|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
policho
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 14:37, 24 Lis 2011 Temat postu: Wyświetlacz biegów |
|
|
Czy da się do KTM LC4 640 SM 2003 zamontować wyświetlacz biegów, taki z przerobieniem czujnika luzu?
Może ktoś ma taki zamontowany i pochwali się jak przerobić czujnik luzu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fxrider
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 14:47, 24 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Nie wiem co masz na myśli pisząc o przeróbce czujnika luzu - on wskazuje tylko jedną konkretną pozycję sterownika skrzyni biegów i nic więcej się z niego nie wyciśnie.
Ew. podpinając się pod czujniki układu EPC można mieć sygnał dla 2ki i 3ki jeszcze.
Ew. jakby zmontować odpowiedni układ z mikroprocesorem można by jeszcze na tej podstawie wyznaczyć jeszcze 1 i 4-5 (łącznie) bieg.
Cokolwiek więcej to już rozbiórka silnika i co najmniej wiercenie karterów.
Ew. można by dospawać jakiś czujnik do dźwigni biegów, rejestrujący kierunek zmiany i za pomocą czujników luzu i EPC go "synchronizować".
Ew. zmontować układ przeliczający prędkość i obroty silnika - przez większość czasu/przy normalnej jeździe byłby w stanie wskazywać właściwy bieg.
Inna rzecz, że LC4 to akurat takie moto, że nawet obrotomierz nie jest potrzebny, już o czymś takim nie wspominając.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
policho
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 14:59, 24 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Chodzi o taki wskaźnik [link widoczny dla zalogowanych]
W żadnym motocyklu nie jest konieczny inaczej byłby w serii, ale ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fxrider
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 15:05, 24 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Żeby analogiczny patent zastosować w LC4 trzeba by kartery wiercić, a najprawdopodobniej wyciąć kawałek i dospawać z czujnikami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
policho
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 15:22, 24 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
No to kicha. Czyli czujnik luzu jest zabudowany w silniku?
W sumie można zrobić również w oparciu o ruch dźwigni zmiany biegów, ale to już spora manufaktura. Nie ma sprawdzonego patentu, więc trzeba by samemu eksperymentować.
Edit
A jednak już ktoś to realizuje. A myślałem, że mam dobry pomysł .
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez policho dnia Czw 15:35, 24 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muniek90
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 16:34, 24 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Tylko że trzeba mieć te kabelki pod co podpiąć. Tylko po co kombinować? Wielu właścicieli nie potrzebuje nawet prędkościomierza..nie wspominając o obrotomierzu czy innych zbędnych gratach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|