Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wymiana wodzika zmiany biegów LC4 620 '97

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
coyote71




Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:43, 28 Sty 2012    Temat postu: wymiana wodzika zmiany biegów LC4 620 '97

Witam serdecznie. Ponieważ to mój pierwszy post na tym forum - krótkie o sobie: jestem Tomek ze Szczecina - motocyklista od kilkunastu lat, od paru sezonów przeniosłem się z asfaltów na szutrowe drogi Smile pozdrawiam wszystkich użytkowników KTMów. Rozpoczynam przygodę z maszynami o pomarańczowych duszach.

Zdecydowałem się na LC4 620 '97. Na dzień dobry mam do wymiany wodzik na którym osadzona jest dźwignia zmiany biegów.

Czy wymiana tego elementu jest skomplikowana? Czy może należy rozebrać pół motocykla?
Bardzo proszę o informację.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:15, 28 Sty 2012    Temat postu:

chodzi o wodzik który przesówa tryby w skrzyni czy o walek który wystaje z karteru silnika ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul123




Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:12, 28 Sty 2012    Temat postu:

a co jest nie tak z tym elementem??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
coyote71




Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:54, 28 Sty 2012    Temat postu:

chodzi o wałek z wieloklinem który wychodzi z karteru, wieloklin został uszkodzony, ktoś próbował zaspawać aby biegałka nie spadała.
mam nowy element - dostałem go z motocyklem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:48, 28 Sty 2012    Temat postu:

jak ktos poważnie przy nim kombinowal to zeczywiście bedzie konieczna wymiana co wiaze sie z rospoławianiem silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 1:07, 29 Sty 2012    Temat postu:

niestety silnik z ramy i w pol ....

jestem z Gryfina , jak cos to albo moge polecic czleka ktory zrobi to konkretnie , albo jak sam sie za to zabierasz to pomoge nieodplatnie w rozbiorce Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muniek90




Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:43, 29 Sty 2012    Temat postu:

Pamiętaj że głowicy nie musisz odkręcać od cylnidra by ściągnąć góre-zmniejszy koszta o uszczelki. Kartery na pastę uszczelniającą do misek olejowych i będzie OK. Oczywiście najlepiej na uszczelki nowe(koszt 250zł)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:46, 29 Sty 2012    Temat postu:

kolego takie rady to najlepiej na samosia.pl dawac. Dla amatora mechanika podstawa to serwisówka i trzeba postepowac wedlug jej wskazówek, caly silnik w czesci, przy okazji weryfikujesz stan pozostalych elementów zeby sie nie okazalo ze po zlozeniu cos sie znowu wysypie i od nowa robota.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:43, 29 Sty 2012    Temat postu:

a paste miedzy kartery nie radze dawac , chyba ze uszczelka cala i tylko doraznie , uszczelka w tym silniku robi za dystans i bez niej wal bedzie za ciasno spasowany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
coyote71




Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:21, 30 Sty 2012    Temat postu:

czytam co piszecie.... hmmm.... sam nie dam rady.. zwłaszcza że serwisówkę mam tylko niemiecką, czy jest ktoś ze Szczecina lub okolic kto mi pomoże? oczywiście odpłatnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 11:32, 30 Sty 2012    Temat postu:

Cytat:
Kartery na pastę uszczelniającą do misek olejowych i będzie OK. Oczywiście najlepiej na uszczelki nowe(koszt 250zł)


Jak czytam Twoje teorie mechaniczne to się nie dziwię, że katy w PL mają opinię jaką mają. Jakiekolwiek kombinacje z uszczelką przy karterze i masz małe szanse na załapanie się w okienko tolerancji luzu osiowego wału.

Ponowne rozbieranie silnika wyjdzie drożej niż zrobienie go raz porządnie.

Silnik w kacie nie jest skomplikowany, ale to jednak trochę ryzykowny materiał do nauki. Serwisówkę ang. bez problemu znajdziesz na necie - choćby na forum lc4.pl
Połowiąc silnik radziłbym skorzystać z okazji i wymienić łożysko pod koszem sprzęgła (o ile nie jest rolkowe już) i wszystkie simmerngi i oringi - koszt nie dramatyczny, a można potem wycieków uniknąć.


pzdr, Adam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
coyote71




Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:59, 30 Sty 2012    Temat postu:

to może od razu pomówić o realnych kosztach całej zabawy. Jeśli silnik będzie wyjęty i rozpołowiony to faktycznie wypada zrobić co się da przy tej okazji. Pytanie tylko co się da zrobić? Co trzeba? Gdzie wypada zajrzeć?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:17, 30 Sty 2012    Temat postu:

To zależy co trzeba będzie robić - to wyjdzie w trakcie rozbiórki. Koszty absolutnie niezbędnych uszczelek z ASO to ok. 250zł, a reszta to już zależy. Stawka za rozebranie i złożenie silnika to co najmniej 600zł.
Ja u siebie zmieniłem niemal wszystkie łożyska w silniku, wszystkie uszczelki, uszczelniacze, większość simeringów (w tym regeneracja pompy wody) + nowe pierścienie i kosztowało mnie to ok. 1500zł przy własnej pracy (części z ASO, choć większość łożysk (FAG) kupiłem niezależnie). Od tamtej pory silnik się nawet nie zapocił - wcześniej różnie to bywało.

EDIT: nie wliczam do tego wszystkiego kosztów wyposażania warsztatu, które poniosłem wcześniej, ale w narzędziach nawet najskromniej licząc też ze 2,5k leży.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fxrider dnia Pon 19:22, 30 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:23, 30 Sty 2012    Temat postu:

coyote71 napisał:
czytam co piszecie.... hmmm.... sam nie dam rady.. zwłaszcza że serwisówkę mam tylko niemiecką, czy jest ktoś ze Szczecina lub okolic kto mi pomoże? oczywiście odpłatnie.


Pisalem wczesniej ze nie ma sprawy, moge pomoc bo jestem z gryfina , sam grzebie przy brudasach , z tym ze mam zaplecze - garaz , klucze , jako taka wiedze i pomoc ojca ktory tez nie jeden silnik auto/moto naprawial. Ale szczeze mowiac nie lubie naprawiac obcych silnikow Smile

Problemem moze byc czas , bo pracuje zmianowo i wekendy mam zazwyczaj pracujace.

Moze zagadaj w Moto-Klinice ile by to kosztowalo , pytaj o mechanika V-ka , to moj kolega ceniony w szczecinie fachowiec maja w Pilichowie sklep i serwis motocyklowy. Koszta zapewne byly by nizsze gdybys wyciagnal silnik z ramy i zawiozl sam silnik.

napewno warto zmienic sprezyne kopki i uszczelnienie walka biegow ( wymienne tylko od srodka silnika) - koszta znikome , a stara sprezyna potrafi peknac i wtedy silnik w pol :/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rysiek24 dnia Pon 20:36, 30 Sty 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin