|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
policho
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 11:46, 15 Kwi 2012 Temat postu: Zadyszka przy dużych prędkościach. |
|
|
Problem jest następujący z motocyklem KTM LC4 640 SM 2003r..
Ostro ruszam, odkręcam na maksa, biegi w górę do najwyższego i moto pięknie się zbiera. Prędkość wzrasta powiedzmy do 150km/h i ciągnie do przodu. Gdy mam wystarczającą prostą żeby taką prędkość otrzymać po kilku sekundach jazdy z maksymalnie odkręconą manetką moto zaczyna się dusić (silnik przestaje ciągnąć), gaśnie i jadę wyłącznie rozpędem na załączonej piątce. Jak trzymam manetkę dalej na maksa to wraz ze spadkiem prędkości zaczyna się szarpanie jakby chciał znowu ciągnąć, ale nie może przejść do płynnej jazdy. Wtedy popuszczam całkowicie gaz, odczekuję kilka sekund (powiedzmy dwie) i po tym czasie (prędkość po całym zajściu już jest ok. 120km/h) jak znowu odkręcam to ciągnie do przodu jak gdyby nic nie było wcześniej, aż do następnego odcinka gdzie mogę utrzymać wysoką prędkość i tak w kółko.
Przy jeździe po mieście problem w ogóle nie występuje bo pałując od świateł do świateł nie utrzymuję za długo dużych prędkości.
Przy jeździe ze stałymi prędkościami do 130 km/h, gdy manetka nie musi być odkręcona na maksa problemu również nie ma.
Teraz moje teorie i co już zrobiłem.
1. Podejrzewałem że jest problem z odpowietrznikiem w korku. Rozebrałem posprawdzałem i dalej to samo. Zrobiłem rundkę z uchylonym korkiem i żadnej poprawy, więc korek wykluczam.
2. Kolejny etap - może przytkany kranik. Testowałem na ustawieniu fuel i res, bez zmian. Odpiąłem wężyk i sprawdziłem szybkość przepływy przez kranik. W obu pozycjach (przy założonym korku) paliwo leje się z prędkością ok. 1l na 30-60s całym przekrojem wężyka, więc ta teoria również padła.
Dysza zamontowana w gaźniku - dysza główna typ Solex&Mikuni SJ [155] (taką założyłem bo zastałem 170, a seryjnie ma być 152,5, poszedłem w pośrednią opcję), ustawienie iglicy standard (środkowe), zdjęte EPC, wykonany tuning gaźnika (nawiercanie, skrócenie sprężynki żeby przepustnica podnosiła się na maksa do góry uwalniają cały przelot)
Co podejrzewam nadal.
1. Nieprawidłowa dysza główna, nie wiem czy dać większą czy mniejszą od obecnej.
2. Może przepustnica nie powinna się całkowicie otwierać i przy maksymalnie górnym położeniu powinna trochę przysłaniać jednak otwór przelotowy przez gaźnik.
3. Filtr powietrza nie daje wystarczająco dużo powietrza i silnik przez to nie wyrabia. Obecnie jestem na etapie czyszczenia filtra, ale nie mam jak sprawdzić tej teorii bo pada deszcz.
4. Złe ustawienie dyszy głównej.
Teoretycznie jak moto dostaje jakąś tam maksymalną dawkę paliwa (wielkość dyszy głównej i ustawienie iglicy) to po prosu nie pójdzie szybciej, ale nie powinien przerywać ani gasnąć w trakcie pałowania. Ten objaw wg. mnie wskazuje na chwilowy brak zasilania silnika w paliwo, jakby nie nadążało płynąć, ale te powody wyeliminowałem (patrz tekst wyżej).
Liczę na to, że ktoś z Was miał podobny problem i go rozwiązał lub macie jakiś pomysły w jakim kierunku iść dalej do wyeliminowania usterki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez policho dnia Nie 12:55, 15 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 17:16, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
A jak jedziesz na full na niższych biegach to też tak jest?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
policho
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:20, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Asteros2012 napisał: | A jak jedziesz na full na niższych biegach to też tak jest? |
Jak pisałem posta zakładając temat to sam się nad tym zastanawiałem dlaczego nie sprawdziłem. Niestety nie mam pojęcia, ale jak się pogoda poprawi to od razu sprawdzę i napisze w temacie.
Przeczytałem gdzieś, że ktoś miał problem z okablowaniem i jak jechał szybko to jakiś przetarty kabelek zwierał do masy od pędu powietrza.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez policho dnia Nie 17:36, 15 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 18:37, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Może i to kabel.
Jak na niższych biegach też tak bd to wygląda na to że przy wysokich obrotach brakuje paliwa w komorze pływakowej albo coś innego z nią nie tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
policho
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:47, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Jak chodzi o gaźnik to rozbierał go w drobny mak i poustawiałem wszystko zgodnie z instrukcją. W komorze pływakowej nic niepokojącego nie było widać.
Filtr powietrza już czeka wyczyszczony na kolejny test, we środę napiszę jak się moto zachowuje na niższych biegach.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez policho dnia Nie 18:49, 15 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:38, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
sprawdz filterek w gazniku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
policho
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:07, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
wójo napisał: | sprawdz filterek w gazniku |
Jakbyś napisał coś więcej, bo znam gaźnik na wylot, ale filterka w nim nie znalazłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:09, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
nie ma go na schemacie który podales. powinien byc w rurce na która sie nakłada przewód paliwowy.
[link widoczny dla zalogowanych]
jak go masz mozesz go na próbę wyjac i zobaczysz czy bedzie poprawa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Nie 22:10, 15 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 23:38, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
wyczysc kranik i zwieksz poziom paliwa w gazniku , a najlepiej to zmien go na FCR -a 40 , mialem to samo w poczciwej MZ 250
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
policho
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 6:28, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
wójo napisał: | nie ma go na schemacie który podales. powinien byc w rurce na która sie nakłada przewód paliwowy.
[link widoczny dla zalogowanych]
jak go masz mozesz go na próbę wyjac i zobaczysz czy bedzie poprawa. |
U mnie w gaźniku nie występuje ten filterek. Rurka jest pusta.
Rysiek24 napisał: | wyczysc kranik i zwieksz poziom paliwa w gazniku |
Kranik sprawdziłem już na początku i nie jest przytkany. Poziom paliwa mam ustawiony zgodnie z instrukcją obsługi gaźnika, ale jak inne pomysły zawiodą to zwiększe.
Sugestia z filterkiem poddała mi jeszcze jedną ideę. Tam gdzie było podłączone EPC do gaźnika jest kawałek rurki z wciśniętą gąbką (brak oryginalnego filtra). Chyba jest to odpowietrzenie komory pływakowej, więc sprawdzę czy będzie poprawa po zdjęciu tej rurki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
policho
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:51, 18 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Wyczyszczony i naolejowany filtr trafił na swoje miejsce (nic więcej na razie nie zmieniałem). Test drogowy przeprowadzony. Efekt - jest prawie idealnie. Na autostradzie mogę bez problemu i kichania silnika utrzymać prędkość 150-160km/h. Dopiero przy prędkości powyżej 160km/h moto zaczyna przerywać (tylko przy w pełni odkręconej manetce). Już nie tak mocno jak przedtem, ale jednak jeszcze trochę niedomaga.
Kupiłem na wszelki wypadek nowy filtr i albo go założę, albo zwiększę dopływ powietrza do airbox'a. Musze to jeszcze przemyśleć co jest sensowniejsze. W każdym razie efekty po zmianach są obiecujące.
Generalnie nie jest źle. Leciałem nawet 170km/h, a przełożenie mam wolniejsze 16/42 (ori 17/42).
P.S.
Na innych biegach jest podobnie. Gdy jadę przy manetce odkręconej na maksa to po chwili trochę zaczyna przerywać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Poramańcz
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Śro 23:28, 18 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
A przypadkiem nie ma tu odcięcia zapłonu przy maksymalnych obrotach silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
policho
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 7:01, 19 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Też tak pomyślałem, ale to gaźnik a nie wtrysk i chyba nie ma odcięcia zapłonu. Wydaje mi się, że przy wtrysku odcięcie jest realizowane przez odcięcie dopływu paliwa (wyłączanie pompy lub wyłącznie pracy wtrysków). Przy gaźnikach dochodzi do wykorzystania maksymalnej możliwej dawki paliwa zasysanej przez maksymalny możliwy przepływ powietrza przez gardziel gaźnika. Moto nie pojedzie szybciej bo nie jest w stanie wygenerować więcej mocy na pokonanie oporów powietrza. W moim mniemaniu koniec przyspieszania nie powinien generować szarpania przy gaźnikach tylko jazdę na najwyższej możliwej prędkości - z górki więcej, pod górkę mnie.
Tak trochę teoretyzuję. Jak się mylę to niech ktoś sprostuje.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez policho dnia Czw 7:09, 19 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Poramańcz
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 17:54, 19 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Odcięcie zapłonu w silniku jest realizowane przez moduł zapłonowy, który nie podaje impulsu do wytworzenia iskry na świecy. Dawka paliwowo-powietrzna "przelatuje" niespalona.
Może to tak być?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:00, 19 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
dla mnie z twoich opisów najbardziej nasówa sie na mysl za malo paliwa przy pelnym obciazeniu. Proponuje wyregulowac odpowiednio poziom paliwa, albo upewniej sie czy jest wlasciwy bo regulacja poziomu w bst 40 nie jest taka prosta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|