i ci złota rurka grubsza schodzi na dół. wtedy mozesz wylać olej. ale to nie wszystko bo tam znajduje sie tylko wiekszosc oleju. ale olej przede wszystkim działa w pompce takiej. ona sprawia że zawieszenie ci odbija. musisz popompować tym czymś co idzie wewnątrz spręzyny. ( nie wiem czy nie bedzie trzeba spręzyny odkręcic na ten czas) i stamtąd wyleci najbrudniejszy olej - najbardziej przepracowany. jak zlejesz sam olej to tam nadal on zostanie. jak robic to porządnie trzeba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:17, 27 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
to w srodku to kardridz ( cardrige) , w takim razie lagi do rozbiorki tak czy siak , tak jak do wymiany uszczelniacza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 18:23, 27 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
nie koniecznie. do uszczelniacza masz troche wiecej rozbierania raczej jak do wymiany spręzyny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:54, 27 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
czy olej 5W bedzie ok ? moze lepiej 2.5 wybrac ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:43, 27 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
regulacje jak masz poustawiane ?? może wystarczy zmiękczenie zawiasu poprzez zmniejszenie tłumienia ewentualnie zmniejszenie naprężenia wstępnego sprężyny. Wez tez pod uwagę ze za nie długi czas będzie cieplej, wiec olej zrobi się zdarzy i zęby nie okazało się wtedy ze jest za miękko.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Nie 20:45, 27 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 20:46, 27 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
serwisowo zawieszenie WP powinno pracować na 5W
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz_vip
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 314
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:59, 27 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Ja mam 10W i raczej tak pod SM jest, czyli jak dla mnie super bo wolę twardszą zawiechę. W teren 5W spokojnie wystarczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:58, 30 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
wymienilem , jest juz ok, ale w jednej ladze nie ma najcienszej palstikowej tulejki pod zabezpieczeniem sprezyny :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:36, 03 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
zmieniam na 2.5 W , mimo wszystko jest mi za twardo i wali po lapach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 18:56, 03 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
olej w usd to nie odpowiada za twardosc.. jak za twardo masz to wymien spręzyny choc dziwnym jest ze jest za twardo. tam normalnie zawieszenie jest w miare miekkie. na 5W powinno pływac... dobrze masz lagi ustawione nic nie skręcasz krzywo ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez henio12323 dnia Nie 18:56, 03 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 6:04, 04 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
wszystko jest proste , lagi wychodza z polek z malym oporem , najrgrsza jest reakcja na szybkie dziury , wtedy najbardziej bije po lapach. Slad na lagach wskazuje ze pracuja gdzies do nieco ponad polowy dolnej czesci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 8:58, 04 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
juz to pisałem w innym temacie. ale w CR miałem krzywo ustawione lagi na ośce. i tez tak było niby chodziły, olej 5W ale były strasznie twarde i własnie nie dawały porządanej amortyzacji. wystarczyło dobrze na ośce ustawić i zrobiły sie duzo bardziej miekkie i tłumiły jak nalezy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|