Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana uszczelki pod cylindrem w 620
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:39, 29 Lis 2011    Temat postu: Wymiana uszczelki pod cylindrem w 620

witam


ostatnim czasy zobaczylem ze poci mi sie pod lewa przednia sruba cylindra , dzis juz wyciek znacznie sie ppwiekszyl bo pocieklo w dol po pokrywie , troszke dociaglem srube bo nawet nie musialem mocno sie silowac , ale jesli bedzie cieklo to usczelka idzie do wymiany.

Z tego co wiem ,temat dosc znany w LC4 , ktos pisal ze cos przerobil na uszczelke od nowszego modelu bo sa lepsze . Jakies wskazowki przy robocie ? dawac pod i na uszczelke jakas paste uszczelniajaca czy na sucho ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:21, 29 Lis 2011    Temat postu:

Hej,
pewnie w którymś moim poście to znalazłeś. Sam walczyłem z podobnym problemem jak Twój. Zwykle cieknie z okolic kołka ustalającego bo tam uszczelka jest dosyć cienka i łatwo ją też wydmuchać.
Ja użyłem uszczelki nowszego typu (weszła jakoś ok. 2005r) - 0.5mm metalowa zgniatana (586.30.035.200) - koszt ok. 60zł.
Problem polega na tym, że jest to uszczelka dedykowana do nowszego typu cylindra/karterów które mają mniejszy kołek ustalający 4mm średnicy zamiast 9.8mm (zmiana od 2003 - od silników HF).
Stare i nowe otwory ustalające są współśrodkowe, więc ja zrobiłem tulejki redukcyjne z 9.8->4mm (4szt - po 2 do cylindra i karterów). Wysokość ok. 5-6 mm - każdą musiałem indywidualnie doszlifować, żeby była na równo z powierzchnią cylindra/karteru. Jakiś czas temu zauważyłem, że w LC4 400 od 2003 są fabrycznie stosowane takie tulejki do cylindra (nie zmienili jego odlewu i zastosowali taki sam patent jak ja), więc ew. można dokupić gotowe redukcje w ASO (nie wiem jak w nich będzie wyglądała kwestia wysokości) - w katalogu można znaleźć.
Do tego trzeba kupić 2 kołki nowego typu (nr. kat. 0402 040980 - walec 4x9.8mm) .

Wspomniana uszczelka metalowa ma zgniatalne przetłoczenie, które zapewnia uszczelnienie (w związku z tym jest ewidentnie jednorazowa). Ja używałem odrobiny uszczelniacza Dirko z obu jej stron.
Na oryginalnym rozwiązaniu miałem problem z poceniem się i wydmuchiwaniem uszczelek. Od kiedy zastosowałem ten patent (+ trochę spolerowałem miejsce styku karterów pod cylindrem) przejechałem ok. 15000 km bez najmniejszych problemów z tej strony.

pozdrawiam, Adam

BTW. pod "papierowe" uszczelki nie radzę używać żadnych sylikonów i innych uszczelniaczy - łatwiej je wydmuchuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:52, 29 Lis 2011    Temat postu:

fx masz jakies fotki ?

rozrzad sciagam tylko z walka ? czy musze tez z dolu zdjac kosz do ustawienia po zlozeniu ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rysiek24 dnia Wto 18:00, 29 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:04, 29 Lis 2011    Temat postu:

Niestety żadnych obrazujących dokładnie tą modyfikację nie mam - ew. mam w piwnicy zdjęty cylinder z tymi tulejami redukcyjnymi i mogę potem go sfotografować.
Popatrz na katalogi tam dobrze będzie widać różnicę. (640 sprzed i po 2003, i 400 po 2003).
Takie same kombinacje trzeba robić gdy chce się założyć nowy (HF) cylinder do starszych karterów (redukcje w kartery) lub starszy cylinder do karterów HF (redukcje do cylindra). No chyba, że ktoś woli rozwiercić zbyt małe otwory pod kołek 9.8 mm Wink Niestety metalowa uszczelka jest tylko w wersji pod kołek 4 mm.

pzdr, Adam

EDIT: z dołu nic nie musisz ruszać - możesz nawet dekla sprzęgła nie zdejmować, tylko po wyjęciu wałka uważaj przy obracaniu wałem, żeby luźny łańcuszek się nie zakleszczył.
W sumie jak już wkręcisz blokadę wału do demontażu to nie będziesz musiał jej ruszać aż do momentu zakładania pompy wody.
LC4 jest fajnie pomyślany jeśli chodzi o rozbiórki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fxrider dnia Wto 18:09, 29 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:21, 29 Lis 2011    Temat postu:

a nie mozna w uszczelce zrobic otworow na wieksze kolki ?
p.s nie moge znalesc fiszek lc4 400 po 2003


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:35, 29 Lis 2011    Temat postu:

Nie, bo wtedy naruszyłbyś zgniatalne przetłoczenie, które ma uszczelniać.
Tutaj zerknij o co chodzi:
[link widoczny dla zalogowanych]

Co do katalogu: poszukaj katalogu dla LC4 Military - to jest 400 właśnie i była na pewno robiona po 2003 - sam bodajże też w katalogu od niej to wypatrzyłem.
O, n.p. tutaj jest: [link widoczny dla zalogowanych] (rok 2004, sekcja cylinder) - wydaje mi się, że widziałem też model bez "wbudowanego" kołka ustalającego.

pzdr, Adam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:55, 29 Lis 2011    Temat postu:

hmm ciekawe jest jeszcze jedna uszczelka 0.7 papierowa na duze kolki - nie wiem tylko z jakiego LC4 ( seryjnie do 2005 byla 0.5 papierowa w 620/640) .. dziwna usterka, nie spotkalem sie w japoncach z problemami z uszczelka pod cylindrem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:15, 29 Lis 2011    Temat postu:

Kiedyś (tzn. jak mi wydmuchiwało) rozkminiałem temat i bodajże 5 różnych rodzajów uszczelek pod cylinder znalazłem do LC4 640 (co najmniej 2-3 do dużych kołków), więc jest w czym wybierać Wink
Szukaj po katalogach z różnych roczników i porównuj numery, bo często się to zmieniało, ew. daj znać to w wolnej chwili sam poszukam - mam to gdzieś w mailach.

Najlepiej zadzwoń do ASO ktma bo oni w elektronicznym katalogu mają dodatkowo rozpisane co było przez co zastępowane (tzn. który model jest "obecnie obowiązujący") - zapytaj o rocznik 2002 (ostatni przed zmianą).

W LC4 są panują spore ciśnienia w komorze korbowej, a konstrukcja jest taka, że ułatwia wydmuchiwanie (małe szerokości uszczelek, duże kołki w starszych modelach osłabiające uszczelki) - u mnie jeszcze jak się okazało był minimalny próg na łączeniu karterów (dlatego polerowałem jak pisałem wyżej). Za granicą eksperymentują z dodatkowym zaworem jednokierunkowymi na odmie, żeby zmniejszyć ciśnienie panujące w silniku (gdzieś nawet widziałem taki zawór w ofercie jakiegoś e-sklepu zagranicznego) - sam się nad tym zastanawiałem swego czasu, ale skoro znalazłem skuteczny sposób to szybko o tym zapomniałem.

pzdr, Adam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:47, 29 Lis 2011    Temat postu:

czyli zostaje twoj patent z blaszanka , bo papier w LC4 nie jest dobrym rozwiazaniem. Mi ewidentnie wydmuchalo czesciowo uszczelke z przodu , no coz po wekendzie sie za to wezme.

ktore oznaczenie to wysokosc kolka starego typu ?
9,8 X 7 X 10

co do tego kolka z lc4 400 , to cylinder ma szerokie kolki , a karter waskie wiec i tak zostaje dorobienie 2 tulejek

rozumiem ze dzwigienki zejda razem z pokrywa zaworow , a pokrywa mocowna jest tylko na sylikon ? oczywiscie silnik wymontuje z ramy Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rysiek24 dnia Wto 22:32, 29 Lis 2011, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:52, 30 Lis 2011    Temat postu:

zamowilem kolek 4 mm i uszczelke blaszanke , ale mam pytanko , skoro kolek ma 4 mm , to tulejka nie moze miec w srodku 4 mm , tylko ciut mniej aby te 4 mm tam weszlo , pytanie ile to te ciut mniej , fxrider pamietasz ile dales u siebie ? moze 3.9 ? 3.8 ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:50, 30 Lis 2011    Temat postu:

Raczej musi być ciut większy, żeby dało się zmieścić. Poprosiłem tokarza aby tak dobrał luz, żeby wchodziło na ścisk. Tylko jedna uwaga - nie przewieracaj tulejki na wylot tylko na jakieś 5 mm głębokości - żeby kołek trochę ponad powierzchnię wystawał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 1:15, 01 Gru 2011    Temat postu:

a czemu nie przewiercac ? i czy nie prosciej zrobic redukcje bezposrednio z 9.8 na 4 ? bo tak wychodza 4 tulejki + kolek na strone , gdzie 2 tulejki i tak sa dotaczane

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:53, 01 Gru 2011    Temat postu:

Hej,
nie przewiercać - tak jak pisałem wyżej, żeby po wsadzeniu kołka w tuleję redukcyjną wystawał coś ponad nią (nie wpadał za głęboko).
Nie bardzo wiem co masz na myśli pisząc "bezpośrednio" - wydaje mi się, że od początku proponowałem coś takiego o czym piszesz (tzn. oryginalne kołki 9.8 nie będą potrzebne - zamiast nich tulejka 9.8->4)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 12:33, 01 Gru 2011    Temat postu:

a mozesz mi powiedzec jakie sa wymiary tej oryginalnej tulejki ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:01, 01 Gru 2011    Temat postu:

W katalogu są podane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin