|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
coyote71
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 18:43, 28 Sty 2012 Temat postu: wymiana wodzika zmiany biegów LC4 620 '97 |
|
|
Witam serdecznie. Ponieważ to mój pierwszy post na tym forum - krótkie o sobie: jestem Tomek ze Szczecina - motocyklista od kilkunastu lat, od paru sezonów przeniosłem się z asfaltów na szutrowe drogi pozdrawiam wszystkich użytkowników KTMów. Rozpoczynam przygodę z maszynami o pomarańczowych duszach.
Zdecydowałem się na LC4 620 '97. Na dzień dobry mam do wymiany wodzik na którym osadzona jest dźwignia zmiany biegów.
Czy wymiana tego elementu jest skomplikowana? Czy może należy rozebrać pół motocykla?
Bardzo proszę o informację.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:15, 28 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
chodzi o wodzik który przesówa tryby w skrzyni czy o walek który wystaje z karteru silnika ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szakul123
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:12, 28 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
a co jest nie tak z tym elementem??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
coyote71
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:54, 28 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
chodzi o wałek z wieloklinem który wychodzi z karteru, wieloklin został uszkodzony, ktoś próbował zaspawać aby biegałka nie spadała.
mam nowy element - dostałem go z motocyklem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:48, 28 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
jak ktos poważnie przy nim kombinowal to zeczywiście bedzie konieczna wymiana co wiaze sie z rospoławianiem silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 1:07, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
niestety silnik z ramy i w pol ....
jestem z Gryfina , jak cos to albo moge polecic czleka ktory zrobi to konkretnie , albo jak sam sie za to zabierasz to pomoge nieodplatnie w rozbiorce .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muniek90
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:43, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Pamiętaj że głowicy nie musisz odkręcać od cylnidra by ściągnąć góre-zmniejszy koszta o uszczelki. Kartery na pastę uszczelniającą do misek olejowych i będzie OK. Oczywiście najlepiej na uszczelki nowe(koszt 250zł)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:46, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
kolego takie rady to najlepiej na samosia.pl dawac. Dla amatora mechanika podstawa to serwisówka i trzeba postepowac wedlug jej wskazówek, caly silnik w czesci, przy okazji weryfikujesz stan pozostalych elementów zeby sie nie okazalo ze po zlozeniu cos sie znowu wysypie i od nowa robota.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:43, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
a paste miedzy kartery nie radze dawac , chyba ze uszczelka cala i tylko doraznie , uszczelka w tym silniku robi za dystans i bez niej wal bedzie za ciasno spasowany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
coyote71
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 10:21, 30 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
czytam co piszecie.... hmmm.... sam nie dam rady.. zwłaszcza że serwisówkę mam tylko niemiecką, czy jest ktoś ze Szczecina lub okolic kto mi pomoże? oczywiście odpłatnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fxrider
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 11:32, 30 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Kartery na pastę uszczelniającą do misek olejowych i będzie OK. Oczywiście najlepiej na uszczelki nowe(koszt 250zł)
|
Jak czytam Twoje teorie mechaniczne to się nie dziwię, że katy w PL mają opinię jaką mają. Jakiekolwiek kombinacje z uszczelką przy karterze i masz małe szanse na załapanie się w okienko tolerancji luzu osiowego wału.
Ponowne rozbieranie silnika wyjdzie drożej niż zrobienie go raz porządnie.
Silnik w kacie nie jest skomplikowany, ale to jednak trochę ryzykowny materiał do nauki. Serwisówkę ang. bez problemu znajdziesz na necie - choćby na forum lc4.pl
Połowiąc silnik radziłbym skorzystać z okazji i wymienić łożysko pod koszem sprzęgła (o ile nie jest rolkowe już) i wszystkie simmerngi i oringi - koszt nie dramatyczny, a można potem wycieków uniknąć.
pzdr, Adam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
coyote71
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 18:59, 30 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
to może od razu pomówić o realnych kosztach całej zabawy. Jeśli silnik będzie wyjęty i rozpołowiony to faktycznie wypada zrobić co się da przy tej okazji. Pytanie tylko co się da zrobić? Co trzeba? Gdzie wypada zajrzeć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fxrider
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:17, 30 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
To zależy co trzeba będzie robić - to wyjdzie w trakcie rozbiórki. Koszty absolutnie niezbędnych uszczelek z ASO to ok. 250zł, a reszta to już zależy. Stawka za rozebranie i złożenie silnika to co najmniej 600zł.
Ja u siebie zmieniłem niemal wszystkie łożyska w silniku, wszystkie uszczelki, uszczelniacze, większość simeringów (w tym regeneracja pompy wody) + nowe pierścienie i kosztowało mnie to ok. 1500zł przy własnej pracy (części z ASO, choć większość łożysk (FAG) kupiłem niezależnie). Od tamtej pory silnik się nawet nie zapocił - wcześniej różnie to bywało.
EDIT: nie wliczam do tego wszystkiego kosztów wyposażania warsztatu, które poniosłem wcześniej, ale w narzędziach nawet najskromniej licząc też ze 2,5k leży.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fxrider dnia Pon 19:22, 30 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:23, 30 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
coyote71 napisał: | czytam co piszecie.... hmmm.... sam nie dam rady.. zwłaszcza że serwisówkę mam tylko niemiecką, czy jest ktoś ze Szczecina lub okolic kto mi pomoże? oczywiście odpłatnie. |
Pisalem wczesniej ze nie ma sprawy, moge pomoc bo jestem z gryfina , sam grzebie przy brudasach , z tym ze mam zaplecze - garaz , klucze , jako taka wiedze i pomoc ojca ktory tez nie jeden silnik auto/moto naprawial. Ale szczeze mowiac nie lubie naprawiac obcych silnikow
Problemem moze byc czas , bo pracuje zmianowo i wekendy mam zazwyczaj pracujace.
Moze zagadaj w Moto-Klinice ile by to kosztowalo , pytaj o mechanika V-ka , to moj kolega ceniony w szczecinie fachowiec maja w Pilichowie sklep i serwis motocyklowy. Koszta zapewne byly by nizsze gdybys wyciagnal silnik z ramy i zawiozl sam silnik.
napewno warto zmienic sprezyne kopki i uszczelnienie walka biegow ( wymienne tylko od srodka silnika) - koszta znikome , a stara sprezyna potrafi peknac i wtedy silnik w pol :/
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rysiek24 dnia Pon 20:36, 30 Sty 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|