Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

XPLOR z 701'a 2021

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrolek




Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 147
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:38, 27 Paź 2023    Temat postu: XPLOR z 701'a 2021

Wiem, że olwa 4W, piszą że 625 albo 635 ml. A jaki poprawny poziom oliwy?
Serwisowki nie namierzyłem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 18:07, 27 Paź 2023    Temat postu:

zrób 630 Razz 5ml wartosc pomijalna, na sciankach albo jak sie niedomyje do czysta to wiecej zostanie.

nie wiem tylko czy tam nie było podanego wysokosci lustra oleju


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrolek




Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 147
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:19, 27 Paź 2023    Temat postu:

henio12323 napisał:
.....nie wiem tylko czy tam nie było podanego wysokosci lustra oleju

No ale gdzie i jaki?
Te wartości które podałem to wieści z sieci. A tam niewryfikowalnych mundrosci siła.
Liczyłem, że ktoś ma serwisowke i poda zalecany poziom. Ja wiem że +/- te 20 mm dla amatora wiele nie znaczy. Jeno od 100 czy 160 mm te +/- ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rrolek dnia Pią 18:20, 27 Paź 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 19:36, 27 Paź 2023    Temat postu:

kupiłes gdzies olej i uszczelniacze Very Happy wiec powinien sprzedawca cie w niezbędne informacje również zaopatrzec......

640ml oleju, poziomu jako tako nie podają, jedynie na dole notka dla mechanika, ze dla wartosci referencyjnej jest to 110 mm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrolek




Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 147
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:45, 27 Paź 2023    Temat postu:

Dzięki.
Właśnie odkręciłem korek, wyjalem sprężynę zlalem olej (czysty po roku i ok 4 tys wg danych od osoby od której kupiłem zabawkę).
Razbieram bo prawa laga (Comp) nie zeaguje na zmiany ustawień twrdosci. Kręcenie i owszem, przesuwa w korku sworzen naciskowy na pręt otwierający iglice. 10 obr = 1 mm.
Z pomiarów wychodzi, że maksymalne cofniecie pokrętła regulatora do końca na "-" (maksymalne podniesienie sworznia) i dokręceniu korka do końca gwintu na sztycy amortyzatora wstępne przesunięcie pręta/iglicy w dół to 4,5 mm z całkowitego skoku 8,5 mm. 40 klików na + powinno więc całkowicie zamknąć zawór. Opór pokrętła jest po 34 klikach (błąd pomiarów skoku?). Jak jest opór to zakładam zawór zamknięty. Błędów montażu chyba więc grubszych nie ma (w sumie robił to uznany warszawski autoryzowany serwis)
Problem w tym, że czy pokrętło max na + czy max na - tłumienie się nie zmienia.
I tu mam zagwozdke:
Błędne złożenie tloczka/podkładek? Może wyjęte cześć bo ktoś chciał mięciutko?
Brak iglicy? Nie wypada po wyjęciu pręta naciskowego - może tak na być, to nie ohlins, w starszych WP też o ile pamiętam nie wypadała. Odwrotnie założona? Wtedy były chyba beton a nie jest.
Trzeba będzie rozbierać. Nie mam rysunków ani serwisowki, nie wiem jak to powinno być złożone. Nawet nie ma porównania bo lewa laga inna. Będę się jutro doktoryzował.
Tuleje amora odkręca się z dołu jak w starszych WP?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rrolek dnia Pią 20:50, 27 Paź 2023, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrolek




Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 147
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:30, 29 Paź 2023    Temat postu:

I dalej.
Tłoczek amortyzatora innego typu, bez podkładek, jeno z regulacją jakimś plastycznym grzybkiem podpartym sprężyną wewnątrz. Skok mać popychacz 4,5 mm, regulacją w korku daje jakiejś 3,8. W dolnym położeniu grzybek nie zamyka przepływu. Jakaś regulacja więc jest , tyle, że w ogóle jej dzianie nie zmienia wyczuwalnie tłumienia amora.
Tłoczek chyba nierozbieralny, na fiszkach występuje jako jedna sztuka.
Zastanawm się czy zawór w dolnym korku nie ma zbyt słabego dławienia na dobiciu
W dolnym korku standardowe rozwiązanie.
Podkładki:
24x0,32
Korpus zaworu
24x0,2
24x0,1
24x0,1
18x0,1
24x0,1
22x0,1
20x0,1
18x0,1
16x0,1
14x0,1
12x0,1
11x0,2
18x0,4
18x0,4
Hmm..? Niby pod korpusem 3 duże podkładki ale 2 cienkie. Być może szybkie dobicie jest za słabo tłumione? Ale to nie tłumaczy braku zmian po przeregulowanu tłumienia dobicia.
Wie ktoś czy ten stos jest "fabryczny" czy było zmieniane?

Podsumowując: zgłupiałem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 20:12, 29 Paź 2023    Temat postu:

sprawdzic bys musiałczy jak dokrecasz regulacje do konca to czy sie zamyka zawór do konca

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
superas77




Dołączył: 30 Sty 2020
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciechanów

PostWysłany: Nie 20:43, 29 Paź 2023    Temat postu:

W necie możesz znaleźć seryjne settingi dla Twojego modelu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrolek




Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 147
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:14, 29 Paź 2023    Temat postu:

henio12323 napisał:
sprawdzic bys musiałczy jak dokrecasz regulacje do konca to czy sie zamyka zawór do konca

Jak pisałem, do pełnego skoku brakuje 0,7 mm. To chyba nie ma znaczenia bo ten "grzybek" wciśnięty do końca i tak nie zamyka przepływu.
Może za stary jestem ale ani sewisowki ani setingu tego zawiasu znaleźć nie mogę. To niby xplor 5348 (tak podaje producent dla 701 enduro)
Taki filmik znalazłem:
[link widoczny dla zalogowanych]
Popatrzcie na charakterystyki od ok 3:16. Wygląda, że te kręcenie nic tu nie zmienia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
superas77




Dołączył: 30 Sty 2020
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciechanów

PostWysłany: Nie 23:33, 29 Paź 2023    Temat postu:

Jeśli chcesz żeby działały musisz tę lagę przerobić. Albo kupujesz zestaw akcesoryjny np. Dal Soggio XP-One, albo kupujesz oryginalny zawór odbicia i jego prowadnicę, oraz blaszki. Zaślepiasz dziury w róże i masz obie lagi z tłumieniem dobicia i odbicia. Możesz kupić też dolne korki od starego modelu i wtedy masz też regulację: na dole dobicie, na górze odbicie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrolek




Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 147
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 6:21, 30 Paź 2023    Temat postu:

Myślę nad tym Dall Soggio. Ponoć świetny ale to kupa kasy. No i pytanie czy ma to sens.
Do ostrzejszego upalania mam Betę 350. Ta huska zastąpiła stare LC4 do dalszych wycieczek offem. Ten zawias w polach i lasach lubelszczyzny nawet robi. Jako, że imo miękki będzie też robił jako tako na kamienistych karpackich drogach. Bardzo źle jest natomiast w luźnym piasku.
Może użyć bardziej lepkiego oleju, może dorobić "grzybek" o profilu dającym inną progresję, może wymienić tylko górny tłoczek? Się zobaczy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rrolek dnia Pon 6:21, 30 Paź 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
superas77




Dołączył: 30 Sty 2020
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciechanów

PostWysłany: Pon 8:20, 30 Paź 2023    Temat postu:

Najtaniej i też spoko wyjdzie Cie wymiana tego gównianego zaworu na taki sam jak w drugiej ladze, po prostu kopiując części. Potrzebujesz tłoczek (coś koło 70 zł), jego mocowanie (chyba ze 40 zł), blaszki ile tam potrzeba, i ręcznie zaślepić rurę w tej ladze bo inaczej nie będzie tłumienia odbicia. Trochę roboty, ale co nam zostaje w sezonie zimowym Smile Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin